STUDI pisze:Na Warszawskiej czy Stokach poza szczytem to akurat. Po co tam częściej?
Jest pewna granica. Rzadziej niż co 20 minut to już żadna oferta na linii miejskiej. 3 kursy/h po szczycie to jeszcze rzecz akceptowalna.
STUDI pisze:Na Warszawskiej czy Stokach poza szczytem to akurat. Po co tam częściej?
SEC pisze:STUDI pisze:Na Warszawskiej czy Stokach poza szczytem to akurat. Po co tam częściej?
Jest pewna granica. Rzadziej niż co 20 minut to już żadna oferta na linii miejskiej. 3 kursy/h po szczycie to jeszcze rzecz akceptowalna.
STUDI pisze:Bronisin orzyma komunikację miejską....
Kod: Zaznacz cały
Zmiana trasy 71A Od soboty 8 listopada inaczej pojedzie autobus 71A. Na wniosek mieszkańców część autobusów tej linii będzie skręcać z ul. Kolumny w ul. Bronisin - dojadą aż do ul. Brójeckiej, którą wrócą do ul. Tomaszowskiej. Do rozkładów 71A kursującego nową trasą dostosowane zostaną także rozkłady powiązanych linii 71, 62 i 62A.
Masz odpowiedź. Jeśli centrum miasta jest nieprzejezdzne.FishRman pisze: Coraz więcej firm stawia swoje sklepy i zakłady an Kolumny... Ruch coraz większy (pewnie część objeżdża miasto by potem przez Paradną dojechać do Trasy Górnej...)
To co ma autostradę zbudować na miejscu ul.Kolumny. A gdzie zatoczki zrobisz jak działka z willa sięga prawie jezdni?FishRman pisze: Na skrzyżowaniu Tomaszowskiej i Kolumny wieczny korek....Może czas aby ZDiT coś z tym zrobił ?
Jakie jest Wasze zdanie?
STUDI pisze:
To co ma autostradę zbudować na miejscu ul.Kolumny. A gdzie zatoczki zrobisz jak działka z willa sięga prawie jezdni?
Ale juz jedna brakująca zakorkuje ulicę. O przepustowości zadecyduje choćby jedno ale wąskie gardło.FishRman pisze: Niezupełnie wszędzie tak jest, jak mówisz. Niech zrobią te zatoczki chociaż tam, gdzie jest to możliwe. Już się ten sznurek chociaż trochę rozładuje.
Brak A1 to pikuś a jeszcze czeka zamknięcie skrzyżowania marszałków.FishRman pisze: Co do A1 itd masz oczywiście racje. Co więcej, dzisiaj w Gazecie straszą ile to aut zjeżdżających z S8 w Rzgowie uderzy przez środek Łodzi.. bo nie ma A1 ...
Kod: Zaznacz cały
Komunikacyjne wzmocnienia po sobotnim koncercie
Po zakończeniu koncertu Łódź Disco Fest, który odbędzie się w sobotę 8 listopada w Atlas Arenie, uruchomione zostaną cztery dodatkowe linie autobusowe.
Koniec imprezy przewidziano ok. godz. 23.30. Ok. 20 minut później z przystanku przy dworcu Kaliskim odjadą pierwsze autobusy. Rozwiozą one pasażerów następującymi trasami:
Teofilów
DW. ŁÓDŹ KALISKA – Włókniarzy, Struga, Łąkowa, Skłodowskiej-Curie, Struga, Kościuszki, Zachodnia, Legionów, plac Wolności, Nowomiejska, Zgierska, Lutomierska, Wielkopolska, dw. Łódź Żabieniec, Limanowskiego, Aleksandrowska, Traktorowa, Grabieniec, Lniana, Rydzowa, Aleksandrowska, Szczecińska – ROJNA.
Radogoszcz
DW. ŁÓDŹ KALISKA – Włókniarzy, Struga, Łąkowa, Skłodowskiej-Curie, Struga, Kościuszki, Zachodnia, Legionów, plac Wolności, Nowomiejska, Zgierska, Sikorskiego, Świtezianki –ŚWITEZIANKI.
Chojny
DW. ŁÓDŹ KALISKA – Włókniarzy, Mickiewicza, Kościuszki, Radwańska, Wólczańska, Czerwona, Piotrkowska, Rzgowska, Paradna – MATEK POLSKICH.
Chocianowice
DW. ŁÓDŹ KALISKA – Włókniarzy, Mickiewicza, Politechniki, Pabianicka – CHOCIANOWICE IKEA.
