Przebudowa dworca Łódź Widzew i układu drogowego wokół nieg

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

No tutaj w ogóle jest nieciekawie, ja bym postulował budowę i w sumie powinien być przystanek tramwajowy przed Rondem Inwalidów od strony Centrum. Wówczas by sprawa jako tako była rozwiązana. Ten przystanek by dużo dał mieszkańcom.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Post autor: krzychu_zarzew »

Mozna pomyśleć nad budową przystanków dwukierunkowych na każdym wylocie z ronda Inwalidów - tak by pojazdy zatrzymały się dwukrotnie : przed i za rondem. Ceną za to będzie na pewno wydłużenie czasu przejazdu, ale sądzę, że w minimalnym stopniu.

Co do "8" to proponowana trasa jest dosyć ciekawa (tak chyba miała kursować "7", w którymś z wariantów reformy z 2001r). Jednak ja bym ją widział na trasie AUGUSTÓW - Rokicińska - Puszkina - Przybyszewskiego -Śmigłego-Rydza - Piłsudskiego - ... - SZCZECIŃSKA. Skrócenie do Szczecińskiej mogłoby pozwolić na taką zmianę trasy. Za wiaduktem na Przybyszewskiego (w stronę Centrum) też są osiedla i sporo ludzi korzysta z tramwajów, a tam kursuje jedynie "3", w której jest momentami bardzo ciasno. A zakładając budowę przystanków na każdym wylocie z ronda, na pewno przesiadka 8->98 i 8-> 90,91 byłaby łatwiejsza.

Alternatywa to pozostawienie "8" w proponowanym wariancie ( do Lodowej przez Puszkina + skrócenie do Szczecińskiej) i wydłużenie również do Lodowej "P" z Pabianic ( takie rozwiązanie za sprawą 41 było rozważane przy projekcie reformy z 2001r.).
igor
Sympatyk forum
Posty: 505
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Post autor: igor »

Hmm.. Nawet ciekawy pomysł! Tylko trzeba by było się zastanowić jak poprowadzić P. Było by to dosć trudne. Większosć pewnie by poprowadziła trasą: Pabianice-...Pabianicka, Paderewskiego, Rzgowska, Piotrkowska, Przybyszewskiego-LODOWA lecz z Paderewskiego w Rzgowską w kier. centrum nie ma skrętu) więc jedynym póki co wariantem było by poprowadzenie P do końca Pabianickiej a potem od razu Piotrkowską w Przybyszewskiego.
norbertkomusinski
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: pt 11:24, 13 lis 2009
Lokalizacja: Piaski, Pabianice

Post autor: norbertkomusinski »

Co do lini nr 8 To sami chcecie likwidować ten krótki odcinek tramwajowy na Chochoła ? Już sam komunikat jest bardzo niepokojący że dają linię nr 8 na lodową. Zaraz będzie że 8 zostanie skrócona do Żabieńca a zaś 2 na Szczecińską !

Ps. Zostawcie w spokoju obecny układ liń tramwajowy w Łodzi. Dla mnie bez sensu dawać P na Widzew (na lodową). Jeżeli damy P na lodową to od razu będzie łapać duże opóźnienia na Przybyszewskiego. Dla mnie jest ok że zawraca na pętli Port Łódź - IKEA. Mogłaby i nawet na tym placu niepodległości
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez norbertkomusinski, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Zamiast P to ja widzę 46A, natomiast pomysł z 8 (przez Puszkina do Lodowej) jest dobry Obrazek.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Proponowana przez niektórych trasa linii nr 8 z Augustów przez Puszkina, Przybyszewskiego i Śmigłego-Rydza moim zdaniem po zmianie przebiegu trasy linii 98 w niczym nie pomoże. Dużo osób jeździ np. na trasie od Centralu czy od "Marszałków" właśnie na Puszkina przy Przyjaźni (tam z połowa autobusu zwykle wysiada) - i odwrotnie. Stąd poprowadzenie analogicznie linii tramwajowej (właśnie tak jak proponuje ZDiT) pozwoli na zmianę trasy autobusu (pod dworzec).
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

