Informacja pasażerska
: śr 22:31, 22 lip 2009
Nie znalazłem podobnego tematu na forum, a wydaje mi się potrzebny, więc zakładam.
Chciałbym tu zbierać Wasze sugestie, propozycje i obserwacje dotyczące informacji pasażerskiej w naszym MPK. Chodzi o wszystko co się na nią składa: oznaczenie pojazdów, mapki, rozkłady, komunikaty, stronę www.
Na początek kilka własnych obserwacji:
1. otablicowanie
- w tramwaju linii 6 stara "choinka", z uwzględnionym przystankiem pl. Reymonta
- brak objazdowych "choinek" (na początku remontu, również zaobserwowane w "5")
- generalnie całe oznaczenie linii przesiadkowych na "choinkach" - rozumiem, że tablic jest bardzo dużo i "u nas się nie da" aktualizować na bieżąco, ale po co wprowadzać zamęt i okłamywać pasażerów. Jeśli mają być to nierzetelne informacje, może warto z nich zrezygnować? Kto wie gdzie i w co się przesiąść i tak z nich nie skorzysta, a kto nie wie, zostanie wprowadzony w błąd.
- bardzo częsty brak tylnej tablicy w tramwajach. Również wcześnie rano, nie wiem czy tak szybko są kradzione, czy po prostu już bez nich składy wyjeżdżają z zajezdni)
- przy objeździe gdzie zmieniona jest tylko jedna krańcówka, na czerwono zaznaczone są obydwie (teraz np. w 14, 15)
2. schematy
- w wagonie 3635 (linia 6, a więc sztandarowy ŁTR) schemat linii tramwajowych z 2001 r., z zaznaczonymi 41 i 45,46 jeżdżącymi do Północnej.
Generalnie schematy te są często nieaktualne (i nie chodzi mi tylko o aktualne i krótkotrwałe objazdy), więc zamiast pomagać tylko wprowadzają w błąd.
3. Zapowiedzi głosowe
- informacja głosowa w objazdowej "5": "linia nr 5, kierunek Szczecińska" (jakieś 2 tygodnie odkąd linia jeździ na Wycieczkową)
- różnice w nazwach przystanku w "gadaczce", na wyświetlaczu i ta bocznej tablicy. Przykład: Piotrkowska-Tymienieckiego/Skorupki/Pl. Katedralny. Turysta nie musi wiedzieć, że to wszystko oznacza to samo miejsce.
4. Przystanki
- na autobusowym Rzgowska-Kurczaki, kier. centrum, od kilku miesięcy wiszą dwa rozkłady linii 68, nieznacznie się od siebie różniące. Oczywiście po dacie można poznać który jest "świeższy", ale czy rolą pasażera jest wyszukiwanie rozkładów i zgadywanie który obowiązuje?
- naklejki z numerami linii odjeżdżającymi z danego przystanku bardzo często nieaktualne lub nieprawdziwe. Było już o tym na forum, np. 43 na Żeromskiego-Mickiewicza.
Sporo tego jest, a większość można by niewielkim kosztem naprawić, gdyby komuś zechciało się za to zabrać. Może potrzeba akcji w stylu GPO, bo osoby biorące za takie działania grubą kasę palcem nie kiwną.
Chciałbym tu zbierać Wasze sugestie, propozycje i obserwacje dotyczące informacji pasażerskiej w naszym MPK. Chodzi o wszystko co się na nią składa: oznaczenie pojazdów, mapki, rozkłady, komunikaty, stronę www.
Na początek kilka własnych obserwacji:
1. otablicowanie
- w tramwaju linii 6 stara "choinka", z uwzględnionym przystankiem pl. Reymonta
- brak objazdowych "choinek" (na początku remontu, również zaobserwowane w "5")
- generalnie całe oznaczenie linii przesiadkowych na "choinkach" - rozumiem, że tablic jest bardzo dużo i "u nas się nie da" aktualizować na bieżąco, ale po co wprowadzać zamęt i okłamywać pasażerów. Jeśli mają być to nierzetelne informacje, może warto z nich zrezygnować? Kto wie gdzie i w co się przesiąść i tak z nich nie skorzysta, a kto nie wie, zostanie wprowadzony w błąd.
- bardzo częsty brak tylnej tablicy w tramwajach. Również wcześnie rano, nie wiem czy tak szybko są kradzione, czy po prostu już bez nich składy wyjeżdżają z zajezdni)
- przy objeździe gdzie zmieniona jest tylko jedna krańcówka, na czerwono zaznaczone są obydwie (teraz np. w 14, 15)
2. schematy
- w wagonie 3635 (linia 6, a więc sztandarowy ŁTR) schemat linii tramwajowych z 2001 r., z zaznaczonymi 41 i 45,46 jeżdżącymi do Północnej.
Generalnie schematy te są często nieaktualne (i nie chodzi mi tylko o aktualne i krótkotrwałe objazdy), więc zamiast pomagać tylko wprowadzają w błąd.
3. Zapowiedzi głosowe
- informacja głosowa w objazdowej "5": "linia nr 5, kierunek Szczecińska" (jakieś 2 tygodnie odkąd linia jeździ na Wycieczkową)
- różnice w nazwach przystanku w "gadaczce", na wyświetlaczu i ta bocznej tablicy. Przykład: Piotrkowska-Tymienieckiego/Skorupki/Pl. Katedralny. Turysta nie musi wiedzieć, że to wszystko oznacza to samo miejsce.
4. Przystanki
- na autobusowym Rzgowska-Kurczaki, kier. centrum, od kilku miesięcy wiszą dwa rozkłady linii 68, nieznacznie się od siebie różniące. Oczywiście po dacie można poznać który jest "świeższy", ale czy rolą pasażera jest wyszukiwanie rozkładów i zgadywanie który obowiązuje?
- naklejki z numerami linii odjeżdżającymi z danego przystanku bardzo często nieaktualne lub nieprawdziwe. Było już o tym na forum, np. 43 na Żeromskiego-Mickiewicza.
Sporo tego jest, a większość można by niewielkim kosztem naprawić, gdyby komuś zechciało się za to zabrać. Może potrzeba akcji w stylu GPO, bo osoby biorące za takie działania grubą kasę palcem nie kiwną.