Informacja pasażerska
A co tam więcej chcesz? Jak się uprzeć, to można by tam skierować jakąś linię z Teofilowa, ale generalnie 15 wyczerpuje zapotrzebowanie na komunikację miejską.
Weź pod uwagę, że Sukcesja będzie mieć jeszcze autobusy na Radwańskiej.
Weź pod uwagę, że Sukcesja będzie mieć jeszcze autobusy na Radwańskiej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
15tki wyczerpują jedynie dojazd na uczelnie, zakładając, że dlatego jeszcze te linie istnieją. Ja np. wolałbym bez przesiadek dostać się z Politechniki na Teofilów lub Górniak. Marsz do Kościuszki czy Piotrkowskiej mnie jakoś nie bawi. Bieganie wokół Ronda Lotników by dopaść 11 czy 50 lub wygodne schody wokół WAM to frajda na młodych i dla tych co mają dużo wolnego czasu.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Taka linia w śladzie dawnej 26 powinna być, ale na trasie Szczecińska-Chocianowice przez Kopernika. Odciążyłoby to linię 8 i skończyło bieganie pasażerów pod estakadą na przesiadkę na 50, 52 i teraz także 93. Linia jest potrzebna tym bardziej, że tam nie ma nawet wspólnego przystanku z 12, aby się przesiąść. Nie byłoby także przesiadania się przy szpitalu im. WAM. Proszę zauważyć, że najwięcej osób z 8 wysiadało zawsze przy Kaliskim, a potem przy Żeromskiego, a reszta przy Centralu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez szymon5444, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Po części się zgadzam. Do tego dochodzi jeszcze kwestia dojazdu Kaliski-Politechnika, czyli wspomniane przez ciebie schody przy WAM-ie (choć teraz, po zamknięciu Kopernika dla samochodów, jest jeszcze alternatywa w postaci nieco wygodniejszej przesiadki na skrzyżowaniu Kopernika/Żeromskiego).
Teofilów (Żabieniec?) - Włókniarzy - Kopernika - Żeromskiego - Politechniki - Pabianicka - pl. Niepodległości - Przybyszewskiego - Lodowa, ewentualnie od pl. Niepodległości: Dąbrowskiego - Rydza-Śmigłego - Kopcińskiego - Narutowicza - Radiostacja; taka linia trochę sensu by miała. Zastępując nawet obecne 14 - przecież 12 jeździ dość często.
Teofilów (Żabieniec?) - Włókniarzy - Kopernika - Żeromskiego - Politechniki - Pabianicka - pl. Niepodległości - Przybyszewskiego - Lodowa, ewentualnie od pl. Niepodległości: Dąbrowskiego - Rydza-Śmigłego - Kopcińskiego - Narutowicza - Radiostacja; taka linia trochę sensu by miała. Zastępując nawet obecne 14 - przecież 12 jeździ dość często.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
A w tym jest coś zdrożnego? Wszystkie linie są na jednym przystanku, bardzo blisko estakady. W tym duchu chyba lepiej byłoby przywrócić 50A na Kaliskiskończyło bieganie pasażerów pod estakadą na przesiadkę na 50, 52 i teraz także 93.
Jeszcze nie ma. Zaraz ZTCW pojawi się przystanek AT wspólny dla 8 i 12.Linia jest potrzebna tym bardziej, że tam nie ma nawet wspólnego przystanku z 12, aby się przesiąść.
MPK Łódź testuje mobilną informację pasażerską, dzięki której pasażerowie będą mogli sprawdzić w telefonie, kiedy naprawdę autobus przyjedzie na przystanek. Im więcej osób ją oceni, tym lepiej będzie działać w Łodzi.
Czekać kolejne 10 minut czy lepiej zrezygnować? Takie pytanie zadają sobie pasażerowie MPK oczekując na przystanku na autobus. Niestety, nie mają jak sprawdzić, gdzie znajduje się spóźniony autobus. Wkrótce to się zmieni, bo od września 2014 r. trwają przygotowania do uruchomienia aplikacji myBus, czyli mobilnej informacji pasażerskiej. Jak ona działa? Jak tablica zmiennej treści na ŁTR, która podaje realny czas przyjazdu tramwaju.
