Zmiany rozkładów jazdy
Ale tu nie chodzi o obsługę pętli Chojny, tylko całej południowej części Kilińskiego! Ludzie, opamiętajcie się...Wojtek94 pisze:Chojny będą mieć teraz 8 kursów, a miały 3 i starczało w zupełności.
(a swoją drogą w świetle braku dworca w centrum każdy pozostały powinien być dobrze skomunikowany z centrum. Chojny od dawna prosiły się o lepszy dojazd w kierunku północnym...
Dla mało zorientowanych 12 chodzi - objazdem na Chojny - ale nie na stałe. Tak więc nie jest to odpowiedź na prośby mieszkańców Chojen. Fakt jest na pewno taki, że 12 na Chojny to przegięcie.
Kolejne przegięcie to puszczenie objazdów Pomorską, co chwila światła ....
Rzeczywiście 4 przez Zachodnią i Mickiewicza aż prosiła się od początku ... teraz ZDIT to ma.....
Nie sądzę, że coś ekstra jeszcze dadzą na wrzesień, bo niebawem zacznie się remont W-Z.
Październik to będą objazdy. 11, 16 może przez Politechniki Gdańska, 2, 3,6 przez Kilińskiego, a może nawet Śmigłego-Rydza i Narutowicza Kilińskiego Pomorska.... Okaże się, że np. 13 lub 7 nadal będzie zbędna....
Wrócą zapewne "Mega Zetki" z Karpackiej nawet do Pl.Wolności. Będzie miło....
Kolejne przegięcie to puszczenie objazdów Pomorską, co chwila światła ....
Rzeczywiście 4 przez Zachodnią i Mickiewicza aż prosiła się od początku ... teraz ZDIT to ma.....
Nie sądzę, że coś ekstra jeszcze dadzą na wrzesień, bo niebawem zacznie się remont W-Z.
Październik to będą objazdy. 11, 16 może przez Politechniki Gdańska, 2, 3,6 przez Kilińskiego, a może nawet Śmigłego-Rydza i Narutowicza Kilińskiego Pomorska.... Okaże się, że np. 13 lub 7 nadal będzie zbędna....
Wrócą zapewne "Mega Zetki" z Karpackiej nawet do Pl.Wolności. Będzie miło....
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Linia 3 - na Łagiewnickiej co 7.5 minuty. Ale na Warszawskiej to i co 20 minut wystarczy. Brak rozwidlenia trasy (dawna 16-tka na Bema) czy pętli na wariant 3A na Rondzie 1863r wyłazi.eDragon55 pisze: Czy to są jakieś żarty? Miało nie być żadnych cięć w tym roku co z liniami na ŁTR 2, 3, 6, 11, 16/16A będą kursować dalej co 12 minut?
Generalnie 2, 3 i 6 częściej powinny kursować. 11, 16 mogą zostać jak obecnie, wydłużyć szczyty 16A. 16A również w soboty od 7 do 17.
Problem jedynie z 3 - wożenie powietrza po Warszawskiej.
Po pierwsze 13 wzmocniona jest jeszcze 4-ka (wcześniej 13 i 7 kursowały stadem czyli w sumie jedna linia). Po drugie więcej kursów nie wciśnie się na Pomorską i Legionów.eDragon55 pisze: Linia 13 dalej zostanie sama ze Śląskiej co 15 minut w szczycie? Na Śmigłego-Rydza będzie tyle samo tramwajów tylko, że nie będzie solówek w tygodniu.
Linia 9/9A będzie jeździć co 20 minut?
9/9A - nie ma sensu bowiem omija środkową część centrum i tak zamkniętego dla ruchu kołowego. Lepiej dać linię wspomagającą Północna - Zachodnia - al. Kościuszki - al. Mickiewicza - al. Piłsudskiego - Augustów. Kto będzie się pchał do 9tki jadącej, tfu stojącej w korkach, by dojechać do skrzyżowania Zielona/Kościuszki? No bo ZOO to nie jest generator ruchu.... A jak jesteśmy przy 9A - po kiego wała kurs o północy tramwaju do parku? Rozrzutne jest MPK i ZDiT.
Super-hiper tory na Przybyszewskiego dla jednej linii na której nie można dać więcej brygad.....eDragon55 pisze: Linia 96 tylko co 10 minut to za rzadko jest wiecznie zapchana.
Czas dać tramwaj w zamian za 96....
Ale coś jeździć na Kilińskiego musi. Mniej więcej podobna ilość kursów. A to że brak alternatywnych pętli...eDragon55 pisze: Linia 12 co 7,5 minuty na Chojny? Tylko po co tam aż tyle, nie lepiej dać 14 co 7,5 minuty a 12 rzadziej?
