Zmiany rozkładów jazdy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Sprawę tą rozwiązałaby tolerancja 2minutowa na przyspieszenie. Bardzo dobry pomysł.
Ale wtedy jest paradoks warszawski - jeśli kierowca jedzie na [0] to wtedy przy okazji lepszej sytuacji niż przewiduje rozkład może mu wskoczyć [+2]. Ale jeśli jedzie na [+2] (bo w końcu może) i "wyprzedzi" rozkład to już ma [+4] i musi odstać te 2 minuty na przystanku/ach (zwłaszcza jak mu kolega z naprzeciwka pokaże, że nadzór stoi 2 przystanki dalej).
Dlatego właściwie korzystniej byłoby przyciąć czasy rozkładowe i to co zostanie dodać do przerw. Wtedy jeśli kierowca jedzie równo i szybko, będzie miał długą przerwę, jeśli coś go zaskoczy, będzie miał na krańcówce dość czasu żeby wyrównać opóźnienie.
I w przyszłości spróbować na jakiejś trasie na wszystkich przystankach zainstalować inteligentne tablice i dać linii tam jeżdżącej rozkład dynamiczny - wyliczany na bieżąco w centrali tak żeby odstępy były równe.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Zgierzanin pisze:Wydłużanie czasów to żadna recepta. Na 51 wydłużyli czasy i co? W kilku miejscach 51 regularnie jest 2,3 minuty do przodu. Chyba nie o to chodziło? ZDiT nie przyjmuje do wiadomości niepoprawności tych czasów, bo wyliczyły je ich "superkomputery".
Poczekałbym z tą opinią do wiosny. Wtedy zaczyna się kocioł, na Dołach zwłaszcza.
Zgierzanin pisze:Sprawę tą rozwiązałaby tolerancja 2minutowa na przyspieszenie. Bardzo dobry pomysł.
Minuta to jeszcze, ale dwie to już nie to.
Zgierzanin pisze:Dopóki nie skończymy z tą 11-brygadową farsą, nic się nie zmieni.
Przede wszystkim to trzeba odetkać Kilińskiego i ogólnie ograniczyć ruch w centrum, bo 57 jest chyba najbardziej "miejską" linią, stąd podatną na opóźnienia.
Zgierzanin pisze:Albo: dodajemy jeszcze 3 brygady szczytowe i 1 popołudniową (razem 18 brygad) - i mamy częstotliwość co 8 minut w godz. 6:00 - 9:00 i 12:30 - 18:30.

Minusy tego rozwiązania: mało miejsca na <arysińskiej, wszystkie szczytówki przekraczają 10 godzin.
Częstotliwość, co 8-9 min. jest chyba najlepszym rozwiązaniem. Szczytówki na 57 zawsze w większości jeździły przez dłuższą częśc dnia - wyjeżdzały i zjeżdzały raz, były robione na dwóch.
Zgierzanin pisze:Skończy się narzekanie, że 57 jeździ niepunktualnie, a jednocześnie taka liczba brygad gwarantuje w miarę regularne odjazdy (nawet te 14 brygad).
Dodatkowe brygady nie gwarantują punktualności. Ale to, że powinno być ich więcej to sprawa oczywista. Rejon Marysińskiej trochę niedawno ucierpiał.
Zgierzanin pisze:Nawet jeśli przyjdą nowe wozy, to jeśli będziemy je rozwalać w takim tempie jak teraz, na nic się to nie zda.
Mylisz to trochę. Na Limance przeguby ogólnie są w dobrym stanie (przeważają nowe SU18 i sprawne 7700A). Natomiast najstarsze krótkie wozy są niekiedy w stanie bardzo złym dlatego ostatnio już teraz tną brygady nie z powodu oszczędności w ZDiT, ale z racji niewystarczającej ilości sprawnych wozów. Ostatnio tylko zawieszono kilka brygad, a wcześniej zabierało się je bezpowrotnie, chociaż z drugiej strony linia tramwajowa na Rudzkiej też została kiedyś "zawieszona".
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

px33 pisze:Ale wtedy jest paradoks warszawski - jeśli kierowca jedzie na [0] to wtedy przy okazji lepszej sytuacji niż przewiduje rozkład może mu wskoczyć [+2]. Ale jeśli jedzie na [+2] (bo w końcu może) i "wyprzedzi" rozkład to już ma [+4] i musi odstać te 2 minuty na przystanku/ach (zwłaszcza jak mu kolega z naprzeciwka pokaże, że nadzór stoi 2 przystanki dalej).
Dlatego właściwie korzystniej byłoby przyciąć czasy rozkładowe i to co zostanie dodać do przerw. Wtedy jeśli kierowca jedzie równo i szybko, będzie miał długą przerwę, jeśli coś go zaskoczy, będzie miał na krańcówce dość czasu żeby wyrównać opóźnienie.
I w przyszłości spróbować na jakiejś trasie na wszystkich przystankach zainstalować inteligentne tablice i dać linii tam jeżdżącej rozkład dynamiczny - wyliczany na bieżąco w centrali tak żeby odstępy były równe.

