Letnie rozkłady jazdy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Sądzisz, że motorniczy jest w stanie sprawdzić czy wagon jest w pełni sprawny?
W sporej części tak - Cityrunner ma własną diagnostykę i na panelu pojawiają się komunikaty (które dodatkowo mają kody oznaczające stopień awarii - np. B to natychmiastowy zjazd do zajezdni bez pasażerów). Chociaż oczywiście to nie może obejmować wszystkich uszkodzeń i sytuacja z problemem widocznym na OC też może się zdarzyć.

No i jest jeszcze jeden problem - jeśli wagon może być w tym samym czasie w dwóch miejscach to znaczy, że może być wszędzie. Jakiś radosny motorniczy może wyłączyć Rapida (tzn. odpiąć moduł GPS) na wysokości Chocianowic, pojechać na jakąś pętlę i zostawić wagon. I teraz gdzie jest tramwaj? ;)
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Linie 4 i 5 obsluga solowa przez wakacje.

Na linii 81/87 aktualnie 9 wymiennych brygad calodziennych.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Wojtek94 pisze:Linie 4 i 5 obsluga solowa przez wakacje.

Na linii 81/87 aktualnie 9 wymiennych brygad calodziennych.

W tym roku nawet nie poinformowano, że w tygodniu znów będą solówki trzeba było się domyśleć przynajmniej na stronie MPK i ZDiT takiego komunikatu nie widziałem.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

eDragon55 pisze:
Wojtek94 pisze:Linie 4 i 5 obsluga solowa przez wakacje.

Na linii 81/87 aktualnie 9 wymiennych brygad calodziennych.

W tym roku nawet nie poinformowano, że w tygodniu znów będą solówki trzeba było się domyśleć przynajmniej na stronie MPK i ZDiT takiego komunikatu nie widziałem.


Owszem komunikatu nie było.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Po skończeniu remontu Kusocińskiego, na 69 pozostał rozkład (godziny odjazdów) objazdowy. Dłuższe postoje przy tej samej ilości brygad = nieco mniejsza częstotliwość.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Mamy już informację o rozkładach letnich dużo ale w tym roku będzie wprowadzony na mniejszej ilości linii tramwajowych i autobusowych a to najważniejsze zmiany

9/9A - cały dzień co ok. 20 minut
12, 14 - nadal zostają z częstotliwością 10 minut ale będą miały spory międzyszczyt, w którym tramwaje będą jeździć co 20 minut
70 i 96 co 10 minut w godzinach szczytu
Dziwne, że 8 nie ruszyli bo w wakacje to kursowała z częstotliwością co 12 minut. Tak samo 5 normalnie kursuje co 20 minut a w wakacje pozostanie z dalej wprowadzoną 12 minutową?
To będą tylko dwie linie tramwajowe jeżdżące co 10 minut bez międzyszczytu czyli 8 i 15.

Nie ma nic wspomniane o solówkach ale znając ich mogą się pojawiać częściej na 4, 7 i 14.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 2 razy.
Zwyrol
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: wt 20:03, 17 wrz 2013
Lokalizacja: Retkinia

Post autor: Zwyrol »

69A/B poza szczytem też co 15 minut, a nie jak do tej pory co 10.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

eDragon55 pisze:9/9A - cały dzień co ok. 20 minut
Te linie to się da jeszcze bardziej rozrzedzić?
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

eDragon55 pisze: Dziwne, że 8 nie ruszyli bo w wakacje to kursowała z częstotliwością co 12 minut.
Ale na dniach linia 8 zniknie, po co więc zmieniać jej rozkład jazdy.
Zamknięcie Retkinii, Widzewa spowoduje ze taka 14 zniknie a 9 tka pojedzie na Dąbrowę (na osłodę za 14ktę...).
Jeśli od razu zamkną skrzyżowanie marszałkow to 9 i 13 na Radiostacje.
Wtedy tym bardziej 14 nie ma sensu bytu.
Opóźnienia ze startem prac przy WZ mogą oznaczać że tramwaje znikną już w wakacje z ul. Kopernika (przecież do "wyrwania" są zwrotnice na Kopernika przy Al. Włókniarzy, inne wytyczenie torów na tym skrzyżowaniu itd..)
eDragon55 pisze: Tak samo 5 normalnie kursuje co 20 minut a w wakacje pozostanie z dalej wprowadzoną 12 minutową?
Kto ich wie jaki mają plany co do linii 5 po wyłączeniu z ruchu Retkiniii i Widzewa.
eDragon55 pisze: To będą tylko dwie linie tramwajowe jeżdżące co 10 minut bez międzyszczytu czyli 8 i 15.
8 zostaje bez zmian bo i tak idzie zaraz do odstrzału (czyli nie liczy się) a 15tkę przecież już pocięli wcześniej.
eDragon55 pisze: Nie ma nic wspomniane o solówkach ale znając ich mogą się pojawiać częściej na 4, 7 i 14.
Nie częściej tylko przez cały tydzień na 7, 14 (14-tka do czasu gdy nie zawieszą). 4 może tylko w weekendy ale nie byłbym tego pewien. .
Solówki mogą tez zagościć na stałe w wakacje na 46.
Reszty już nie ma jak ciąć. choć na upartego, Zresztą w tej kwestii to wierzę w szerokie możliwości MPK.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

70 i 96 co 15 minut w międzyszczycie zamiast co 12 minut. Pozabierano też szczytówki. Wakacyjny rozkład 95/95A to wielka żenada. Podejrzewam, że podobny los podzieli za jakiś czas linię 98, która stanie się dowozówką do Kaliskiego (po zakończeniu prac na W-Z).
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

To na Piłsudskiego będzie tylko linia 9/A co 20 minut?! Obrazek
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Graficzny pisze:To na Piłsudskiego będzie tylko linia 9/A co 20 minut?! Obrazek

Tak, przecież już tak od pewnego czasu jest. Poza szczytem porannym przez resztę dnia było co 20 minut. Zaś Z2 dowoziło donikąd.

