Linie specjalne MPK

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

W jakim sensie na sterowniki? Wyświetlacz kierunkowy czy wpisanie w system sterowania? Jeśli to drugie, to linia i tak nie wjeżdżała na przystanek z tablicami elektronicznymi.

Z ciekawostek, na D11 jeździł dziś skład (bulwa) z Dąbrowskiego.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Było chyba więcej niż 1 brygada. Wyświetlacze nie były w ogóle zaprogramowano, powstawiano dykty od D1.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Co najmniej jeden skład miał zaprogramowane:
http://gtlodz.eu/img22686.search.htm
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jeśli to drugie, to linia i tak nie wjeżdżała na przystanek z tablicami elektronicznymi.
A tu taka ciekawostka - na przystanku na PlN (->Ikea) wyświetlała się stosowna informacja o dodatkowej linii, więc w tym kierunku coś zrobili ;)
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

@Adamix: To ja nie miałem przyjemności na niego trafić.

Ogólnie dziś widziałem, jak jeden ze składów wyjeżdżając z PLN zatrzymał się na łuku i otworzył drzwi. Motorowa kilka minut dzwoniła ale nikt nie wiedział o co chodzi. W końcu wysłała jakiegoś małego chłopaczka na przystanek żeby zawołał ludzi. Gdy ci szli, kobieta krzykiem ich poganiała i krzyczała, że ile można czekać. Dzicz i Azerbejdżan Obrazek
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

MPK Łódź pisze:KOMUNIKAT 59/10

Na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu, w „Noc Muzeów” 15/16 maja 2010r. zostanie uruchomiona dodatkowa tramwajowa linia M1 oraz autobusowe linie M2, M3 i M4 kursujące w godzinach około 17:30 – 1:30.

linia M1
PLAC WOLNOŚCI – Legionów, Zachodnia, Kościuszki, Żwirki, Piotrkowska, pl. Niepodległości, Rzgowska, Dąbrowskiego – ZAJ. DĄBROWSKIEGO

ZAJ. DĄBROWSKIEGO – Dąbrowskiego, Rzgowska, plac Niepodległości, Piotrkowska, Żwirki, Kościuszki, Zachodnia, Legionów – PLAC WOLNOŚCI

linia M2
LEGIONÓW – Zielona, 1 Maja, Żeligowskiego, Zielona Narutowicza, Tramwajowa, Tuwima – WYDAWNICZA

WYDAWNICZA – Tuwima, Tramwajowa, Narutowicza, Zielona, 1 Maja, Włókniarzy – LEGIONÓW

linia M3
PLAC WOLNOŚCI – Legionów, Gdańska, Zielona, Narutowicza, Kilińskiego, Piłsudskiego, Przędzalniana, Tymienieckiego, Piotrkowska, Skorupki, św. Stanisława Kostki, Tymienieckiego, Przędzalniana, Piłsudskiego, Sienkiewicza, Narutowicza, Zielona, Gdańska, Legionów – PLAC WOLNOŚCI

linia M4
PLAC WOLNOŚCI – Legionów, Zachodnia, Zgierska, Sikorskiego, Łagiewnicka, Sowińskiego – PLAC PAMIĘCI NARODOWEJ

PLAC PAMIĘCI NARODOWEJ – Zgierska, Zachodnia, Legionów – PLAC WOLNOŚCI

+ mapka:
http://www.mpk.lodz.pl/files/nocmuzeow_2010.jpg

edit:
Szkoda, że info o linii D zostało tak zakamuflowane...
KMST pisze:Dodatkowo staraniem Muzeum Tradycji Niepodległościowych uruchomiona zostanie dodatkowa linia tramwajowa obsługiwana zabytkowym wozem typu N należącym do Tomasza Adamkiewicza. Linia ta, kursująca od godz. 20:00 do 1:00, połączy Muzeum na Radogoszczu z filią przy ul Gdańskiej.

D (częstotliwość ok. 60 minut)
Pierwsze dwa kursy:
HELENÓWEK – Zgierska – Zachodnia – Legionów – Cmentarna – Ogrodowa – Srebrzyńska – KOZINY
Następne:
HELENÓWEK – Zgierska – Zachodnia – Legionów – LEGIONÓW/GDAŃSKA

edit 2:
Muszę przyznać, że dojazd M1 do zajezdni Dąbrowskiego był świetnym pomysłem, dużo lepszym niż zawracanie na pl. Niepodległości. Zapewnił dojazd do przystanku nocnego N3 - nie wiem czy taki był zamysł, czy decydowały inne względy, jednak brawa dla organizatorów za to.

W dodatku M1 było wpisane w system ŁTR i wyświetlane na tablicach świetlnych, super.

Zastanawiam się tylko, czy naprawdę nie da się zorganizować tymczasowego przystanku na pl. Wolności? Tak, żeby łatwo i szybko można się przesiąść na inne linie muzealne? Tramwaj i tak staje, żeby przestawić zwrotnice, więc przy jakimś chwilowym zatrzymaniu ruchu na placu można by się o coś takiego za rok pokusić...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adamix, łącznie zmieniany 3 razy.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Adamix pisze:
W dodatku M1 było wpisane w system ŁTR i wyświetlane na tablicach świetlnych, super.

Naprawdę było? Jak jechałem przed 1.00 to palił się tylko komunikat o 6 i 16 na objeździe - nb wtedy to już nieaktualny.
Zastanawiam się tylko, czy naprawdę nie da się zorganizować tymczasowego przystanku na pl. Wolności?

