Zmiany rozkładów jazdy
Nie wiem czy jest sens ciągnąc 12 aż do Chochoła bo będzie jeździć okrężnie a 13 dojedzie do centrum dużo szybciej więc to najlepiej jakby wzmocniono a 12 od Żabieńca na Stoki może jechać ew. z wariantem skróconym do Radiostacji ale co będzie to się przekonamy.
A tramwaje na ŁTR mają powrócić na początku września o ile się nic nie przedłuży.
A tramwaje na ŁTR mają powrócić na początku września o ile się nic nie przedłuży.
tornado pisze:Na kiedy zapowiadane jest otwarcie skrzyżowania Mickiewicza/Kościuszki dla całego ŁTR?
Wiosna 2015?
Trzeba zbudować ten okropny namiot jeszcze. do tego jezdnie. Jeszcze daleko. Zapowiada się długa zima wiec termin wiosenny jest nierealny.
Parcia na szybkie zkaończenie DTC nie ma bowiem nie ma sensu uruchamiać DTC tak szybko bowiem i tak trzeba czekać na następujące przebudowy:
- układ torowo-drogowy (przystanki PAT, inne tyczenie torów) pod estakadą - prace nie zaczęte
- układ torowy na skrzyżowaniu z ul. Kilińskiego (nowy skręt) - prace nie zaczęte
- przebudowa skrzyżowanie marszałków - nie zaczęte.
Czyli jeszcze przez dość długi czas tramwaje ŁTR pojadą tak jak dotychczas.
eDragon55 pisze:Nie wiem czy jest sens ciągnąc 12 aż do Chochoła bo będzie jeździć okrężnie a 13 dojedzie do centrum dużo szybciej więc to najlepiej jakby wzmocniono a 12 od Żabieńca na Stoki może jechać ew. z wariantem skróconym do Radiostacji ale co będzie to się przekonamy.
Prawdopodobnie nie będzie wariantu jazdy linii 12 przez ul. Kopernika i dalej na Teofilów.
Pozyskano autobusy i tnie się jak można kosztowne tramwaje.
Drugi argument za tym że 12 tka pojedzie przez Zieloną na wprost do al. Włókniarzy jest to że z racji znacznego opóźnienia zarówno odcinek do Bratysławskiej jak i pod estakadą zostaną jednocześnie rozgrzebane w przyszłym roku.
Trasa przez Kopernika i al. Włókniarzy miałaby uzasadnienie gdy całość linii Retkińskiej byłaby wyłączona z ruchu, zaś prace pod estakadą nie były prowadzone, no i gdyby byłby problem z autobusami dla KZ.
Na Teofilowie wyboru nie ma albo Żabieniec albo Chochoła, bowiem pętla przy Szczecińskiej jest za mała. Równie dobrze mogą zrobić kikuta Stoki - Legionów co przy tej "załatwionej" dzierżawie autobusów nie jest wykluczone.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Idiotyczny pomysł ze zmianą 9 i 9A.eDragon55 pisze:Można było zostawić 14 w spokoju i zmienić trasę linii 9/9A na Śląską lub Lodową.
Zamiast kikuta linii 14 wystarczyłby kursy 9A w relacji Dąbrowa - Legionów.
Bo nie ma sensu. Na Rektinię i tak trzeba pchać się linia Z10 a sama Kopernika nie zapełni dwóch linii tramwajowych.eDragon55 pisze: Przy takiej częstotliwości kursowanie linii 14 nie ma większego sensu
Wystarczyłoby jak wyżej napisałem zrobić kursy nowego wariantu linii 9.
Tylko po co? Dojazd na Retkinię to linia Z10 obecnie. Zaś Kopernika i jej okolice nie są istotnym generatorem popytu na KM. A jak już to już lepiej zamiast takiej 14-tki od października puścić wariant 12A - Bratysławska - Telefoniczna.px33 pisze:Raczej do Radiostacji. Głównym problemem przy zawieszeniu 14 jest słaba obsługa Kopernika
Wariant 9B i byłoby OK zmiast tego cyrku z linia 14.pawelczyk pisze:Dokładnie, 14 powinna zostać zawieszona a brygady rozdzielone na 9 i 12, większa korzyść by z tego była.
