Strona 1 z 1
Regulamin tematów "Reorganizacja linii (...)"
: wt 15:10, 22 gru 2009
autor: Marcin
Od dzisiaj w tematach Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi oraz Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi obowiązuje dodatkowy regulamin. Zapraszam do zapoznania się z nim:
- I. Postanowienia ogólne.
1. Tematy „Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi” i „Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi” służą proponowaniu zmian w organizacji linii autobusowych i tramwajowych w Łodzi oraz dyskusji nad sugerowanymi ulepszeniami.
2. Nie należy proponować zmian w myśl zasady „bo tak mi pasuje”.
3. Każdą propozycję zmiany trasy linii komunikacji miejskiej należy dokładnie uzasadnić.
4. Posty bez uzasadnienia będą kasowane.
5. W ww. tematach obowiązują równocześnie postanowienia Regulaminu Łódzkiego Forum Dyskusyjnego.
II. Restrykcje.
1. Użytkownik łamiący notorycznie postanowienia ogólne, zostanie objęty zakazem pisania w wątkach „Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi” i „Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi”.
2. Decyzję o objęciu użytkownika zakazem pisania w ww. wątkach podejmuje administrator forum.
3. Lista osób posiadających aktualnie zakaz uczestnictwa w ww. tematach: dzikusmpk, igor.
4. Niedostosowanie się do zakazu pisania w ww. restrykcji skutkuje banem obejmującym całe forum.
5. Decyzje administratora nie podlegają dyskusji.
: wt 17:02, 22 gru 2009
autor: MKMLODZ
1. W przypadku banu całościowego, nie jest napisane, jak długo trwa ban.
2. A co , jak chcemy zaargumentować / ocenić czyjąś propozycję. Regulamin tego nie określa.
: wt 17:05, 22 gru 2009
autor: Marcin
szymaxxx pisze:1. W przypadku banu całościowego, nie jest napisane, jak długo trwa ban.
Jak to jak długo? Na zawsze.
2. A co , jak chcemy zaargumentować / ocenić czyjąś propozycję. Regulamin tego nie określa.
Określa:
1. Tematy „Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi” i „Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi” służą proponowaniu zmian w organizacji linii autobusowych i tramwajowych w Łodzi oraz dyskusji nad sugerowanymi ulepszeniami.
Z dyskusją nie ma żadnego problemu. Byle merytoryczną.
: śr 00:52, 23 gru 2009
autor: krzyskup
A ja tylko chciałem dodać, że miło by było, gdyby forum nie zamieniło się w miejsce wylewania żali, które powinny być skierowane do organizatora transportu publicznego w tym mieście. Wypisywanie kolejnych propozycji na zasadzie "a ja bym puścił 57 przez ulicę X" nic nie zmieni.
: czw 14:59, 24 gru 2009
autor: Adamix
krzyskup pisze:Wypisywanie kolejnych propozycji na zasadzie "a ja bym puścił 57 przez ulicę X" nic nie zmieni.
Ja z kolei uważam, że po to jest forum, by najpierw swój pomysł tu przedyskutować, zanim wyśle się go do ZDiT. Jest tu wiele osób zainteresowanych komunikacją miejską i znających się na rzeczy, którzy podczas dyskusji mogą wskazać lepsze rozwiązanie. Poza tym, mając poparcie kilku(nastu) osób z forum, można przedstawić to jako dodatkowy argument w piśmie urzędowym niż pisać "ja X skierowałbym 57 przez...".
I po trzecie, skoro są chętni do analizowania takich propozycji, dlaczego nie dać im takiej możliwości? Można wydzielić taki osobny dział w stylu marzenia, pomysły na KM itp. i tam chętni mogliby puszczać wodze fantazji nie zaśmiecając jednocześnie reszty forum.
Na marginesie, zadałem pytanie w czym post Igora łamał regulamin, ale nie otrzymałem odpowiedzi, a cały wątek został skasowany. Dlatego ponawiam swoje pytanie, bo może trzeba by doprecyzować regulamin?
: czw 15:07, 24 gru 2009
autor: ukalo
Nie wiem o który ci chodzi, ale jak znam igora - to zapewne był sensowny, a argumenty były świetne
: czw 15:51, 24 gru 2009
autor: Marcin
A kto zabiera możliwość dyskusji? Czy tematy zostały zamknięte? Nie. Otrzymały dodatkowy regulamin, który ma za zadanie opamiętać niektórych. Igora z pewnością nie opamiętał. Nie znalazłem w poście żadnego dokładnego uzasadnienia. Jeśli igor pisze, że linia 11 ma zostać bez zmian, a w uzasadnieniu, że lepiej połączy Pabianice i Zgierz, to ja nie mam więcej pytań, tylko dziękuję za dalszy udział w dyskusji. Bo to nie jest rzeczowa dyskusja.
: czw 15:55, 24 gru 2009
autor: rkplodz
Adamix pisze:
Na marginesie, zadałem pytanie w czym post Igora łamał regulamin, ale nie otrzymałem odpowiedzi, a cały wątek został skasowany. Dlatego ponawiam swoje pytanie, bo może trzeba by doprecyzować regulamin?
Uznajemy, że post powinien mówić nie tylko o skutkach zmian, ale i o przyczynach. To znaczy, nie wystarczy napisać "puścić linię x ulicą y, a w zamian ulicę z obsłużyć wydłużoną linią ż". Chcielibyśmy by posty mówiły także co
jest powodem takiego pomysłu - tzn. na przykład:
- zaobserwowałem, że wszyscy pasażerowie autobusu X przesiadają się na Y, może więc warto połączyć obie linie?
- Osiedle X jest w ogóle nieobsługiwane, i wpadłem na pomysł by (...)
- W autobusach linii X panuje tłok w godzinach szczytu na odcinku A - B, natomiast na B - C jeździ kompletnie pusty, może więc warto (...)
- Ulica X jest wiecznie zakorkowana. Można ją objechać ulicami A, B i C, pozwala to zaoszczędzić Y minut, więc może warto tak puścić linie (...)
Pozdrawiam świątecznie,
rkplodz.
: czw 15:59, 24 gru 2009
autor: Marcin
O, właśnie. Sam bym tego lepiej nie napisał.
: pt 14:46, 25 gru 2009
autor: Adamix
@rkplodz, właśnie o tego typu doprecyzowanie słów "dokładne uzasadnienie" mi chodziło. Mam nadzieję, że teraz dla wszystkich chcących wypowiadać się w tematach o reorganizacjach będzie to jasne.
: pn 19:58, 09 lip 2012
autor: Marcin
Chciałbym przypomnieć wszystkim, a zwłaszcza użytkownikowi Tommba, że proponując zmiany organizacyjne w siatce połączeń, należy je każdorazowo dokładnie uzasadniać. Samo "pozostawiłbym", "zrobiłbym", "zamieniłbym" to za mało na jakąkolwiek rzetelną dyskusję.
Nie chciałbym wprowadzać na forum przesadnego terroru i groteskowej cenzury, ale już chyba prawie wszyscy zgadzają się z tym, że niektórzy użytkownicy zaczynają urządzać na forum śmietnisko, gdzie trudno wyłapać merytoryczne argumenty.
Dlatego proszę o stosowanie się do opisanych w tym temacie zasad do wszystkich wątków, w których toczą się dyskusje nad kształtem siatki komunikacji miejskiej.
Dziękuję za uwagę i liczę na pohamowanie zbędnych wakacyjnych wypocin.