norbertkomusinski pisze:Ps. Zostawcie w spokoju obecny układ liń tramwajowy w Łodzi. Dla mnie bez sensu dawać P na Widzew (na lodową). Jeżeli damy P na lodową to od razu będzie łapać duże opóźnienia na Przybyszewskiego. Dla mnie jest ok że zawraca na pętli Port Łódź - IKEA. Mogłaby i nawet na tym placu niepodległości
Jeśli Ci się wydaje, że obecny układ jest ok to niech tak będzie, ale czasy i potrzeby przewozowe ulegają zmianie i to co było dobre 5 lat temu, dziś staje się archaizmem. Taka reforma powinna być przeprowadzana co około 5-6 lat. Tym bardziej jak się stworzyło reformę w 2001 roku i po kilkunastu miesiącach od niej odeszło...
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Post autor: krzychu_zarzew »

Ależ nikt tu nie mówi o kasacji linii na Chochoła, tylko tam nie są potrzebne aż dwie linie tramwajowe, wystarczy jedna kursująca co 10 minut.

A co do postulatu by nic nie zmieniać : jechałeś kiedyś "3" w godzinach szczytu w stronę Widzewa i Zarzewa? Wystarczy, że jeden kurs wypadnie i ludzie zostają na przystankach. Ponadto dla Zarzewa jest to jedyny w miarę szybki dojazd do dworca na Widzewie i musi być jakieś wzmocnienie na tej trasie. Aby sieć transportu publicznego w mieście była sprawna to trzeba ją nieustannie monitorować i co kilka lat wprowadzać poważniejsze zmiany, aby lepiej ją przystosować do istniejących potrzeb.

Pamiętajmy, że na ponad 2 lata Łódź Widzew stanie się główną stacją kolejową miasta. Zmiany w układzie komunikacyjnym dotyczące tego nie podobają mi się w tym wzgledzie, że chyba zaplanowano jest na zasadzie "do tej pory nie jeździło nic, teraz będzie podjeżdżać wszystko". Nagle okaże się, że mieszkańcom korzystającym z przystanków przy Rokicińskiej pozostaną do Centrum wyłącznie tramwaje, bo autobusy pojadą naokoło. Uważam, że jedna linia do Śródmieścia musi na Rokicińskiej pozostać, najlepiej jakby to było "85". Wtedy "8" na Lodową, a "98" na dworzec.

Pozostaje kwestia dojścia z dworca kolejowego do ul.Rokicińskiej. To jest kawałek, a szczególnie po zmroku nie jest to droga przyjemna i bezpieczna. Skoro i tak się przebuduje dworzec, zadbajmy o infrastrukturę wokół niego - odnówmy, zainstalujmy kamery, zwiększmy liczbę patroli albo wybudujmy komisariat. Skoro prace i tak będą miały kompleksowy charakter zadbajmy o techniczne detale.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez krzychu_zarzew, łącznie zmieniany 1 raz.
Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Post autor: Mariusz J. »

Każdy patrzy czy linia na Chochoła wystarczy na owym odcinku? Przypominam że tramwaj nie jexdzi tam na odcinku Szczećińska - Chochoła tylko jedzie dalej w miasto i z tamtąd i tam ludzie z/do/ chochoła i dalej do Aleksandrowa jadą.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

msq pisze:A jak coś tworzyć, to na pewno nie kosztem istniejących linii, tylko dodaniem jakiejś nowej. Tabor jest.
Pieniędzy nie ma.

szymon5444 pisze:Tym bardziej jak się stworzyło reformę w 2001 roku i po kilkunastu miesiącach od niej odeszło...
Zaczeło się od cięć częstotliwości, a skończyło na tworzeniu szesnastek przez co straciły inne linie i rejony miasta.

krzychu_zarzew pisze:Ależ nikt tu nie mówi o kasacji linii na Chochoła, tylko tam nie są potrzebne aż dwie linie tramwajowe, wystarczy jedna kursująca co 10 minut.
Zastanawiałem się, czy może przy okazji poszerzenia Aleksandrowskiej, znajdzie się tam jednak miejsce na tramwaj, ale jednotor. Dla takiej '2' jak znalazł.