Wstępna organizacja ruchu KM na dalszych etapach była już kiedys publikowana.
Przy skróceniu linii tramwajowych do Bratysławskiej i tak gro mieszkańców Retkinii pojedzie linia Z10 do linii ŁTR, Sienkiewicza czy do Śmigłego Rydza.
Widać to że jednak i 12 i 14 kursowały pustawe. Stąd najpierw likwidacja 14, a teraz ciecie do częstotliwości 40 minutowej.
Wstępna organizacja powstałą przy innych założeniach.Inny harmonogram prac. Ponadto wtedy zakładano brak autobusów na KZ - obecnie problem niejako zniknął - dzierżawa 40 autobusów.
Zamknięcie torowiska na Bandurskiego zbiegnie sie w czasie z zamknięciem węzła na Kaliskim. Są autobusy na KZ i taka wygięta trasa linii 12 nie będzie miała sensu ekonomicznego.pawelczyk pisze: Po zamknięciu torowiska na Bandurskiego 12 pojedzie trasą 8 na Chochoła, a po zamknięciu węzła przy Kaliskim pojedzie prosto Zieloną i dalej Włókniarzy.
Pobożne życzenie zakładające że nie będzie zimy.Dotrus pisze:a ja coś czytałem, że od listopada ma być zawieszona 8 i 14
a ma jeździć 12 Chochoła - Stoki i powstanie 12A Żabieniec - Radiostacja
Pogoda na razie "zapowiada" wczesną i długa zimę. Przypomnę niedawny "śniegus-dyngus." Lato w tym roku skończyło sie tydzień wcześniej niż w zeszłym. Klimatycznie już mamy jesień
Kto wpadł na pomysł 15 co 20 minut?
Niby, że będzie 6, 16, 16A to na Pomorską jakoś się dojedzie jakoś?
Niby, że będzie 6, 16, 16A to na Pomorską jakoś się dojedzie jakoś?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tornado, łącznie zmieniany 1 raz.
15 pewnie pojedzie częściej od października - bo to linia studencka.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Biorąc pod uwagę, że studenci jeszcze nie mają zajęć a trasa 15 pokrywa się od jednej strony z 16, a od drugiej z 4 i 7. Sensownie byłoby gdyby 16A nie robiła tego idiotycznego kółka przez PlN, bo Paderewskiego w tej chwili jest zbyt słaba. No i wpuścić 6 na ŁTR zamiast 2 lub 3 (będącej de facto wzmocnieniem dwójki)Kto wpadł na pomysł 15 co 20 minut?
Ewentualnie można zaryzykować szczytową 15B Kurczaki-Pl. Wolności, ale to już chyba za duże mieszanie.
Akurat na 15 największy tłok bywa zwykle na Pomorskiej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Czasem wpada
- Posty: 99
- Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009
zmniejszenie częstotliwości linii Z10 w dni robocze
Od września zmniejszono z 12 do 8 kursów na godzinę na linii Z10.
Na dodatek dziś na tej linii kursowało dość dużo krótkich autobusów przez co już dzisiaj były problemy z wejsciem do autobusu, a co dopiero bedzie we wrześniu - kiedy to zamiast zwiększyć częstotliwość jest ona zmniejszana az o 33 %.
Rozumiem że brakuje autobusów, można w przypadku linii Z10 częsciowo skrócić trasę kierując tą linię z Wyszyńskiego od razu w Bandurskiego ( tak jak 98B )- na Bratysławskiej i tak są 3 linie tramwajowe które jeżdzą puste przynajmniej byłyby lepiej wykorzystane.
Drugi sposób na pozostawienie w podobnej częstotliwości jest zawieszenie linii 98B, Nie mają uzasadnienia kursy co 5 minut na ulicy Maratońskiej na odcinku Popiełuszki - Retkinska gdyż autobusy na tym odcinku jeżdzą puste.
Na dodatek dziś na tej linii kursowało dość dużo krótkich autobusów przez co już dzisiaj były problemy z wejsciem do autobusu, a co dopiero bedzie we wrześniu - kiedy to zamiast zwiększyć częstotliwość jest ona zmniejszana az o 33 %.