- Oprócz tradycyjnego rozkładu jazdy, czyli tzw. tabliczki przystankowej, aplikacja wyświetla najbliższe odjazdy na podstawie danych uzyskanych ze śledzenia pojazdów przez system GPS. - tłumaczy Sebastian Grochala, rzecznik MPK. - Dzięki systemowi uzyskujemy znacznie dokładniejszą godzinę pojawienia się pojazdu na przystanku, uwzględniającą nieprzewidziane opóźnienia, czy przyspieszenia kursów.
Z systemu, który działa już w 24 innych miastach, można skorzystać poprzez strony WWW i WAP, mapy Google, telefony, smartfony oraz tablety (Android,WindowsPhone, iOS).
Na razie MPK tylko testuje aplikację. Sprawdza ją w autobusach kursujących na liniach 65 i 74, ale tylko tych, które są wyposażone w GPS. Przewoźnik na bieżąco zgłasza uwagi do twórcy aplikacji, dzięki czemu aplikacja jest dostosowywana do łódzkich warunków.
- Efektem testów będzie upowszechnienie przez MPK Łódź aplikacji i zachęcanie pasażerów do korzystania z niej przy jednoczesnym dalszym obserwowaniu jej funkcjonowania - zaznacza Grochala. - Im większa ilość pasażerów włączy się w jej testowanie, tym lepszy efekt wykonawca będzie mógł osiągnąć.
MPK prosi, by uwagi odnośnie aplikacji kierować pod adres [url=mailto:admin@mpk.lodz.pl]admin@mpk.lodz.pl[/url].
Żeby aplikacja działała sprawnie, wszystkie pojazdy powinny być wyposażone w moduły GPS. Obecnie posiadają je wszystkie autobusy z 2011 r (45 solarisów), 2013 i 2014 (90 mercedesów). Łącznie 135 autobusów na 446. W przypadku tramwajów w moduły GPS wyposażone jest 116 wagonów na 496.
- W ramach remontu trasy W-Z przewidziane jest dalsze wzbogacanie pojazdów o moduł GPS i nowe autokomputery. Do systemu informacji będzie włączone wówczas około 450 pojazdów - mówi Grochala.
Poza tym MPK chciałoby korzystać z modułów GPS zamontowanych w biletomatach. Wkrótce zamierza prowadzić rozmowy z operatorem tych urządzeń.
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/3719814,nowa-aplikacja-mobilna-mpk-lodz-poda-dokladny-czas-przyjazdu-autobusu,id,t.html
Czekać kolejne 10 minut czy lepiej zrezygnować? Takie pytanie zadają sobie pasażerowie MPK oczekując na przystanku na autobus. Niestety, nie mają jak sprawdzić, gdzie znajduje się spóźniony autobus. Wkrótce to się zmieni, bo od września 2014 r. trwają przygotowania do uruchomienia aplikacji myBus, czyli mobilnej informacji pasażerskiej. Jak ona działa? Jak tablica zmiennej treści na ŁTR, która podaje realny czas przyjazdu tramwaju.
- Oprócz tradycyjnego rozkładu jazdy, czyli tzw. tabliczki przystankowej, aplikacja wyświetla najbliższe odjazdy na podstawie danych uzyskanych ze śledzenia pojazdów przez system GPS. - tłumaczy Sebastian Grochala, rzecznik MPK. - Dzięki systemowi uzyskujemy znacznie dokładniejszą godzinę pojawienia się pojazdu na przystanku, uwzględniającą nieprzewidziane opóźnienia, czy przyspieszenia kursów.
Z systemu, który działa już w 24 innych miastach, można skorzystać poprzez strony WWW i WAP, mapy Google, telefony, smartfony oraz tablety (Android,WindowsPhone, iOS).
Na razie MPK tylko testuje aplikację. Sprawdza ją w autobusach kursujących na liniach 65 i 74, ale tylko tych, które są wyposażone w GPS. Przewoźnik na bieżąco zgłasza uwagi do twórcy aplikacji, dzięki czemu aplikacja jest dostosowywana do łódzkich warunków.
- Efektem testów będzie upowszechnienie przez MPK Łódź aplikacji i zachęcanie pasażerów do korzystania z niej przy jednoczesnym dalszym obserwowaniu jej funkcjonowania - zaznacza Grochala. - Im większa ilość pasażerów włączy się w jej testowanie, tym lepszy efekt wykonawca będzie mógł osiągnąć.
