Przebudowa dworca Łódź Widzew i układu drogowego wokół nieg
Przebudowa dworca Łódź Widzew i układu drogowego wokół nieg
zdit łodź napisał:
[quote]
Przebudowa dworca Łódź Widzew i układu drogowego wokół niego
Komunikacja miejska. Bezpośrednio za budynkiem dworca w stronę miasta powstanie pętla autobusowa dla trzech linii, które skomunikują dworzec Łódź Widzew z centrum miasta oraz dwa przystanki przelotowe (po dwóch stronach drogi). Wraz z zamknięciem dworca Łódź Fabryczna i przejęciem kolejowego ruchu pasażerskiego swój bieg pod dworcem Łódź Widzew kończyć będą linie: 69/69A/69B, 75 i 77 , które dojeżdżać będą z Ronda Inwalidów ulicami Puszkina oraz Służbową. Na przystankach przelotowych zatrzymywać będą się autobusy linii 85 /85A, N1 oraz 90, 91/91A , które zamiast ulicą Rokicińską, będą jeździć ulicami Puszkina, Służbową i Augustów.
Ponadto planuje się wprowadzenie linii tramwajowej nr 8 ulicami Puszkina, Przybyszewskiego do pętli przy ul. Lodowej. Wymaga to jednak budowy lewoskrętu tramwajowego na skrzyżowaniu ulic Przybyszewskiego i Lodowej. Umożliwi to zmianę trasę linii 98 , która mogłaby również zatrzymywać się pod dworcem i połączyłaby go z Retkinią (z pętli na Janowie dojeżdżałaby do skrzyżowania ulic Przybyszewskiego i Augustów, a następnie Augustów, Służbową, Puszkina, Rondo Inwalidów i dalej właściwą trasą) oraz linii 64 , która obsłużyłaby efektywniej osiedle Batorego (zamiast ulicą Rokicińską, pojechałaby Widzewską, Lodową, Przybyszewskiego do pętli przy ul. Czajkowskiego).
[quote]
Przebudowa dworca Łódź Widzew i układu drogowego wokół niego
Komunikacja miejska. Bezpośrednio za budynkiem dworca w stronę miasta powstanie pętla autobusowa dla trzech linii, które skomunikują dworzec Łódź Widzew z centrum miasta oraz dwa przystanki przelotowe (po dwóch stronach drogi). Wraz z zamknięciem dworca Łódź Fabryczna i przejęciem kolejowego ruchu pasażerskiego swój bieg pod dworcem Łódź Widzew kończyć będą linie: 69/69A/69B, 75 i 77 , które dojeżdżać będą z Ronda Inwalidów ulicami Puszkina oraz Służbową. Na przystankach przelotowych zatrzymywać będą się autobusy linii 85 /85A, N1 oraz 90, 91/91A , które zamiast ulicą Rokicińską, będą jeździć ulicami Puszkina, Służbową i Augustów.
Ponadto planuje się wprowadzenie linii tramwajowej nr 8 ulicami Puszkina, Przybyszewskiego do pętli przy ul. Lodowej. Wymaga to jednak budowy lewoskrętu tramwajowego na skrzyżowaniu ulic Przybyszewskiego i Lodowej. Umożliwi to zmianę trasę linii 98 , która mogłaby również zatrzymywać się pod dworcem i połączyłaby go z Retkinią (z pętli na Janowie dojeżdżałaby do skrzyżowania ulic Przybyszewskiego i Augustów, a następnie Augustów, Służbową, Puszkina, Rondo Inwalidów i dalej właściwą trasą) oraz linii 64 , która obsłużyłaby efektywniej osiedle Batorego (zamiast ulicą Rokicińską, pojechałaby Widzewską, Lodową, Przybyszewskiego do pętli przy ul. Czajkowskiego).