Kod: Zaznacz cały
W dniu 10 listopada 2014r.(poniedziałek), będą obowiązywały rozkłady jazdy
KOMUNIKAT 191/14
Na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu w dniu 10 listopada 2014r. (poniedziałek) będą obowiązywały następujące rozkłady jazdy:
- sobotnie rozkłady jazdy na liniach:15A, 54, 56, 58, 60B, 62A, 66, 71A, 75, 78A, 82A, 85, 85A, 87, 88, 92, 99, 99A i Z10
- sobotnie rozkłady jazdy z dodatkowymi kursami w godzinach porannych na liniach: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 52, 53, 53A, 54A, 60 (z dod. kursem przez Dobieszków), 60A, 61, 62, 63, 64, 65, 65A, 71, 72, 73, 76, 78 (z dod. kursami o godz. 4:17 i 4:49 z pętli Targowy Rynek), 79, 80, 81, 82 (z dod. kursem o godz. 5:12 z pętli Stróża), 84, 84A, 86, 88A, 89, 91, 91A, 93, 94, 95, 95A, Z1 i Z5
Rozkłady dostępne jedynie w zakładce "Tabliczka jak na przystanku"
- rozkłady jazdy dnia roboczego na liniach: 9, 9A, 41, 43, 46, 50, 50A, 51, 51A, 51B, 55, 57, 59, 67, 68, 69, 69A, 69B, 70, 70A, 70B, 74, 74A, 74B, 77, 83, 90, 96, 98, 98A i 98B
- nie będą kursować linie 16A, 58A, 91B
- w godz. od 7:00 do 17:00 z częstotliwością 15-minutową będą kursowały tramwaje na liniach 2, 3, 6, 11
Nie. Nawet jedna zatoczka dużo pomoże. Autobus zjedzie i część kierowców go ominie.STUDI pisze: Ale juz jedna brakująca zakorkuje ulicę. O przepustowości zadecyduje choćby jedno ale wąskie gardło.
Gorzej jeśli te działki istniały tam w takiej formie wcześniej niż te tereny zaczęły przynależeć do Łodzi.Jeśli sprzedaje się działkę pod zabudowę tak że nie ma miejsca na zatokę autobusowa to niestety ale samo miasto jest winne.
ZDiT twierdzi że nie (wbrew pierwotnym planom), choć nie wiem jak to w takim razie rozwiążą, przecież trzeba zrobić łuki dla tramwajów. Pewnie będzie przerzucanie ruchu na drugą jezdnię - i tyle.Brak A1 to pikuś a jeszcze czeka zamknięcie skrzyżowania marszałków.
Ty jeździsz tym buspasem? Bo ja tak, jeździłem też gdy go jeszcze nie było, i stwierdzam że buspas zdecydowanie się sprawdza.Wczroaj i przedwczoraj to i bez tej S8 na Palki i Strykowskiej była masakra - korek po horyzont a buspas fikcją
Przed i potem cały sznur stanie bo autobus zatrzyma się na przystanku. Jedna zatoczka niczego praktycznie nie zmieni.Kpc21 pisze: Nie. Nawet jedna zatoczka dużo pomoże. Autobus zjedzie i część kierowców go ominie.
Ale to chyba można było cos zrobić? Za co się płaci urzędnikom? Za picie kawy?Kpc21 pisze: Gorzej jeśli te działki istniały tam w takiej formie wcześniej niż te tereny zaczęły przynależeć do Łodzi.
Ględzenie przedwyborcze (nie straszyć) plus to co potrafił zrozumieć pismak. Przecież cały srodek skrżyżowania wymaga nowej podbudowy pod torowiska.Kpc21 pisze: ZDiT twierdzi że nie (wbrew pierwotnym planom), choć nie wiem jak to w takim razie rozwiążą, przecież trzeba zrobić łuki dla tramwajów. Pewnie będzie przerzucanie ruchu na drugą jezdnię - i tyle.
Tylko po co to teraz? To można zrobić później.Kpc21 pisze: Ale poza marszałkami będzie jeszcze zamknięcie jednej jezdni wiaduktu nad Tuwima
Oby nie skoćzyło się tak że Nicianianą przejazdu nie budiet.Kpc21 pisze: i - prawdopodobnie jednocześnie - zamknięcie Niciarnianej.
Ale to i tak na koniec innej inwestycji.Kpc21 pisze: Chyba że może do tego czasu zdążą się wyrobić z Tramwajową, ale nie sądzę, bo nawet jeśli zburzą i odbudują wiadukt, to jeszcze jest do zrobienia remont nawierzchni i torowiska.
Codziennie jeżdżę autobusem. Codzienne jest sznurek cwaniaków jadących buspasem oraz stojących czekających by ktoś ich wpuścił na środkowy pas. Dziś dla przykładu był zablokowany przejazd prawym pasem przy Pankiewicza stojącym autkiem osobowym (blondynka za kierownicą - patrzyła sie jak muł, czego od niej chcą) w poprzek buspasa.Bo ja tak, jeździłem też gdy go jeszcze nie było, i stwierdzam że buspas zdecydowanie się sprawdza.
Kod: Zaznacz cały
Komunikacyjne zmiany 11 listopada
We wtorek 11 listopada w okolicach Bazyliki Archikatedralnej zorganizowane zostaną tradycyjne obchody Święta Niepodległości.
