Zmiany rozkładów jazdy
Z rozkładów ze strony ZDiT wynika, że 3 brygady na Z2 będą obsługiwane przez zaj. Telefoniczna (a więc taborem po MKT), 3 przez Chocianowice (czyli wagonami M8C). Można się zatem spodziewać zwiększonej liczby Konstali na 46.
Tylko czy nie lepiej byłoby na Z2 skierować wszystkie M8C, a M6S-y na Z1? Wydaje mi się, że na Z1 nie jest potrzebny tabor o tak dużej pojemności, jak na Z2. Z1 to 4 brygady, a więc Z2 dałoby się obsadzić w 100% M8C.
Tylko czy nie lepiej byłoby na Z2 skierować wszystkie M8C, a M6S-y na Z1? Wydaje mi się, że na Z1 nie jest potrzebny tabor o tak dużej pojemności, jak na Z2. Z1 to 4 brygady, a więc Z2 dałoby się obsadzić w 100% M8C.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 4 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC pisze:
Dzisiaj dwa przegubowce na 55. Ciekawostka, czy ktoś jeszcze zaobserwował taką sytuacje?
Potwierdzam. Z15 dziś w dużej części krótkie - na pewno Jelcz, ja sam jechałem krótkim Volvo zaraz po 16ej z PŁ. Zgroza następne też krótkie, rano do tego kurs 7:33 miał awarię i zjechał z pl. Wolności.
SEC pisze:Nie pamiętam. Obecny rozkład uwzględnia Wedmanowej.
Dzisiaj dwa przegubowce na 55. Ciekawostka, czy ktoś jeszcze zaobserwował taką sytuacje?
Ostatnio też widziałem długie na tej linii i zastanawiałem się czy to stały przydział czy dawali co akurat mieli wolnego. Aczkolwiek kurs o 16 z Radwańskiej w stronę Widzewa, dość mocno obładowany ze wzgledu na porę zbierania ludzi z pracy trafiał się jak widziałem tylko krótki.
Dochodzimy do absurdalnej sytuacji gdzie linie od zawsze przegubowe przejmowane są przez krótkie wozy i na odwrót. Rozumiem oszczędności, ale w pojedynczych przypadkach powinien wrócić rozkład sprzed wakacji tam gdzie opiniują pasażerowie. 75 krótkie, a na 55 przeguby...
Na 57 przeguby raczej nie wrócą, bo to co zdejmą z Z15 pojedzie na 70A (krótkie) i 96 (przegubowe).
Na 57 przeguby raczej nie wrócą, bo to co zdejmą z Z15 pojedzie na 70A (krótkie) i 96 (przegubowe).
Kpc21 pisze:Z rozkładów ze strony ZDiT wynika, że 3 brygady na Z2 będą obsługiwane przez zaj. Telefoniczna (a więc taborem po MKT), 3 przez Chocianowice (czyli wagonami M8C). Można się zatem spodziewać zwiększonej liczby Konstali na 46.
Dziś jakąś godzinę temu widziałem M8C jadący od Radiostacji ul. Kopcińskiego na południe. Kto wie czy niektóre z uruchomionych nie trafią na Teleofniczną. Bo akurat Chocianowice to nie najlepsze miejsca dla tych wagonów.
SEC pisze: Na 57 przeguby raczej nie wrócą, bo to co zdejmą z Z15 pojedzie na 70A (krótkie) i 96 (przegubowe).
Typowy obrazek z al. Palki 57 nabite na maksa i 85 średnio zapełnione. Za to regularnie można zobaczyć przegubowca na 53A, 51A (w zasadzie puste - można przebierać w miejscach siedzących)....
MPK po propstu nie potrafi odpowiendio gospodarować taborem. Jak widąąc przesiniecie taboru pomiezy liniami przerasta ich możliwości organizacyjne.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Schemat linii tramwajowych coraz nieczytelny się robi. Zamiast na dłużych odcinkach typu ŁTR, trasa Teofilów oraz Zgierska pracować z wyrózniającymi kolorami, praktycznie są do siebię bardzo podobne.
Kolor zółty już wcale nie pojawia się.
Wybrany kolor linii 2+7, 4+12, 4+14 i 6+15+16 to już porażka.
Kolor zółty już wcale nie pojawia się.
Wybrany kolor linii 2+7, 4+12, 4+14 i 6+15+16 to już porażka.
estimate85 pisze:Jak będzie z obsługą linii 98/A/B od listopada? Z tego co widzę w nowym rozkładzie z Janowa pojawiają się kursy do Łąkowej, co może sugerować zjazd do EA-1
(...) linii 98, 98A, 98B, Z5, Z10 (zmiana obsady taborowej oraz trasy zjazdów i wyjazdów (...)
