Informacja pasażerska
No motorniczych akurat brakować nie może, chyba że jakaś większa grupa ostatnio zrezygnowała z pracy.
A wpisywanie korków w rozkład to trochę niebezpieczna praktyka bo w kursach, w których ich nie będzie kierowcy musieliby odstawać po kilka minut na przystanku. Takie rzeczy lepiej kompensować wydłużaniem przerwy (czyli de facto dołożeniem kolejnej brygady - nie za bardzo jest z czego).
A wpisywanie korków w rozkład to trochę niebezpieczna praktyka bo w kursach, w których ich nie będzie kierowcy musieliby odstawać po kilka minut na przystanku. Takie rzeczy lepiej kompensować wydłużaniem przerwy (czyli de facto dołożeniem kolejnej brygady - nie za bardzo jest z czego).
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
- Zwykle na dyspozytorni czeka rezerwa kierowców i motorniczych. Mają zastąpić kolegów, którzy się rozchorują. Ale jeśli w jednym dniu kilku prowadzących pójdzie na zwolnienie i jeszcze ktoś wypadnie z grafiku przez stawienie się w pracy pod wpływem alkoholu, to rezerwa okazuje się niewystarczająca - tłumaczy Grochala. - I jeśli nie udawało się nam znaleźć kolejnych prowadzących na zastępstwo, zdarzało się, że tramwaj czy autobus nie wyjeżdżał.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Nie chcę tutaj nic nikomu sugerować, ale łatwiej powiedzieć, że brakuje prowadzących niż, że mamy tak zajeżdżony tabor, dlatego niektóre brygady nie wyjeżdżają, bo nasi mechanicy to spece najwyższej klasy. Z resztą skoro brakuje motorowych, to czemu wielokrotnie widywałem/widuję jak ubrani w mundury MPK kontrolują bilety wraz z kontrolerem ubranym w normalne ciuchy? Co więcej, eLka tramwajowa na mieście to ostatnio rzadkość, kiedyś widywałem je dużo częściej. Także coś tu nie gra.kafar pisze:- Zwykle na dyspozytorni czeka rezerwa kierowców i motorniczych. Mają zastąpić kolegów, którzy się rozchorują. Ale jeśli w jednym dniu kilku prowadzących pójdzie na zwolnienie i jeszcze ktoś wypadnie z grafiku przez stawienie się w pracy pod wpływem alkoholu, to rezerwa okazuje się niewystarczająca - tłumaczy Grochala. - I jeśli nie udawało się nam znaleźć kolejnych prowadzących na zastępstwo, zdarzało się, że tramwaj czy autobus nie wyjeżdżał.
Ależ chcą, ostatnio były newsy i o szkoleniu kierowców i motorniczych. I pomimo tego, że warunki nie są szczególnie atrakcyjne (lojalka na 2 lata, konieczność samodzielnego sfinansowania połowy kosztów kursu w ratach, a sama pensja też raczej do najwyższych nie należy) podobno na brak chętnych nie narzekają.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.mpk.lodz.pl/showarticleslist.action?category=1383&Kurs+motorniczychpx33 pisze:Ależ chcą, ostatnio były newsy i o szkoleniu kierowców i motorniczych. I pomimo tego, że warunki nie są szczególnie atrakcyjne (lojalka na 2 lata, konieczność samodzielnego sfinansowania połowy kosztów kursu w ratach, a sama pensja też raczej do najwyższych nie należy) podobno na brak chętnych nie narzekają.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Jesteś pewny? Generalnie z kilku rozmów wniknęło, że są motorniczymi skierowanymi do kontrolowania biletów, ze względu na mniejsze zapotrzebowanie.px33 pisze:Kanary w mundurach Mpk to wcale nie muszą być kierowcy, niektórzy na etatach też takie noszą
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
Pierwsze słysze o motorniczych na kontrolach. Był co prawda okres pare m-cy, że część poszła na podmiejskie robić za chodzącą informację + konduktorów, ale nigdy nie kanarzy (i to było w 2012r). Co do rozkładów - zgadzam się z poprzednią wypowiedzią, że lepiej przykrócić rozkład z dłuższą przerwą. Niestety sami prowadzący (nie wszyscy) mają problem z utrzymaniem czasu na obecnych rozkładach. Nie można wydłużyć rozkładów, ze względu na korki. Owszem, są one nieco wydłużone w czasie godzin szczytu, ale nie można strzelić że kurs np. o 8.20 będzie dłuższy o 20 minut względem tego o 9.20, bo korki. A niech teraz akurat o 8.20 korek będzie znacznie krótszy i co? Co zrobi kierowca? Stanie na przystanku 10 minut bo taki przelot? Elementy typu korki niestety powoduja opóźnienia. Jedyną radą jest eleminacja korków, ale to chyba nierealne.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez XboXC, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Ciekawe, bo nawet sam rzecznik mówił, że przez remonty spadło zapotrzebowanie na motorniczych, dlatego część z nich została oddelegowana do kontroli biletów, informowania pasażerów itp. żeby nie siedzieli na zwolnieniu. Moje obserwacje i rozmowy z resztą potwierdzają jego słowa. Także musiało Ci coś umknąć.XboXC pisze:Pierwsze słysze o motorniczych na kontrolach. Był co prawda okres pare m-cy, że część poszła na podmiejskie robić za chodzącą informację + konduktorów, ale nigdy nie kanarzy (i to było w 2012r).