Tego dnia w godz. 11-13 ul. Piotrkowska na wysokości bazyliki zostanie zamknięta, co oznacza wstrzymanie ruchu samochodowego i tramwajowego. Trasy zmieni pięć linii: 2, 3 (będzie podzielona na dwa niezależne odcinki), 6, 11, 16 oraz uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa Z4 łącząca pl. Wolności z pl. Niepodległości. Oto nowe trasy:
Linia 2: DĄBROWA - Dąbrowskiego, Rzgowska, plac Niepodległości, Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Limanowskiego, Aleksandrowska – SZCZECIŃSKA.
SZCZECIŃSKA – Aleksandrowska, Limanowskiego, Zachodnia, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka, plac Niepodległości, Rzgowska, Dąbrowskiego – DĄBROWA.
Linia 3: LODOWA - Przybyszewskiego, Piotrkowska, Pabianicka – CHOCIANOWICE-IKEA.
CHOCIANOWICE-IKEA – Pabianicka. Piotrkowska, Przybyszewskiego - LODOWA.
Linia 3: WYCIECZKOWA – Warszawska, Łagiewnicka, Dolna, Zgierska, Zachodnia, Legionów, Cmentarna, Srebrzyńska – KOZINY.
KOZINY – Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, Zachodnia, Zgierska, Dolna, Łagiewnicka, Warszawska – WYCIECZKOWA.
Linia 6: KURCZAKI - Rzgowska, pl. Niepodległości, Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Ogrodowa, Północna, Franciszkańska, Wojska Polskiego, Strykowska – STRYKOWSKA.
STRYKOWSKA - Strykowska, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka, pl. Niepodległości, Rzgowska – KURCZAKI.
Linia 11: CHOCIANOWICE - IKEA - Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Zgierska – HELENÓWEK.
HELENÓWEK - Zgierska, Zachodnia, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka - CHOCIANOWICE – IKEA.
Linia 16: KURCZAKI - Rzgowska, Paderewskiego, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Zgierska, Łódzka, 1 Maja - PLAC KILIŃSKIEGO (ZGIERZ).
PLAC KILIŃSKIEGO (ZGIERZ) - 1 Maja, Łódzka, Zgierska, Zachodnia, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Paderewskiego, Rzgowska – KURCZAKI.
Linia Z4: PLAC WOLNOŚCI – Legionów, Zachodnia, Kościuszki, Struga, Wólczańska, Czerwona, Piotrkowska – PL. NIEPODLEGŁOŚCI.
PL. NIEPODLEGŁOŚCI - Piotrkowska, Czerwona, Wólczańska, Radwańska, Sienkiewicza, Tuwima, Kościuszki, Zachodnia, Legionów – PLAC WOLNOŚCI.
Tramwaje linii 2, 3 i 6 na pl. Nieodległości będą zatrzymywały się na przystanku dla linii 41.
Linia Z4 kursować będzie z częstotliwością co 10 minut. Autobusy będą zatrzymywały się na istniejących przystankach autobusowych oraz tramwajowych oraz na wysokości przystanków tramwajowych.
Parada tramwajów
Ok. godz. 12.30 uczestnicy obchodów Święta Niepodległości przejadą zabytkowymi tramwajami od Bazyliki aż do Manufaktury. W paradzie wezmą udział historyczne wagony: Herbrand GE-58, Lilpop II, Lilpop III, Sanok, 5N+5ND, 803N, skład 805Na w malowaniu historycznym, Pesa 122N.
Bieg Niepodległości
Również we wtorek 11 listopada w okolicach parku na Zdrowiu rozegrany zostanie I Łódzki Bieg Niepodległości. W godz. 11-13 zamknięta zostanie ul. Srebrzyńska na odcinku między al. Unii a ul. Jarzynową. Zmienionymi trasami pojadą autobusy linii 74, 74A i 74B.
Linie 74, 74A, 74B: WYDAWNICZA - Tuwima, Struga, Żeromskiego, Więckowskiego, Legionów, Unii, Solec, Biegunowa – HUTA JAGODNICA/NIECIĘCIN/TARGOWY RYNEK.
TARGOWY RYNEK / NIESIĘCIN/HUTA JAGODNICA –Biegunowa, Solec, Unii, Konstantynowska, Legionów, 1 Maja, Żeromskiego, Skłodowskiej-Curie, Zamenhofa, Nawrot, Przędzalniana, Tuwima – WYDAWNICZA.
Na trasie objazdu autobusy będą zatrzymywać się na istniejących przystankach oraz przystankach tymczasowych:
Solec – Borowa w kierunku zachodnim;
Solec – Wieczność w kierunku zachodnim.