MPK prosi, by uwagi odnośnie aplikacji kierować pod adres [url=mailto:admin@mpk.lodz.pl]admin@mpk.lodz.pl[/url].
Żeby aplikacja działała sprawnie, wszystkie pojazdy powinny być wyposażone w moduły GPS. Obecnie posiadają je wszystkie autobusy z 2011 r (45 solarisów), 2013 i 2014 (90 mercedesów). Łącznie 135 autobusów na 446. W przypadku tramwajów w moduły GPS wyposażone jest 116 wagonów na 496.
- W ramach remontu trasy W-Z przewidziane jest dalsze wzbogacanie pojazdów o moduł GPS i nowe autokomputery. Do systemu informacji będzie włączone wówczas około 450 pojazdów - mówi Grochala.
Poza tym MPK chciałoby korzystać z modułów GPS zamontowanych w biletomatach. Wkrótce zamierza prowadzić rozmowy z operatorem tych urządzeń.
http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/3719814,nowa-aplikacja-mobilna-mpk-lodz-poda-dokladny-czas-przyjazdu-autobusu,id,t.html
Zakup oraz montaż elektronicznych tablic informujących o czasie przyjazdu tramwajów http://budzet.dlalodzi.info/wp-content/uploads/2015/01/raport_spoleczny_b0048.png
Z tego co pamiętam, to to drugie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Słupy są zamontowane na razie tylko przy torowisku, więc prawdopodobnie będą dla tramwajów. Co ciekawe, podobne stoją także dalej na Paderewskiego, przy Zaolziańskiej, również dla tramwajów, a przy Karpackiej za to, dla ruchu samochodowego, bo są już nawet zamontowane na nich sygnalizatory, tylko na razie zasłonięte.
Mateusz
EA-1
EA-1
zbychooo pisze:Co to za linia LS3
Trambus przewozi bezpłatnie turystów w ramach akcji informacyjnej o rewitalizacji.
http://wyborcza.pl/1,91446,17841357,Lodz_Niestandardowa_akcja_informacyjna_nt__rewitalizacji.html
Od 2 do 8 maja
Trambus będzie odjeżdżał z Dworca PKS Północny o każdej pełnej godzinie między godz. 10 a 18. Pojedzie ulicami: Źródłową, Wojska Polskiego, Franciszkańską, Kilińskiego, Pomorską, Legionów, Żeromskiego, Skłodowskiej Curie, Wólczańską, Zamenhofa, Nawrot, Sienkiewicza, Narutowicza, pl. Dąbrowskiego, Sterlinga, Pomorską, Franciszkańską, Wojska Polskiego - i powróci na Dworzec PKS Północny.
Pojazd nie jest oznakowany tablicami z numerem linii, tylko tablicą "Wycieczka".
Jak dla mnie - dobrze, że znaleźli dla niego zastosowanie. Ciekawe, czy gdy ktoś go wynajmie, zostaje on zastąpiony normalnym autobusem, czy wycieczka się po prostu danego dnia nie odbywa.
Szkoda że o akcji nie ma praktycznie żadnych informacji. Dworzec Północny to też dość dziwne miejsce na punkt startowy. Z łodzian uczęszczany jest w zasadzie tylko przez mieszkańców pobliskiego osiedla, wsiadających na krańcówce do autobusów MPK.
Jak dla mnie - dobrze, że znaleźli dla niego zastosowanie. Ciekawe, czy gdy ktoś go wynajmie, zostaje on zastąpiony normalnym autobusem, czy wycieczka się po prostu danego dnia nie odbywa.
Szkoda że o akcji nie ma praktycznie żadnych informacji. Dworzec Północny to też dość dziwne miejsce na punkt startowy. Z łodzian uczęszczany jest w zasadzie tylko przez mieszkańców pobliskiego osiedla, wsiadających na krańcówce do autobusów MPK.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Postawili ponownie przystanek Dąbrowskiego/Śmigłego-Rydza na przeciwko stacji ORLEN. Przystanek jest opisany (Dąbrowskiego) i wygląda jakby zaraz mieli włożyć rozkład. Pewnie REAL nie chciał płacić za użyczanie przystanku, którego ostatnio skasowali jak robili ścieżkę rowerową. Albo coś puszczą ... na stałe...albo Z4 niebawem pojedzie dalej do Ronda Broniewskiego.