Zmiany rozkładów jazdy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Post autor: tornado »

Na kiedy zapowiadane jest otwarcie skrzyżowania Mickiewicza/Kościuszki dla całego ŁTR?
Wiosna 2015?
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Nie wiem czy jest sens ciągnąc 12 aż do Chochoła bo będzie jeździć okrężnie a 13 dojedzie do centrum dużo szybciej więc to najlepiej jakby wzmocniono a 12 od Żabieńca na Stoki może jechać ew. z wariantem skróconym do Radiostacji ale co będzie to się przekonamy.
A tramwaje na ŁTR mają powrócić na początku września o ile się nic nie przedłuży.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ale skrzyżowanie wciąż będzie rozgrzebane i trzeba będzie jeździć tym dodatkowym torem (więc chyba nie wszystkie linie będą mogły wrócić na ŁTR, a jeśli wrócą to na pewno nie będą jeździć jak trzeba), ale do końca roku pewnie oddadzą skrzyżowanie.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

tornado pisze:Na kiedy zapowiadane jest otwarcie skrzyżowania Mickiewicza/Kościuszki dla całego ŁTR?
Wiosna 2015?

Trzeba zbudować ten okropny namiot jeszcze. do tego jezdnie. Jeszcze daleko. Zapowiada się długa zima wiec termin wiosenny jest nierealny.
Parcia na szybkie zkaończenie DTC nie ma bowiem nie ma sensu uruchamiać DTC tak szybko bowiem i tak trzeba czekać na następujące przebudowy:
- układ torowo-drogowy (przystanki PAT, inne tyczenie torów) pod estakadą - prace nie zaczęte
- układ torowy na skrzyżowaniu z ul. Kilińskiego (nowy skręt) - prace nie zaczęte
- przebudowa skrzyżowanie marszałków - nie zaczęte.

Czyli jeszcze przez dość długi czas tramwaje ŁTR pojadą tak jak dotychczas.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

eDragon55 pisze:Nie wiem czy jest sens ciągnąc 12 aż do Chochoła bo będzie jeździć okrężnie a 13 dojedzie do centrum dużo szybciej więc to najlepiej jakby wzmocniono a 12 od Żabieńca na Stoki może jechać ew. z wariantem skróconym do Radiostacji ale co będzie to się przekonamy.

Prawdopodobnie nie będzie wariantu jazdy linii 12 przez ul. Kopernika i dalej na Teofilów.
Pozyskano autobusy i tnie się jak można kosztowne tramwaje.
Drugi argument za tym że 12 tka pojedzie przez Zieloną na wprost do al. Włókniarzy jest to że z racji znacznego opóźnienia zarówno odcinek do Bratysławskiej jak i pod estakadą zostaną jednocześnie rozgrzebane w przyszłym roku.
Trasa przez Kopernika i al. Włókniarzy miałaby uzasadnienie gdy całość linii Retkińskiej byłaby wyłączona z ruchu, zaś prace pod estakadą nie były prowadzone, no i gdyby byłby problem z autobusami dla KZ.
Na Teofilowie wyboru nie ma albo Żabieniec albo Chochoła, bowiem pętla przy Szczecińskiej jest za mała. Równie dobrze mogą zrobić kikuta Stoki - Legionów co przy tej "załatwionej" dzierżawie autobusów nie jest wykluczone.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

eDragon55 pisze:Można było zostawić 14 w spokoju i zmienić trasę linii 9/9A na Śląską lub Lodową.
Idiotyczny pomysł ze zmianą 9 i 9A.
Zamiast kikuta linii 14 wystarczyłby kursy 9A w relacji Dąbrowa - Legionów.
eDragon55 pisze: Przy takiej częstotliwości kursowanie linii 14 nie ma większego sensu
Bo nie ma sensu. Na Rektinię i tak trzeba pchać się linia Z10 a sama Kopernika nie zapełni dwóch linii tramwajowych.
Wystarczyłoby jak wyżej napisałem zrobić kursy nowego wariantu linii 9.
px33 pisze:Raczej do Radiostacji. Głównym problemem przy zawieszeniu 14 jest słaba obsługa Kopernika
Tylko po co? Dojazd na Retkinię to linia Z10 obecnie. Zaś Kopernika i jej okolice nie są istotnym generatorem popytu na KM. A jak już to już lepiej zamiast takiej 14-tki od października puścić wariant 12A - Bratysławska - Telefoniczna.
pawelczyk pisze:Dokładnie, 14 powinna zostać zawieszona a brygady rozdzielone na 9 i 12, większa korzyść by z tego była.
Wstępna organizacja ruchu KM na dalszych etapach była już kiedys publikowana.
Wariant 9B i byłoby OK zmiast tego cyrku z linia 14.
Przy skróceniu linii tramwajowych do Bratysławskiej i tak gro mieszkańców Retkinii pojedzie linia Z10 do linii ŁTR, Sienkiewicza czy do Śmigłego Rydza.
Widać to że jednak i 12 i 14 kursowały pustawe. Stąd najpierw likwidacja 14, a teraz ciecie do częstotliwości 40 minutowej.