Powinna bo podstawową linią łączącą z centrum dla okolic Puszkina jest autobus 98 a nie tramwaj.....eDragon55 pisze: Linia 8 mogłaby pojechać na Lodową ale nie ma tej informacji czyli zostaje na starej trasie?
Co do 41 - może 41bis reaktywacja bo tramwaj kursujący do godzinę w Pabianicach po głównej osi komunikacyjnej to jakaś kpina. No ale bankrut-MPK musi zażądać zaporowej opłaty. Cholera w nocy do parku można puszczać tramwaje ale do Pabianic, nie - mają tam w Pabianicach stać godzinę na pętli. Lepiej jest płacić motorniczemu za spanie w kabinie przez 3/4 zmiany zamiast wykonać więcej kursów i "złapać" więcej pasażerów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Zmiany w rozkładzie łódzkiego MPK
Od 1 września przywrócone zostanie kursowanie tramwajów linii 3 na ulicę Przybyszewskiego, tramwaje linii 41 i 4 będą dwu wagonowe, na stałe trasy w rejonie ulicy Lodowej powrócą linie 69, 69A, 69B i 77. Od 2 września linie tramwajowe 8, 10 i 12 będą kursowały częściej w godzinach szczytu co 7,5 minuty.
Zwiększono częstotliwość również w przypadku kursowania autobusów linii 96 średnio co 10 minut. Autobus linii 66 w godzinach szczytu kursować będą nie raz a dwa razy na godzinę. Autobusy linii 72 do 3 - 4 razy na godzinę.
- Jeżeli chodzi o pozostałe linie nie mogą one mieć zwiększone częstotliwości wynika to z tego, ze śródmieście mamy rozkopane dość mocno, a liczba tramwajów, która jeździ po trasie ŁTR jest bardzo duża, więc dodanie kolejnych powodowałoby to, ze będą stały - mówi Sebastian Grochola z łódzkiego MPK.
Po remontach, które zakończą się na koniec września rozpoczną się od października kolejne związane z budową trasy W-Z wtedy ponownie łodzian czekają zmiany rozkładów jazdy. Bilety do listopada 2015 roku mają obowiązywać przez godzinę.
M. Komarzeniec - ŁWD
W Toi dodano, że w środę będą opublikowane rozkłady.
To tylko wymówki przed tym, żeby mniej wydać. ŁTR nie jest związany z remontami w śródmieściu i przy częstotliwości 10 minut wiele tramwajów było zapchanych zwłaszcza linia 11.
12 remont w śródmieściu dotyczy i może jeździć co 7,5 minuty na Chojny? A co z linią 13 jak zawsze w godzinach szczytu jest zapchana przecież przed wakacjami jak jeszcze były normalne rozkłady i linia 7 to w tramwajach było bardzo ciasno pamiętam, że ciężko było wsiąść/wysiąść.
Na Śmigłego-Rydza potrzeba więcej niż 11 kursów na godzinę potrzeba ich co najmniej 15 i jeszcze w między szczycie tylko 9 kursów. To wielka porażka a jeszcze 5 lat temu linie ŁTR jeździły co 7,5 minuty teraz już 12 minut.
@STUDI
Ok na Kilińskiego częstotliwość będzie podobna jak pojedzie tam 12 ale po co wszystko na Chojny? Nie można części kursów dać na Śląską a części na Chojny zwłaszcza w tygodniu? Wtedy Chojny będą mieć tramwaj co 15 minut (i tak częściej niż przed remontami) a od Śląskiej do Dąbrowskiego coś wzmocni linię 13. Linie 13 można wysłać przez Piłsudskiego i tam już więcej kursów się zmieści .
Co do linii 8 to właśnie na Lodową jest potrzeba po co ma powtarzać taką trasę z linią 10 jak może pojechać inaczej.
12 remont w śródmieściu dotyczy i może jeździć co 7,5 minuty na Chojny? A co z linią 13 jak zawsze w godzinach szczytu jest zapchana przecież przed wakacjami jak jeszcze były normalne rozkłady i linia 7 to w tramwajach było bardzo ciasno pamiętam, że ciężko było wsiąść/wysiąść.
Na Śmigłego-Rydza potrzeba więcej niż 11 kursów na godzinę potrzeba ich co najmniej 15 i jeszcze w między szczycie tylko 9 kursów. To wielka porażka a jeszcze 5 lat temu linie ŁTR jeździły co 7,5 minuty teraz już 12 minut.
@STUDI
Ok na Kilińskiego częstotliwość będzie podobna jak pojedzie tam 12 ale po co wszystko na Chojny? Nie można części kursów dać na Śląską a części na Chojny zwłaszcza w tygodniu? Wtedy Chojny będą mieć tramwaj co 15 minut (i tak częściej niż przed remontami) a od Śląskiej do Dąbrowskiego coś wzmocni linię 13. Linie 13 można wysłać przez Piłsudskiego i tam już więcej kursów się zmieści .
