Remont ul. Kilińskiego - 2009/2010
To co powinno być zrobione przy tym remoncie, to przede wszystkim dosunięcie platform przystankowych do torów (albo tak jak na Piotrkowskiej, albo tak jak na Kilińskiego przy Pomorskiej - wsio jednako). Także jeśli to jest to remont tymczasowy (to żaden koszt), także jeśli jest to niewymagający pozwoleń remont odtworzeniowy (załatwić pozwolenie na budowę samych wysepek).
DŁ pisze:Dopiero na początku maja zostanie otwarta ul. Kilińskiego od Tymienieckiego do Dąbrowskiego.
Wcześniej planowano, że remont wodociągów i wymiana torów zakończą się w styczniu. Potem mówiono o marcu, a w poniedziałek podano ostateczny termin, czyli 30 kwietnia.
Dopiero w poniedziałek Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne zaczęło wymianę torów na odcinku Kilińskiego między Senatorską a Przybyszewskiego.
- Wcześniej nie mogliśmy zacząć robót, bo teren zajmował podwykonawca Łódzkiej Spółki Infrastrukturalnej. Czekaliśmy aż wyleje beton pod jezdnię- wyjaśnia Bogumił Makowski, rzecznik MPK.
Chociaż Łódzka Spółka Infrastrukturalna już na początku marca informowała, że wszystkie prace wodociągowe są zakończone, to Hydrobudowa (podwykonawca ŁSI) dopiero w poniedziałek zakończyła kłaść betonową podbudowę pod jezdnię między Senatorską a Przybyszewskiego.
- Wcześniej pogoda nie pozwalała nam na prace odtworzeniowe. Właściwie przystąpiliśmy do nich dopiero w ubiegły poniedziałek. Nie mogliśmy zrobić podbudowy pod jezdnię, bo beton nie chciał się związać - tłumaczy Renata Borkowska-Kubiak, rzeczniczka ŁSI. - Gdy MPK zakończy wymianę torów, to czeka nas jeszcze wspólne położenie asfaltowego dywanika.
Ekipy ŁSI pracują jeszcze między ul. Przybyszewskiego a Dąbrowskiego. - W tym tygodniu będziemy już robić zasypki części wykopów - mówi Renata Borkowska-Kubiak.
Problem ze związaniem się betonowej podbudowy pod jezdnię był też na ul. Legionów, między Zachodnią a pl. Wolności. Od 6 marca ŁSI naprawiała tam zapadniętą jezdnię, a dopiero od poniedziałku mogą tamtędy kursować autobusy linii nr 59, 78 i 78A.
Asfalt na Legionów się obsunął, bo podczas prac wodociągowych, prowadzonych w grudniu, podwykonawca ŁSI z powodu pogody odtworzył jezdnię tymczasowo, czyli nie zrobił pod nią podbudowy.
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Wczoraj w nocy na odcinku Senatorska-Przybyszewskiego wylano dywanik asfaltowy pod torowisko. Wieczorem trwały zabawy z trakcją przy Przybyszewskiego.
MPK zaczęło prace w czwartek przed świętami - skończyli około północy, we wtorek i środę prace trwały całą dobę.
Coś mi się wydaje, że na tym odcinku będzie ładny przegląd technologii budowy torowisk - torowisko z tłuczniem, ziemią (usztywnione drewnianym podkładem - zjazd na Kilińskiego na jezdnię przy kantorze fabryki Ossera), bruk, asfalt, płyta węgierska, beton i znowu tłuczeń
MPK zaczęło prace w czwartek przed świętami - skończyli około północy, we wtorek i środę prace trwały całą dobę.
Coś mi się wydaje, że na tym odcinku będzie ładny przegląd technologii budowy torowisk - torowisko z tłuczniem, ziemią (usztywnione drewnianym podkładem - zjazd na Kilińskiego na jezdnię przy kantorze fabryki Ossera), bruk, asfalt, płyta węgierska, beton i znowu tłuczeń
To jeden z najgłupszych remontów w Łodzi. Trwa niesamowicie długo (prawie rok na nieco ponad 1 km wymiany torowiska...) i obfituje w masę idiotyzmów typu:
- słupy trakcyjne stojące na środku chodnika,
- za niskie platformy przystankowe (mimo że są budowane od podstaw...),
- ogradzanie metalowym płotkiem wszystkiego co się da.