Kod: Zaznacz cały
W związku obchodami Święta Niepodległości 11 Listopada, które odbędą się w dniu 11 listopada 2014r. w godz. około 10:45 - 13:00, zmianie ulegną trasy tramwajów linii 2, 3, 6, 11, 16
KOMUNIKAT 193/14
W związku obchodami Święta Niepodległości 11 Listopada, które odbędą się w dniu 11 listopada 2014r. w godz. około 10:45 - 13:00 na podstawie organizacji ruchu zatwierdzonej przez Zarząd Dróg i Transportu nastąpi czasowe wyłączenie ruchu tramwajowego na ul. Piotrkowskiej na wysokości Bazyliki Archikatedralnej.
Zmianie ulegną trasy tramwajów linii 2, 3, 6, 11, 16, jednocześnie zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza, linia Z4:
linia 2
DĄBROWA - Dąbrowskiego, Rzgowska, plac Niepodległości, Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Limanowskiego, Aleksandrowska – SZCZECIŃSKA
SZCZECIŃSKA – Aleksandrowska, Limanowskiego, Zachodnia, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka, plac Niepodległości, Rzgowska, Dąbrowskiego – DĄBROWA
linia 3
AUGUSTÓW - Rokicińska, Puszkina, Przybyszewskiego, Piotrkowska – PLAC NIEPODLEGŁOŚCI
PLAC NIEPODLEGŁOŚCI - Piotrkowska, Przybyszewskiego, Puszkina, Rokicińska – AUGUSTÓW
linia 3
LODOWA - Przybyszewskiego, Piotrkowska, Pabianicka – CHOCIANOWICE-IKEA
CHOCIANOWICE-IKEA – Pabianicka - Piotrkowska, Przybyszewskiego - LODOWA
linia 6
KURCZAKI - Rzgowska, pl. Niepodległości, Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Ogrodowa, Północna, Franciszkańska, Wojska Polskiego, Strykowska - STRYKOWSKA
STRYKOWSKA - Strykowska, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka, pl. Niepodległości, Rzgowska - KURCZAKI
linia 11
CHOCIANOWICE - IKEA - Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Zgierska - HELENÓWEK
HELENÓWEK - Zgierska, Zachodnia, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka - CHOCIANOWICE - IKEA
linia 16
KURCZAKI - Rzgowska, Paderewskiego, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Zgierska, Łódzka, 1 Maja - PLAC KILIŃSKIEGO (ZGIERZ)
PLAC KILIŃSKIEGO (ZGIERZ) - 1 Maja, Łódzka, Zgierska, Zachodnia, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Paderewskiego, Rzgowska - KURCZAKI
linia Z4
PLAC WOLNOŚCI – Legionów, Zachodnia, Kościuszki, Struga, Wólczańska, Czerwona, Piotrkowska – PL. NIEPODLEGŁOŚCI
PL. NIEPODLEGŁOŚCI - Piotrkowska, Czerwona, Wólczańska, Radwańska, Kościuszki, Zachodnia, Legionów – PLAC WOLNOŚCI
Tramwaje linii 2, 3, 6 przy przejeżdżaniu przez pl. Niepodległości będą zatrzymywały się na przystanku przyjazdowym i odjazdowym dla linii 41.
Autobusy linii Z4 będą zatrzymywały się na istniejących przystankach autobusowych i tramwajowych, oraz na wysokości przystanków tramwajowych
Kod: Zaznacz cały
W dniu 11 listopada 2014r., Święto Niepodległości, do Centrum Handlowego Ptak nie będą kursowały autobusy linii 50 i 70
Komunikat 195/14
Na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu w dniu 11 listopada 2014r., Święto Niepodległości, do Centrum Handlowego Ptak nie będą kursowały autobusy linii 50 i 70
linia 50 będzie kursować do krańcówki TUSZYŃSKA(RZGÓW)
linia 70 będzie kursować do krańcówki GADKA STARA
Kod: Zaznacz cały
W dniu 11 listopada 2014r. w godz. około 11:00 - 13:00, zmienionymi trasami pojadą autobusy linii 74, 74A i 74B
KOMUNIKAT 194/14
W związku z organizacją I Łódzkiego Biegu Niepodległości, który odbędzie się w dniu 11 listopada 2014r. w godz. około 11:00 – 13:00, zamknięta zostanie ulica Srebrzyńska na odcinku pomiędzy al. Unii Lubelskiej i ul. Jarzynową. W związku z powyższym na podstawie organizacji ruchu zatwierdzonej przez Zarząd Dróg i Transportu zmienionymi trasami pojadą autobusy linii 74, 74A i 74B.