Pewnie Limance trafi się kilka brygad do obsługi. Podejrzewam, że Solarisy z Z15 przejdą na 98, a Sady dadzą przeguby tam, gdzie ich brakuje, na ich liniach. Jednak 98 trochę im tych przegubów pożerało.
STUDI pisze:
Dziś jakąś godzinę temu widziałem M8C jadący od Radiostacji ul. Kopcińskiego na południe. Kto wie czy niektóre z uruchomionych nie trafią na Teleofniczną. Bo akurat Chocianowice to nie najlepsze miejsca dla tych wagonów.
Wystarczy spojrzeć w nowy rozkład linii Z2 od listopada, żeby w prosty sposób wywnioskować, że na Telefonicznej muszą byc jakieś M8C skoro część brygad z Z2 będzie tam zjeżdżać.
Co do 57, powiem że wbrew pozorom, krótkie wozy tam wystarczają. Jechałem ostatnio w porannym szczycie (ok. 7:30-7:40 z Dołów) i miałem miejsce siedzące, a w autobusie nie było jakichś tłumów. Mimo że przejechałem nim większość trasy tej linii - z Dołów do Radwańskiej/Wólczańskiej.
Gorzej jest w Z15, na której to linii ostatnio dość często pojawiają się krótkie wozy. Sugerowałem wcześniej, że zabranie części krótkich z Z15 na 57 może być dobrym pomysłem, jednak wygląda na to, że tu akurat ZDiT miał rację.
Gorzej jest w Z15, na której to linii ostatnio dość często pojawiają się krótkie wozy. Sugerowałem wcześniej, że zabranie części krótkich z Z15 na 57 może być dobrym pomysłem, jednak wygląda na to, że tu akurat ZDiT miał rację.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Typowy obrazek z al. Palki 57 nabite na maksa i 85 średnio zapełnione. Za to regularnie można zobaczyć przegubowca na 53A, 51A (w zasadzie puste - można przebierać w miejscach siedzących)....
MPK po propstu nie potrafi odpowiendio gospodarować taborem. Jak widąąc przesiniecie taboru pomiezy liniami przerasta ich możliwości organizacyjne.
Przeguby na 51 i 53 są zamawiane przez gminy ościenne. A, że część kursów wypadnie w wariancie A to nic dziwnego, bo przykładowo do Brzezin kursy są nie raz co kilka godzin. W międzyczasie bez sensu kierować autobus do zajezdni, wysyłać krótkiego, potem go odsyłac i znów puszczac przegubowca. Wyjazdy i zjazdy również kosztują.
Gorzej jest w Z15, na której to linii ostatnio dość często pojawiają się krótkie wozy. Sugerowałem wcześniej, że zabranie części krótkich z Z15 na 57 może być dobrym pomysłem, jednak wygląda na to, że tu akurat ZDiT miał rację.
Zastanawiam się, czy Z15 co 5 minut ma sens, szczególnie że po Pomorskiej 15 jeździ co 10 minut. To już chyba zarówno Z15, jak i 15 powinny kursować co 7,5 min. i być ze sobą skomunikowane. Nie rozumiem takiej różnicy. Oczywiście przy 7,5 min. częstotliwości na Z15, tylko przegubowce.
Ciężko powiedzieć, czy ZDiT miał rację. Po prostu brakuje przegubowców. Gdyby one były, na 57 pewnie by jeździły tak jak dawniej. Na 57 podniesiono ilość kursów o JEDEN w ciągu godziny. To powoduje, że krótkie autobusy już wystarczają? Wątpie.
Wydaje mi się, że raczej ludzie nie chcą się pchać w 57, spodziewając się tłoku w autobusie i korków na Sienkiewicza - stąd nie jest tak ciasno.
A jeśli w MPK brakuje przegubowców, to wypożyczenie wozów czy ajencja linii zastępczych (jak podczas budowy ŁTR, czy nawet ostatnio na Limanowskiego) powinny być wliczone w koszty inwestycji.
A jeśli w MPK brakuje przegubowców, to wypożyczenie wozów czy ajencja linii zastępczych (jak podczas budowy ŁTR, czy nawet ostatnio na Limanowskiego) powinny być wliczone w koszty inwestycji.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jeśli chodzi o te 100%, to bym polemizował, często widywałem krótkie. Ale faktycznie typowym taborem na 57 były przeguby, w tym często przynajmniej jeden Ikarus. Teraz Ikarusa łatwo spotkać na 85, gdzie wcześniej spotykane były rzadko.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)