Jak jest rozgarnięty kierowca to będzie jechał na zero, a ten, co teraz jeździ za szybko, będzie tak jeździł dalej, więc nie mamy nic do stracenia. Zgadzam się, że rozkład powinien być możliwie okrojony, za to przerwy długie. Wolę sytuację, że dany kurs przyjeżdża regularnie kilka munut opóźniony, niż mam się zastanawiać, czy czasem nie będzie przed czasem.
SEC pisze:
Zgierzanin pisze:Wydłużanie czasów to żadna recepta. Na 51 wydłużyli czasy i co? W kilku miejscach 51 regularnie jest 2,3 minuty do przodu. Chyba nie o to chodziło? ZDiT nie przyjmuje do wiadomości niepoprawności tych czasów, bo wyliczyły je ich "superkomputery".
Poczekałbym z tą opinią do wiosny. Wtedy zaczyna się kocioł, na Dołach zwłaszcza.

Właśnie o tym mówię - czasy na Dołach są za krótkie w kierunku Dworca, z kolei te w Zgierzu i na Wycieczkowej zostały niepotrzebnie wydłużone. Lepiej złapać w trasie -2 i potem odrobić to pod koniec niż przez 2/3 kursu być do przodu i wyrównać pod koniec.
SEC pisze:
Zgierzanin pisze:Albo: dodajemy jeszcze 3 brygady szczytowe i 1 popołudniową (razem 18 brygad) - i mamy częstotliwość co 8 minut w godz. 6:00 - 9:00 i 12:30 - 18:30.

Minusy tego rozwiązania: mało miejsca na <arysińskiej, wszystkie szczytówki przekraczają 10 godzin.
Częstotliwość, co 8-9 min. jest chyba najlepszym rozwiązaniem. Szczytówki na 57 zawsze w większości jeździły przez dłuższą częśc dnia - wyjeżdzały i zjeżdzały raz, były robione na dwóch.

W sumie jeśli te szczytówki i tak są pod dwóch kierowców, to rzeczywiście niech będą jedno-zjazdowe i -wyjazdowe, co da od 6:00 do 20:30 częstotliwość 8 minut. Zresztą myśląc realnie to już powrót do 10-minutowego taktu byłby super, bo teraz mamy 11-13 minutowy.
SEC pisze:
Zgierzanin pisze:Nawet jeśli przyjdą nowe wozy, to jeśli będziemy je rozwalać w takim tempie jak teraz, na nic się to nie zda.
Mylisz to trochę. Przeguby, na Limance są w dobrym stanie (przeważają nowe SU18 i sprawne 7700A).

Wiem nie jest źle, ale mogłoby być lepiej, bo 7000A w większości nie są w dobrym stanie, a to wozy zaledwie 8-9 letnie.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jak się nic przy nich nie robiło i nadal się nic nie robi to są w złym stanie. Rzadko je widać, bo często (choć nie zawsze) goszczą na szczytówkach.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Od dnia 22 marca 2010r., na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu, ulegnie zmianie rozkład jazdy linii 60, 60A, 60B.

Skasowane są trzy kursy do Corninga: 5:10, 12:55 i 21:07 z Dworca.

W związku z tym zawieszona zostaje chyba brygada 60/7, która to wykonywała właśnie te trzy kursy (na pewno było tak do 01.01.2010, po zmianie rozkładu chyba nadal tak zostało)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Od jutra zmiana rozkładów linii: P, 11, 54, 54A, 67, 82, 98.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

SEC pisze:98 (znika jedna brygada).
Wiadomo chociaż, która?
Obrazek
MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Post autor: MKMLODZ »

Od dnia 1 maja 2010r., w uzgodnieniu z Zarządem Dróg i Transportu, ulegną zmianie rozkłady jazdy linii 2, 4, 8, 13, 14, 77, 96, 98

KOMUNIKAT 47/10

Dodatkowe informacje są dostępne pod całodobowym numerem telefonu: 0-801 301-309

Ze strony MPK.
igor
Sympatyk forum
Posty: 505
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Post autor: igor »

Nie chcę wnikać w temat, lecz mimo, że na stronie MPK było napisane, że rozkład 96 jest ważny od 1 maja, na rozkładach na przystankach widnieje data 4 maja... Brawo! Mam też kolejną "gafę": dzisiaj zauważyłem, że zmienił się rozkład N5 - widnieje napis "Rozkład jazdy ważny od 30.04.2010 do odwołania" a o tej zmianie rozkładu nie było żadnej informacji na stronie MPK. Co prawda zmienił się tylko jeden kurs ale jednak żadnej informacji nie było...
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

igor pisze:rozkład 96 jest ważny od 1 maja, na rozkładach na przystankach widnieje data 4 maja... Brawo!

