Zmiany rozkładów jazdy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Ja bym totalnie to wywalił 16A i dał 2,3,6,11 co 10 minut w szczycie... Dodając 7 i 16 na ŁTR wyjdzie 30 kursów na szczyt czyli tak jak powinno być, ale 3 dziadki się skrzyknęły, że "6" to za mało i rozbili 16 na dwa bez sensu...
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Jordi pisze:ale 3 dziadki się skrzyknęły, że "6" to za mało i rozbili 16 na dwa bez sensu...

Ale jak rozrzedzono kursowanie linii ŁTR to niestety ta 6 to było mało. Po co robić 16-tka kółko jadąc do centrum? 5-tka omija centrum a przesiadka zniechęca do korzystania z KM.

Efekt durnego likwidowania niby drobnych kawałków sieci ale jak się okazuje istotnych.

Z Paderewskiego do ścisłego centrum powinno się dać pojechać tramwajem i przez Pabianicka i przez Rzgowską. Wtedy dwie linie co prawda "drugiej" kategorii dojechałyby na Kurczaki do IKEI ale nie było by kretyństwa jakie mamy z 15 15A i 16 i 16A. .

4 zwrotnice i dwa łuki to jednak za duży koszt dla Łodzi.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Jordi pisze:Ja bym totalnie to wywalił 16A i dał 2,3,6,11 co 10 minut w szczycie... Dodając 7 i 16 na ŁTR wyjdzie 30 kursów na szczyt czyli tak jak powinno być, ale 3 dziadki się skrzyknęły, że "6" to za mało i rozbili 16 na dwa bez sensu...
Każda z tych linii powinna jeździć co minimum(!) 10 minut w szczycie. Oczywiście przy obecnym stanie ciężko byłoby obsłużyć bez problemu tyle kursów, bo przystanki za krótkie, bo brak priorytetu itd.
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

Od poniedziałku 3 listopada trasa autobusu 58A zostanie przedłużona na Janów.
Autobusy będą kursować od poniedziałku do piątku, po 8 kursów w każdym kierunku. Odjazdy autobusów z przystanku przy stacji Łódź-Stoki będą dopasowane do kursowania pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Linię przedłużono na wniosek mieszkańców.
Trasa 58A:
UNIWERSYTECKA - Jaracza, Pl. Dąbrowskiego, Narutowicza, Konstytucyjna, Pomorska, Frezjowa, Kosodrzewiny, Transmisyjna, Rokicińska, Hetmańska – JANÓW
JANÓW – Hetmańska, Rokicińska, Transmisyjna, Kosodrzewiny, Frezjowa, Pomorska, Juhasowa, Skalna, Henrykowska, Pomorska, Poronińska, szpital CSK, Pomorska, Mazowiecka, Czechosłowacka, Małachowskiego, Konstytucyjna, Narutowicza - UNIWERSYTECKA

http://zdit.uml.lodz.pl/pl/news/pokaz/1614/58A_pojedzie_na_Janow

:shock: To powinno być pod postacią nowego numeru, bo wychodzi że wariant "A" będzie dłuższy od wariantu podstawowego. I wcale się nie ździwiłbym jakby obsługę całości przejeło MPK.

EDIT:
Koro zostaje na tej linii.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MKM2010, łącznie zmieniany 2 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Przede wszystkim będą dwa warianty "A" różniące się trasą... Całkiem możliwe, że często nie różniące się nawet oznaczeniem na tablicach kierunkowych autobusów, biorąc pod uwagę technologię tablic kierunkowych stosowaną przez Koro.

A w kursach na Janów brakowało będzie podjazdu pod szpital od południowej strony.

I będzie bałagan w przystankach po północnej stronie CKD. Kursy na Janów nie będą podjeżdżać na nowe przystanki (przy samym przystanku kolejowym - po północnej stronie Pomorskiej oraz na parkingu CKD), będą zatrzymywać się tylko na tym starym.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Michcio
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: śr 08:42, 16 lip 2014

Post autor: Michcio »

Lol, jaka zmiana.
A teraz moje głupie pytanie wynikające z totalnej niewiedzy.
Jakimi biletami pojadę w tych 58/58A? Bo wybrałbym się na zwiedzanie trasy 58A.

Posiadam migawkę MPK normalną na okres jednego miesiąca (80 zł)
Ona uprawnia do jeżdzenia 58/58A?

Jak nie, to jakie są stawki w tych autobusach?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

"Migawka MPK" to błędne określenie, to jest tak naprawdę migawka LTZ. A co za tym idzie, bez problemu pojedziesz na niej 58A. Bądź 58. A także w autobusie 6 w granicach Łodzi, obsługiwanym przez firmę Markab (przewoźnik zgierski). Kiedyś z przewoźników innych niż MPK dochodziły do tego Tramwaje Podmiejskie (tramwaje 43/43bis oraz autobusy 97) i Międzygminna Komunikacja Tramwajowa (tramwaje 46/46A i autobusy nocne 46bus, a wcześniej także tramwaje 41 i 45), obecnie obsługiwane przez nie linie są przejęte przez MPK, i w paru przypadkach przeorganizowane (w przypadku 41 organizacja za czasów MPK wielokrotnie się zmieniała, by ostatecznie wrócić do układu z czasów MKT, różniąc się tylko przewoźnikiem, taborem oraz taryfą poza granicami Łodzi).

Gdybyś miał migawkę za 82 zł, mógłbyś się jeszcze przejechać po Łodzi pociągiem.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 4 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A gdybyś kupił na 3 miesiące to płaciłbyś dużo mniej
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi jest nieunikniona. Długotrwały remont Trasy W-Z sprawił, że niektóre linie na objeździe, wielu widziałoby na stałe np. linia 4,5 czy 7.
Na reorganizację pewnie nie ma kasy, a taki układ jak dotąd to praktycznie cud, że jakoś się kręci.
Osobiście widziałbym dość drastyczne zmiany.
Linia 3 - z Augustowa skróciłby na Żabieniec - taki powrót do sprawdzonego 21,
Linia 5 z Żabieńca Limanowskiego-Wojska Polskiego -Franciszkańska-Kilińskiego -Narutowicza -Zielona -Kościuszki-(troszkę ryzykowne, bo zablokuje ŁTR- choć czy on jest naprawdę taki szybki, że tramwaje muszą tylko go przecinać?, a tak w ogóle 5 chyba nie da rady inaczej wrócić na Kurczaki do 2016 nawet) - Żwirki-Piotrowska-Rzgowska-Kurczaki. Po remoncie Kilińskiego powrót do starej trasy w całości.
Linia 15A i 16A - likwidacja.
Za to nowe 11,16,17 i 18
11 tylko PESY i CR co 20 minut
16 z Zgierza do RLL i na Ikeę co 20 minut (Konstale). Przy 11 i 11A Pesy raczej się by lekko marnowały.
Wspomniane nowe trasy co 12 minut każda:
15 -Telefoniczna-Pomorska-Pl. Wolności-Legionów-Zachodnia (przecież PESY i inne i tak skręcają na zajezdnię, to nie powinno być problemu)-Kościuszki-Żwirki-(Mickiewicza)-Piotrkowska-Pabianicka-Paderewskiego-Rzgowska-Kurczaki.
17- dawna 15A na stałej trasie,
18- Kurczaki Rzgowska-Paderewskiego-Politechniki-Gdańska-Legionów-Plac Wolności-Nowomiejska-Zgierska-Dolna -Łagiewnicka-Wycieczkowa.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

BULL pisze: Linia 3 - z Augustowa skróciłby na Żabieniec - taki powrót do sprawdzonego 21,
18- Kurczaki Rzgowska-Paderewskiego-Politechniki-Gdańska-Legionów-Plac Wolności-Nowomiejska-Zgierska-Dolna -Łagiewnicka-Wycieczkowa.

Czy w swoim zacietrzewieniu zauważyłeś że całkowicie odcinacz od centrum mieszkańców os Czarneckiego? Jeśli tak to koniecnznie linia autobusowa jadą do centrum czyli powrót 95 na dawną trasę sprzed budowy ŁTr - takt w szczycie co 7.5 minuty.., Zamiast dojazdu tramwajem do centrum to zwiedzanie Polesia i dojazd do hipermarketu przy al. Politechniki ma być tym co potrzebują mieszkańcy tego osiedla.

Ponadto po co mieszkańcom Zgierza bezpośredni dojazd koniecznie do IKEI czy RLL? Jadąca do Pl. nieodległości 16 to aż nadto. Wystarczy dojazd do Centralu.

Twoja linia - 5 linia znikąd do nikąd. Obecna popularnośc wynika z dwóch przesłanek - dojazd do Bałuckiego Rynku (nie każdy chce syntetycznego jedzenia z hipermarketu, oraz co ważne dla starszych osób dojazd na cmentarz. Jak jz chciałeś coś zrobić z tymi liniami tylko na wprost - to nie jedna ale kilka linii wspomagających - mających spory wsółny odcinek w miejsce linii 1, 4, 5, 7, 9, 13, 14.
Jeszcze przez dość długi czas centrum to będzie rejon ograniczony ulicami Sienkiewcza, Wschodnia - Pomorska - Legionów - Zachodnia - al. Kościuszki - Żwirki - Piotrkowska - all. Piłsudskiego.

Kółka robione przez linie 4 ui 7 to może są dobre ale jedynie dla lokatorów Lumumbowa. Bo nie sa w żaden sposób atrakcyjne dla mieszkańców Kozin, Julianowa czy nawet Radiostacji. Linie do nikąd. Miasto to nie tylko niewielka grupka studentów .
Efekt zapełniona 9 i 13 i pustawe 4 i 7. Nawet w szczycie 4 i 7 jadące z południe pustoszeją przy Narutowicza. Ciekawe czemu te drugie nie są zatłoczone.?

Roszczeniowy charakter zakładający że większośc mieszkańców to studenci i jedyny cel podróż to albo uczelnie albo akademiki albo IKEA.
Ile to jest 20 tysięcy kontra 700 tysięcy mieszkańców.

co masz przy Żeremoskiegi i Al. Plitechniki?
Od al. Mickiewicza do Radwańskiej poza skzoła , rumowiskiem i jedna kamienicą i skrajem Polibudy żadne j zabudowy miezkalne. Dalje na południe - troche miszkan przy Radwańskiej, potem tereny wystawinnieczy, hala, budowany hipermakret i akademiki. Znowy bak zabudowy mikzalnej.
Dalej - liwidowana elektrociepłownia, kilka kamienic - pustostan po d. Fonice. Później mamy Felsztyn, Kilka bloczków przy Skrzywana, teren po d . cmentarzu. dopiero przy Obywatelskiej mamy więcej wielorodzinnej zabudowy mieszkalnej.
Poza studentami to 15 i 15A to zdecydowanie kursują za często tym bardziej że tramwaj tam jadący omija centrum. Dawna linia 27 ratowałaby pozycję tramwaju jako dojazdu co centrum.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Linia 58A ma od dziś dodatkowy wariant do Janowa. Strona WWW MPK Łódź milczy....
Nie dziwi gdyż np.:
Wg MPK Łódź linia 7 ma aktualna trasę Koziny - Legionów - Zachodnia - Al. Kościuszki - Piotrkowska - Dąbrowskiego - Niższa.
Żrodło: informacja przystankowa - Narutowicza / Pl. Dąbrowskiego, Kilińskiego / Pomorska.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Ostatnio MPK tnie co się da. Przypina się do tego różne dziwne wytłumaczenia. Nagle po latach zauważono, że tramwaje chodzą puste? Kiedyś było więcej taboru czy pieniędzy?
Zamiast oddawać Trasę W-Z jakimiś odcinkami, rozkopano ją całą i ledwo zapewniono Zetki.
Kilińskiego chyba jak mało ważny ciąg komunikacyjny został wybity z głów mieszkańców. Niektórzy nie pamiętają już jak chodziła 1, 4, czy 7....Niektórym wydaje się, że 5 zawsze chodziła z Strykowskiej do Chochoła.
Ktoś myśli, że objazd 4 i 7 przez Pomorską jest przypadkowy?
Albo, że na Politechniki i za RLL w weekend nie ma potrzeby zapewnienie transportu lokalnego? Co wszyscy wtedy śpią ?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BULL, łącznie zmieniany 1 raz.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Dziś "przetestowałem" nowy wariant 58A. Brygadę obsługiwał MAN z wyklejoną trasą 58A do CKD, kierunek wskazywała tablica na przyssawki z napisem JANÓW. Co do stanowiska na pętli Janów, to Koro korzysta z tego dla linii 85 i 85A.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