Rozumiem że brakuje autobusów, można w przypadku linii Z10 częsciowo skrócić trasę kierując tą linię z Wyszyńskiego od razu w Bandurskiego ( tak jak 98B )- na Bratysławskiej i tak są 3 linie tramwajowe które jeżdzą puste przynajmniej byłyby lepiej wykorzystane.
Drugi sposób na pozostawienie w podobnej częstotliwości jest zawieszenie linii 98B, Nie mają uzasadnienia kursy co 5 minut na ulicy Maratońskiej na odcinku Popiełuszki - Retkinska gdyż autobusy na tym odcinku jeżdzą puste.
Re: zmniejszenie częstotliwości linii Z10 w dni robocze
Autobusów? Czy raczej kierowców? Zwłaszcza przy takich kosmicznych wymagań chyba nigdy nie znajdą tych 50 kierowców..bombardier pisze: Rozumiem że brakuje autobusów
Zgoda, ucięcie kursów z Z10 po wakacjach jest żałosne i na pewno kursy na Z10 są bardziej potrzebne niż na 98B.
Wycięcie 98B (w zamian takt 10-12 na normalnym 98 ), takt 5-6 na Z10 i puszczenie Z10 przez Bratysławską (do czasu zawieszenia tramwajów wewnątrz osiedla) wydaje się być całkiem sensownym rozwiązaniem. Na pewno autobus co 7,5 na większej części Wyszyńskiego (autobus na Maratońskiej dla pasażerów z północnej części osiedla oznacza już uciążliwe dojście) to zbyt rzadko.
Wycięcie 98B (w zamian takt 10-12 na normalnym 98 ), takt 5-6 na Z10 i puszczenie Z10 przez Bratysławską (do czasu zawieszenia tramwajów wewnątrz osiedla) wydaje się być całkiem sensownym rozwiązaniem. Na pewno autobus co 7,5 na większej części Wyszyńskiego (autobus na Maratońskiej dla pasażerów z północnej części osiedla oznacza już uciążliwe dojście) to zbyt rzadko.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
1. Podobno brakuje kierowców, a nie autobusów. Czyli kierowcy jadący krótkimi powinni po prostu wsiadać do przegubów. Jedyne możliwe wytłumaczenie - oszczędności na paliwie.
46 - nie wiem po co, przecież jest 15, a do tego jeszcze kilka innych linii objazdowo na trasie Gdańska-Żeromskiego-Politechniki. Tzn. 46 byłoby lepsze, bo brakuje tramwajów na Radogoszczu, ale do tego potrzebne byłoby jeszcze 43A, czyli wspomniane 17. A swoją drogą obecnie bardzo podobną trasę ma 16 (bo 11 wraca na ŁTR). I nadal nie rozumiem, co ma to wspólnego z niedoborem autobusów.
46 - nie wiem po co, przecież jest 15, a do tego jeszcze kilka innych linii objazdowo na trasie Gdańska-Żeromskiego-Politechniki. Tzn. 46 byłoby lepsze, bo brakuje tramwajów na Radogoszczu, ale do tego potrzebne byłoby jeszcze 43A, czyli wspomniane 17. A swoją drogą obecnie bardzo podobną trasę ma 16 (bo 11 wraca na ŁTR). I nadal nie rozumiem, co ma to wspólnego z niedoborem autobusów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Najlepiej jakby zostawili 15 w spokoju czyli co 10 minut a 15A nadal zawieszone, 3 zostawić tak jak jest do Ikei a 6 przez ŁTR i 16A skierować przez Paderewskiego.
Autobusy ograniczyli bo będzie ich więcej m. in. na 70 i 96 więc musi to jakoś wystarczyć. Przynajmniej 12 powróciła co 10 minut przez cały dzień to po co teraz na Bratysławską 14, która kursuje rzadko lepiej wzmocnić 12 do częstotliwości 7,5 minuty w godzinach szczytu.
Autobusy ograniczyli bo będzie ich więcej m. in. na 70 i 96 więc musi to jakoś wystarczyć. Przynajmniej 12 powróciła co 10 minut przez cały dzień to po co teraz na Bratysławską 14, która kursuje rzadko lepiej wzmocnić 12 do częstotliwości 7,5 minuty w godzinach szczytu.
