Przystanki
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Przystanki
Nie znalazłem tematu ogólnego o przystankach. Może tu się podzielimy informacjami: który przystanek jest potrzebny,który nie, gdzie powinny być, który jest bezpieczny a który nie.Może zacznę od przystanku, który uważam za niebezpieczny. Przystanek tramwajowy na Legionów wyjeżdżając od PL. Wolności. Wąski chodnik, bliskośc ciasnej ulicy i duży ruch. Jeden z bardziej niebezpiecznych przystanków KM w centrum
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Co do " Na żądanie były kiedyś 2 które pamietam. Aleksandrowska pomiędzy Chochoła a Szczecińską oraz Aleksandrowska /Spadkowa. Na pewno w są przypadki przystanków ,że powinny być na żądanie . Na obrzeżach miasta a także po za granicami jest sporo miejsc gdzie nie ma potrzeby stawania
Ja pamiętam tylko Brzezińska-parking w obu kierunkach. Zawsze ciekawiło mnie to, że nie wystarczyło stać na przystanku - trzeba było jeszcze pomachać, żeby autobus się zatrzymał. Podobnie przy wysiadaniu - pamiętam, jak ludzie wciskali przycisk w ikarusie nad drzwiami.
W zasadzie teraz, gdy większość pojazdów już jest wyposażona w przyciski, za pomocą których można wcześniej zasygnalizować potrzebę wysiadania, takie przystanki powinny wg mnie funkcjonować, zwłaszcza na trasach peryferyjnych.
W zasadzie teraz, gdy większość pojazdów już jest wyposażona w przyciski, za pomocą których można wcześniej zasygnalizować potrzebę wysiadania, takie przystanki powinny wg mnie funkcjonować, zwłaszcza na trasach peryferyjnych.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Chyba sporo jest takich przystanków ,które mogły by być na żądanie
Niebezpieczne:
- Mickiewicza - Kościuszki (tramwajowy) - zbyt wąska platforma przystanku po jej zwężeniu pod dodatkowy pas jezdni. Klasyczne stawianie komfortu kierowców nad bezpieczeństwem pasażerów
- Kilińskiego - Poznańska - uwzględniając skrajnię tramwaju zostaje jakieś 1,5 płyty chodnikowej miedzy tramwajem a samochodami, które nie mają najmniejszego zamiaru choćby zwolnić. Równie klasyczne co powyżej. Powinno się NATYCHMIAST zrobić próg zwalniający w takiej formie jak na Piotrkowskiej
- Śmigłego-Rydza - Zbiorcza - szaleńcy za kierownicą + kiepska widoczność + wąskie platformy + punkt przesiadkowy. Światła niezbędne.
- Północna - Nowomiejska - wąsko
Co do Legionów przy Pl. Wolności - to przypominam, że ta ulica jest w podanym kierunku wyłączona z ruchu (a w przeciwnym do niedawna była)
- Mickiewicza - Kościuszki (tramwajowy) - zbyt wąska platforma przystanku po jej zwężeniu pod dodatkowy pas jezdni. Klasyczne stawianie komfortu kierowców nad bezpieczeństwem pasażerów
- Kilińskiego - Poznańska - uwzględniając skrajnię tramwaju zostaje jakieś 1,5 płyty chodnikowej miedzy tramwajem a samochodami, które nie mają najmniejszego zamiaru choćby zwolnić. Równie klasyczne co powyżej. Powinno się NATYCHMIAST zrobić próg zwalniający w takiej formie jak na Piotrkowskiej
- Śmigłego-Rydza - Zbiorcza - szaleńcy za kierownicą + kiepska widoczność + wąskie platformy + punkt przesiadkowy. Światła niezbędne.
- Północna - Nowomiejska - wąsko
Co do Legionów przy Pl. Wolności - to przypominam, że ta ulica jest w podanym kierunku wyłączona z ruchu (a w przeciwnym do niedawna była)
Z zupełnie innej beczki - RLL. Przystanki tramwajowe powinny być przy obecnym układzie linii za zjazdem z ronda.
kier.Choćki: '11' czy '46'?
kier.Kurczaki: '15' czy '16'?
kier.pl.Niepodległości: '11' czy '16'?
kier.Politechniki: '15' czy '46'?
w którą stronę by się nie chciało jechać - trzeba robić zeza.
kier.Choćki: '11' czy '46'?
kier.Kurczaki: '15' czy '16'?
kier.pl.Niepodległości: '11' czy '16'?
kier.Politechniki: '15' czy '46'?
w którą stronę by się nie chciało jechać - trzeba robić zeza.
