Przebudowa dworca Łódź Widzew i układu drogowego wokół nieg

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
dzikusmpk
Czasem wpada
Posty: 64
Rejestracja: pn 11:47, 20 lip 2009
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Przebudowa dworca Łódź Widzew i układu drogowego wokół nieg

Post autor: dzikusmpk »

zdit łodź napisał:
[quote]
Przebudowa dworca Łódź Widzew i układu drogowego wokół niego

Komunikacja miejska. Bezpośrednio za budynkiem dworca w stronę miasta powstanie pętla autobusowa dla trzech linii, które skomunikują dworzec Łódź Widzew z centrum miasta oraz dwa przystanki przelotowe (po dwóch stronach drogi). Wraz z zamknięciem dworca Łódź Fabryczna i przejęciem kolejowego ruchu pasażerskiego swój bieg pod dworcem Łódź Widzew kończyć będą linie: 69/69A/69B, 75 i 77 , które dojeżdżać będą z Ronda Inwalidów ulicami Puszkina oraz Służbową. Na przystankach przelotowych zatrzymywać będą się autobusy linii 85 /85A, N1 oraz 90, 91/91A , które zamiast ulicą Rokicińską, będą jeździć ulicami Puszkina, Służbową i Augustów.

Ponadto planuje się wprowadzenie linii tramwajowej nr 8 ulicami Puszkina, Przybyszewskiego do pętli przy ul. Lodowej. Wymaga to jednak budowy lewoskrętu tramwajowego na skrzyżowaniu ulic Przybyszewskiego i Lodowej. Umożliwi to zmianę trasę linii 98 , która mogłaby również zatrzymywać się pod dworcem i połączyłaby go z Retkinią (z pętli na Janowie dojeżdżałaby do skrzyżowania ulic Przybyszewskiego i Augustów, a następnie Augustów, Służbową, Puszkina, Rondo Inwalidów i dalej właściwą trasą) oraz linii 64 , która obsłużyłaby efektywniej osiedle Batorego (zamiast ulicą Rokicińską, pojechałaby Widzewską, Lodową, Przybyszewskiego do pętli przy ul. Czajkowskiego).
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Bezsensu trochę, a co z 75, Zostanie wjazd kieszeniowy ?
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
ZKA-2
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: pt 09:31, 13 lip 2007

Post autor: ZKA-2 »

A kiedy to zaczną robić ??
Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Post autor: Mariusz J. »

Jaki wjazd kieszonkowy? Przeciez napisane jest że będzie kończyć na Dworcu.
norbertkomusinski
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: pt 11:24, 13 lis 2009
Lokalizacja: Piaski, Pabianice

Post autor: norbertkomusinski »

Czy jest sens kierowania linii nr 8 na Lodową Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez norbertkomusinski, łącznie zmieniany 2 razy.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Mariusz J. pisze:Jaki wjazd kieszonkowy? Przeciez napisane jest że będzie kończyć na Dworcu.
Wjazd kieszeniowy 75 na Widzewską, który teraz. Chodzi o to czy zostanie utrzymaniu po skierowaniu tam 64.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Tymbardziej po powrocie autobusu bezpłatnego na Dąbrowę.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Ten wjazd miałby większą frekwencję, gdyby jechał autobus w stronę centrum, a nie na Widzew.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Bartek12042
Bywalec
Posty: 100
Rejestracja: ndz 19:02, 26 paź 2008

Post autor: Bartek12042 »

Co do 8 jeśli już ma być zmieniana trasa to ja bym dał osobiście 8 na Dworzec Widzew i tam dobudować nowe torowisko bo na Lodową to nie ma sensu ponieważ jest mały potok pasażerski. Na dworcu zawsze jest dużo ludzi więc będzie duży potok pasażerski ewentualnie dałbym nową linię tramwajową np. o nr 17 na takiej trasie : Szczecińska, Aleksandrowska, Limanowskiego, Włókniarzy, Mickiewicza, Kościuszki, Żwirki, Piotrkowska, Przybyszewskiego, Kilińskiego, Dąbrowskiego, Śmigłego Rydza, Piłsudskiego,Puszkina na sam Dworzec. Osobiście bym dobudował wtedy skręt z Przybyszewskiego w Śmigłego Rysza w kierunku na Północ ewentualnie lepsza propozycja bez tworzenia nowej linii. Dobudowanie torów z Puszkina cały czas prosto aż na sam dworzec i skierowanie tam linii 3. Dodatkowo można by było też skierować tam linię P z Pabianic trasą (podam od Ikei) : Ikea, Pabianicka, Rondo Lotników Lwowskich, Plac niepodległości, Piotrkowska, Przybyszewskiego, Puszkina aż na sam Dworzec PKP Widzew. Dzięki temu linia 3 zostanie lepiej wykorzystana a linia P będzie miała większą rentowność i mieszkańcy Pabianic się chyba ucieszą z takiego połączenia. Uważam, że moje wymienione wyżej propozycje są w miarę ciekawe Obrazek Argumenty podałem dlaczego tak a nie inaczej.
norbertkomusinski
Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: pt 11:24, 13 lis 2009
Lokalizacja: Piaski, Pabianice

Post autor: norbertkomusinski »

Ale to są zmiany chyba aż się zakończy przebudowa Dworca Fabrycznego - Czy się mylę ? Ja bym dał tylko jakąś dodatkową linię autobusową która by zastępowała ruch pociągów do Dworca Fabrycznego. Dla mnie propozycje proponowane przez @Bartek12042 są chyba nie realne Obrazek Wystarczy żeby P dojeżdżał do Placu niepodległości. - Ale to nie na ten temat.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Z tramwajami pod dworcem dajmy sobie spokój, bo wiadomo że nic z tego nie będzie.