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
eDragon55 pisze:to po co teraz na Bratysławską 14, która kursuje rzadko lepiej wzmocnić 12 do częstotliwości 7,5 minuty w godzinach szczytu.
- Zwiększyć liczbę kursów linii 12 nawet za cenę wariantu skróconego do Radiostacji czy Telefonicznej.
- Dodać ew dodatkowe szczytowe kursy na linii 9 0 nawet kolejny wariancie Dąbrowa - Legionów.
Potworek w postaci linii 14 jadącej w stadzie czy to z 9tka czy z 12tką nie jest potrzebny.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Dokładnie. Przecież można w tak prosty sposób zrobić porządek...
- 12 co 7-8 minut cały dzień z wariantem do Radiostacji, tak aby dalej było co 15 na Stoki (wystarczy spokojnie - co 12 to dużo na to osiedle). Soboty w dzień co 10 (też z wariantem do Radiostacji) potem co 20, niedziela co 20.
- Zrobić 9/9A tak, żeby chociaż w szczycie było co 10 minut. Nawet zrobić tymczasowo 9B do Legionów (żeby gadania nie było że powietrze wozi do ZOO)..., sobota i niedziela normalnie...
- 14 out, bo ten rozkład to jest jak żart Strasburgera z Familiady....
Jest wiele prostych rozwiązań, ale w ZDIT czy MPK mało kto myśli - normalka...
- 12 co 7-8 minut cały dzień z wariantem do Radiostacji, tak aby dalej było co 15 na Stoki (wystarczy spokojnie - co 12 to dużo na to osiedle). Soboty w dzień co 10 (też z wariantem do Radiostacji) potem co 20, niedziela co 20.
- Zrobić 9/9A tak, żeby chociaż w szczycie było co 10 minut. Nawet zrobić tymczasowo 9B do Legionów (żeby gadania nie było że powietrze wozi do ZOO)..., sobota i niedziela normalnie...
- 14 out, bo ten rozkład to jest jak żart Strasburgera z Familiady....
Jest wiele prostych rozwiązań, ale w ZDIT czy MPK mało kto myśli - normalka...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.
7/ 8minut nierealne, ale ew dodatkowy takt szczytowy co 10 minut gdy największy tłok i łagodniejsze przejście do rzadkiego kursowania poza szczytem.Jordi pisze: - 12 co 7-8 minut cały dzień z wariantem do Radiostacji
Dla dzielnicy willowej wystarczy takt 20/30 minut. Poza szczytem tylko solówka/M6S. Tak samo na Warszawskiej.Jordi pisze: , tak aby dalej było co 15 na Stoki (wystarczy spokojnie - co 12 to dużo na to osiedle).
Owszem można w newralgicznych porach (np. około 8-mej rano) dodać brygady na dwa kółka - jeśli specjalnie dla wypuszczamy tramwaj na jedno kółeczko tylko po to by drugi mógł sobie dłużej postać bezczynnie na pętli to chyba ataki pomysł z ekstra brygadami nie jest taki zły.
Ale z jakiegoś powodu tam musi dojeżdżać 9A nawet po północy.Jordi pisze: - Zrobić 9/9A tak, żeby chociaż w szczycie było co 10 minut. Nawet zrobić tymczasowo 9B do Legionów (żeby gadania nie było że powietrze wozi do ZOO)
tam sie marnuje pieniążki a gdzie indziej tnie na potęgę kursy.
Do parku nie ma potrzeby puszczania innych linii niż 43 i 46.
No ale mamy o jedną linie więcej. "Statystyka" lepsza.Jordi pisze: - 14 out, bo ten rozkład to jest jak żart Strasburgera z Familiady....
Państwowe - więc nie oczekuj normalności. Powoli, na razie w małych miejscowościach mieszkańcy odkrywają że nie nie potrzeba gminy do realizacji niektórych zadań. Prywatna firma wykona to lepiej i wielokrotnie taniej jeśli takowa firma musi jeszcze utrzymać na wolnym rynku.Jordi pisze: Jest wiele prostych rozwiązań, ale w ZDIT czy MPK mało kto myśli - normalka...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.