Co do linii 8 to właśnie na Lodową jest potrzeba po co ma powtarzać taką trasę z linią 10 jak może pojechać inaczej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
Nikt nie będzie zamykać ŁTR-u. Dopiero w następne wakacje na krótki okres. Przynajmniej według dotychczasowych informacji.cichtom pisze:Październik to będą objazdy. 11, 16 może przez Politechniki Gdańska, 2, 3,6 przez Kilińskiego, a może nawet Śmigłego-Rydza i Narutowicza Kilińskiego Pomorska.... Okaże się, że np. 13 lub 7 nadal będzie zbędna....
Wrócą zapewne "Mega Zetki" z Karpackiej nawet do Pl.Wolności. Będzie miło....
Za to Kilińskiego prawdopodobnie będzie nieprzejezdna dla tramwajów dopóki nie skończą Fabrycznego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Faktycznie, najważniejszy odcinek linii zostanie wzmocniony, ludzie na pewno wypadają tam przez okna.eDragon55 pisze:Nie można części kursów dać na Śląską a części na Chojny zwłaszcza w tygodniu? Wtedy Chojny będą mieć tramwaj co 15 minut (i tak częściej niż przed remontami) a od Śląskiej do Dąbrowskiego coś wzmocni linię 13.
Ależ wam ZDiT namieszał w głowach tym wariantowaniem, który w przypadku jakichkolwiek utrudnień sypie cały układ. Wszystkie kursy 12 niech jeżdżą na Chojny, niech będzie jedna linia na całym południowym odcinku Kilińskiego, co zapewni jako-taką ofertę i jako-taką regularność kursowania.
Na co komu tramwaj co 15 minut na Śląskiej? W ogóle na co komu tramwaj co 15 minut...
Zrozum na same Chojny czy Śląska tramwaj jest zbędny. Mieskzańcy i tak tam wybieraja autobusy na Broniewskiego.eDragon55 pisze: @STUDI
Ok na Kilińskiego częstotliwość będzie podobna jak pojedzie tam 12 ale po co wszystko na Chojny? Nie można części kursów dać na Śląską a części na Chojny zwłaszcza w tygodniu?
Ponadto mamy na Chojnach dużą pętlę i małą na Niższej.
12 ma dać obługę na Kilińskiewgo od Dąbrowskiego do Piłsudskiego. Dalej na północ z wiadomych przyczyn nie pojedzie.
Do tej pory 7 i 13 kursowały stadem - czyli w sumie to samo co jedna linia. Ponadto ludzie nie prszesiądą się masowo na linię tymczasową. Stały układ komunikacyjny decydował o wyborze miejsca pracy, szkoły itd. Solówka na 5tce jeżdzi pusta (jedzie stadem z 2ką na Limanowskiego w odsepie 1 - 2 minutowym...) poza porami dojazdu na Bałucki Rynek w tradycyjne "dni targowe" .eDragon55 pisze: Wtedy Chojny będą mieć tramwaj co 15 minut (i tak częściej niż przed remontami) a od Śląskiej do Dąbrowskiego coś wzmocni linię 13.
Na odcinku Śląska - Dąbrowskiego wsiada dosyć sporo osób może nie na tyle, żeby zapchać tramwaj ale zawsze coś a dodatkowy wariant linii 12 różniłby się tylko na końcowym odcinku i wcale nie musi to rozwalać układu tej linii różnica długości między tymi wariantami to kilkaset metrów i jak w przypadku linii 15 i 15A były mniej więcej równe odstępy więc tak samo mogłoby być z 12 i 12A a dodatkowych kosztów nie byłoby co najwyżej jedna brygada więcej ale jakby dobrze ułożono rozkład bez tego obyłoby się.
Od skrzyżowania Kilińskiego/Dąbrowskiego do Wyszyńskiego (pętla) 12 będzie jeździć z tą samą częstotliwością a na odcinku końcowym też będą odpowiednie częstotliwości.
Tramwaj co 15 minut to zawsze coś np. linie 13 i 14 kursują co 15 minut to zdecydowanie za mało ale jakby tego nie było to już w ogóle.
Najlepiej byłoby wzmocnić 13 do 10 minut a jeśli nie da to wariant linii 12 przydałby się tam jeśli innych rozwiązań nie ma.
Od skrzyżowania Kilińskiego/Dąbrowskiego do Wyszyńskiego (pętla) 12 będzie jeździć z tą samą częstotliwością a na odcinku końcowym też będą odpowiednie częstotliwości.
Tramwaj co 15 minut to zawsze coś np. linie 13 i 14 kursują co 15 minut to zdecydowanie za mało ale jakby tego nie było to już w ogóle.