Natomiast co do 8 na Lodowej i "małemu" potokowi pasażerskiemu to wreszcie pojawi się linia, która pojedzie środkiem osiedla (Puszkina) i przejmie ciężar z 98. Na dworzec ciągle nie jeżdzą tłumy. W ogóle, podejrzewam, że nie każdy rozumie termin potoku pasażerskiego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Pomysł z "ósemką" moim zdaniem dobry, a co do autobusów... hmm... no faktycznie troche brak połączenia Czajkowskiego z R. Inwalidów [nie bedzie już ani 64 ani 98] - może skierować tam 90-kę od dworca prosto Puszkina... Mimo wszystko ogólna koncepcja mi się podoba.

@norbertkomusinski: zmiany są planowane nie po przebudowie Fabrycznego, a na czas jego przebudowy [czyli już od około lipca 2010].
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Pomysł z 8 jest bardzo dobry, pod warunkiem, że zostanie skrócona do Szczecińskiej. Będzie to linia jeszcze bardziej brygadożerna niż obecnie po jej wydłużeniu. Wystarczyłaby korekta 13 z 8 na końcowym odcinku trasy. Przy utrzymaniu linii na Chochoła potrzebne by było około 18 brygad plus ewentualną posiłkową, żeby postoje były w miarę sensowne. Obecnie mamy 16 brygad+plus posiłkową poranną tylko 17, a wszystko dlatego, żeby na Augustowie zrobić wreszcie po 12 min postoje i zlikwidować przeskakiwanie brygad.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Post autor: Mariusz J. »

Skoro o 8 dyskutowac to skrócenie jej Szczecińśkiej trochę odbije sie na jej renotowności na końcowym/początkowym odcinku. Jak juz mówiłem wiele osób nią dojeżdża do 78 czy 97. Co do skierowania jej na Lodową ok, ale przydałby sie przystanek przy samym Rondzie Inwalidów, inaczej nie ma zbyt wygodnej przesiadki na inne linie jak to jest teraz.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Mariusz J. pisze:Skoro o 8 dyskutowac to skrócenie jej Szczecińśkiej trochę odbije sie na jej renotowności na końcowym/początkowym odcinku. Jak juz mówiłem wiele osób nią dojeżdża do 78 czy 97.
Racja, będzie możliwość przesiadki na wyżej wymienione linie tylko na dwóch przystankach (Rydzowa i Szczecińska) zamiast na trzech (+Chochoła) - normalnie tragedia.
igor
Sympatyk forum
Posty: 505
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Post autor: igor »

8 na Lodową to ciekawy pomysł lecz jeśli ma jeździć trasą Chochoła-... Piłsudskiego-Rokicińska-Puszkina-Przybyszewskiego-LODOWA uważam, że można by ją jeszcze trochę dalej poprowadzić przez Przybyszewskiego. Albo też następująco: Chochoła-... Piłsudskiego-Śmigłęgo-Rydza-Przybyszewskiego-Puszkina-Rokicińska-Augustów. I wtedy dobudować linię 8A któa jeździła by jak teraźniejsza ósemka.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez igor, łącznie zmieniany 1 raz.
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

A czemu nie 8 "słoneczko"? A może 8 "szczałka"? Te warianty ujęte w nazwach są dobijające i obniżają czytelność układu linii w mieście przyjezdnemu.

A jak coś tworzyć, to na pewno nie kosztem istniejących linii, tylko dodaniem jakiejś nowej. Tabor jest.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Igor, ty dalej te swoje kretynizmy.
Jakieś uzasadnienie tych pomysłów?
Czy znowu klepiesz bez sensu?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez ukalo, łącznie zmieniany 1 raz.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Co nam da co 2 kurs na Augustów i Lodową ? Uważam, że 10 z Augustowa wystarczy w zupełności z obecną częstotliwością do Centralu. Poza tym o jakiej rentowności mówimy na 8 na Chochoła ? Rentowność to może by była jakby tam solówka jeździła od Szczecińskiej. Dwa wagony co 7/8 min przy takim obłożeniu to dopiero brak rentowności. Do tego jeszcze jeżdżąca 2 jest co 10 min, a przedtem również, aż co 7/8 min. Wg mnie na Chochoła wystarczy jedna linia co 10 minut. Są rejony jak choćby Koziny, Przybyszewskiego-gdzie więcej tramwajów by się przydało, a nie tak jak mają wręcz komfortowo mieszkańcy Chochoła. 8 przy skróceniu na Szczecińską i dołożeniu ewentualnie minimum jednej brygady w zupełności by pasowała. Ponadto co ciekawe również by odciążyła 3 na odcinku z którym by się... nie pokrywała. Pasażerowie z przystanku Mickiewicza/Kościuszki mogliby jechać 8 na Widzew Wschód, zamiast 3. To by odciążyło 3 na odcinku Przybyszewskiego przy osiedlach w rejonach przystanku Zapadła. Warto ten pomysł wprowadzić w życie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez szymon5444, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jedyny minus to te przesiadki z 8 na 90 i 91 (autobusy obojętnie czy na nowych, czy na starych trasach). Będzie kawałeczek drogi do przejścia od al. Przyjaźni.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