Torowisko wymieniane przez ŁSI na odcinku Piłsudskiego-Orla jest tragiczne, płyty są z odzysku i dzięki temu mamy potężne nierówności. Warto jeszcze do tego dodać jakość nawierzchni bitumicznej, która była wylewana w temperaturze ujemnej, przy opadach śniegu i utwardzana przy użyciu łopaty... Efekty widać, studzienki już zaczęły się zapadać. Nie rozumiem dlaczego też nie jest remontowane skrzyżowanie Kilińskiego/Przybyszewskiego. Czas zatrzymał się tam w połowie ubiegłego wieku chyba. Archaiczna skrajnia, dziwaczny profil, katastrofalny stan torowiska, wypadająca zewsząd kostka, sygnalizacja pochowana za budynkami...
- słupy trakcyjne stojące na środku chodnika,
- za niskie platformy przystankowe (mimo że są budowane od podstaw...),
- ogradzanie metalowym płotkiem wszystkiego co się da.
Torowisko wymieniane przez ŁSI na odcinku Piłsudskiego-Orla jest tragiczne, płyty są z odzysku i dzięki temu mamy potężne nierówności. Warto jeszcze do tego dodać jakość nawierzchni bitumicznej, która była wylewana w temperaturze ujemnej, przy opadach śniegu i utwardzana przy użyciu łopaty... Efekty widać, studzienki już zaczęły się zapadać. Nie rozumiem dlaczego też nie jest remontowane skrzyżowanie Kilińskiego/Przybyszewskiego. Czas zatrzymał się tam w połowie ubiegłego wieku chyba. Archaiczna skrajnia, dziwaczny profil, katastrofalny stan torowiska, wypadająca zewsząd kostka, sygnalizacja pochowana za budynkami...
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Jakoś nikt o tym jeszcze nie napisał, a rzecz jest urocza. Otóż łuki, którymi torowisko między Milionową a Tymienieckiego schodzi z jezdni, wykonano w całości w płycie węgierskiej (plus granitowy krawężnik, oddzielający płytę od przyszłego asfaltu). Traf chciał jednak, że płyty ułożyły się ekipie dobrych 20 cm powyżej poziomu jezdni. Na razie ekipy remontowe zniknęły z tego odcinka.
Niezupełnie. Przy samych torach jeszcze nowego dywanika nie ma. Natomiast jest już kilkanaście metrów na pn od torów - i jest nisko. Studzienek nie ma, krawężniki, chodnik - wszystko będzie trzeba podnieść.
Ja co prawda narzekałem, że nie będzie wysepek przystankowych, ale na wysepkach to jezdnia jest wyniesiona ponad tory, a nie na odwrót
Ja co prawda narzekałem, że nie będzie wysepek przystankowych, ale na wysepkach to jezdnia jest wyniesiona ponad tory, a nie na odwrót
To by tłumaczyło dlaczego tak długo zwlekają tam z wymianą chodnika i zrobieniem nawierzchni.Tomasz.bu pisze:Jakoś nikt o tym jeszcze nie napisał, a rzecz jest urocza. Otóż łuki, którymi torowisko między Milionową a Tymienieckiego schodzi z jezdni, wykonano w całości w płycie węgierskiej (plus granitowy krawężnik, oddzielający płytę od przyszłego asfaltu). Traf chciał jednak, że płyty ułożyły się ekipie dobrych 20 cm powyżej poziomu jezdni. Na razie ekipy remontowe zniknęły z tego odcinka.
Zresztą podniesienie i tak by było tam wskazane - przed remontem tworzył się tam dołek i podczas opadów mogliśmy obserwować tam mini jeziorko
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Długo zdjęć nie było, więc od razu duża paczka (miało być podzielone na dwa posty, ale forum nie pozwala ).
