Informacja pasażerska

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

No motorniczych akurat brakować nie może, chyba że jakaś większa grupa ostatnio zrezygnowała z pracy.

A wpisywanie korków w rozkład to trochę niebezpieczna praktyka bo w kursach, w których ich nie będzie kierowcy musieliby odstawać po kilka minut na przystanku. Takie rzeczy lepiej kompensować wydłużaniem przerwy (czyli de facto dołożeniem kolejnej brygady - nie za bardzo jest z czego).
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

kafar pisze:Brakuje kierowców i motorniczych. Może być po prostu tak że któreś kursy nie będą wykonywane. Sam rzecznik niedawno się do tego przyznał.
Motorniczych brakuje? To czemu niektórzy z nich czasem jako kanary śmigają?
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

- Zwykle na dyspozytorni czeka rezerwa kierowców i motorniczych. Mają zastąpić kolegów, którzy się rozchorują. Ale jeśli w jednym dniu kilku prowadzących pójdzie na zwolnienie i jeszcze ktoś wypadnie z grafiku przez stawienie się w pracy pod wpływem alkoholu, to rezerwa okazuje się niewystarczająca - tłumaczy Grochala. - I jeśli nie udawało się nam znaleźć kolejnych prowadzących na zastępstwo, zdarzało się, że tramwaj czy autobus nie wyjeżdżał.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

kafar pisze:
- Zwykle na dyspozytorni czeka rezerwa kierowców i motorniczych. Mają zastąpić kolegów, którzy się rozchorują. Ale jeśli w jednym dniu kilku prowadzących pójdzie na zwolnienie i jeszcze ktoś wypadnie z grafiku przez stawienie się w pracy pod wpływem alkoholu, to rezerwa okazuje się niewystarczająca - tłumaczy Grochala. - I jeśli nie udawało się nam znaleźć kolejnych prowadzących na zastępstwo, zdarzało się, że tramwaj czy autobus nie wyjeżdżał.
Nie chcę tutaj nic nikomu sugerować, ale łatwiej powiedzieć, że brakuje prowadzących niż, że mamy tak zajeżdżony tabor, dlatego niektóre brygady nie wyjeżdżają, bo nasi mechanicy to spece najwyższej klasy. Z resztą skoro brakuje motorowych, to czemu wielokrotnie widywałem/widuję jak ubrani w mundury MPK kontrolują bilety wraz z kontrolerem ubranym w normalne ciuchy? Co więcej, eLka tramwajowa na mieście to ostatnio rzadkość, kiedyś widywałem je dużo częściej. Także coś tu nie gra.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Kanary w mundurach Mpk to wcale nie muszą być kierowcy, niektórzy na etatach też takie noszą
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Wiadomo, że będą niedługo kolejne cięcia rozkładowe więc już nie chcą szkolić nowych, ponieważ nie będą potrzebni.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ależ chcą, ostatnio były newsy i o szkoleniu kierowców i motorniczych. I pomimo tego, że warunki nie są szczególnie atrakcyjne (lojalka na 2 lata, konieczność samodzielnego sfinansowania połowy kosztów kursu w ratach, a sama pensja też raczej do najwyższych nie należy) podobno na brak chętnych nie narzekają.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

px33 pisze:Ależ chcą, ostatnio były newsy i o szkoleniu kierowców i motorniczych. I pomimo tego, że warunki nie są szczególnie atrakcyjne (lojalka na 2 lata, konieczność samodzielnego sfinansowania połowy kosztów kursu w ratach, a sama pensja też raczej do najwyższych nie należy) podobno na brak chętnych nie narzekają.
http://www.mpk.lodz.pl/showarticleslist.action?category=1383&Kurs+motorniczych
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

px33 pisze:Kanary w mundurach Mpk to wcale nie muszą być kierowcy, niektórzy na etatach też takie noszą
Jesteś pewny? Generalnie z kilku rozmów wniknęło, że są motorniczymi skierowanymi do kontrolowania biletów, ze względu na mniejsze zapotrzebowanie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Część pewnie przeszła też na autobusy.
XboXC
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pt 19:20, 05 mar 2010
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: XboXC »

Pierwsze słysze o motorniczych na kontrolach. Był co prawda okres pare m-cy, że część poszła na podmiejskie robić za chodzącą informację + konduktorów, ale nigdy nie kanarzy (i to było w 2012r). Co do rozkładów - zgadzam się z poprzednią wypowiedzią, że lepiej przykrócić rozkład z dłuższą przerwą. Niestety sami prowadzący (nie wszyscy) mają problem z utrzymaniem czasu na obecnych rozkładach. Nie można wydłużyć rozkładów, ze względu na korki. Owszem, są one nieco wydłużone w czasie godzin szczytu, ale nie można strzelić że kurs np. o 8.20 będzie dłuższy o 20 minut względem tego o 9.20, bo korki. A niech teraz akurat o 8.20 korek będzie znacznie krótszy i co? Co zrobi kierowca? Stanie na przystanku 10 minut bo taki przelot? Elementy typu korki niestety powoduja opóźnienia. Jedyną radą jest eleminacja korków, ale to chyba nierealne.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez XboXC, łącznie zmieniany 1 raz.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

XboXC pisze:Pierwsze słysze o motorniczych na kontrolach. Był co prawda okres pare m-cy, że część poszła na podmiejskie robić za chodzącą informację + konduktorów, ale nigdy nie kanarzy (i to było w 2012r).
Ciekawe, bo nawet sam rzecznik mówił, że przez remonty spadło zapotrzebowanie na motorniczych, dlatego część z nich została oddelegowana do kontroli biletów, informowania pasażerów itp. żeby nie siedzieli na zwolnieniu. Moje obserwacje i rozmowy z resztą potwierdzają jego słowa. Także musiało Ci coś umknąć.
XboXC
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pt 19:20, 05 mar 2010
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: XboXC »

A no to mówię, poszli na informatorów czy konduktorów na 43, 46, ale to było w 2012 roku i nie byli to typowi kanarzy (dostali specjalne kamizelki odblaskowe). Obecnie kilka (dosłownie) kilka osób robi za sprawdzanie trzeźwości, reszta nie jest oddelegowana. Nic mi nie umyka bo siedze w tym na bieżąco Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez XboXC, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

No i jeszcze w ubiegłym roku, jak rozpoczynała się przebudowa WZ.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Większa czcionka, dodatkowy kolor i nieco zmieniony układ graficzny - to nowe rozkłady jazdy linii 74. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji przygotowało je z myślą o seniorach, przez najbliższy miesiąc czeka na ich opinie. Od tego, czy rozwiązanie okaże się trafione, zależeć będzie decyzja o wprowadzeniu nowych rozkładów na wszystkie linie.

http://tvtoya.pl/news/show/9116,1
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A nie seniorzy to już nie są istotni?
Nowy układ jak najbardziej na plus (1/3 planszy nie jest już z definicji niezagospodarowana), ale warto by przy okazji wprowadzić kilka innych zmian, np.
- wpisać warianty w tabelkę z czasami przejazdu (tam na samej górze są puste kratki - aż się prosi żeby dorzucić tam literki dla kursów wariantowych)
- wyraźnie oznaczyć granicę II strefy i przystanki w niej (do tego mógłby się przydać ten nowy kolor, nie do niepotrzebnego pokolorowania paska z boku rozkładu)
- warto pomyśleć nad tym, żeby rozkłady silniejszych linii rosły wszerz, bo w tym układzie np. takie Z10 miałoby mikroskopijnej wielkości czasy odjazdów.

No i taki drobiazg - w ramach dbania o seniorów mogliby (za darmo!) wreszcie zakazać kursów wysokopodłogowych w weekendy na liniach zwykłych. Taboru jest aż nadto
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Czasprzejazdunadaljestnieczytelny.

PS: Ramy niestety nie można tworżyć, bo bym powyżej jeszcze obramował literke. Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Można oznaczyć pogrubione jako 74, a 74B w szarej ramce. Obecnie jest nieczytelnie, bo formatowanie czcionki nie uwzględnia wariantów, a pory dnia.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2286
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Post autor: jan_defecto »

MPK pisze: KOMUNIKAT 2/15
Od dnia 7 stycznia 2015r, w uzgodnieniu z Zarządem Dróg i Transportu ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 15, 15A, 53, 53A, 76, 78, 78A
LINK

Na 15/15A powrót do poprzedniego taktu w dni robocze po 18 i w weekendy.
emilek12
Sympatyk forum
Posty: 652
Rejestracja: sob 13:38, 13 gru 2008
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Post autor: emilek12 »

jan_defecto pisze: Na 15/15A powrót do poprzedniego taktu w dni robocze po 18 i w weekendy.
Tak, ale na wspólnym odcinku. Na odcinku od Ronda Lotników Lwoskich do Kurczaków i do ikei w soboty do 6:30 co ponad 30 minut, od 6:30 do 17:10 co 20 minut, po 17:10 oraz w niedziele i święta co 24 minuty (wg odjazdów z ronda Lotników Lwowskich), a w przypadku 78 i 78A będzie dodatkowy kurs do Aleksandrowa po 6:00, w szczycie porannym od 7:50 do końca szczytu porannego, na początku szczytu popołudniowego do 14:48 (przy czym dwa kury z Aleksandrowa i z Rojnej do placu Wolności nie zostaną wymienione - dalej będą jechać na swoich wariantach), od 15:00 do 16:03 bez wymiany, od 16:12 do 16:57 z wymianami brygad, później tak jak w poprzednim rozkładzie jazdy oraz wydłuży się czas przejazdu z placu Wolności w dni robocze w godzinach szczytu o 2 minuty a w pozostałych godzinach oraz w weekendy o minutę.
ODPOWIEDZ