A no to mówię, poszli na informatorów czy konduktorów na 43, 46, ale to było w 2012 roku i nie byli to typowi kanarzy (dostali specjalne kamizelki odblaskowe). Obecnie kilka (dosłownie) kilka osób robi za sprawdzanie trzeźwości, reszta nie jest oddelegowana. Nic mi nie umyka bo siedze w tym na bieżąco
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez XboXC, łącznie zmieniany 1 raz.
No i jeszcze w ubiegłym roku, jak rozpoczynała się przebudowa WZ.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Większa czcionka, dodatkowy kolor i nieco zmieniony układ graficzny - to nowe rozkłady jazdy linii 74. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji przygotowało je z myślą o seniorach, przez najbliższy miesiąc czeka na ich opinie. Od tego, czy rozwiązanie okaże się trafione, zależeć będzie decyzja o wprowadzeniu nowych rozkładów na wszystkie linie.
http://tvtoya.pl/news/show/9116,1
http://tvtoya.pl/news/show/9116,1
A nie seniorzy to już nie są istotni?
Nowy układ jak najbardziej na plus (1/3 planszy nie jest już z definicji niezagospodarowana), ale warto by przy okazji wprowadzić kilka innych zmian, np.
- wpisać warianty w tabelkę z czasami przejazdu (tam na samej górze są puste kratki - aż się prosi żeby dorzucić tam literki dla kursów wariantowych)
- wyraźnie oznaczyć granicę II strefy i przystanki w niej (do tego mógłby się przydać ten nowy kolor, nie do niepotrzebnego pokolorowania paska z boku rozkładu)
- warto pomyśleć nad tym, żeby rozkłady silniejszych linii rosły wszerz, bo w tym układzie np. takie Z10 miałoby mikroskopijnej wielkości czasy odjazdów.
No i taki drobiazg - w ramach dbania o seniorów mogliby (za darmo!) wreszcie zakazać kursów wysokopodłogowych w weekendy na liniach zwykłych. Taboru jest aż nadto
Nowy układ jak najbardziej na plus (1/3 planszy nie jest już z definicji niezagospodarowana), ale warto by przy okazji wprowadzić kilka innych zmian, np.
- wpisać warianty w tabelkę z czasami przejazdu (tam na samej górze są puste kratki - aż się prosi żeby dorzucić tam literki dla kursów wariantowych)
- wyraźnie oznaczyć granicę II strefy i przystanki w niej (do tego mógłby się przydać ten nowy kolor, nie do niepotrzebnego pokolorowania paska z boku rozkładu)
- warto pomyśleć nad tym, żeby rozkłady silniejszych linii rosły wszerz, bo w tym układzie np. takie Z10 miałoby mikroskopijnej wielkości czasy odjazdów.
No i taki drobiazg - w ramach dbania o seniorów mogliby (za darmo!) wreszcie zakazać kursów wysokopodłogowych w weekendy na liniach zwykłych. Taboru jest aż nadto
-
- Megagaduła
- Posty: 2286
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
LINKMPK pisze: KOMUNIKAT 2/15
Od dnia 7 stycznia 2015r, w uzgodnieniu z Zarządem Dróg i Transportu ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 15, 15A, 53, 53A, 76, 78, 78A
Na 15/15A powrót do poprzedniego taktu w dni robocze po 18 i w weekendy.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 652
- Rejestracja: sob 13:38, 13 gru 2008
- Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Tak, ale na wspólnym odcinku. Na odcinku od Ronda Lotników Lwoskich do Kurczaków i do ikei w soboty do 6:30 co ponad 30 minut, od 6:30 do 17:10 co 20 minut, po 17:10 oraz w niedziele i święta co 24 minuty (wg odjazdów z ronda Lotników Lwowskich), a w przypadku 78 i 78A będzie dodatkowy kurs do Aleksandrowa po 6:00, w szczycie porannym od 7:50 do końca szczytu porannego, na początku szczytu popołudniowego do 14:48 (przy czym dwa kury z Aleksandrowa i z Rojnej do placu Wolności nie zostaną wymienione - dalej będą jechać na swoich wariantach), od 15:00 do 16:03 bez wymiany, od 16:12 do 16:57 z wymianami brygad, później tak jak w poprzednim rozkładzie jazdy oraz wydłuży się czas przejazdu z placu Wolności w dni robocze w godzinach szczytu o 2 minuty a w pozostałych godzinach oraz w weekendy o minutę.jan_defecto pisze: Na 15/15A powrót do poprzedniego taktu w dni robocze po 18 i w weekendy.