Zmiany rozkładów jazdy
Opinia na temat 12 i 15(A)
Problemem jest czytelność, ale to problem drugorzędny.
W zasadzie 12 pokrywa się z 58 od Radiostacji do Placu Dąbrowskiego, a więc opcja 15 na Stokach jest nieco lepsza.
Wystąpienie jest jednak o warianty obu linii. Czytelność 12 nie pogorszy się aż tak znacznie (niczym opcje na 69), przybędzie za to nowa linia na Stokach. Z jednej strony jest coraz większe odstępstwo od reformy z 2001 roku, ale zaszliśmy już tak daleko, że to raczej nie problem.
Warianty są kłopotliwe, jednakże komunikacja jest dla ludzi i argument, że nie zrobimy czegoś lepiej, bo pogorszy się czytelność jest moim zdaniem czynnikiem niewystarczającym przeciw robieniu zmian.
Według ZDiTu 12 i 15 miały przed zmianami 1 kwietnia 2012 miały być skomunikowane. Wyszła różna częstotliwość, więc nie da rady, jednakże niekiedy złośliwość motorniczych, którzy wjeżdżają przed 12 jak tramwaj jedzie ze Stoków i odwrotnie w przeciwnym kierunku jest bardzo irytująca, a przy tym uciążliwa. Choć problem nie zniknie zupełnie, to jednak po takiej zmianie będzie on mniej dokuczliwy.
I ostatni argument- być może zwiększy się obszar, w którym jest obsługa tramwaju niskopodłogowego. Cityrunnery jeździły na Stoki do roku 2005, więc być może stan torowiska zezwalałby na to w dalszym ciągu, jednakże nie upierałbym się przy tym punkcie.
W zasadzie 12 pokrywa się z 58 od Radiostacji do Placu Dąbrowskiego, a więc opcja 15 na Stokach jest nieco lepsza.
Wystąpienie jest jednak o warianty obu linii. Czytelność 12 nie pogorszy się aż tak znacznie (niczym opcje na 69), przybędzie za to nowa linia na Stokach. Z jednej strony jest coraz większe odstępstwo od reformy z 2001 roku, ale zaszliśmy już tak daleko, że to raczej nie problem.
Warianty są kłopotliwe, jednakże komunikacja jest dla ludzi i argument, że nie zrobimy czegoś lepiej, bo pogorszy się czytelność jest moim zdaniem czynnikiem niewystarczającym przeciw robieniu zmian.
Według ZDiTu 12 i 15 miały przed zmianami 1 kwietnia 2012 miały być skomunikowane. Wyszła różna częstotliwość, więc nie da rady, jednakże niekiedy złośliwość motorniczych, którzy wjeżdżają przed 12 jak tramwaj jedzie ze Stoków i odwrotnie w przeciwnym kierunku jest bardzo irytująca, a przy tym uciążliwa. Choć problem nie zniknie zupełnie, to jednak po takiej zmianie będzie on mniej dokuczliwy.
I ostatni argument- być może zwiększy się obszar, w którym jest obsługa tramwaju niskopodłogowego. Cityrunnery jeździły na Stoki do roku 2005, więc być może stan torowiska zezwalałby na to w dalszym ciągu, jednakże nie upierałbym się przy tym punkcie.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Jaka złośliwość? Jeśli jestem planowo na odjazd 15 z Telefonicznej, a dopiero 12 podjeżdża na przystanek przed pętlą to jaka moja złośliwość? Że później przyjdzie ktoś taki, co rzuca tego typu uwagami jak Ty i powie, że złośliwie się 2/3 minuty opóźniłem? W drugą stronę 12 z 15 spotykają się na Pomorska/Konstytucyjna. Jadąca 15 jest na drodze z pierwszeństwem. Wybacz, ale nie będzie się motorniczy zastanawiał, czy ta 12 jest planowo przed nim czy nie. Na 15 i 15A i tak są kilkuminutowe postoje, żeby jeszcze się opóźniać specjalnie. Proszę o nie rzucanie tego typu uwag pod adresem prowadzących bez uprzedniego zastanowienia się, bo to nie my organizujemy transport w tym mieście.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
cichtom pisze:Miasto tnie a wciska słabe potoki na liniach. Teraz odwolali-polityczne zagranie. 15 ok
Stokí ale 46 Ikea 17. Telefoniczna-Zdrowie12a Telefoniczna 18, Ikea
Kopernika na Szczecińska nawet co 20 minut i to co pisałem o 59 i 72 i będzie tanio i
miło. No i 16a na Kurczaki.
Weź Ty człowieku pisz po polsku, albo nie pisz w ogóle.