No właśnie. Zwłaszcza, że tam i tak jest przystanek autobusowy, a w solówkach odpada problem widoczności na łuku (z resztą ztcp przy precyzyjnym "parkowaniu" dwuskład też się mieści na prostej)

BTW skąd się wzięło 8-10 min. opóźnienie chyba wszystkich brygad?
Zabawne też było ogrzewanie w 1830. Coś a la "spójrz synku, tak wygląda baleron" - "przejedź się tramwajem jak za dawnych lat, kiedy to w pojazdach włączano ogrzewanie"...
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Tomasz.bu pisze:Naprawdę było? Jak jechałem przed 1.00 to palił się tylko komunikat o 6 i 16 na objeździe - nb wtedy to już nieaktualny.

Tak, jechałem kilka razy tą trasą i widziałem na tablicach M1, ale z rozkładem, a nie realnym czasem przyjazdu. Na pewno wyświetlały się w godzinach kursowania innych tramwajów, bo później były już tylko komunikaty o skróceniu 6 i 16, na stałe.
Zabawne też było ogrzewanie w 1830. Coś a la "spójrz synku, tak wygląda baleron" - "przejedź się tramwajem jak za dawnych lat, kiedy to w pojazdach włączano ogrzewanie"...
W innym, "nowym" wagonie też działało :D

Co do opóźnień, ok. 00:30 w rejonie zajezdni Dąbrowskiego zebrały się 3 brygady M1, także jeśli faktycznie były tylko 3, a nie 4 wagony, następny kurs mógł być tłoczny... Zwłaszcza, ze przy Białej Fabryce na przejazd do centrum czekał spory tłum, a pojechała N-ka.
adam-k96
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: pn 18:32, 20 kwie 2009
Lokalizacja: Łódź Janów

Post autor: adam-k96 »

4. brygada była posiłkowa i kończyła wcześniej.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Tzn., że ok. 00:30 wszystkie jeżdżące wówczas brygady były na Dąbrowskiego, a na mieście powstała ogromna dziura... Obrazek
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

Natomiast pod zajezdnią Dąbrowskiego po godz. 1 odnotowano kolejny happening z cyklu "zaginęli w akcji". Interesujące tym bardziej, że o tej porze jazdę stadami czy braki kursów ciężko jest wyjaśnić korkami. Albo nadzór ruchu dał ciała, albo mamy do czynienia z nieodpowiedzialnym zachowaniem i samowolką obsługi (co też oznacza, że nadzór dał ciała).

A propos - szerokie kręgi zatoczyła "urban legend" o jakimś zagubionym tramwaju na Warszawskiej, rzekomo jednej z brygad M1. Ktoś wie coś więcej? Historyjka tak kuriozalna, że aż interesująca. Zdjęcia mile widziane... Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mch, łącznie zmieniany 1 raz.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Po co robić aferę z tego?
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
J.S.
Coś mówi
Posty: 37
Rejestracja: pn 10:21, 10 mar 2008

Post autor: J.S. »

szymon5444 pisze:Po co robić aferę z tego?

No wlasnie, po co. Przeciez M1 to byla normalna linia, ktorej rozklady wisialy na przystankach i ktora mieli jezdzic zwykli szarzy pasazerowie, wiec o co ta "afera"?

Robcie tak dalej, to na pewno MPK bedzie chetnie z KMST wspolpracowac w przyszlosci. To sie zdaje sie nazywa "podcinanie galezi na ktorej sie siedzi".

Zapomniałeś o polskich znakach. (o3r)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez J.S., łącznie zmieniany 1 raz.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

W zeszłym roku wisiały na przystankach rozkłady, a teraz to chyba nie Obrazek
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
J.S.
Coś mówi
Posty: 37
Rejestracja: pn 10:21, 10 mar 2008

Post autor: J.S. »

szymon5444 pisze:W zeszłym roku wisiały na przystankach rozkłady, a teraz to chyba nie :P

No tak, bo jak rozklady nie wisza, to mozna sobie jezdzic jak sie chce. Tyle, ze na nieszczescie wlasnie wisialy.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

No to zróbcie aferę, a winnych pod sąd i proste.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
J.S.
Coś mówi
Posty: 37
Rejestracja: pn 10:21, 10 mar 2008

Post autor: J.S. »

Dobrze, zobacze co da sie zrobic, skoro w dalszym ciagu utrzymujesz, ze "przeciez nic sie nie stalo" - rozbrajajaca zuchwalosc, doprawdy. Faktycznie, nic sie nie stalo, tylko kilkudziesieciu kretynow postalo sobie na przystanku w zimnie prawie pol godziny z blizej nieokreslonych przyczyn.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Ja nie powiedziałem, że nic się nie stało, tylko nikt nie wziął pod uwagę, że motorowi też by chcieli odpocząć chwilę.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
J.S.
Coś mówi
Posty: 37
Rejestracja: pn 10:21, 10 mar 2008

Post autor: J.S. »

Konsekwencja tego, ze motorowi zechcieli sobie odpoczac byla ok. 35/40-minutowa dziura (poprzednie M1 tj. ok. 23:57 odjechalo zgodnie z rozkladem) w kursowaniu - chyba jednak troche za duzo, szczegolnie w nocy.

Jak myslisz, ile osob z tego tytulu spoznilo sie na nocny i wrocilo do domu godzine pozniej niz planowalo?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez J.S., łącznie zmieniany 1 raz.
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

szymon5444 pisze:Ja nie powiedziałem, że nic się nie stało, tylko nikt nie wziął pod uwagę, że motorowi też by chcieli odpocząć chwilę.
Dobrze, ale takie rzeczy ustala się trochę wcześniej. Rozkłady były szeroko dostępne, raz że w Internecie to dwa jeszcze w niektórych muzeach je porozwieszano (np. Biała Fabryka). Ludzi było full i szkoda, że przez takie pierdoły zniechęca się ludzi do KM w Łodzi.
ODPOWIEDZ