linie 74, 74A, 74B
WYDAWNICZA - Tuwima, Struga, Żeromskiego, Więckowskiego, Legionów, Unii Lubelskiej, Solec, Biegunowa – HUTA JAGODNICA / NIECIĘCIN / TARGOWY RYNEK
TARGOWY RYNEK / NIESIĘCIN / HUTA JAGODNICA –Biegunowa, Solec, al. Unii Lubelskiej, Konstantynowska, Legionów, 1 Maja, Żeromskiego, Skłodowskiej-Curie, Zamenhofa, Nawrot, Przędzalniana, Tuwima - WYDAWNICZA
Na trasie objazdu autobusy będą zatrzymywać się na istniejących przystankach oraz przystankach tymczasowych:
- Solec – Borowa (4612) w kierunku zachodnim, zlokalizowany przed wjazdem do posesji na wypłytowanym fragmencie pobocza
- Solec – Wieczność (4613) w kierunku zachodnim, zlokalizowany przed skrzyżowaniem
linia 3
AUGUSTÓW - Rokicińska, Puszkina, Przybyszewskiego, Piotrkowska – PLAC NIEPODLEGŁOŚCI
PLAC NIEPODLEGŁOŚCI - Piotrkowska, Przybyszewskiego, Puszkina, Rokicińska – AUGUSTÓW
linia 3
LODOWA - Przybyszewskiego, Piotrkowska, Pabianicka – CHOCIANOWICE-IKEA
CHOCIANOWICE-IKEA – Pabianicka - Piotrkowska, Przybyszewskiego - LODOWA
Potem staną tylko ci którzy nie zdążyli ominąć autobusu który zjechał do zatoczki. Część pojedzie dalej już bez zatrzymań.STUDI pisze:Przed i potem cały sznur stanie bo autobus zatrzyma się na przystanku. Jedna zatoczka niczego praktycznie nie zmieni.
Co można było zrobić? Wywłaszczyć ludzi? W sumie wtedy było to dużo prostsze niż obecnie.Ale to chyba można było cos zrobić? Za co się płaci urzędnikom? Za picie kawy?
Nie pismak tylko sam ZDiT na stronie WWW.Ględzenie przedwyborcze (nie straszyć) plus to co potrafił zrozumieć pismak. Przecież cały srodek skrżyżowania wymaga nowej podbudowy pod torowiska.
Nie można, bo dofinansowanie na Fabryczny ucieknie.Tylko po co to teraz? To można zrobić później.
Widzewską przejazdu ma nie być, ale co do Niciarnianej ustalone jest przecież że będzie ten wiadukt. Najprawdopodobniej niestety z upośledzonym dojściem do przystanku ŁKA.Oby nie skoćzyło się tak że Nicianianą przejazdu nie budiet.
Za drugim, a nie za czwartym.Codziennie jeżdżę autobusem. Codzienne jest sznurek cwaniaków jadących buspasem oraz stojących czekających by ktoś ich wpuścił na środkowy pas. Dziś dla przykładu był zablokowany przejazd prawym pasem przy Pankiewicza stojącym autkiem osobowym (blondynka za kierownicą - patrzyła sie jak muł, czego od niej chcą) w poprzek buspasa.
Co z tego że mamy kawałeczek buspasa jak dalej do przystanku przy Źrodłowej daje radę czasem dopiero za trzecim rzutem zmiany świateł. Bo dopiero za drugim przejazd to codzienność.
Tradycja. Pod katedrą tak mało miejsca, że trzeba jeszcze ludzi wpuszczać na torowisko.Kod: Zaznacz cały
Komunikacyjne zmiany 11 listopada
Winny jest ZDiT. Podobne błędy zdarzają się bardzo często ale co się dziwić, skoro urzędasy do pracy jeżdżą samochodami...STUDI pisze:Czepasz sie,
Przecież z uporem maniaka MPK informjue na przystankach że aktualmie linia 7 kursuje z Kozin na Niższą przez Zachodnią, Kościuszki, Piotrkowska, Dąbrowskiego....
Grunt to precyzyjna informacja.
A na przystanku bez zatoki samochody przefruną nad autobusem.Kpc21 pisze:Potem staną tylko ci którzy nie zdążyli ominąć autobusu który zjechał do zatoczki. Część pojedzie dalej już bez zatrzymań.
Wystarczyło tylko odpowiednio zadziałać z pozwoleniami na budowy.Co można było zrobić? Wywłaszczyć ludzi? W sumie wtedy było to dużo prostsze niż obecnie.
Sprawdź sobie zakres prac na tym skrzyżowaniu. Zobacz sobie na jakiej wysokości jest nowa nawierzchnia. do tego masz podbudowa pod torowisko. Później dopiero wierz w te brednie wygadywane przez ZDiT pod publikę (na dodatek przed wyborami - bo mieszkańcy mają dość objazdów i zamkniętych ulic). Całość skrzyżowania ma mieć nowa niweletę. Dla ZDiT jest brak przebudowy. Zacznij myśleć.Nie pismak tylko sam ZDiT na stronie WWW.
Po co przebudowa tego skrzyżowania? Do czego zjazdy - do pustego ogromnego placu? To dopiero powinno być gdy w ogóle będzie się cokolwiek budować w tzw NCŁ. Bo jak na razie to tylko są mrzonki o nowych budynkach.Nie można, bo dofinansowanie na Fabryczny ucieknie.