Wstępna organizacja powstałą przy innych założeniach.Inny harmonogram prac. Ponadto wtedy zakładano brak autobusów na KZ - obecnie problem niejako zniknął - dzierżawa 40 autobusów.
pawelczyk pisze: Po zamknięciu torowiska na Bandurskiego 12 pojedzie trasą 8 na Chochoła, a po zamknięciu węzła przy Kaliskim pojedzie prosto Zieloną i dalej Włókniarzy.
Zamknięcie torowiska na Bandurskiego zbiegnie sie w czasie z zamknięciem węzła na Kaliskim. Są autobusy na KZ i taka wygięta trasa linii 12 nie będzie miała sensu ekonomicznego.
Dotrus pisze:a ja coś czytałem, że od listopada ma być zawieszona 8 i 14
a ma jeździć 12 Chochoła - Stoki i powstanie 12A Żabieniec - Radiostacja
Pobożne życzenie zakładające że nie będzie zimy.
Pogoda na razie "zapowiada" wczesną i długa zimę. Przypomnę niedawny "śniegus-dyngus." Lato w tym roku skończyło sie tydzień wcześniej niż w zeszłym. Klimatycznie już mamy jesień
tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Post autor: tornado »

Kto wpadł na pomysł 15 co 20 minut?

Niby, że będzie 6, 16, 16A to na Pomorską jakoś się dojedzie jakoś?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tornado, łącznie zmieniany 1 raz.
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

a na Paderewskiego w niedziele 15 co 30 minut i 16 co 40 minut - odzwyczajanie od tramwaju trwa w najlepsze...
Podpis.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

15 pewnie pojedzie częściej od października - bo to linia studencka.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Kto wpadł na pomysł 15 co 20 minut?
Biorąc pod uwagę, że studenci jeszcze nie mają zajęć a trasa 15 pokrywa się od jednej strony z 16, a od drugiej z 4 i 7. Sensownie byłoby gdyby 16A nie robiła tego idiotycznego kółka przez PlN, bo Paderewskiego w tej chwili jest zbyt słaba. No i wpuścić 6 na ŁTR zamiast 2 lub 3 (będącej de facto wzmocnieniem dwójki)
Ewentualnie można zaryzykować szczytową 15B Kurczaki-Pl. Wolności, ale to już chyba za duże mieszanie.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Akurat na 15 największy tłok bywa zwykle na Pomorskiej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
bombardier
Czasem wpada
Posty: 99
Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009

zmniejszenie częstotliwości linii Z10 w dni robocze

Post autor: bombardier »

Od września zmniejszono z 12 do 8 kursów na godzinę na linii Z10.
Na dodatek dziś na tej linii kursowało dość dużo krótkich autobusów przez co już dzisiaj były problemy z wejsciem do autobusu, a co dopiero bedzie we wrześniu - kiedy to zamiast zwiększyć częstotliwość jest ona zmniejszana az o 33 %.
Rozumiem że brakuje autobusów, można w przypadku linii Z10 częsciowo skrócić trasę kierując tą linię z Wyszyńskiego od razu w Bandurskiego ( tak jak 98B )- na Bratysławskiej i tak są 3 linie tramwajowe które jeżdzą puste przynajmniej byłyby lepiej wykorzystane.
Drugi sposób na pozostawienie w podobnej częstotliwości jest zawieszenie linii 98B, Nie mają uzasadnienia kursy co 5 minut na ulicy Maratońskiej na odcinku Popiełuszki - Retkinska gdyż autobusy na tym odcinku jeżdzą puste.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Re: zmniejszenie częstotliwości linii Z10 w dni robocze

Post autor: Graficzny »

bombardier pisze: Rozumiem że brakuje autobusów
Autobusów? Czy raczej kierowców? Zwłaszcza przy takich kosmicznych wymagań chyba nigdy nie znajdą tych 50 kierowców..
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Zgoda, ucięcie kursów z Z10 po wakacjach jest żałosne i na pewno kursy na Z10 są bardziej potrzebne niż na 98B.
Wycięcie 98B (w zamian takt 10-12 na normalnym 98 ), takt 5-6 na Z10 i puszczenie Z10 przez Bratysławską (do czasu zawieszenia tramwajów wewnątrz osiedla) wydaje się być całkiem sensownym rozwiązaniem. Na pewno autobus co 7,5 na większej części Wyszyńskiego (autobus na Maratońskiej dla pasażerów z północnej części osiedla oznacza już uciążliwe dojście) to zbyt rzadko.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

1. Podobno brakuje kierowców, a nie autobusów. Czyli kierowcy jadący krótkimi powinni po prostu wsiadać do przegubów. Jedyne możliwe wytłumaczenie - oszczędności na paliwie.

