Zmiany rozkładów jazdy
Zasadniczym problem z 15tkami to fakt, że ktoś uzależnił je od siebie. Wystarczyłaby jedna 15 na Kurczaki co 10 minut i coś z Ikea co 15 minut i to niekoniecznie do Telefoniczna, a może lepiej na ....Żabieniec. (od Zachodnia Zachodnia Limanowskiego Żabieniec).
7 sprawdza się na trasie przez Radiostację, więc może niech zostanie na takiej trasie. Zmieniłby jej częstotliwość na co 10 minut i nieco jej trasę. 7 mogłaby na stałe zastąpić 14 na Dąbrowie (3 kursy co 20 minut) i 7A na Śląską (3 kursy co 20 minut). Tak wzbogacona 7 spokojnie zastąpi 15A na Pomorskiej i Legionów.
Było też głośno o 5, która przypadła mieszkańcom Bałut, więc może też niech tak zostanie, tyle, że co 20 minut.
Porządek można by zrobić z 16A. Powinna nieco zapełnić braki 5 na Kurczakach i to nie tylko w godzinach szczytu. Widziałbym ją jako 4A z Helenówka tak jak 4 do Pomorska/Kilińskiego dalej Kilińskiego Narutowicza Zielona Kościuszki Żwirki Piotrkowska Rzgowska Kurczaki.
14 po wszystkich remontach mogłaby jeździć z Dąbrowy przez Dąbrowskiego Kilińskiego Mickiewicza na Retkinię.
7 sprawdza się na trasie przez Radiostację, więc może niech zostanie na takiej trasie. Zmieniłby jej częstotliwość na co 10 minut i nieco jej trasę. 7 mogłaby na stałe zastąpić 14 na Dąbrowie (3 kursy co 20 minut) i 7A na Śląską (3 kursy co 20 minut). Tak wzbogacona 7 spokojnie zastąpi 15A na Pomorskiej i Legionów.
Było też głośno o 5, która przypadła mieszkańcom Bałut, więc może też niech tak zostanie, tyle, że co 20 minut.
Porządek można by zrobić z 16A. Powinna nieco zapełnić braki 5 na Kurczakach i to nie tylko w godzinach szczytu. Widziałbym ją jako 4A z Helenówka tak jak 4 do Pomorska/Kilińskiego dalej Kilińskiego Narutowicza Zielona Kościuszki Żwirki Piotrkowska Rzgowska Kurczaki.
14 po wszystkich remontach mogłaby jeździć z Dąbrowy przez Dąbrowskiego Kilińskiego Mickiewicza na Retkinię.
Zgadzam się z użytkownikiem BULL. Jedyne co bym zmienił to 7A co 15 min i 7 co 15 min czyli 4x zamiast 6 na godzinę w szczycie i co 20 min poza (naprzemiennie).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Michcio, łącznie zmieniany 1 raz.
A ja nie. Nie po to w 2001 wprowadzono system oparty na silnych liniach szkieletowych i przesiadkach żeby wracać do patologicznego systemu dużą ilością rzadko jeżdżących linii. Należy wrócić do korzeni - zmniejszyć liczbę linii/wariantów i w zamian je wzmocnić. No i rzecz jasna popracować nad jakością - skrócić czasy przejazdu, wprowadzić cywilizowane zasady ogrzewania/klimatyzacji, wreszcie kupić nowy tabor (albo chociaż niemiecki z niską wstawką)
Jak mieszkańcom Bałut się podoba, to niech wnioskują o 17. 5 ma zostać przywrócona sprzed remontów. Już teraz wiele osób z Kurczaków, czy nawet okolic Placu Niepodległości narzeka na jej brak... A 5 na odcinku z Aleksandrowskiej do Rynku Bałuckiego zawsze była popularna, bo jako jedyna linia stamtąd podjeżdża pod sam rynek. Dalej na Wojska Polskiego wcale nie jest tak tłoczno - zawsze są wolne miejsca siedzące, co w normalnej relacji na Rzgowskiej do przedostatniego przystanku zwykle się nie zdarzało...
Uważam podobnie do px33. System z 2001 był naprawdę dobry i wystarczy dosłownie parę korekt (10 do DELL wraz z 9/9A, 8 na Lodową). 7/7A to jakiś żart - powietrze teraz "7" wozi po Śmigłego i Kopcińskiego. O wiele bardziej przyda się na ŁTR, gdzie miała naprawdę dobrą frekwencję... Zamiast tego dać "13" w szczycie co 10 minut. To spokojnie z Śląskiej wystarczy, zwłaszcza, że 2 przystanki dalej dochodzi "14" też docelowo co 10 minut...
Co do 15/15A, to ja już mówiłem wcześniej:
15
dni robocze: 5-19 co 10 minut, 20-22 co 20
soboty: 7-17 co 15 minut, 4-6 i 18-22 co 20
pozostałe: co 20 minut
15A lub nowy numer:
dni robocze: 5-19 co 15 minut, 20-22 co 20 lub 30
soboty: co 20 minut
pozostałe: co 20 lub 30 minut
Oczywiście w związku z tym zdarzy się nierówny takt, ale innego rozwiązania za bardzo nie da się zrobić - albo zostawić to co było przed wakacjami... 16A po powrocie "5" spokojnie można wywalić, tylko warunkiem jest dodanie 7 na ŁTR i zrobienie z 2,3,6,11 taktu 10 minut w szczycie...
Uważam podobnie do px33. System z 2001 był naprawdę dobry i wystarczy dosłownie parę korekt (10 do DELL wraz z 9/9A, 8 na Lodową). 7/7A to jakiś żart - powietrze teraz "7" wozi po Śmigłego i Kopcińskiego. O wiele bardziej przyda się na ŁTR, gdzie miała naprawdę dobrą frekwencję... Zamiast tego dać "13" w szczycie co 10 minut. To spokojnie z Śląskiej wystarczy, zwłaszcza, że 2 przystanki dalej dochodzi "14" też docelowo co 10 minut...
Co do 15/15A, to ja już mówiłem wcześniej:
15
dni robocze: 5-19 co 10 minut, 20-22 co 20
soboty: 7-17 co 15 minut, 4-6 i 18-22 co 20
pozostałe: co 20 minut
15A lub nowy numer:
dni robocze: 5-19 co 15 minut, 20-22 co 20 lub 30
soboty: co 20 minut
pozostałe: co 20 lub 30 minut
Oczywiście w związku z tym zdarzy się nierówny takt, ale innego rozwiązania za bardzo nie da się zrobić - albo zostawić to co było przed wakacjami... 16A po powrocie "5" spokojnie można wywalić, tylko warunkiem jest dodanie 7 na ŁTR i zrobienie z 2,3,6,11 taktu 10 minut w szczycie...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
Jordi pisze:Tak i zostawić wieczorami Rokicie i Rudę z 11 co 20 minut i 41 jadącym donikąd... By Kurczaki miały lepiej...
A Paderewskiego gdzie są bloki obok bedzie mieć za to tramwaj co 40 minut.
A jak zwykle dzielnica willowa ma mieć muchowóz co kilka minut.
Nie narzekaj to te 20 minut to super oferta jak na obecną sytuację w Łodzi.
Pówrót z centrum na Rudę po południu mas znawet rewelacyjny bo jest sporo kursów zjazdowych do Chocianowic.
Ale najwiecej to o tej porzej jest wracających z centrum. Pomijam piątek.Jordi pisze:Tylko to są kursy zjazdowe, a nie do centrum - to spora różnica...
Wtedy masz dojazd lepszy niż gdzie indziej.
A na Paderewskiego co 40 minut....Jordi pisze: 11 około 20-21 jest porządnie zapchana ludem z IKEI i okolic... Zostanie bez 15 to już zupełnie będzie dzicz w tych tramwajach...
Wiesz tłok jest wszędzie nie tylko na tej najważniejszej z całej Łodzi Rudzie..
Do niedawna - ~16:30 - nie dawało rady wejść do 2, 3, 11.... Ale 15 i 15A pustawe - (wybierać można było w miejscach siedzących) na przystanku Legionów/Zachodnia - jeszcze aj-waj że rzadko kursują... .
Nie ma już co obcinać. Miasto bankrutuje. Wpływów brak ale lekką ręką wyrzuca się je w błoto w durne namioty, fosy i pustkowia ze śmiałymi autostradami. Kwiatki rozwieszane na ulicach też sa bardzo niezbędne. Na ścieżkach rowerowych też pewnie wielki tłok obecnie.Jordi pisze: Wrócić do częstotliwości sprzed wakacji i koniec. Jak chcą obcinać niech znajdą co innego...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
Wszyscy gadają o 15/15A, a tymczasem 16/16A też spore zmiany...
16A robi się szczytówką całodzienną, tylko od... 6:30 do... 17:30 (było rano od 5:30 do 9:30 i po południu do 18:30), no i w szczycie dawało to częstotliwość 10 minut, a w międzyszczycie co 20 - teraz będzie cały dzień co 12 minut...
Razem ŁTR cudne 25 kursów na godzinę.... ktoś tu mówił o 30?? Raczej już nigdy tylu składów nie będzie...
16A robi się szczytówką całodzienną, tylko od... 6:30 do... 17:30 (było rano od 5:30 do 9:30 i po południu do 18:30), no i w szczycie dawało to częstotliwość 10 minut, a w międzyszczycie co 20 - teraz będzie cały dzień co 12 minut...
Razem ŁTR cudne 25 kursów na godzinę.... ktoś tu mówił o 30?? Raczej już nigdy tylu składów nie będzie...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
Za to w niedziele i święta o piątej rano masz jeden za drugim kursujące puściutkie tramwaje. Częściej niż w soboty gdzie co niektórzy jeżdżą do pracy. No i jaka częstotliwość tak od piątej do ósmej rano.Jordi pisze:16A robi się szczytówką całodzienną, tylko od... 6:30 do... 17:30 (było rano od 5:30 do 9:30 i po południu do 18:30), no i w szczycie dawało to częstotliwość 10 minut, a w międzyszczycie co 20 - teraz będzie cały dzień co 12 minut...
Za to w dni powszednie śa w ramach oszzcędności wydatków czasem kilkudziesięciominutowe przewy pomiędzy odjazdami godzinach popołudniowych.
Fundowanie spania po godzince kierowcom i motorniczym na pętlach tez widać nie koliduje z oszczędzaniem.
Wracając do temtu wątku:
Kod: Zaznacz cały
Z Hetmańskiej w Rokicińską tylko w prawo - aktualizacja
Na sobotę, niedzielę i poniedziałek przesunęło się układanie torowiska na skrzyżowaniu ul. Rokicińskiej z ul. Hetmańską.
Pierwotnie prace były zaplanowane na piatek, sobotę i niedzielę. Z przyczyn technicznych wykonawca musiał jednak przełożyć termin. Przypominamy, że w tych dniach niemożliwy będzie skręt z ul. Hetmańskiej w lewo w ul. Rokicińską w kierunku centrum. Linie autobusowe 85, 85A i N1, których trasa tak właśnie przebiega, skręcą na skrzyżowaniu w ul. Rokicińską w prawo, dojadą do przejazdu na wysokości marketu Selgros, tam zawrócą i pojadą na stałą trasę. Zmiana dla N1 obowiązuje od nocy z 24 na 25 października do nocy z 27 na 28 października.
Czysta amatorszczyzna.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Z 15tkami przeginają w weekend. Zapowiadają od 27.10 zmianę na 15 ale jaką? na pewno nie weekend!!! Kto chce nadal czekać na ( 15 ) 30 min ? Nie można jej chociaż puścić co 20 minut ? Naprawdę uwolnijmy w końcu 15 od 15A. Odkąd jest 15a na Kurczaki i z Kurczaków nie ma jak pojechać. A zjazdy do zajezdni to różnie i zasadniczo do RLL....
Dlatego, żeby było więcej kursów na ŁTR powinna wrócić też 7 bo pamiętam, że nawet w tej linii było ciasno ale trzeba też mądrze ułożyć rozkład bo najlepiej jak 7 byłaby wzmocnieniem dla 2 najlepiej z częstotliwością co 12 minut wtedy wróciłoby 30 kursów/h.
Nawet jak było te 30 kursów/h to i tak było za mało. ŁTR powinien mieć większą przepustowość wszystkie linie powinny jeździć co 10 minut a 11 nawet co 5 minut wtedy 16 trzeba byłoby skierować inną trasę a 15 i 15A złączyć w jedną linię i wysłać wszystkie kursy na Kurczaki.
Nawet jak było te 30 kursów/h to i tak było za mało. ŁTR powinien mieć większą przepustowość wszystkie linie powinny jeździć co 10 minut a 11 nawet co 5 minut wtedy 16 trzeba byłoby skierować inną trasę a 15 i 15A złączyć w jedną linię i wysłać wszystkie kursy na Kurczaki.
eDragon55 pisze: Nawet jak było te 30 kursów/h to i tak było za mało. ŁTR powinien mieć większą przepustowość wszystkie linie powinny jeździć co 10 minut a 11 nawet co 5 minut wtedy 16 trzeba byłoby skierować inną trasę a 15 i 15A złączyć w jedną linię i wysłać wszystkie kursy na Kurczaki.
Ostatnie OK bo 15A to głupota ZDiT i MPK.
Zaś pierwsze postulaty wymagają zmodernizowanie niewyodolnego bubla jakim jest ŁTR.
Taki ŁTR nam zrobili, a żeby poprawnie funkcjonował to brakuje mu odpowiedniej sygnalizacji do kierowania ruchem (pierwszeństwo dla tramwaju) długości przystanków i oczywiście szerokości bo obecnie, żeby przecisnąć się na drugi koniec przystanku przez tłum wysiadających ludzi nie jest takie proste.
Obecnie to co się da zrobić to:
- Wydłużenie 11 do Zgierza, dodać wariant 11A do Helenówka o łącznej częstotliwości na trasie Ikea - Helenówek co 6 minut. Pesa i Cityrunner będą jeździć na 11A a na 11 Konstale.
- Likwidacja 15A i z częstotliwością co 6 minut skierowanie 15 na Kurczaki.
- Likwidacja 16A i zmiana trasy 16 , która jeździłaby przez Gdańską lub Kilińskiego ale już nie do Zgierza i Helenówek tylko np. na Żabieniec albo Łagiewnicką.
Obecnie to co się da zrobić to:
- Wydłużenie 11 do Zgierza, dodać wariant 11A do Helenówka o łącznej częstotliwości na trasie Ikea - Helenówek co 6 minut. Pesa i Cityrunner będą jeździć na 11A a na 11 Konstale.
- Likwidacja 15A i z częstotliwością co 6 minut skierowanie 15 na Kurczaki.
- Likwidacja 16A i zmiana trasy 16 , która jeździłaby przez Gdańską lub Kilińskiego ale już nie do Zgierza i Helenówek tylko np. na Żabieniec albo Łagiewnicką.
eDragon55 pisze:Taki ŁTR nam zrobili, a żeby poprawnie funkcjonował to brakuje mu odpowiedniej sygnalizacji do kierowania ruchem (pierwszeństwo dla tramwaju) długości przystanków i oczywiście szerokości bo obecnie, żeby przecisnąć się na drugi koniec przystanku przez tłum wysiadających ludzi nie jest takie proste.
Pojedyncze przystanki to kpina - bowiem przy czestszym kursowaniu oznacza to stanie przed skryżownaiem i czekania aż poprzedni tramwaj zwolni przystanek. Czyli czas przejazdu do centrum dłuższy kolejny cykl świateł na skrzyżowaniu.
Ciasnota na nich też problem bowiem wydłuża to stanie tramwaju na przystanku.
Brak preselekcji której jedynie w Łodzi brak, było takie jedno miejsce ale już "na szcżęście" zliwkidowali.... Efekt linie tylko na wprost, tramwaj nie Jest srodkiem komunikacji po samym centrum bo bez nawet dwóch przesiadkę nie idzie się obejśc.
"Nowoczesne srerowanie rozjazdami / sygnalizacją". Jak tramwaj skręca np. do zajezdni w Legionów do następny czeka przed przystankiem aż ten pierwszy zjedzie ze skrzyżowania. Gratulacje.
Nowoczesne przestawianie zwrotnic za pomocą klasycznych ręcznych łomów....
Super rondo które skutecznie spowalnia przejazd przez skrzyżowanie.
Brak SKUTECZNEGO odesparowania tarmwajów od samochodów na Poitkrowskiej. Skręcający autkami w lewo jadą po torach nawet na przystankach. Tramwaj sobie postoi kolejną zmianę świateł.... Również czesto blokują "wydzielone" torowisko skrecając w lewo do posesji. Doliczamy bezkarnych cwaniaków za kółkiem co widząc korek po protu jadą torowiskiem i wyprzedzają ile sie da "frajerów".
Za to zmarnowaliśmy bezsensownie ileśset milionów. Teraz to samo na WZ - która nie skróci czasu przejazdu tramwajem. Pomijam straty jakie ponoszą mieszkancy, firmy, handel itd... z powodu zablokowania dojazdu. to że inni tracą z racji korków to tez piku ale to darmozjady-urzędnicy mają głęboko gdzieś.
Nie pojedyncze przystanki są kpiną, a rozkład jazdy ułożony tak, że tramwaje jeżdżą po kilka sztuk jeden za drugim.STUDI pisze:Pojedyncze przystanki to kpina - bowiem przy czestszym kursowaniu oznacza to stanie przed skryżownaiem i czekania aż poprzedni tramwaj zwolni przystanek. Czyli czas przejazdu do centrum dłuższy kolejny cykl świateł na skrzyżowaniu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Trasa linii 15 jest na tyle specyficzna, że nie można czepiać się, że zakłóci takt. Proponowałby jednak 15 co 7 i 8 minut. 16 owszem przez Gdańską i Politechniki ale nie na Kurczaki a do Ikea zamiast 15A. Upierałbym się, że 57 nie zaspokaja potrzeb dojazdu do Centrum. Tak więc może jakaś 17: Kurczaki Rzgowska Paderewskiego Pabianicka Piotrkowska Żwirki Kościuszki Zachodnia Limanowskiego do Żabieńca. Natomiast lepszym wydaje się pomysłem pojawienie się linii 4A jako zastępstwo 16A. 4 na Dąbrowę i 4A na Kurczaki. Do czasu wyremontowania Kilińskiego 4A mogłaby zahaczyć o ŁTR.
Kpc21 pisze: Nie pojedyncze przystanki są kpiną, a rozkład jazdy ułożony tak, że tramwaje jeżdżą po kilka sztuk jeden za drugim.
Niestey ale jesyt to nieuknione. Chyba ze w tym właśnie celu układa się nowy rokłzd jazdy - np. co 15 minut w szczycie dla 4 linii.
5 linii mających takt co 7,5 miin/h. Czyli 8 kursów/h. Razem 40 kursów na godzinę w jedna strone. Czyli co 90 sekund tramwaj. Na niekórych skrzyżowaniach po drodze cykl świateł jest z musu dłuższy.
No i jeszcze musisz to zgrać z jadącymi tramwajami w drugim kierunku.
A teraz kwestia podwójnego przystanku.
Załóżmy że minute potrwa wymiana pasażerów na przystanku. Co nie jest dużo na tych ciasnych przystankach
Wymiana pasażerów dla dwóch tramwajów nie potrwa 120 sekund (plus czekanie na zielone dla wjazdu na przystanek ale tylko gdy przystanek za skrzyżowaniem) ale 60 sekund.
Długość tych przystanków nie pozwala na dłuższe wagony.
A gdyby było miejsce na dwa 40 metrowe tramwaje? anie jeden 30 metrowy?
Prosta rzecz - tylko podwójne przystanki na odcinku od Limanowskiego do Pl. Niepodleglości i byłaby znaczaco większa przepustowość.
Zaspokajała i nadal zaspokaja. Nie przesiedli się pasażerowie na 16tke jeśli można było 16A puścić z pominięciem Paderewskiego.BULL pisze:Upierałbym się, że 57 nie zaspokaja potrzeb dojazdu do Centrum.
A może lepiej odtworzyć tor na Broniewskiego? Albo nawet dodac skręt WN z Paderewskiego w Rzgowską.BULL pisze: Tak więc może jakaś 17: Kurczaki Rzgowska Paderewskiego Pabianicka Piotrkowska Żwirki Kościuszki Zachodnia Limanowskiego do Żabieńca.
Jedna relacja - 15 od RLL na Kurczaki
Druga z IKEI przez Paderewskiego do Pl. Niepodległości
Trzecia obecne 16.
np.
5 - IKEA - Pabianicka - Paderewskiego - Rzgowska - Pl. Niepodległości - Przybszewskiego ....
15 - Kurczaki - Paderewskiego - Al. Politechniki
15A - brak
16/16A - Kurczaki - Paderewskiego - Pabianicka - Pl. Niepodległości .....
Oczywiście 16A nie co 40 minut.....
BULL pisze: Natomiast lepszym wydaje się pomysłem pojawienie się linii 4A jako zastępstwo 16A. 4 na Dąbrowę i 4A na Kurczaki. Do czasu wyremontowania Kilińskiego 4A mogłaby zahaczyć o ŁTR.
Kłania się idiotyczna oszczędność w postaci wycięcia planowanego skrętu NE pod hotelem Polonia. Projektowany na pocżtku skręt był razem z obecnym przejściem dla pieszych przysunietym do do Narutowicza oraz lokalizacją przystanku tramwajowego pod hotelem blokującym zjazd ze skrzyżowania.
==================
Wygaszania popytu na tramwaje na Paderewskiego ciąg dalszy.
Od 27.10.2014 zmiana rozkładów jady linii 4, 15, 15a i 41.
15 - na Paderewskiego nadal po szczycie co 40 minut.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja propozycja linii 4A to Helnówek Zgierska Nowomiejska Pl. Wolności Pomorska Kilińskiego i od Hotelu Polonia w prawo, a nie w lewo dalej Narutowicza Zielona i dość dużym ale chyba kiedyś używanym łukiem w kierunku Centralu po Kościuszki, potem Żwirki Piotrkowska Plac Niepodległości Rzgowska Kurczaki. Jaki skręt?
Wygaszanie zapotrzebowania to też wina mieszkańców okolic Paderewskiego. Nikt nie protestuje i przyjmuje cięcia ze spokojem.
Puszczanie tramwaju miejskiego co 30 i 40 minut powinno być surowo zabronione!!!!!!!!!!!!!! to przeczy lokalnemu transportowi.
Wygaszanie zapotrzebowania to też wina mieszkańców okolic Paderewskiego. Nikt nie protestuje i przyjmuje cięcia ze spokojem.
Puszczanie tramwaju miejskiego co 30 i 40 minut powinno być surowo zabronione!!!!!!!!!!!!!! to przeczy lokalnemu transportowi.