krzychu_zarzew pisze:A co do postulatu by nic nie zmieniać : jechałeś kiedyś "3" w godzinach szczytu w stronę Widzewa i Zarzewa? Wystarczy, że jeden kurs wypadnie i ludzie zostają na przystankach.
To wina częstotliwości '3' (dawniej jeździła co 7,5 min.) i zatrzymań (na trasie '8' też się zdarzają), a nie braku dodatkowej linii ('29' zastąpiło '96'). Taki sam kocioł mamy? mieliśmy? na Łagiewnickiej. Uparli się na jakąś '16', pocięli inne linie i upchnęli gdzieś '59' na czym tym razem ucierpieli mieszkańcy Radogoszcza-Wsch.

krzychu_zarzew pisze:Ponadto dla Zarzewa jest to jedyny w miarę szybki dojazd do dworca na Widzewie i musi być jakieś wzmocnienie na tej trasie.
Będzie 75 (w miarę szybko), natomiast tramwaj i tak pod dworzec nie podjedzie, więc nie ma nawet czego porównywać.

krzychu_zarzew pisze:Zmiany w układzie komunikacyjnym dotyczące tego nie podobają mi się w tym wzgledzie, że chyba zaplanowano jest na zasadzie "do tej pory nie jeździło nic, teraz będzie podjeżdżać wszystko".
Powoli zaczyna panować nowe zjawisko, a konkretnie krytykowanie każdego pomysłu ZDiT, czy UM nawet gdy te są przemyślane. Podobnie z remontem kratownicy na Piłsudskiego. Tragedia normalnie.

krzychu_zarzew pisze:Nagle okaże się, że mieszkańcom korzystającym z przystanków przy Rokicińskiej pozostaną do Centrum wyłącznie tramwaje, bo autobusy pojadą naokoło. Uważam, że jedna linia do Śródmieścia musi na Rokicińskiej pozostać, najlepiej jakby to było "85".
Bardzo dobrze, że tak będzie. Może w końcu ktoś zainteresuje się linią '9', bo obecne '85' kursujące wieczorami co jakieś 12-minut jest bardziej zapełnione niż skład 805Na.

krzychu_zarzew pisze:Pozostaje kwestia dojścia z dworca kolejowego do ul.Rokicińskiej.
Dlatego też będą tam dojeżdzać autobusy i IMO całkiem dobrze obsłużą ten dworzec (brakuje jednej linii na wzór '9').
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

SEC pisze:brakuje jednej linii na wzór '9'

Wg mnie będzie brakowało jeszcze jednej linii (autobusowej) - na Lumumbowo. Obecnie studenci mają prosty dojazd '12'. Po zamknięciu Fabrycznego będzie jazda naokoło z przesiadką na skrzyżowaniu Narutowicza/Kopcińskiego. Autobus mógłby pojechać przez Niciarnianą i mijając Lumumbowo jechać dalej do Śródmieścia. Częstotliwość nie musi być duża.
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Post autor: krzychu_zarzew »

SEC pisze: Bardzo dobrze, że tak będzie. Może w końcu ktoś zainteresuje się linią '9', bo obecne '85' kursujące wieczorami co jakieś 12-minut jest bardziej zapełnione niż skład 805Na.

Trudno się dziwić skoro wieczorami "85" kursuje co 12 minut, a tramwaj co 20. Skoro już decydujemy się zostawić tylko tramwaj to zwiększmy chociaż częstotliwość do 7,5 minuty w dni robocze i 15 w weekendy.
"9" i "85" są wobec siebie komplementarne(na pewnym odcinku).
berkowaty
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: czw 12:30, 13 wrz 2007
Lokalizacja: Bursinel

Post autor: berkowaty »

Cały widzew, to rozstrzelone ulice i chaos w uliczkach. Jak tam się wybieram, to jestem przerażony. Sorki, ja z Limanki, czyli Bałuty.
Ciasna zabudowa, ale Hipoteczna autobus, Limanowskiego tramwaj (wiem, pamiętam poprzedni remont, Babcia mnie wtedy przez te wykopki przeprowadzala... kiedy to było? mialem z 6-7 lat, lata 80-te), Zgierska autobus i tramwaj... super, ale tak skomunikowane, że jadąc do szkoły zawsze miałem rozbiegany wzrok stojąc pomiędzy Stefana a Sedziowską na Zgierskiej. Kuknąłem sobie na skrzyżowanie Biegańskiego ze Zgierską tramwaj, szybkie kuknięcie na Pojezierską ze Zgierską autobus... i szybki bieg do tego co jechało... i to maksymalne wkurzenie, że właśnie autobus z Pojezierskiej (wtedy K, teraz 99) był szybszy.