46 - nie wiem po co, przecież jest 15, a do tego jeszcze kilka innych linii objazdowo na trasie Gdańska-Żeromskiego-Politechniki. Tzn. 46 byłoby lepsze, bo brakuje tramwajów na Radogoszczu, ale do tego potrzebne byłoby jeszcze 43A, czyli wspomniane 17. A swoją drogą obecnie bardzo podobną trasę ma 16 (bo 11 wraca na ŁTR). I nadal nie rozumiem, co ma to wspólnego z niedoborem autobusów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Najlepiej jakby zostawili 15 w spokoju czyli co 10 minut a 15A nadal zawieszone, 3 zostawić tak jak jest do Ikei a 6 przez ŁTR i 16A skierować przez Paderewskiego.
Autobusy ograniczyli bo będzie ich więcej m. in. na 70 i 96 więc musi to jakoś wystarczyć. Przynajmniej 12 powróciła co 10 minut przez cały dzień to po co teraz na Bratysławską 14, która kursuje rzadko lepiej wzmocnić 12 do częstotliwości 7,5 minuty w godzinach szczytu.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2285
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Post autor: jan_defecto »

Chore jest zabranie niskaczy z 15 w dni robocze i przeniesienie ich na 15A.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

eDragon55 pisze:to po co teraz na Bratysławską 14, która kursuje rzadko lepiej wzmocnić 12 do częstotliwości 7,5 minuty w godzinach szczytu.

- Zwiększyć liczbę kursów linii 12 nawet za cenę wariantu skróconego do Radiostacji czy Telefonicznej.
- Dodać ew dodatkowe szczytowe kursy na linii 9 0 nawet kolejny wariancie Dąbrowa - Legionów.

Potworek w postaci linii 14 jadącej w stadzie czy to z 9tka czy z 12tką nie jest potrzebny.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Dokładnie. Przecież można w tak prosty sposób zrobić porządek...

- 12 co 7-8 minut cały dzień z wariantem do Radiostacji, tak aby dalej było co 15 na Stoki (wystarczy spokojnie - co 12 to dużo na to osiedle). Soboty w dzień co 10 (też z wariantem do Radiostacji) potem co 20, niedziela co 20.
- Zrobić 9/9A tak, żeby chociaż w szczycie było co 10 minut. Nawet zrobić tymczasowo 9B do Legionów (żeby gadania nie było że powietrze wozi do ZOO)..., sobota i niedziela normalnie...
- 14 out, bo ten rozkład to jest jak żart Strasburgera z Familiady....

Jest wiele prostych rozwiązań, ale w ZDIT czy MPK mało kto myśli - normalka...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Jordi pisze: - 12 co 7-8 minut cały dzień z wariantem do Radiostacji
7/ 8minut nierealne, ale ew dodatkowy takt szczytowy co 10 minut gdy największy tłok i łagodniejsze przejście do rzadkiego kursowania poza szczytem.
Jordi pisze: , tak aby dalej było co 15 na Stoki (wystarczy spokojnie - co 12 to dużo na to osiedle).
Dla dzielnicy willowej wystarczy takt 20/30 minut. Poza szczytem tylko solówka/M6S. Tak samo na Warszawskiej.
Owszem można w newralgicznych porach (np. około 8-mej rano) dodać brygady na dwa kółka - jeśli specjalnie dla wypuszczamy tramwaj na jedno kółeczko tylko po to by drugi mógł sobie dłużej postać bezczynnie na pętli to chyba ataki pomysł z ekstra brygadami nie jest taki zły.
Jordi pisze: - Zrobić 9/9A tak, żeby chociaż w szczycie było co 10 minut. Nawet zrobić tymczasowo 9B do Legionów (żeby gadania nie było że powietrze wozi do ZOO)
Ale z jakiegoś powodu tam musi dojeżdżać 9A nawet po północy.
tam sie marnuje pieniążki a gdzie indziej tnie na potęgę kursy.
Do parku nie ma potrzeby puszczania innych linii niż 43 i 46.
Jordi pisze: - 14 out, bo ten rozkład to jest jak żart Strasburgera z Familiady....
No ale mamy o jedną linie więcej. "Statystyka" lepsza.
Jordi pisze: Jest wiele prostych rozwiązań, ale w ZDIT czy MPK mało kto myśli - normalka...
Państwowe - więc nie oczekuj normalności. Powoli, na razie w małych miejscowościach mieszkańcy odkrywają że nie nie potrzeba gminy do realizacji niektórych zadań. Prywatna firma wykona to lepiej i wielokrotnie taniej jeśli takowa firma musi jeszcze utrzymać na wolnym rynku.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Zablokowany