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Stały bywalec
- Posty: 415
- Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
- Lokalizacja: Aleksandrów
-
- Bywalec
- Posty: 151
- Rejestracja: pt 11:24, 13 lis 2009
- Lokalizacja: Piaski, Pabianice
Czy jest sens kierowania linii nr 8 na Lodową
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez norbertkomusinski, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: ndz 19:02, 26 paź 2008
Co do 8 jeśli już ma być zmieniana trasa to ja bym dał osobiście 8 na Dworzec Widzew i tam dobudować nowe torowisko bo na Lodową to nie ma sensu ponieważ jest mały potok pasażerski. Na dworcu zawsze jest dużo ludzi więc będzie duży potok pasażerski ewentualnie dałbym nową linię tramwajową np. o nr 17 na takiej trasie : Szczecińska, Aleksandrowska, Limanowskiego, Włókniarzy, Mickiewicza, Kościuszki, Żwirki, Piotrkowska, Przybyszewskiego, Kilińskiego, Dąbrowskiego, Śmigłego Rydza, Piłsudskiego,Puszkina na sam Dworzec. Osobiście bym dobudował wtedy skręt z Przybyszewskiego w Śmigłego Rysza w kierunku na Północ ewentualnie lepsza propozycja bez tworzenia nowej linii. Dobudowanie torów z Puszkina cały czas prosto aż na sam dworzec i skierowanie tam linii 3. Dodatkowo można by było też skierować tam linię P z Pabianic trasą (podam od Ikei) : Ikea, Pabianicka, Rondo Lotników Lwowskich, Plac niepodległości, Piotrkowska, Przybyszewskiego, Puszkina aż na sam Dworzec PKP Widzew. Dzięki temu linia 3 zostanie lepiej wykorzystana a linia P będzie miała większą rentowność i mieszkańcy Pabianic się chyba ucieszą z takiego połączenia. Uważam, że moje wymienione wyżej propozycje są w miarę ciekawe Argumenty podałem dlaczego tak a nie inaczej.
-
- Bywalec
- Posty: 151
- Rejestracja: pt 11:24, 13 lis 2009
- Lokalizacja: Piaski, Pabianice
Ale to są zmiany chyba aż się zakończy przebudowa Dworca Fabrycznego - Czy się mylę ? Ja bym dał tylko jakąś dodatkową linię autobusową która by zastępowała ruch pociągów do Dworca Fabrycznego. Dla mnie propozycje proponowane przez @Bartek12042 są chyba nie realne Wystarczy żeby P dojeżdżał do Placu niepodległości. - Ale to nie na ten temat.
Z tramwajami pod dworcem dajmy sobie spokój, bo wiadomo że nic z tego nie będzie.
Natomiast co do 8 na Lodowej i "małemu" potokowi pasażerskiemu to wreszcie pojawi się linia, która pojedzie środkiem osiedla (Puszkina) i przejmie ciężar z 98. Na dworzec ciągle nie jeżdzą tłumy. W ogóle, podejrzewam, że nie każdy rozumie termin potoku pasażerskiego.
Natomiast co do 8 na Lodowej i "małemu" potokowi pasażerskiemu to wreszcie pojawi się linia, która pojedzie środkiem osiedla (Puszkina) i przejmie ciężar z 98. Na dworzec ciągle nie jeżdzą tłumy. W ogóle, podejrzewam, że nie każdy rozumie termin potoku pasażerskiego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomysł z "ósemką" moim zdaniem dobry, a co do autobusów... hmm... no faktycznie troche brak połączenia Czajkowskiego z R. Inwalidów [nie bedzie już ani 64 ani 98] - może skierować tam 90-kę od dworca prosto Puszkina... Mimo wszystko ogólna koncepcja mi się podoba.
@norbertkomusinski: zmiany są planowane nie po przebudowie Fabrycznego, a na czas jego przebudowy [czyli już od około lipca 2010].
@norbertkomusinski: zmiany są planowane nie po przebudowie Fabrycznego, a na czas jego przebudowy [czyli już od około lipca 2010].