BULL pisze:Nagle po latach zauważono, że tramwaje chodzą puste?
Niestety ale przesiadki nie przypadły do gustu. Za to liczba samochodowó istotnie wzrosła.
BULL pisze: Kiedyś było więcej taboru czy pieniędzy?
Taboru było więcej oraz więcej pieniędzy.
BULL pisze: Zamiast oddawać Trasę W-Z jakimiś odcinkami, rozkopano ją całą i ledwo zapewniono Zetki.
Zapytaj niekompetentnych urzędników darmozjadów dlaczego przez 3 lata nie można było zacząć realizacji etapami tej inwestycji.
A jak już jesteśmy przy budowach to przejdź się na "gotową" Inflancką i zobacz fuszerki, nówka ścieżka rowerową (skręt z Łagiewnickiej w Warszawska SE) i wzdłuż garb wystający jakieś 2 - 3 cm. Egispskie ciemności, brak oznakowania. No ale "otwarto"...... bo wybory tuz, tuż.
BULL pisze: Kilińskiego chyba jak mało ważny ciąg komunikacyjny został wybity z głów
mieszkańców.
Ważnym to on nie był już od wielu lat. Bo co i przy Kilińskiego jest? Meliny? Patologia? no ale łatwiej jest zmarnować gigantyczną kasę na fosę i namiot niż zagospodarować centrum, zadbać o miejsca pracy.
BULL pisze: Ktoś myśli, że objazd 4 i 7 przez Pomorską jest przypadkowy?
Nie jest przypadkowy od momentu gdy w ramach oszczędności "zrezygnowano" z jednego skrętu pod hotelem Polonia. Tnie sie bo miastu zagłada widmo bankructwa.
BULL pisze: Albo, że na Politechniki i za RLL w weekend nie ma potrzeby zapewnienie transportu lokalnego? Co wszyscy wtedy śpią ?
A co masz takiego na Al. Politechniki. Poza akademikami (a mają dodatkowe skomunikowanie do ŁTR'u) to praktycznie nie ma tam zabudowy mieszkalnej (poza Skrzywana i rejonem Obywatelskiej). Dużych zakładów pracy jakie tam były 30 lat temu już nie ma. Na dodatek nie ma tam żadnej linii tramwajowej łączącej z centrum. Hipermarket to dopiero będzie.

Ruda - Owszem jak zlikwidowano linię na Rudzkiej oraz wcześniej zrezygnowano z planów budowy pętli pomiędzy torem klejowym a Rudzka (jeden z pomysłów to ul Prądzyńskiego) to tak jest. Z drugiej strony masz analog - Łagiewnicka i Warszawska. Niestety w Łodzi wymyśla się wszystko by tramwaje były nieopłacalne jak wszystkie linie trzeba pchać na pole albo w rejon kilku domków jednorodzinnych bo po drodze przy gęstszej zabudowie nie ma jak zakończyć innych linii. Trzeba autobus jak autobus to poco tramwaj? Wożenie powietrza tramwajem kosztuje.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Bronisin orzyma komunikację miejską....

Kod: Zaznacz cały

Zmiana trasy 71A

Od soboty 8 listopada inaczej pojedzie autobus 71A.
Na wniosek mieszkańców część autobusów tej linii będzie skręcać z ul. Kolumny w ul. Bronisin - dojadą aż do ul. Brójeckiej, którą wrócą do ul. Tomaszowskiej. Do rozkładów 71A kursującego nową trasą dostosowane zostaną także rozkłady powiązanych linii 71, 62 i 62A.

http://zdit.uml.lodz.pl/files/news/connected/trasa71a_df20ba96.png

Kod: Zaznacz cały

Od dnia 8 listopada 2014 r. ulegnie zmianie trasa autobusu linii   71A

KOMUNIKAT 186/14

Na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu od dnia 8 listopada 2014 r. ulegnie zmianie trasa autobusu linii 71A.

linia 71A
DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY - Rzgowska, Kolumny, Bronisin, Brójecka, Tomaszowska, Kotoniarska, Wełniana – MŁYNEK

MŁYNEK - Wełniana, Kotoniarska, Tomaszowska, Brójecka, Bronisin, Kolumny, Rzgowska – DWORZEC ŁÓDŹ CHOJNY

Na trasie linii 71A autobusy będą zatrzymywać się na dodatkowych przystankach autobusowych:

- Brójecka / Czternastu Straconych (0508) - w kier. południowym

- Brójecka / Czternastu Straconych (0510) - w kier. północnym

- Brójecka / Bronisin (0513) - w kier. wschodnim

- Bronisin / Brójecka (1186) - w kier. północnym

- Bronisin / Paprociowa (1190) - w kier. północnym

- Bronisin / Paprociowa (1243) - w kier. południowym

- Bronisin / Wiskicka (1245) - w kier. północnym

- Bronisin / Wiskicka (1247) - w kier. południowym 

Przy okazji kokrekta rozkładów jazdy innych linii w tej części miasta

Kod: Zaznacz cały

Od dnia 8 listopada 2014r., ulegną zmianie rozkłady jazdy autobusów linii   62   62A   71

KOMUNIKAT 187/14

W uzgodnieniu z Zarządem Dróg i Transportu od dnia 8 listopada 2014 r. ulegną zmianie rozkłady jazdy autobusów linii 62, 62A, 71 
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 4 razy.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Liczę, że 62A zostawią jedno na godzinę, bo ostatnio to już w ogóle "widmo" jest w środku a nie pasażerowie, a w weekendy totalnie wywalą bezsensowne 7 kursów...

71A całkiem dobry pomysł, tylko niech rozkład dostosują, bo teraz zdarza się, że 71 i 71A jadą w odstępie 5-7 minut...
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Nowe rozkłady są już na stronie ZDiT. W dni robocze nadal są po 2 kursy na godzinę każdego z wariantów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BB93, łącznie zmieniany 1 raz.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Beznadzieja... Wywalili tylko ostatni kurs "A" w weekendy. Z 7 zrobiło się 6. Jezu po co takie coś trzymać, jak na Kosynierów jest wygodne 75, a na Ekonomicznej te 200 metrów można dojść do Demokratycznej lub Przestrzennej...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
BULL
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn 17:09, 13 paź 2014

Post autor: BULL »

Bronisin doczekał się jako takiego dojazdu do miasta:P

Rozumie, że tramwaje na Politechniki, Paderewskiego i Pabianickiej jeźdzą w weekend pustawe. Nie rozumie jednak koncepcji tramwaju co 30 i 40 minut. To jakiś kiepski żart. Łódź to nie mała mieścina, żeby tramwaj chodził, a raczej nie chodził. W przepisach powinno się zapisać minimum częstotliwości w ruch linii tramwajowej po Łodzi tj. 20 minut.

Ciekawe kiedy zrobią coś z 2? Przejazd 2 przystanków po Dąbrowskiego dla tramwaju linii 2 to wieczność. Pocerowali torowisko i co ? jadą jeszcze wolniej... Czas na Zetkę jak na Limance.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BULL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

BULL pisze:Rozumie, że tramwaje na Politechniki, Paderewskiego i Pabianickiej jeźdzą w weekend pustawe. Nie rozumie jednak koncepcji tramwaju co 30 i 40 minut.
Na Warszawskiej czy Stokach poza szczytem to akurat. Po co tam częściej?
Zablokowany