Najlepiej byłoby wzmocnić 13 do 10 minut a jeśli nie da to wariant linii 12 przydałby się tam jeśli innych rozwiązań nie ma.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie powinno się zakładać wariantu "jeśli się nie da". 13tka co 10 minut to powinno być absolutne minimum. Nie powinno się akceptować łódzkiej bylejakości, tylko wymagać czegoś więcej: normalności.eDragon55 pisze: Najlepiej byłoby wzmocnić 13 do 10 minut a jeśli nie da to wariant linii 12 przydałby się tam jeśli innych rozwiązań nie ma.
Kiedyś linie 9 i 13 jeździły też przez Pomorską co 10 minut i była tam jeszcze linia 12 a wszystko się zmieściło.
Rozwiązań jest kilka:
1) Linia 13 co 15 minut obecną trasą oraz wzmacniająca 13A ze Śląskiej do Radiostacji lub Telefonicznej też co 15 minut czyli łącznie co 7,5 minuty w godzinach szczytu.
2) Linia 13 co 10/12 minut przez Piłsudskiego, Mickiewicza (dalej przez Kościuszki, Zachodnia, Legionów lub Mickiewicza, Włókniarzy) i linia 7 co 20 minut ze Śląskiej na Radiostacje lub Telefoniczną.
To najlepsze i przyziemne opcje, które przyszły mi na myśl tylko wymagają większego nakładu finansowego ze strony ZDiT a na to chyba nie ma co liczyć, więc jak ZDiT ma coś zrobić to wybierze dla siebie najtańszą opcję czyli z tego wszystkiego prędzej powstałby wariant A linii 12 niż wzmocnienie ciągu Śmigłego-Rydza.
Co do Pomorskiej i Legionów z tego co wiem to do remontu ma iść Legionów od Zielonej/Kasprzaka do Zachodniej lub pl. Wolności ale to chyba w przyszłym roku.
Rozwiązań jest kilka:
1) Linia 13 co 15 minut obecną trasą oraz wzmacniająca 13A ze Śląskiej do Radiostacji lub Telefonicznej też co 15 minut czyli łącznie co 7,5 minuty w godzinach szczytu.
2) Linia 13 co 10/12 minut przez Piłsudskiego, Mickiewicza (dalej przez Kościuszki, Zachodnia, Legionów lub Mickiewicza, Włókniarzy) i linia 7 co 20 minut ze Śląskiej na Radiostacje lub Telefoniczną.
To najlepsze i przyziemne opcje, które przyszły mi na myśl tylko wymagają większego nakładu finansowego ze strony ZDiT a na to chyba nie ma co liczyć, więc jak ZDiT ma coś zrobić to wybierze dla siebie najtańszą opcję czyli z tego wszystkiego prędzej powstałby wariant A linii 12 niż wzmocnienie ciągu Śmigłego-Rydza.
Co do Pomorskiej i Legionów z tego co wiem to do remontu ma iść Legionów od Zielonej/Kasprzaka do Zachodniej lub pl. Wolności ale to chyba w przyszłym roku.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Kolejne gratulacje należą się ZDiT-owi!
Dzięki zmianie trasy i uruchomieniu wariantów 74, 74A i 74B od 1 września mieszkańcy ul. Złotno (okolice Huty Jagodnicy) zamiast 3 kursów na godzinę w tygodniu i 2-3 w weekendy, będą mieć średnio 2 kursy w dni robocze i 1-2 w weekendy.
84 też zmniejszono częstotliwość, aczkolwiek tu tak drastycznie nie jest. Ciekawe czy obsługa nadal będzie na Vero?
Dzięki zmianie trasy i uruchomieniu wariantów 74, 74A i 74B od 1 września mieszkańcy ul. Złotno (okolice Huty Jagodnicy) zamiast 3 kursów na godzinę w tygodniu i 2-3 w weekendy, będą mieć średnio 2 kursy w dni robocze i 1-2 w weekendy.
84 też zmniejszono częstotliwość, aczkolwiek tu tak drastycznie nie jest. Ciekawe czy obsługa nadal będzie na Vero?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez estimate85, łącznie zmieniany 1 raz.
74B. Powstała kolejna linia, której kolumny z czasami przejazdów są szersze niż właściwy rozkład. Tabliczka z odjazdami kompletnie nieczytelna przez wielość oznaczeń.
84 też zyskało swój wariant i skończono z miarę regularnymi odjazdami w soboty i niedzielę. Nie wierzę, że nie można było obsłużyć tej linii jakąś BWLką aby utrzymać 60-minutowy takt w dni wolne od pracy.
Żałość, żałość, żałość.
84 też zyskało swój wariant i skończono z miarę regularnymi odjazdami w soboty i niedzielę. Nie wierzę, że nie można było obsłużyć tej linii jakąś BWLką aby utrzymać 60-minutowy takt w dni wolne od pracy.
Żałość, żałość, żałość.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008