Być może Stokom faktycznie brakuje połączenia z rondem Solidarności, Pomorską, placem Wolności i Manufakturą. Jeśli chcą, czemu nie.
Jeśli mamy oszczędzać na tramwajach to IMO można zastosować takie manewry:
8A - Szczecińska
15/15A - Kurczaki
16/16A - plac Niepodległości
Pabianicka z 11+41+przegubowymi 50 powinna sobie poradzić. Wszystko to jedzie na plac Niepodległości.
kuba_bed pisze:I tworzyć kolejną linię wariantową? Nie uważacie, że tego jest za dużo? Poza tym czy Stoki potrzebują 14 kursów (cała 15(A) i połowa 12) w godzinach szczytu? Chyba, że mowa była jedynie o 15, ale to i tak tworzenie kolejnego wariantu (12(A)).
Z tego co pamiętam, to za czasów pana Jońskiego, chciano część kursów 12tki skrócić do Telefonicznej, zostawiając tam wówczas 43/43bis. Jeśli 12A będzie jeździć cały dzień (czyli kursy co 15 minut), to na Stoki byłoby 9 kursów: 4 na Narutowicza i 5 na Pomorską. Bo rzeczywiście 14 kursów tam to jest trochę za dużo. Chyba główna kwestia to jest czytelność, bo z tym w MPK jest miejscami tak słabo, że głowa boli (chociażby cyrk z 9/9A, który był w IV 2012 r.). Poza tym, konia z rzędem temu, kto wymyślił nr 15A. Na tej zasadzie 14tka powinna mieć nr 10A itp.
Przynajmniej kursy są na jednym rozkładzie.przemeqq pisze:Poza tym, konia z rzędem temu, kto wymyślił nr 15A. Na tej zasadzie 14tka powinna mieć nr 10A itp.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Na osobnym dla '15' i '15A' odcinku tylko w dni roboczepx33 pisze:Plus są we w miarę równych odstępach
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
Wojtek94 pisze:Ale tylko dla pracowników.
Śmiach się? Płakać? Vero przez Łaskowice nie łaska? Oszczędności szukamy...
Z tego co pamiętam, to za czasów pana Jońskiego, chciano część kursów 12tki skrócić do Telefonicznej, zostawiając tam wówczas 43/43bis. Jeśli 12A będzie jeździć cały dzień (czyli kursy co 15 minut), to na Stoki byłoby 9 kursów: 4 na Narutowicza i 5 na Pomorską. Bo rzeczywiście 14 kursów tam to jest trochę za dużo. Chyba główna kwestia to jest czytelność, bo z tym w MPK jest miejscami tak słabo, że głowa boli (chociażby cyrk z 9/9A, który był w IV 2012 r.). Poza tym, konia z rzędem temu, kto wymyślił nr 15A. Na tej zasadzie 14tka powinna mieć nr 10A itp.
Nazwiska zostawmy. W ramach konsultacji padł pomysł utworzenia 12A do Radiostacji. Ten pomysł, jak i kilka innych, nie przeszły.
szymon5444 pisze:Jaka złośliwość? Jeśli jestem planowo na odjazd 15 z Telefonicznej, a dopiero 12 podjeżdża na przystanek przed pętlą to jaka moja złośliwość?
Jeżeli tramwaj jest przy zajezdni, a 15 wyjeżdża to jest inna sprawa, niż jeżeli kiedy, a są takie przypadki, 12 nie tylko zwalnia, ale i staje przepuszczając wyjeżdżającą 15.
szymon5444 pisze:Że później przyjdzie ktoś taki, co rzuca tego typu uwagami jak Ty i powie, że złośliwie się 2/3 minuty opóźniłem?
Bez przesady. A z drugiej strony 15 potrafi złapać przy Tamce takie przyśpieszenie, że nawet trzy minuty przed rozkładem odjeżdża.
szymon5444 pisze:W drugą stronę 12 z 15 spotykają się na Pomorska/Konstytucyjna. Jadąca 15 jest na drodze z pierwszeństwem. Wybacz, ale nie będzie się motorniczy zastanawiał, czy ta 12 jest planowo przed nim czy nie.
I doskonale. 15 niech jedzie pierwsza. Aczkolwiek jakieś dwa tygodnie temu, 12 centralnie wepchnęła się centralnie przed 15 (15 musiała się zatrzymać). Przyjazd 12 dwie minuty za wcześnie też się zdarzają i są to godziny wieczorne.
szymon5444 pisze:Na 15 i 15A i tak są kilkuminutowe postoje, żeby jeszcze się opóźniać specjalnie. Proszę o nie rzucanie tego typu uwag pod adresem prowadzących bez uprzedniego zastanowienia się, bo to nie my organizujemy transport w tym mieście.
Jakby ktoś dobrze nie układał rozkładu to bez dobrej woli pracowników mało się zdziała. Po Twoich wpisach można odnieść wrażenie, że komunikacja jest dla motorniczych, a bo co tam ludzie, ja ma krótkie przerwy (gdzie jest to kwestia kilkudziesięciu sekund). W przypadku o którym wspominałem, kiedy facet zatrzymuje się przed krańcówką przepuszczając 15 i puszcza hasła niegrzeczne do ludzi, żeby sobie poszli do ZDiTu, chociaż ewidentnie on zawalił, nawet najlepszy urzędnik nie pomoże, z wyjątkiem może podziękowania za pracę takowemu pracownikowi.
Jednakże są przypadki pozytywne. 15 wyłania się z krańcówki, motorniczy z 12 dzwoni, 15 staje przepuszcza 12. Można? Można!
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Raczej jak się czyta niektóre komentarze, to można dojść do wniosku, że za wszystko odpowiadają prowadzący. Chcecie, aby czekać na pasażera dobiegającego do pojazdu będącego już po planowym odjeździe oraz, żeby ten tramwaj czy autobus jechał jeszcze punktualnie. Jedno albo drugie... Wielu z tych, co takie rzeczy wypisują rzeczywiście przydałoby się posadzenie za kierownicą czy za pulpitem motorniczego, żeby tak dobry tydzień sobie pojeździli po 9/10 godzin dziennie. Obiecuję, że poddacie weryfikacji swoje poglądy.
Natomiast kolego SEC-Twój komentarz ironiczny co do służbowego tramwaju był nie na miejscu. Tramwaj P2 do Konstantynowa nie ma służyć tylko jednej zajezdni, ale także pozostałym, bo sporo osób mieszka w tamtych rejonach. Stąd jego trasa biegnie przez ŁTR i jest zgrana z punktem przesiadkowym, aby inni mogli dojechać ze swoich zajezdni autobusami nocnymi, a także bodajże wyjazdowym nocnym 46/13 jadącym z Telefonicznej, aby od Placu Wolności mogli dojść prowadzący do Zachodniej i się przesiąść w P2. Ponadto oparto się na wyliczeniach i jednak tramwaj wyszedł taniej. Niestety nie znasz realiów panujących w firmie, a przy tym nie wiesz jak było przy organizacji tego tramwaju służbowego. W związku z tym proszę pomyśleć przed komentarzami nie znając sprawy od sedna.
Natomiast kolego SEC-Twój komentarz ironiczny co do służbowego tramwaju był nie na miejscu. Tramwaj P2 do Konstantynowa nie ma służyć tylko jednej zajezdni, ale także pozostałym, bo sporo osób mieszka w tamtych rejonach. Stąd jego trasa biegnie przez ŁTR i jest zgrana z punktem przesiadkowym, aby inni mogli dojechać ze swoich zajezdni autobusami nocnymi, a także bodajże wyjazdowym nocnym 46/13 jadącym z Telefonicznej, aby od Placu Wolności mogli dojść prowadzący do Zachodniej i się przesiąść w P2. Ponadto oparto się na wyliczeniach i jednak tramwaj wyszedł taniej. Niestety nie znasz realiów panujących w firmie, a przy tym nie wiesz jak było przy organizacji tego tramwaju służbowego. W związku z tym proszę pomyśleć przed komentarzami nie znając sprawy od sedna.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez szymon5444, łącznie zmieniany 2 razy.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
SEC pisze:
Nazwiska zostawmy. W ramach konsultacji padł pomysł utworzenia 12A do Radiostacji. Ten pomysł, jak i kilka innych, nie przeszły.
Nie pamiętałem w którym to roku było, więc zażonglowałem nazwiskiem w 2010 to było. I nie była to Radiostacja, tylko Telefoniczna ZTCP. Do Radiostacji to niezbyt skrócenie, bo odcinamy Lumumbowo i CKD.
W związku z organizowanymi imprezami w Atlas Arenie, jutro od godziny 20:00 zostaną wzmocnione linie 8,10,12, a 9.03.2013 po 20:30 wzmocnione zostaną również w/w linie.
***
Od 11/12 do 15/16 prace sieciowe na odcinku Helenówek-Ozorków. KZ w postaci Z9 jak zawsze w godzinach 23:55-3:00( trzy krótkie wozy z ZEA-1 ).
***
Od 11/12 do 15/16 prace sieciowe na odcinku Helenówek-Ozorków. KZ w postaci Z9 jak zawsze w godzinach 23:55-3:00( trzy krótkie wozy z ZEA-1 ).