Zresztą za niedługo i 9/9A i 3 zniknie z Widzewa.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

Solówki na 46? Jeszcze czego, to się nie sprawdza...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

A solówki na 46 nie są w teorii standardowo na podstawie umowy międzygminnej?

Odkąd na 46 pojawiają się dwuskłady, zawsze wydawało mi się, że to nie na podstawie umowy (według której powinny być solówki), a w ramach rekompensaty za Helmuty zabrane na linie zastępcze.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Ciekawe kiedy ruszy przebudowa pozostałych części trasy W-Z bo początkowo zakładano, że będzie to jakoś w kwietniu ale zabrakło kasy potem zastanawiano się co z tym zrobić no i po jakimś czasie okazało się że będzie dofinansowanie.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

W lipcu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

eDragon55 pisze:Ciekawe kiedy ruszy przebudowa pozostałych części trasy W-Z bo początkowo zakładano, że będzie to jakoś w kwietniu ale zabrakło kasy potem zastanawiano się co z tym zrobić no i po jakimś czasie okazało się że będzie dofinansowanie.

Moźe inaczej - z dok. przetargowej wynikało że prace miały się ju zacząć w lutym (wstępne zaś wymagające zamknięć ulic na poczatku marca). Ale awantura w RM o budżet spowodowała miesięczna obsuwę. Czyli kwiecień (marzec na prace wstepne).
Niestety błędy formalne w dokumentacji przetargowe spowodowały dalsze opóźnienia.
Pod koniec marca ze zdziwieniem zamawiający odkrył z e nie ma kasy na realizację. Zaczęto procedurę zabiegania o podwyższenie progu dotacji.
Czerwiec sukces jest kasa. Ale znowuż się okazało że wybrany oferent na cześć wschodnia dołączył wadliwe dokumenty (jakby tego nie można było sprawdzić zaraz po otwarciu ofert w marcu) - wić kolejna obsuwa.
Jednym z oferentów było MPK więc wiadomo było jak niedoszacowany był budżet dla tego przetargu. O podwyższeni finansowania można było się zacząć ubiegać jeszcze w grudniu a nie wiosną i to okresie wyborczym kiedy to "urzędasy centralne" miały ważniejsze zadania.
Nieudolność, amatorszczyzna, olewanctwo ze strony osób odpowiedzialnych za przygotowanie i prowadzenie tego przetargu, chyba że miasto nie chce realizacji tej inwestycji tylko nie wie jak pulbicznie powiedzieć ze nie będzie trasy WZ (wtedy nie dziwią te "potknięcia").

A koniec października 2015 wisi jako nieprzekraczalny termin zakończenia. Dokumentacja przetargowa przewidywała zakończenie na koniec września 2015, roku, jednak ta miesięczna obsuwa spowodowana "dyskusją o budżecie" spowodowała przesunięcie końca realizacji na koniec października 2015 roku. Mamy kolejne obsuwy a niestety termin realizacji już pozostaje niezmienny. Wesoło będzie jak się nie uda zakończyć w terminie inwestycji (jest juz niemalże pewne) i na 85% kwoty do zapłaty wykonawcom po prostu braknie monety. A załużenie miasta rośnie w gigantycznym tempie.


Plac Wolności odstąpiono a już sprawa ucichła więc można nie wracać już do tego tematu, Kopernika nieskończona inwestycja i znowu czeka się aż przycichnie i nie będzie dokończenia inwestycji. Jak widać to samo może spotkać resztę WZ.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Kasy na zapłacenie wykonawcom nie zabraknie, bo najpierw zamawiający musi mieć własne środki, a dopiero później dofinansowanie jest zwracane w odpowiednim procencie.
bombardier
Czasem wpada
Posty: 99
Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009

Post autor: bombardier »

Na wakacje powinny być wprowadzone następujące zmiany :
1.Linie - 2,3,6,11 -zmniejszenie częstotliwości w soboty z 15 do 20 minut
2.Linia 16A może być zawieszona bo i tak ma bardzo pokręconą trasę a na Gdańskiej i tak już jest wystarczająca ilość linii tramwajowych które nawet w szczycie potrafią kursować puste .
3.Zamiast stosować na liniach 12 i 14 międzyszczyt 20 minutowy - zastosować miedzyszczyt 15 minutowy , w zamian za to w szczycie zmniejszyć częstotliwość z 10 do 12 minut ( mniejsze koszty zjazdów do zajezdni w szczególności na linii 14 )
4. Do podobnej częstotliwości w miedzyszczycie dostosować na liniach 2,3,6,11 ( co 15 minut w miedzyszczycie z obecnych 12 minut) obecnie w dni robocze i tak wyżej wymienione linie na Gdańskiej kursują puste
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

To, że po centrum linie się pokrywają ze sobą, nie oznacza, że na pozostałych osiedlach jest potrzebne ograniczenie kursów.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Zablokowany