Tyle że wiadukt - estakada narusza pewne przepisy co bliskości budynków mieszkalnych...... Wystarczyło tylko nie robić na złość wykonawcy prac i nie skracać wjazdu do tunelu. Zamiast taniej jak to sobie darmozjad urzędnik wybzdurał będzie drożej, no ale jak to na państwowym - nie ważne, nie moje.ale co do Niciarnianej ustalone jest przecież że będzie ten wiadukt.
Dziś - trzecia zmiana światęł i autobus mógł przejechać za Żrodłową.Za drugim, a nie za czwartym.
Bo buspasy to ogólnie fikcja. Zaś kierowcy wiedzą że buspas to teraz najszybszy pas jazdy po mieście. Tylko frajer nie jedzie buspasem.Mimo że dalej niż kawałek za przystankiem autobusowym żaden samochód osobowy na tym pasie nie ma racji bytu.
Nie w tym problem ale w tym że nie ma tras objazdowych na ŁTR.Tradycja. Pod katedrą tak mało miejsca, że trzeba jeszcze ludzi wpuszczać na torowisko.
Tylko cwaniak jedzie buspasem.Tylko frajer nie jedzie buspasem.
A czy ja twierdzę że ZDiT wywiąże się z tej obietnicy? Wręcz przeciwnie, właśnie podaję to w wątpliwość.Sprawdź sobie zakres prac na tym skrzyżowaniu. Zobacz sobie na jakiej wysokości jest nowa nawierzchnia. do tego masz podbudowa pod torowisko. Później dopiero wierz w te brednie wygadywane przez ZDiT pod publikę
Jakie zjazdy? Pojedyncze jezdnie wiaduktu będą zamykane z powodu budowy tunelu kolejowego, który ma przebiegać pod jego filarami. Wiadukt podczas prac nie może być obciążony.Po co przebudowa tego skrzyżowania? Do czego zjazdy - do pustego ogromnego placu? To dopiero powinno być gdy w ogóle będzie się cokolwiek budować w tzw NCŁ. Bo jak na razie to tylko są mrzonki o nowych budynkach.
Nad jakim autobusem? Jeśli już ominą autobus na przystanku z zatoką, to nie będą już miały nad czym fruwać.A na przystanku bez zatoki samochody przefruną nad autobusem.
Tory będą na lekko wyniesionym wiadukcie, a jezdnia zejdzie na dół. Tak jak było dotychczas na Tramwajowej. Nawet jeśli łamie to jakieś przepisy, mieszkańcy na ten wariant (jako jeden z możliwych dwóch) się zgodzili. Szkoda że miasto nie zgodziło się na inne rozwiązania, np. wiadukt nad torami w ciągu przyszłej Trasy Konstytucyjnej (co jest wprawdzie droższe, ale przyszłościowe), ale poza aspektem finansowym wchodzi tu jeszcze kwestia dostępnego czasu.Tyle że wiadukt - estakada narusza pewne przepisy co bliskości budynków mieszkalnych...... Wystarczyło tylko nie robić na złość wykonawcy prac i nie skracać wjazdu do tunelu. Zamiast taniej jak to sobie darmozjad urzędnik wybzdurał będzie drożej, no ale jak to na państwowym - nie ważne, nie moje.
Co za różnica jak go zwał. Ważny jest efekt że buspas to fikcja.Kpc21 pisze: Tylko cwaniak jedzie buspasem.
1. Wystarczyło pomyśleć aby zapewnić takie trasy. W pierwszym wariancie ŁTR łącznik Czerwona Wróblewskiego miał być wyremontowany (!) a na obydwu końcach po dwa rozjazdy. Można jeszcze wrócić cześciowo- jak juz wyburzono większość fabrycznej zabudowy (naiwny myśli o odbudowie, argument - wyburzona zabytkowa willa na Zgierskiej -buduje sie hipermarket / galeria handlowa....) to może jednak połączyć drogą i tramwajem Pl. Reymonta i skrzyżowanie Wróblewskiego - Al. Politechniki. A ponieważ dalej na zachód aż się prosi by te slumsy zagospodarować - to i tramwaj może dalej pojechać taj dawniej pod Al Włókniarzy. Jakaś wspomagająca linia (a'la 1, 4, 5....) wystarczy a nowy tor da możliwość organizowania krótszych objazdów. .Kpc21 pisze: Brak tras objazdowych to inna kwestia (związana raczej z awariami), ale nie zmienia to faktu, że takie uroczystości nie powinny wpływać na funkcjonowanie komunikacji miejskich.
Sorry bo takie cytowanie sugerowało że potwierdzasz fakt iż nie będzie przebudowywane to skrzyżowanie.A czy ja twierdzę że ZDiT wywiąże się z tej obietnicy? Wręcz przeciwnie, właśnie podaję to w wątpliwość.
Ale przecież będzie. Przęsło i jego podpora będzie nadal obciążone tak jak było. Samochodów na przęśle nie ubędzie.Jakie zjazdy? Pojedyncze jezdnie wiaduktu będą zamykane z powodu budowy tunelu kolejowego, który ma przebiegać pod jego filarami. Wiadukt podczas prac nie może być obciążony.