Przystanki na żądanie to bardzo dobra sprawa, ale znalazłoby się sporo żartownisiów, którzy by przed każdym przystankiem dla jaj wciskali, a po zatrzymaniu autobusu na danym przystanku nikt by nie wysiadał. Poza tym sposób "machania" na jadący autobus musiałby również działać jak należy. Przystanek A+T na pl. Niepodległości w kierunku południowym jest nieco za wąski. Jak wiele ludzi na nim stoi, to wtedy tym wysiadającym trudniej jest się przemieszczać.
Poza tym słupek przystankowy, widoczny tutaj
jest mało przydatny.
Poza tym słupek przystankowy, widoczny tutaj
jest mało przydatny.
Wiecie, z tym machaniem, to nie wiem czy to był taki wymóg. Pamiętam tylko, że jak jechał autobus, to często ktoś tam podniósł rękę, a czy był to obowiązek, czy tylko taki odruch - tego nie wiem. Podejrzewam, że i bez machania by się zatrzymał, gdyby ktoś stał na przystanku na odludziu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M.C., łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 143
- Rejestracja: pn 12:04, 24 wrz 2007
- Lokalizacja: Złotno/Retkinia
- Kontakt:
Nie potrzeba Finlandii. W Warszawie system machania na przystankach na żądanie działa dobrze (na nocnych wszystkie przystanki poza przesiadkowym, na dziennych niektóre). Jak się chce, to można. Z jednym wyjątkiem: wprowadzić instrukcję dla kierowców, nakazującą zatrzymanie się, jeśli na przystanku są ludzie.
Z mojego podwórka: na linii 74 zrobić wszystkie przystanki na żądanie minimalnie od Złotno/Garnizonowa do końca, czyli Huty Jagodnicy. Na Retkińskiej zaś dobrze by się sprawdziło na przystanku Retkińska/Wileńska (zapasowe wejście do botanika i sklep monopolowy to jedyne punkty w okolicy).
Z mojego podwórka: na linii 74 zrobić wszystkie przystanki na żądanie minimalnie od Złotno/Garnizonowa do końca, czyli Huty Jagodnicy. Na Retkińskiej zaś dobrze by się sprawdziło na przystanku Retkińska/Wileńska (zapasowe wejście do botanika i sklep monopolowy to jedyne punkty w okolicy).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rafal_ost, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Tu nie chodzi o to ,że ktoś stoi n zewnątrz , tylko w środku jak się jedzie aby nacisnąć przycisk. Tylko jak tu zostało powiedziane duzo ludzi by się wygłupiało.A po za tym często jest tak ,że pomimo tego iż sa przyciski to prowadzący pojazd sam otwiera drzwi
No to przez kilka tygodni by się gówniarnia "powygłupiała" i by się jej znudziło. W najgorszym wypadku po prostu nic nie zyskamy, w najlepszym - czas przejazdu i komfort się poprawią.
Natomiast co do tego, żeby wszystkie przystanki były oficjalnie na żądanie - przemawia za tym właśnie kwestia przyzwyczajenia ludzi i trudność w wytypowaniu tych, które powinny i tych które nie powinny być. Zasada prosta - chcesz wysiąść - wciskasz przycisk, chcesz wsiąść - widać Cię na przystanku.
Jedyny wymóg to wyposażenie wszystkich pojazdów w przyciski i ich oznakowanie.
Natomiast co do tego, żeby wszystkie przystanki były oficjalnie na żądanie - przemawia za tym właśnie kwestia przyzwyczajenia ludzi i trudność w wytypowaniu tych, które powinny i tych które nie powinny być. Zasada prosta - chcesz wysiąść - wciskasz przycisk, chcesz wsiąść - widać Cię na przystanku.
Jedyny wymóg to wyposażenie wszystkich pojazdów w przyciski i ich oznakowanie.