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Pomysł z 8 jest bardzo dobry, pod warunkiem, że zostanie skrócona do Szczecińskiej. Będzie to linia jeszcze bardziej brygadożerna niż obecnie po jej wydłużeniu. Wystarczyłaby korekta 13 z 8 na końcowym odcinku trasy. Przy utrzymaniu linii na Chochoła potrzebne by było około 18 brygad plus ewentualną posiłkową, żeby postoje były w miarę sensowne. Obecnie mamy 16 brygad+plus posiłkową poranną tylko 17, a wszystko dlatego, żeby na Augustowie zrobić wreszcie po 12 min postoje i zlikwidować przeskakiwanie brygad.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
-
- Stały bywalec
- Posty: 415
- Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
- Lokalizacja: Aleksandrów
Skoro o 8 dyskutowac to skrócenie jej Szczecińśkiej trochę odbije sie na jej renotowności na końcowym/początkowym odcinku. Jak juz mówiłem wiele osób nią dojeżdża do 78 czy 97. Co do skierowania jej na Lodową ok, ale przydałby sie przystanek przy samym Rondzie Inwalidów, inaczej nie ma zbyt wygodnej przesiadki na inne linie jak to jest teraz.
Racja, będzie możliwość przesiadki na wyżej wymienione linie tylko na dwóch przystankach (Rydzowa i Szczecińska) zamiast na trzech (+Chochoła) - normalnie tragedia.Mariusz J. pisze:Skoro o 8 dyskutowac to skrócenie jej Szczecińśkiej trochę odbije sie na jej renotowności na końcowym/początkowym odcinku. Jak juz mówiłem wiele osób nią dojeżdża do 78 czy 97.
8 na Lodową to ciekawy pomysł lecz jeśli ma jeździć trasą Chochoła-... Piłsudskiego-Rokicińska-Puszkina-Przybyszewskiego-LODOWA uważam, że można by ją jeszcze trochę dalej poprowadzić przez Przybyszewskiego. Albo też następująco: Chochoła-... Piłsudskiego-Śmigłęgo-Rydza-Przybyszewskiego-Puszkina-Rokicińska-Augustów. I wtedy dobudować linię 8A któa jeździła by jak teraźniejsza ósemka.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez igor, łącznie zmieniany 1 raz.
Igor, ty dalej te swoje kretynizmy.
Jakieś uzasadnienie tych pomysłów?
Czy znowu klepiesz bez sensu?
Jakieś uzasadnienie tych pomysłów?
Czy znowu klepiesz bez sensu?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez ukalo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Co nam da co 2 kurs na Augustów i Lodową ? Uważam, że 10 z Augustowa wystarczy w zupełności z obecną częstotliwością do Centralu. Poza tym o jakiej rentowności mówimy na 8 na Chochoła ? Rentowność to może by była jakby tam solówka jeździła od Szczecińskiej. Dwa wagony co 7/8 min przy takim obłożeniu to dopiero brak rentowności. Do tego jeszcze jeżdżąca 2 jest co 10 min, a przedtem również, aż co 7/8 min. Wg mnie na Chochoła wystarczy jedna linia co 10 minut. Są rejony jak choćby Koziny, Przybyszewskiego-gdzie więcej tramwajów by się przydało, a nie tak jak mają wręcz komfortowo mieszkańcy Chochoła. 8 przy skróceniu na Szczecińską i dołożeniu ewentualnie minimum jednej brygady w zupełności by pasowała. Ponadto co ciekawe również by odciążyła 3 na odcinku z którym by się... nie pokrywała. Pasażerowie z przystanku Mickiewicza/Kościuszki mogliby jechać 8 na Widzew Wschód, zamiast 3. To by odciążyło 3 na odcinku Przybyszewskiego przy osiedlach w rejonach przystanku Zapadła. Warto ten pomysł wprowadzić w życie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez szymon5444, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Jedyny minus to te przesiadki z 8 na 90 i 91 (autobusy obojętnie czy na nowych, czy na starych trasach). Będzie kawałeczek drogi do przejścia od al. Przyjaźni.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.