Ale wcześniej stały za tym autobusem i potem znowu za nim będą stać.Jeśli już ominą autobus na przystanku z zatoką
Nie dla wszystkich. W tym problem. Albo zatoczki albo puszczamy ruch inną drogą. Niestety nie ma alternatywy w tej części miasta. Nie ma alternatywy a popyt na przejazd tą ulicą będzie coraz większy.Ogólny czas przejazdu samochodem prywatnym gdy jedzie autobus zostanie skrócony.
Czyli stromy wjazd/podjazd dla pociągów. Potem się ktoś dopatrzy że z tego powodu nie da rady szybkich puścić.... Wystarczyło nie robić szumu i zrobić wjazd jak pierwotnie planowano.Tory będą na lekko wyniesionym wiadukcie, a jezdnia zejdzie na dół.
Zgoda mieszkańców nie ma nic do tego.Nawet jeśli łamie to jakieś przepisy, mieszkańcy na ten wariant (jako jeden z możliwych dwóch) się zgodzili.
Jest jeszcze Puszkina która można było tunelem puścić pod torami.... Na południe droga już jest (wystarczy remont) tylko wydłużyć do porzuconej "Trasy Śląskiej"Szkoda że miasto nie zgodziło się na inne rozwiązania, np. wiadukt nad torami w ciągu przyszłej Trasy Konstytucyjnej (co jest wprawdzie droższe, ale przyszłościowe)
To dopiero teraz się urzędnicy zorientowali że coś trzeba zrobić z Niciarnianą? A co przez ten początkowy okres kadencji Zdanowskiej robiono?, ale poza aspektem finansowym wchodzi tu jeszcze kwestia dostępnego czasu.
Czy każdy kierowca to cwaniak? Wydaje mi się, że oni jednak są w mniejszości.STUDI pisze:Co za różnica jak go zwał. Ważny jest efekt że buspas to fikcja.
Trochę dyskusji o trasach objazdowych już na tym forum było. Problem jest taki, że nikt nie wybuduje odcinka torów, po którym liniowo nic nie będzie jeździć. Tu wystarczyłoby odbudować torowisko na Wróblewskiego i Czerwonej.1. Wystarczyło pomyśleć aby zapewnić takie trasy. W pierwszym wariancie ŁTR łącznik Czerwona Wróblewskiego miał być wyremontowany (!) a na obydwu końcach po dwa rozjazdy. Można jeszcze wrócić cześciowo- jak juz wyburzono większość fabrycznej zabudowy (naiwny myśli o odbudowie, argument - wyburzona zabytkowa willa na Zgierskiej -buduje sie hipermarket / galeria handlowa....) to może jednak połączyć drogą i tramwajem Pl. Reymonta i skrzyżowanie Wróblewskiego - Al. Politechniki. A ponieważ dalej na zachód aż się prosi by te slumsy zagospodarować - to i tramwaj może dalej pojechać taj dawniej pod Al Włókniarzy. Jakaś wspomagająca linia (a'la 1, 4, 5....) wystarczy a nowy tor da możliwość organizowania krótszych objazdów. .
Ale przed samą katedrą, na placu, miejsca nie brakuje. Jeśli tego mało, są jeszcze uliczki po bokach pl. Katedralnego, tam też ewentualny tłum może się wysunąć. Można nawet zająć ten jeden pas ruchu, zostawiając wolne torowisko. A nawet i drugi z chodnikiem po drugiej stronie, a torowisko wygrodzić barierkami.2. Uroczystości były i będą. W sumie trudno oczekiwać by robić je "od zaplecza". Niestety nie mamy typowego starego miasta a pechowo katedra i ten G.N.Ż akurat jest tam gdzie jest.
Jak nie ubędzie, jak będzie zamknięte dla ruchu?Ale przecież będzie. Przęsło i jego podpora będzie nadal obciążone tak jak było. Samochodów na przęśle nie ubędzie.
Nie wszyscy, niektórzy go ominą gdy akurat stanie w tej zatoczce.Ale wcześniej stały za tym autobusem i potem znowu za nim będą stać.
Jak można być aktywnym użytkownikiem na forum SSC i nie orientować się, jak to ma wyglądać?Czyli stromy wjazd/podjazd dla pociągów. Potem się ktoś dopatrzy że z tego powodu nie da rady szybkich puścić.... Wystarczyło nie robić szumu i zrobić wjazd jak pierwotnie planowano.
Puszkina jest daleko.Jest jeszcze Puszkina która można było tunelem puścić pod torami.... Na południe droga już jest (wystarczy remont) tylko wydłużyć do porzuconej "Trasy Śląskiej"
Pchanie jakiegokolwiek ruchu w Pomorską jest złym rozwiązaniem ze względu na niewydolne Rondo Solidarności.Na północ - OK trochę gimnastyki, ale południowa strona Pomorskiej nie ma praktycznie zabudowy. Nie mówię że to idealne rozwiązanie ale jest rozwiązanie. Na dodatek część jest gotowa.