Dość wspomnień... na Widzewie pewnie jest podobnie. Kiedyś wracając z Jurczyńskiego, oczywiście z buta na rondo do tramwaju... Tramwaje są tam w miarę czesto, ale chyba 3 autobusy mi uciekły. Ja wiem, ja mam swoje lata, nie chciało mi się podbiegać...

Taka sytuacja, co zresztą pokazuje w galerii Chester, bo ma widok z okna i pewnie lepiej zna sytuację, to jest niestety porażka...
Obok jest krańcówka autobusów, zamiast to skomunikować, przestawia się linie. Da się by Tomasz.bu...

Na takim Rondzie powinien być wspólny przestanek w kierunku Centrum, Janowa, Głównego (zaraz) Dworca w Łodzi... czyli Łódź Widzew.

Przebudować rondo, żeby zespolić, połączyć, skomunikować, nie biegać między przystankami... Trudne wiem... ale skoro dao się gdzieś indziej, to może uda się i tu.

Wtedy wystarczy linia między dworcem Łódź Widzew- Rondo Inwalidów,
Jedna w kółko... na 2 lata wystarczy. A przy okazji, mieszkańcy Widzewa bedą mieli jeden przystanek we wszystkich kierunkach.


Bart

PS: jak oglądam "niedasię" by Tomasz.bu i jako były kierowca KM w Kopenhadze, to wyję...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berkowaty, łącznie zmieniany 1 raz.
Chester
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: śr 09:10, 10 paź 2007
Lokalizacja: Łódź Widzew Wschód

Post autor: Chester »

berkowaty pisze:Cały widzew, to rozstrzelone ulice i chaos w uliczkach. Jak tam się wybieram, to jestem przerażony. Sorki, ja z Limanki, czyli Bałuty.
Nie ma co porównywać, inny okres powstania, inne realia. Ja tam chaosu nie dostrzegłem

berkowaty pisze:Dość wspomnień... na Widzewie pewnie jest podobnie. Kiedyś wracając z Jurczyńskiego, oczywiście z buta na rondo do tramwaju... Tramwaje są tam w miarę czesto, ale chyba 3 autobusy mi uciekły. Ja wiem, ja mam swoje lata, nie chciało mi się podbiegać...

Taka sytuacja, co zresztą pokazuje w galerii Chester, bo ma widok z okna i pewnie lepiej zna sytuację, to jest niestety porażka...
Obok jest krańcówka autobusów, zamiast to skomunikować, przestawia się linie. Da się by Tomasz.bu...

Na takim Rondzie powinien być wspólny przestanek w kierunku Centrum, Janowa, Głównego (zaraz) Dworca w Łodzi... czyli Łódź Widzew.

Przebudować rondo, żeby zespolić, połączyć, skomunikować, nie biegać między przystankami... Trudne wiem... ale skoro dao się gdzieś indziej, to może uda się i tu.

Wtedy wystarczy linia między dworcem Łódź Widzew- Rondo Inwalidów,
Jedna w kółko... na 2 lata wystarczy. A przy okazji, mieszkańcy Widzewa bedą mieli jeden przystanek we wszystkich kierunkach.


Bart

PS: jak oglądam "niedasię" by Tomasz.bu i jako były kierowca KM w Kopenhadze, to wyję...

Da się przyzwyczaić do tej bieganiny. Mogło by być lepiej, ale nie jest najgorzej. Zawsze jest jakaś alternatywa. Tylko trzeba się nachodzić.
Mi przydało by się przejście przez np. kładkę przy salonie Mercedesa.
Po za tym mankamentem nie narzekam.
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

Warto by też pozamieniać nazwę kierunku na tablicach autobusów - z niewiele mówiącej przyjezdnemu "Rokicińska" na "Dworzec Łódź Widzew". Dodatkowo przydałoby się dodać jakieś tablice informacyjne na słupach (typu - w tym kierunku dworzec, tramwaj, parking etc.) i wyglądałoby to znacznie lepiej.
ODPOWIEDZ