- I. Postanowienia ogólne.
1. Tematy „Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi” i „Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi” służą proponowaniu zmian w organizacji linii autobusowych i tramwajowych w Łodzi oraz dyskusji nad sugerowanymi ulepszeniami.
2. Nie należy proponować zmian w myśl zasady „bo tak mi pasuje”.
3. Każdą propozycję zmiany trasy linii komunikacji miejskiej należy dokładnie uzasadnić.
4. Posty bez uzasadnienia będą kasowane.
5. W ww. tematach obowiązują równocześnie postanowienia Regulaminu Łódzkiego Forum Dyskusyjnego.
II. Restrykcje.
1. Użytkownik łamiący notorycznie postanowienia ogólne, zostanie objęty zakazem pisania w wątkach „Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi” i „Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi”.
2. Decyzję o objęciu użytkownika zakazem pisania w ww. wątkach podejmuje administrator forum.
3. Lista osób posiadających aktualnie zakaz uczestnictwa w ww. tematach: dzikusmpk, igor.
4. Niedostosowanie się do zakazu pisania w ww. restrykcji skutkuje banem obejmującym całe forum.
5. Decyzje administratora nie podlegają dyskusji.
Regulamin tematów "Reorganizacja linii (...)"
Regulamin tematów "Reorganizacja linii (...)"
Od dzisiaj w tematach Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi oraz Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi obowiązuje dodatkowy regulamin. Zapraszam do zapoznania się z nim:
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.
szymaxxx pisze:1. W przypadku banu całościowego, nie jest napisane, jak długo trwa ban.
Jak to jak długo? Na zawsze.
2. A co , jak chcemy zaargumentować / ocenić czyjąś propozycję. Regulamin tego nie określa.
Określa:
1. Tematy „Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi” i „Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi” służą proponowaniu zmian w organizacji linii autobusowych i tramwajowych w Łodzi oraz dyskusji nad sugerowanymi ulepszeniami.
Z dyskusją nie ma żadnego problemu. Byle merytoryczną.
krzyskup pisze:Wypisywanie kolejnych propozycji na zasadzie "a ja bym puścił 57 przez ulicę X" nic nie zmieni.
Ja z kolei uważam, że po to jest forum, by najpierw swój pomysł tu przedyskutować, zanim wyśle się go do ZDiT. Jest tu wiele osób zainteresowanych komunikacją miejską i znających się na rzeczy, którzy podczas dyskusji mogą wskazać lepsze rozwiązanie. Poza tym, mając poparcie kilku(nastu) osób z forum, można przedstawić to jako dodatkowy argument w piśmie urzędowym niż pisać "ja X skierowałbym 57 przez...".
I po trzecie, skoro są chętni do analizowania takich propozycji, dlaczego nie dać im takiej możliwości? Można wydzielić taki osobny dział w stylu marzenia, pomysły na KM itp. i tam chętni mogliby puszczać wodze fantazji nie zaśmiecając jednocześnie reszty forum.
Na marginesie, zadałem pytanie w czym post Igora łamał regulamin, ale nie otrzymałem odpowiedzi, a cały wątek został skasowany. Dlatego ponawiam swoje pytanie, bo może trzeba by doprecyzować regulamin?
A kto zabiera możliwość dyskusji? Czy tematy zostały zamknięte? Nie. Otrzymały dodatkowy regulamin, który ma za zadanie opamiętać niektórych. Igora z pewnością nie opamiętał. Nie znalazłem w poście żadnego dokładnego uzasadnienia. Jeśli igor pisze, że linia 11 ma zostać bez zmian, a w uzasadnieniu, że lepiej połączy Pabianice i Zgierz, to ja nie mam więcej pytań, tylko dziękuję za dalszy udział w dyskusji. Bo to nie jest rzeczowa dyskusja.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Adamix pisze: Na marginesie, zadałem pytanie w czym post Igora łamał regulamin, ale nie otrzymałem odpowiedzi, a cały wątek został skasowany. Dlatego ponawiam swoje pytanie, bo może trzeba by doprecyzować regulamin?
Uznajemy, że post powinien mówić nie tylko o skutkach zmian, ale i o przyczynach. To znaczy, nie wystarczy napisać "puścić linię x ulicą y, a w zamian ulicę z obsłużyć wydłużoną linią ż". Chcielibyśmy by posty mówiły także co jest powodem takiego pomysłu - tzn. na przykład:
- zaobserwowałem, że wszyscy pasażerowie autobusu X przesiadają się na Y, może więc warto połączyć obie linie?
- Osiedle X jest w ogóle nieobsługiwane, i wpadłem na pomysł by (...)
- W autobusach linii X panuje tłok w godzinach szczytu na odcinku A - B, natomiast na B - C jeździ kompletnie pusty, może więc warto (...)
- Ulica X jest wiecznie zakorkowana. Można ją objechać ulicami A, B i C, pozwala to zaoszczędzić Y minut, więc może warto tak puścić linie (...)
Pozdrawiam świątecznie,
rkplodz.
Chciałbym przypomnieć wszystkim, a zwłaszcza użytkownikowi Tommba, że proponując zmiany organizacyjne w siatce połączeń, należy je każdorazowo dokładnie uzasadniać. Samo "pozostawiłbym", "zrobiłbym", "zamieniłbym" to za mało na jakąkolwiek rzetelną dyskusję.
Nie chciałbym wprowadzać na forum przesadnego terroru i groteskowej cenzury, ale już chyba prawie wszyscy zgadzają się z tym, że niektórzy użytkownicy zaczynają urządzać na forum śmietnisko, gdzie trudno wyłapać merytoryczne argumenty.
Dlatego proszę o stosowanie się do opisanych w tym temacie zasad do wszystkich wątków, w których toczą się dyskusje nad kształtem siatki komunikacji miejskiej.
Dziękuję za uwagę i liczę na pohamowanie zbędnych wakacyjnych wypocin.
Nie chciałbym wprowadzać na forum przesadnego terroru i groteskowej cenzury, ale już chyba prawie wszyscy zgadzają się z tym, że niektórzy użytkownicy zaczynają urządzać na forum śmietnisko, gdzie trudno wyłapać merytoryczne argumenty.
Dlatego proszę o stosowanie się do opisanych w tym temacie zasad do wszystkich wątków, w których toczą się dyskusje nad kształtem siatki komunikacji miejskiej.
Dziękuję za uwagę i liczę na pohamowanie zbędnych wakacyjnych wypocin.