Ponieważ zmiany dotknęły dnia roboczego, a autobusy jeżdżą w dniach 1-3 maja jak w niedzielę. 4 maja- pierwszy dzień roboczy, pierwszy dzień zmian. Ot, cała filozofia....
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Ale jeżeli pasażer na przystanku zobaczy informację, że rozkład ważny od 04.05 to nie będzie zastanawiać się czy to pierwszy dzień roboczy po zmianach, które dotknęły dnia roboczego. Uzna, że skoro dzisiaj jest 01/02/03.05 to rozkład, który czyta nie jest aktualnie ważny, lub będzie miał co do tego wątpliwości. Taka sytuacja nie powinna się zdarzyć.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Skoro na przystanku jest informacja, że rozkład ważny jest od 4.05, pasażer nie będzie się zastanawiać, tylko będzie wiedział, że rozkład ten jest jeszcze nieważny. Natomiast w Internecie można zobaczyć rozkład zarówno stary, jak i nowy. Wątpliwości za to pasażer mieć będzie, kiedy w Internecie sprawdzi rozkład obowiązujący od 1 maja, a kiedy na przystanku będzie chciał go sobie przypomnieć, okaże się że obowiązuje on dopiero od 4 maja. Być może że zauważy, że zmiana nie dotyczy dni świątecznych, a może nie.

Inna sprawa to rozkłady w telegazecie, gdzie nie ma wszystkich linii (np. jest 46A, ale już nie ma 46), poza tym można tam znaleźć rozkład linii zastępczych, które od dawna nie kursują. Tutaj ZDiT powinien dogadać się z TVP i wymuszać na nich aktualizację tego rozkładu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
igor
Sympatyk forum
Posty: 505
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Post autor: igor »

MNK pisze:
igor pisze:rozkład 96 jest ważny od 1 maja, na rozkładach na przystankach widnieje data 4 maja... Brawo!

Ponieważ zmiany dotknęły dnia roboczego, a autobusy jeżdżą w dniach 1-3 maja jak w niedzielę. 4 maja- pierwszy dzień roboczy, pierwszy dzień zmian. Ot, cała filozofia....

Wiem, ze zmienił się tylko rozkład roboczy ale pasażer się nie wkuwa na pamięć rozkładów jazdy, żeby potem zobaczyć, ze rozkład niedzielny się nie zmienił. Większość uzna, że rozkład jest nieważny i tyle. To samo z N5 - dzisiaj zobaczyłem, że rozkład jest ważny od 30.04.2010 a MPK nic nie powiedziało o zmianie rozkładu. Co prawda zmienił się tylko jeden kurs, ale jednak...
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Z rozkładu 77 wynika, że zrezygnowano z dodatków indesitowych. Dodano natomiast brygadę 77/6, która jeździ w szycie porannym i.. wieczorem, oraz wprowadzono postoje na Rembielińskiego.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nie widać jedynie kursów do zaj. Dąbrowskiego (które z resztą jeździły puste). Nie można jeszcze powiedzieć o rezygnacji z dodatków, bo właśnie 77/6 od zawsze jeździło rano i wieczorem, tyle że autobusy jeździły w grupie po dwa (czyli zwykła brygada + dodatek), stąd na rozkładzie był podany tylko jeden kurs. Podobnie z 77/8, które zbierało ludzi z kolei ok. godz. 13. Z dodatków to jedynie 77/7 i 77/9 były w rozkładzie - to właśnie te kursy do zaj. Dąbrowskiego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Co do tej dyskusji o zmianie rozkładu 96 i daty: 1 maja / 4 maja - właściwie to bez różnicy, bo po pierwsze, tak jak już było wspomniane, zmiany dotknęły tylko dnia roboczego, a po drugie te zmiany są niewielkie i kosmetyczne, kilka kursów w popołudniowym szczycie zostało przesuniętych o ok. +/- 2 min. Spowodowane jest to wydłużeniem czasów przejazdów w szczycie właśnie o ok. 2-3 min.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jeszcze odnośnie zmiany rozkładu 98: Znika któraś szczytówka, a w zamian za to jedna brygada więcej będzie jeździła w międzyszczycie. Moim zdaniem jest to niezrozumiałe. Po godz. szczytu obecnie 98 jeździ zapełnione nawet nie w połowie (nie zawsze, ale często - mam na myśli głównie zachodni odcinek trasy). Z kolei coraz bardziej "zacierają" się godziny szczytu, a znowu wtedy pasażerów nie brakuje.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

SEC pisze:Podobnie z 77/8, które zbierało ludzi z kolei ok. godz. 13. Z dodatków to jedynie 77/7 i 77/9 były w rozkładzie - to właśnie te kursy do zaj. Dąbrowskiego.

77/8 było w rozkładzie.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Faktycznie, był kurs z Rembielińskiego. Ale powrotny z Rokicińskiej nie był oznaczony.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Czy możliwe, żeby motorniczowie nie sprawdzili, że od dzisiaj zmieniły się rozkłady jazdy? Z Kurczaków wiele kursów odjeżdżało wg "starych" rozkładów, a wątpię, żeby wszystkie nagle nadrabiały opóźnienia...
Zablokowany