Proponuję nieco dokładniej śledzić zagadnienia związane z budową dworca, wiedziałbyś wszystko.To dopiero teraz się urzędnicy zorientowali że coś trzeba zrobić z Niciarnianą? A co przez ten początkowy okres kadencji Zdanowskiej robiono?
Kpc21 pisze:Tak poza tym, na mapie Tomaszowska wygląda na prostą jak drut. Co za problem w takim razie ominąć autobus który zatrzymał się na przystanku pasem ruchu dla przeciwnego kierunku jazdy?
Tak przeciętnie co piąty jest cwaniakiem z tego co widzę codzinne rano na Palki....Kpc21 pisze: Czy każdy kierowca to cwaniak? Wydaje mi się, że oni jednak są w mniejszości.
.....ale może jeździćProblem jest taki, że nikt nie wybuduje odcinka torów, po którym liniowo nic nie będzie jeździć. Tu wystarczyłoby odbudować torowisko na Wróblewskiego i Czerwonej.
Widać za mało jest miejsca, po drugie barierkiMożna nawet zająć ten jeden pas ruchu, zostawiając wolne torowisko. A nawet i drugi z chodnikiem po drugiej stronie, a torowisko wygrodzić barierkami.
A drugie przęsło? Przecież jakby całkowicie zamykali to nie robiono by tych przejazdów przez tory.Jak nie ubędzie, jak będzie zamknięte dla ruchu?
No tak, bo nie ma jadących z przeciwka. Obudź sie jak jest zapchana ulica to w dwie strony. A nie chodzi tu Tomaszowską a ulicę Kolumny. Tomaszowska wcześniej pełniła rolę drogi wylotowej, więc jest szerzej - jest miejsce na zatoczki a nawet poszerzenie jezdni zaś ul. Kolumny była wiejską boczna drogąo za problem w takim razie ominąć autobus który zatrzymał się na przystanku pasem ruchu dla przeciwnego kierunku jazdy?
Aktywnym specjalnie nie jestem. Nie zawsze jest czas przedzierać się przez tasiemce.Jak można być aktywnym użytkownikiem na forum SSC i nie orientować się, jak to ma wyglądać?
Ale sam wiesz, że niektóre czasem decyzje polityczne nie są poparte racjonalnymi argumentami. Trafi się ktoś kto powie że nie można i wymyślą ci na wysokich stołkach urzędniczych że KDP pojedzie inaczej.Szybkie pociągi w tym miejscu i tak nie będą już jechać szybko. Od Widzewa na wszystkich torach będzie zasilanie 3 kV DC, a tory KDP będą wykorzystywane również przez zwykłe pociągi.
Przecież każdy rozumny człowiek wie że w XIX wieku jak zakładano fabrykę w dobie pary szczególnie, to musiało być dogodne źródło wody w pobliżu. Śmieszy mnie więc argument że nie wiedziano o wodzie.Skoro zdecydowano się na takie rozwiązanie, najwyraźniej jest ono możliwe technicznie. W przeciwnym wypadku rozwiązano by to inaczej. Robienie wyjazdu tak jak planowano pierwotnie w obecnej sytuacji z tą "soczewką" byłoby ryzykowne.
Nawet co jest sprzed roku a nawet dwóch lat to jest w zasadzie "teraz".
Puszkina jest daleko.
[/quoe]ale tu i tak chodzi o tranzyt przez większość miasta - ktoś jadący pawie lokalnie (powiedzmy Brzeziny - Rzgów) codziennie do pracy nie będzie korzystać z płatnej A1. Jak na odcinku obok Łodzi A1 nie będzie przemianowana na S1 to niestety będzie opłata - chyba ze zmieni się rząd i nowy zadecyduje inaczej.
Reasumując te 2 km nie stanowią problemu. Chodzi tylko o ominięcie parku.
Nie czytasz. Powtórzę chodzi o ominięcie parku przy budowie trasy Konstytucyjnej. Czyli nie ma mowy o kierowaniu ruchu do Ronda Solidarności. Na północ pojedzie tak jak jest obecnie w planach. Zresztą ZDiT i tak chce nowe drogi wybudować pomiędzy TK a A1.Pchanie jakiegokolwiek ruchu w Pomorską jest złym rozwiązaniem ze względu na niewydolne Rondo Solidarności.
Z drugiej strony Łodzi zgadzamy się jako miasto pobudować parki przy zarezerwowanym pasie na trasę Karskiego. Tworzymy argument ze droga podzieli park.... Samemu sobie torpedować plany.... Genialne. Nawet wygranej przez opozycję nie potrzeba.
Proponuję nieco dokładniej śledzić zagadnienia związane z budową dworca, wiedziałbyś wszystko. Decyzję co będzie robione z Niciarnianą podjęto już bodajże jakiś rok temu. Wcześniej - nie od razu - odkryto tą "soczewkę" wodną