Widok na nowy odcinek
Nowy chodniczek przechodzący w przystanek, piękna kostka Bauma na obszarze chronionym przez konserwatora...
Trakcja wisi już wszędzie, na "przecudnych" słupach
Torowisko wydzielone jest już chyba w całości podbite - tutaj widok między przystankami przy Tymienieckiego
Stary płotek i nowy płotek
Widok na całe skrzyżowanie - z drugiej strony od przejścia dla pieszych do jezdni Tymienieckiego całość wyłożona kostką - ale do końca nie wiem po co, wygląda to bezsensownie...
Po przejeździe kolejowym w okolicach torów tramwajowych nie ma nawet śladu - jedynie w jezdni widać szyny...
Płotków w ogóle jest dużo, praktycznie od Tylnej do Milionowej cały czas płotek - szkoda tylko, że w takim brzydkim "kolorze". Gorzej to wygląda od tych przeklinanych słupów.
Tutaj "widać" różnicę poziomów torowiska i jezdni - faktycznie kilkanaście cm - ciekawe gdzie tą różnicę uda się na jezdni zmieścić... Będzie chyba hopka jak na przystankach na Piotrkowskiej
Tutaj kawałek dalej, przy budynku na rogu Milionowej - nadal kilka centymetrów...
Widok z Milionowej na zamknięty dla ruchu samochodowego odcinek drogi - jak ładnie widać na obrazku zakaz przestrzegany, a policja/straż miejsca pilnuje porządku i przepisów...
Spójrzmy w drugą stronę
No i kawałek który jeszcze został do skończenia. Widoczny na pierwszym planie spaw wykonywany był dzisiaj.
No i odcinek łączeniowy z jednej strony
i z drugiej
Mam nadzieję, że zdjęć nie jest za dużo, ale że dawno nie było, to mam nadzieję, że wybaczycie
Widok na nowy odcinek
Nowy chodniczek przechodzący w przystanek, piękna kostka Bauma na obszarze chronionym przez konserwatora...
Trakcja wisi już wszędzie, na "przecudnych" słupach
Torowisko wydzielone jest już chyba w całości podbite - tutaj widok między przystankami przy Tymienieckiego
Stary płotek i nowy płotek
Widok na całe skrzyżowanie - z drugiej strony od przejścia dla pieszych do jezdni Tymienieckiego całość wyłożona kostką - ale do końca nie wiem po co, wygląda to bezsensownie...
Po przejeździe kolejowym w okolicach torów tramwajowych nie ma nawet śladu - jedynie w jezdni widać szyny...
Płotków w ogóle jest dużo, praktycznie od Tylnej do Milionowej cały czas płotek - szkoda tylko, że w takim brzydkim "kolorze". Gorzej to wygląda od tych przeklinanych słupów.
Tutaj "widać" różnicę poziomów torowiska i jezdni - faktycznie kilkanaście cm - ciekawe gdzie tą różnicę uda się na jezdni zmieścić... Będzie chyba hopka jak na przystankach na Piotrkowskiej
Tutaj kawałek dalej, przy budynku na rogu Milionowej - nadal kilka centymetrów...
Widok z Milionowej na zamknięty dla ruchu samochodowego odcinek drogi - jak ładnie widać na obrazku zakaz przestrzegany, a policja/straż miejsca pilnuje porządku i przepisów...
Spójrzmy w drugą stronę
No i kawałek który jeszcze został do skończenia. Widoczny na pierwszym planie spaw wykonywany był dzisiaj.
No i odcinek łączeniowy z jednej strony
i z drugiej
Mam nadzieję, że zdjęć nie jest za dużo, ale że dawno nie było, to mam nadzieję, że wybaczycie
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jakub Dombrowski, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Bywalec
- Posty: 151
- Rejestracja: pt 11:24, 13 lis 2009
- Lokalizacja: Piaski, Pabianice
-
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: pn 15:26, 05 mar 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt: