Zmiany rozkładów jazdy

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

STUDI pisze:Na Warszawskiej czy Stokach poza szczytem to akurat. Po co tam częściej?

Jest pewna granica. Rzadziej niż co 20 minut to już żadna oferta na linii miejskiej. 3 kursy/h po szczycie to jeszcze rzecz akceptowalna.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

SEC pisze:
STUDI pisze:Na Warszawskiej czy Stokach poza szczytem to akurat. Po co tam częściej?

Jest pewna granica. Rzadziej niż co 20 minut to już żadna oferta na linii miejskiej. 3 kursy/h po szczycie to jeszcze rzecz akceptowalna.

Niedziela przed 8:00 to i te 40 minut to często. Bo wożenie 40 ton z dwoma osobami to delikatnie mówiąc marnowanie kasy.
Chyba że solówka (albo cos a'a M6S) na krótkiej linii dowożącej do pętli z częściej kursujacymi liniami ale grwarantowanymi przesiadkami i nie takimi w stylu po łódzku jak np na RLL.

Jako przykład:
Gdy nie zlikwidowano tramwaju na Bema... to pętla na Rondzie powstańców i solówka od Wycieczkowej przez to Rondo (postój do zgrania z odjazdami tam kończacych linii i dalej na Bema) ew 5 minut stania na Rondzie to nie problem bo jakoś nie widzą mi sie tłumy jadące z Wycieczkowej na Bema. W szcycie jakieś tam kursy z/do centrum można dać na Wycieczkową i Bema ale po szczycie czy są konieczne?
FishRman
Coś mówi
Posty: 29
Rejestracja: pn 18:48, 30 wrz 2013

Post autor: FishRman »

STUDI pisze:Bronisin orzyma komunikację miejską....

Kod: Zaznacz cały

 
 Zmiana trasy 71A 
 
 Od soboty 8 listopada inaczej pojedzie autobus 71A. 
 Na wniosek mieszkańców część autobusów tej linii będzie skręcać z ul. Kolumny w ul. Bronisin - dojadą aż do ul. Brójeckiej, którą wrócą do ul. Tomaszowskiej. Do rozkładów 71A kursującego nową trasą dostosowane zostaną także rozkłady powiązanych linii 71, 62 i 62A. 
 
 
 


Trochę odbiję od tematu. Zastanawiam się, kiedy ZDiT pomyśli o położeniu chodników wzdłuż ulicy kolumny i jakiś sensownych zatoczek dla autobusów. Aktualnie ciągle widzę sytuację gdy jedzie 71A (zawsze jest to Vero - bo inny na Młynek od Wschodu nie podjedzie)... Za nim sznur samochodów jadących za tym autobusem około 35-40kmh... I biorąc pod uwagę że na 3/4 kolumny między Rzgowską a Tomaszowską jest zakaz wyprzedzania to toczy się taki "pochód" w rytmie przystanków na środku ulicy...
Coraz więcej firm stawia swoje sklepy i zakłady an Kolumny... Ruch coraz większy (pewnie część objeżdża miasto by potem przez Paradną dojechać do Trasy Górnej...) Na skrzyżowaniu Tomaszowskiej i Kolumny wieczny korek....Może czas aby ZDiT coś z tym zrobił ?
Jakie jest Wasze zdanie?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez FishRman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

FishRman pisze: Coraz więcej firm stawia swoje sklepy i zakłady an Kolumny... Ruch coraz większy (pewnie część objeżdża miasto by potem przez Paradną dojechać do Trasy Górnej...)
Masz odpowiedź. Jeśli centrum miasta jest nieprzejezdzne.
Zaś istotne drogi nie są budowane (trasa Karksiego, Konstytucyjna) lub wrećz sabotuje się ich wybudowani w przyszłości (budowa parków). To co jest z A1 to skandal, brak S14. No i oczywiście trzeba zmusić rzad aby wycofał sę z decyzji płatnych odcinków autostrad pełniących rolę obwodnic miast.
FishRman pisze: Na skrzyżowaniu Tomaszowskiej i Kolumny wieczny korek....Może czas aby ZDiT coś z tym zrobił ?
Jakie jest Wasze zdanie?
To co ma autostradę zbudować na miejscu ul.Kolumny. A gdzie zatoczki zrobisz jak działka z willa sięga prawie jezdni?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
FishRman
Coś mówi
Posty: 29
Rejestracja: pn 18:48, 30 wrz 2013

Post autor: FishRman »

STUDI pisze:
To co ma autostradę zbudować na miejscu ul.Kolumny. A gdzie zatoczki zrobisz jak działka z willa sięga prawie jezdni?

Niezupełnie wszędzie tak jest, jak mówisz. Niech zrobią te zatoczki chociaż tam, gdzie jest to możliwe. Już się ten sznurek chociaż trochę rozładuje.

Co do A1 itd masz oczywiście racje. Co więcej, dzisiaj w Gazecie straszą ile to aut zjeżdżających z S8 w Rzgowie uderzy przez środek Łodzi.. bo nie ma A1 ...
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,16919054,S8_zakorkuje_Lodz__TIR_y_wjada_do_miasta__bo_brakuje.html
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

FishRman pisze: Niezupełnie wszędzie tak jest, jak mówisz. Niech zrobią te zatoczki chociaż tam, gdzie jest to możliwe. Już się ten sznurek chociaż trochę rozładuje.
Ale juz jedna brakująca zakorkuje ulicę. O przepustowości zadecyduje choćby jedno ale wąskie gardło.

Jeśli sprzedaje się działkę pod zabudowę tak że nie ma miejsca na zatokę autobusowa to niestety ale samo miasto jest winne.

Ta ulica nie powinna pełnić roli trasy tranzytowej dla omijania zakorkowanego centrum.

Niestety ale dla wielu ilic linia kolejowa na Chojnach stała się zaporą dzieląca miasto. Bardziej na południe to niestety tylko ta Kolumny jest drogą przelotową.
FishRman pisze: Co do A1 itd masz oczywiście racje. Co więcej, dzisiaj w Gazecie straszą ile to aut zjeżdżających z S8 w Rzgowie uderzy przez środek Łodzi.. bo nie ma A1 ...
Brak A1 to pikuś a jeszcze czeka zamknięcie skrzyżowania marszałków.

Wczroaj i przedwczoraj to i bez tej S8 na Palki i Strykowskiej była masakra - korek po horyzont a buspas fikcją


================================================================================================

Kod: Zaznacz cały

 
 Komunikacyjne wzmocnienia po sobotnim koncercie 
 
 Po zakończeniu koncertu Łódź Disco Fest, który odbędzie się w sobotę 8 listopada w Atlas Arenie, uruchomione zostaną cztery dodatkowe linie autobusowe. 
 Koniec imprezy przewidziano ok. godz. 23.30. Ok. 20 minut później z przystanku przy dworcu Kaliskim odjadą pierwsze autobusy. Rozwiozą one pasażerów następującymi trasami: 
 Teofilów 
 DW. ŁÓDŹ KALISKA – Włókniarzy, Struga, Łąkowa, Skłodowskiej-Curie, Struga, Kościuszki, Zachodnia, Legionów, plac Wolności, Nowomiejska, Zgierska, Lutomierska, Wielkopolska, dw. Łódź Żabieniec, Limanowskiego, Aleksandrowska, Traktorowa, Grabieniec, Lniana, Rydzowa, Aleksandrowska, Szczecińska – ROJNA. 
 Radogoszcz 
 DW. ŁÓDŹ KALISKA – Włókniarzy, Struga, Łąkowa, Skłodowskiej-Curie, Struga, Kościuszki, Zachodnia, Legionów, plac Wolności, Nowomiejska, Zgierska, Sikorskiego, Świtezianki –ŚWITEZIANKI. 
 Chojny 
 DW. ŁÓDŹ KALISKA – Włókniarzy, Mickiewicza, Kościuszki, Radwańska, Wólczańska, Czerwona, Piotrkowska, Rzgowska, Paradna – MATEK POLSKICH. 
 Chocianowice 
 DW. ŁÓDŹ KALISKA – Włókniarzy, Mickiewicza, Politechniki, Pabianicka – CHOCIANOWICE IKEA. 
 

Kod: Zaznacz cały

 
 W dniu 10 listopada 2014r.(poniedziałek), będą obowiązywały rozkłady jazdy 
 
 KOMUNIKAT 191/14 
 
 Na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu w dniu 10 listopada 2014r. (poniedziałek) będą obowiązywały następujące rozkłady jazdy: 
 
 - sobotnie rozkłady jazdy na liniach:15A, 54, 56, 58, 60B, 62A, 66, 71A, 75, 78A, 82A, 85, 85A, 87, 88, 92, 99, 99A i Z10 
 
 - sobotnie rozkłady jazdy z dodatkowymi kursami w godzinach porannych na liniach: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 52, 53, 53A, 54A, 60 (z dod. kursem przez Dobieszków), 60A, 61, 62, 63, 64, 65, 65A, 71, 72, 73, 76, 78 (z dod. kursami o godz. 4:17 i 4:49 z pętli Targowy Rynek), 79, 80, 81, 82 (z dod. kursem o godz. 5:12 z pętli Stróża), 84, 84A, 86, 88A, 89, 91, 91A, 93, 94, 95, 95A, Z1 i Z5 
 
 Rozkłady dostępne jedynie w zakładce "Tabliczka jak na przystanku" 
 
 - rozkłady jazdy dnia roboczego na liniach: 9, 9A, 41, 43, 46, 50, 50A, 51, 51A, 51B, 55, 57, 59, 67, 68, 69, 69A, 69B, 70, 70A, 70B, 74, 74A, 74B, 77, 83, 90, 96, 98, 98A i 98B 
 
 - nie będą kursować linie 16A, 58A, 91B 
 
 - w godz. od 7:00 do 17:00 z częstotliwością 15-minutową będą kursowały tramwaje na liniach 2, 3, 6, 11 
 
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 3 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

STUDI pisze: Ale juz jedna brakująca zakorkuje ulicę. O przepustowości zadecyduje choćby jedno ale wąskie gardło.
Nie. Nawet jedna zatoczka dużo pomoże. Autobus zjedzie i część kierowców go ominie.
Jeśli sprzedaje się działkę pod zabudowę tak że nie ma miejsca na zatokę autobusowa to niestety ale samo miasto jest winne.
Gorzej jeśli te działki istniały tam w takiej formie wcześniej niż te tereny zaczęły przynależeć do Łodzi.
Brak A1 to pikuś a jeszcze czeka zamknięcie skrzyżowania marszałków.
ZDiT twierdzi że nie (wbrew pierwotnym planom), choć nie wiem jak to w takim razie rozwiążą, przecież trzeba zrobić łuki dla tramwajów. Pewnie będzie przerzucanie ruchu na drugą jezdnię - i tyle.

Ale poza marszałkami będzie jeszcze zamknięcie jednej jezdni wiaduktu nad Tuwima i - prawdopodobnie jednocześnie - zamknięcie Niciarnianej. Chyba że może do tego czasu zdążą się wyrobić z Tramwajową, ale nie sądzę, bo nawet jeśli zburzą i odbudują wiadukt, to jeszcze jest do zrobienia remont nawierzchni i torowiska.
Wczroaj i przedwczoraj to i bez tej S8 na Palki i Strykowskiej była masakra - korek po horyzont a buspas fikcją
Ty jeździsz tym buspasem? Bo ja tak, jeździłem też gdy go jeszcze nie było, i stwierdzam że buspas zdecydowanie się sprawdza.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze: Nie. Nawet jedna zatoczka dużo pomoże. Autobus zjedzie i część kierowców go ominie.
Przed i potem cały sznur stanie bo autobus zatrzyma się na przystanku. Jedna zatoczka niczego praktycznie nie zmieni.
Kpc21 pisze: Gorzej jeśli te działki istniały tam w takiej formie wcześniej niż te tereny zaczęły przynależeć do Łodzi.
Ale to chyba można było cos zrobić? Za co się płaci urzędnikom? Za picie kawy?
Kpc21 pisze: ZDiT twierdzi że nie (wbrew pierwotnym planom), choć nie wiem jak to w takim razie rozwiążą, przecież trzeba zrobić łuki dla tramwajów. Pewnie będzie przerzucanie ruchu na drugą jezdnię - i tyle.
Ględzenie przedwyborcze (nie straszyć) plus to co potrafił zrozumieć pismak. Przecież cały srodek skrżyżowania wymaga nowej podbudowy pod torowiska.

ZDiT nie chciał straszyć przed wyborami, ale te musiał coś odpowiedzeć na pytanie o tym czy będzie to skrzyżowanie przebudowane na bezkoilizyjne.
Plan wyłączeń ruchu zakładał istnienie przynajmniej po jednym pasie przejazdu N-S (al z wyłączeniem ruchu pojazdów ciężarowych).
Jeśli po wyborach zaczną a zimy nie będzie to może być możliwy wariant mniej restrykcyjny
Kpc21 pisze: Ale poza marszałkami będzie jeszcze zamknięcie jednej jezdni wiaduktu nad Tuwima
Tylko po co to teraz? To można zrobić później.
Kpc21 pisze: i - prawdopodobnie jednocześnie - zamknięcie Niciarnianej.
Oby nie skoćzyło się tak że Nicianianą przejazdu nie budiet.
Kpc21 pisze: Chyba że może do tego czasu zdążą się wyrobić z Tramwajową, ale nie sądzę, bo nawet jeśli zburzą i odbudują wiadukt, to jeszcze jest do zrobienia remont nawierzchni i torowiska.
Ale to i tak na koniec innej inwestycji.
Bo ja tak, jeździłem też gdy go jeszcze nie było, i stwierdzam że buspas zdecydowanie się sprawdza.
Codziennie jeżdżę autobusem. Codzienne jest sznurek cwaniaków jadących buspasem oraz stojących czekających by ktoś ich wpuścił na środkowy pas. Dziś dla przykładu był zablokowany przejazd prawym pasem przy Pankiewicza stojącym autkiem osobowym (blondynka za kierownicą - patrzyła sie jak muł, czego od niej chcą) w poprzek buspasa.
Co z tego że mamy kawałeczek buspasa jak dalej do przystanku przy Źrodłowej daje radę czasem dopiero za trzecim rzutem zmiany świateł. Bo dopiero za drugim przejazd to codzienność.


================================================================================================

Kod: Zaznacz cały

 
 Komunikacyjne zmiany 11 listopada 
 
 We wtorek 11 listopada w okolicach Bazyliki Archikatedralnej zorganizowane zostaną tradycyjne obchody Święta Niepodległości. 
 Tego dnia w godz. 11-13 ul. Piotrkowska na wysokości bazyliki zostanie zamknięta, co oznacza wstrzymanie ruchu samochodowego i tramwajowego. Trasy zmieni pięć linii: 2, 3 (będzie podzielona na dwa niezależne odcinki), 6, 11, 16 oraz uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa Z4 łącząca pl. Wolności z pl. Niepodległości. Oto nowe trasy: 
 Linia 2: DĄBROWA - Dąbrowskiego, Rzgowska, plac Niepodległości, Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Limanowskiego, Aleksandrowska – SZCZECIŃSKA. 
 SZCZECIŃSKA – Aleksandrowska, Limanowskiego, Zachodnia, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka, plac Niepodległości, Rzgowska, Dąbrowskiego – DĄBROWA. 
 Linia 3: LODOWA - Przybyszewskiego, Piotrkowska, Pabianicka – CHOCIANOWICE-IKEA. 
 CHOCIANOWICE-IKEA – Pabianicka. Piotrkowska, Przybyszewskiego  - LODOWA. 
 Linia 3: WYCIECZKOWA – Warszawska, Łagiewnicka, Dolna, Zgierska, Zachodnia, Legionów, Cmentarna, Srebrzyńska – KOZINY. 
 KOZINY – Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, Zachodnia, Zgierska, Dolna, Łagiewnicka, Warszawska – WYCIECZKOWA. 
 Linia 6: KURCZAKI - Rzgowska, pl. Niepodległości, Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Ogrodowa, Północna, Franciszkańska, Wojska Polskiego, Strykowska – STRYKOWSKA. 
 STRYKOWSKA - Strykowska, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka, pl. Niepodległości, Rzgowska – KURCZAKI. 
 Linia 11: CHOCIANOWICE - IKEA - Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Zgierska – HELENÓWEK. 
 HELENÓWEK - Zgierska, Zachodnia, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka - CHOCIANOWICE – IKEA. 
 Linia 16: KURCZAKI - Rzgowska, Paderewskiego, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Zgierska, Łódzka, 1 Maja - PLAC KILIŃSKIEGO (ZGIERZ). 
 PLAC KILIŃSKIEGO (ZGIERZ) - 1 Maja, Łódzka, Zgierska, Zachodnia, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Paderewskiego, Rzgowska – KURCZAKI. 
 Linia Z4: PLAC WOLNOŚCI – Legionów, Zachodnia, Kościuszki, Struga, Wólczańska, Czerwona, Piotrkowska – PL. NIEPODLEGŁOŚCI. 
 PL. NIEPODLEGŁOŚCI - Piotrkowska, Czerwona, Wólczańska, Radwańska, Sienkiewicza, Tuwima, Kościuszki, Zachodnia, Legionów – PLAC WOLNOŚCI. 
 Tramwaje linii 2, 3 i 6 na pl. Nieodległości będą zatrzymywały się na przystanku dla linii 41. 
 Linia Z4 kursować będzie z częstotliwością co 10 minut. Autobusy będą zatrzymywały się na istniejących przystankach autobusowych oraz tramwajowych oraz na wysokości przystanków tramwajowych. 
 Parada tramwajów 
 Ok. godz. 12.30 uczestnicy obchodów Święta Niepodległości przejadą zabytkowymi tramwajami od Bazyliki aż do Manufaktury. W paradzie wezmą udział historyczne wagony: Herbrand GE-58, Lilpop II, Lilpop III, Sanok, 5N+5ND, 803N, skład 805Na w malowaniu historycznym, Pesa 122N. 
 Bieg Niepodległości 
 Również we wtorek 11 listopada w okolicach parku na Zdrowiu rozegrany zostanie I Łódzki Bieg Niepodległości. W godz. 11-13 zamknięta zostanie ul. Srebrzyńska na odcinku między al. Unii a ul. Jarzynową. Zmienionymi trasami pojadą autobusy linii 74, 74A i 74B. 
 Linie 74, 74A, 74B: WYDAWNICZA - Tuwima, Struga, Żeromskiego, Więckowskiego, Legionów, Unii, Solec, Biegunowa – HUTA JAGODNICA/NIECIĘCIN/TARGOWY RYNEK. 
 TARGOWY RYNEK / NIESIĘCIN/HUTA JAGODNICA –Biegunowa, Solec, Unii, Konstantynowska, Legionów, 1 Maja, Żeromskiego, Skłodowskiej-Curie, Zamenhofa, Nawrot, Przędzalniana, Tuwima – WYDAWNICZA. 
 Na trasie objazdu autobusy będą zatrzymywać się na istniejących przystankach oraz przystankach tymczasowych: 
 Solec – Borowa w kierunku zachodnim; 
 Solec – Wieczność w kierunku zachodnim. 
 


Kod: Zaznacz cały

 
 W związku obchodami Święta Niepodległości 11 Listopada, które odbędą się w dniu 11 listopada 2014r. w godz. około 10:45 - 13:00, zmianie ulegną trasy tramwajów linii 2, 3, 6, 11, 16 
 
 KOMUNIKAT 193/14 
 
 W związku obchodami Święta Niepodległości 11 Listopada, które odbędą się w dniu 11 listopada 2014r. w godz. około 10:45 - 13:00 na podstawie organizacji ruchu zatwierdzonej przez Zarząd Dróg i Transportu nastąpi czasowe wyłączenie ruchu tramwajowego na ul. Piotrkowskiej na wysokości Bazyliki Archikatedralnej. 
 
 Zmianie ulegną trasy tramwajów linii 2, 3, 6, 11, 16, jednocześnie zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza, linia Z4: 
 
 linia 2 
 DĄBROWA - Dąbrowskiego, Rzgowska, plac Niepodległości, Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Limanowskiego, Aleksandrowska – SZCZECIŃSKA 
 
 SZCZECIŃSKA – Aleksandrowska, Limanowskiego, Zachodnia, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka, plac Niepodległości, Rzgowska, Dąbrowskiego – DĄBROWA 
 
 linia 3 
 AUGUSTÓW - Rokicińska, Puszkina, Przybyszewskiego, Piotrkowska – PLAC NIEPODLEGŁOŚCI 
 
 PLAC NIEPODLEGŁOŚCI - Piotrkowska, Przybyszewskiego, Puszkina, Rokicińska – AUGUSTÓW 
 
 linia 3 
 LODOWA - Przybyszewskiego, Piotrkowska, Pabianicka – CHOCIANOWICE-IKEA 
 
 CHOCIANOWICE-IKEA – Pabianicka - Piotrkowska, Przybyszewskiego - LODOWA 
 
 linia 6 
 KURCZAKI - Rzgowska, pl. Niepodległości, Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Ogrodowa, Północna, Franciszkańska, Wojska Polskiego, Strykowska - STRYKOWSKA 
 
 STRYKOWSKA - Strykowska, Wojska Polskiego, Franciszkańska, Północna, Ogrodowa, Zachodnia, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka, pl. Niepodległości, Rzgowska - KURCZAKI 
 
 linia 11 
 CHOCIANOWICE - IKEA - Pabianicka, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Zgierska - HELENÓWEK 
 
 HELENÓWEK - Zgierska, Zachodnia, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka - CHOCIANOWICE - IKEA 
 
 linia 16 
 KURCZAKI - Rzgowska, Paderewskiego, Politechniki, Żeromskiego, Kopernika, Gdańska, Legionów, Zachodnia, Zgierska, Łódzka, 1 Maja - PLAC KILIŃSKIEGO (ZGIERZ) 
 
 PLAC KILIŃSKIEGO (ZGIERZ) - 1 Maja, Łódzka, Zgierska, Zachodnia, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Paderewskiego, Rzgowska - KURCZAKI 
 
 linia Z4 
 PLAC WOLNOŚCI – Legionów, Zachodnia, Kościuszki, Struga, Wólczańska, Czerwona, Piotrkowska – PL. NIEPODLEGŁOŚCI 
 
 PL. NIEPODLEGŁOŚCI - Piotrkowska, Czerwona, Wólczańska, Radwańska, Kościuszki, Zachodnia, Legionów – PLAC WOLNOŚCI 
 
 Tramwaje linii 2, 3, 6 przy przejeżdżaniu przez pl. Niepodległości będą zatrzymywały się na przystanku przyjazdowym i odjazdowym dla linii 41. 
 
 Autobusy linii Z4 będą zatrzymywały się na istniejących przystankach autobusowych i tramwajowych, oraz na wysokości przystanków tramwajowych 
 

Kod: Zaznacz cały

 
 W dniu 11 listopada 2014r., Święto Niepodległości, do Centrum Handlowego Ptak nie będą kursowały autobusy linii 50 i 70 
 
 Komunikat 195/14 
 
 Na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu w dniu 11 listopada 2014r., Święto Niepodległości, do Centrum Handlowego Ptak nie będą kursowały autobusy linii 50 i 70 
 
 linia 50 będzie kursować do krańcówki TUSZYŃSKA(RZGÓW) 
 
 linia 70 będzie kursować do krańcówki GADKA STARA 
 

Kod: Zaznacz cały

 
 W dniu 11 listopada 2014r. w godz. około 11:00 - 13:00, zmienionymi trasami pojadą autobusy linii 74, 74A i 74B 
 
 KOMUNIKAT 194/14 
 
 W związku z organizacją I Łódzkiego Biegu Niepodległości, który odbędzie się w dniu 11 listopada 2014r. w godz. około 11:00 – 13:00, zamknięta zostanie ulica Srebrzyńska na odcinku pomiędzy al. Unii Lubelskiej i ul. Jarzynową. W związku z powyższym na podstawie organizacji ruchu zatwierdzonej przez Zarząd Dróg i Transportu zmienionymi trasami pojadą autobusy linii 74, 74A i 74B. 
 
 linie 74, 74A, 74B 
 WYDAWNICZA - Tuwima, Struga, Żeromskiego, Więckowskiego, Legionów, Unii Lubelskiej, Solec, Biegunowa – HUTA JAGODNICA / NIECIĘCIN / TARGOWY RYNEK 
 
 TARGOWY RYNEK / NIESIĘCIN / HUTA JAGODNICA –Biegunowa, Solec, al. Unii Lubelskiej, Konstantynowska, Legionów, 1 Maja, Żeromskiego, Skłodowskiej-Curie, Zamenhofa, Nawrot, Przędzalniana, Tuwima - WYDAWNICZA 
 
 Na trasie objazdu autobusy będą zatrzymywać się na istniejących przystankach oraz przystankach tymczasowych: 
 
 - Solec – Borowa (4612) w kierunku zachodnim, zlokalizowany przed wjazdem do posesji na wypłytowanym fragmencie pobocza 
 
 - Solec – Wieczność (4613) w kierunku zachodnim, zlokalizowany przed skrzyżowaniem 
 
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 4 razy.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

linia 3
AUGUSTÓW - Rokicińska, Puszkina, Przybyszewskiego, Piotrkowska – PLAC NIEPODLEGŁOŚCI

PLAC NIEPODLEGŁOŚCI - Piotrkowska, Przybyszewskiego, Puszkina, Rokicińska – AUGUSTÓW

linia 3
LODOWA - Przybyszewskiego, Piotrkowska, Pabianicka – CHOCIANOWICE-IKEA

CHOCIANOWICE-IKEA – Pabianicka - Piotrkowska, Przybyszewskiego - LODOWA

Nie dość, że jedna trójka powtarza drugą to jedna z nich jedzie tam gdzie jest obecnie przebudowa torowiska :D.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Czepasz sie,
Przecież z uporem maniaka MPK informjue na przystankach że aktualmie linia 7 kursuje z Kozin na Niższą przez Zachodnią, Kościuszki, Piotrkowska, Dąbrowskiego....

Grunt to precyzyjna informacja.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

STUDI pisze:Przed i potem cały sznur stanie bo autobus zatrzyma się na przystanku. Jedna zatoczka niczego praktycznie nie zmieni.
Potem staną tylko ci którzy nie zdążyli ominąć autobusu który zjechał do zatoczki. Część pojedzie dalej już bez zatrzymań.
Ale to chyba można było cos zrobić? Za co się płaci urzędnikom? Za picie kawy?
Co można było zrobić? Wywłaszczyć ludzi? W sumie wtedy było to dużo prostsze niż obecnie.
Ględzenie przedwyborcze (nie straszyć) plus to co potrafił zrozumieć pismak. Przecież cały srodek skrżyżowania wymaga nowej podbudowy pod torowiska.
Nie pismak tylko sam ZDiT na stronie WWW.
Tylko po co to teraz? To można zrobić później.
Nie można, bo dofinansowanie na Fabryczny ucieknie.
Oby nie skoćzyło się tak że Nicianianą przejazdu nie budiet.
Widzewską przejazdu ma nie być, ale co do Niciarnianej ustalone jest przecież że będzie ten wiadukt. Najprawdopodobniej niestety z upośledzonym dojściem do przystanku ŁKA.
Codziennie jeżdżę autobusem. Codzienne jest sznurek cwaniaków jadących buspasem oraz stojących czekających by ktoś ich wpuścił na środkowy pas. Dziś dla przykładu był zablokowany przejazd prawym pasem przy Pankiewicza stojącym autkiem osobowym (blondynka za kierownicą - patrzyła sie jak muł, czego od niej chcą) w poprzek buspasa.
Co z tego że mamy kawałeczek buspasa jak dalej do przystanku przy Źrodłowej daje radę czasem dopiero za trzecim rzutem zmiany świateł. Bo dopiero za drugim przejazd to codzienność.
Za drugim, a nie za czwartym.

Ja za to dość ciekawą akcję widziałem dzisiaj na Kopcińskiego przed Narutowicza (w stronę Strykowa). Tuż przed samym skrzyżowaniem, na buspasie, rozkrzaczył się autobus. Jakiś GN dokładnie. W efekcie korek na buspasie potrafił sięgać... wiaduktu nad Tuwima. Mimo że dalej niż kawałek za przystankiem autobusowym żaden samochód osobowy na tym pasie nie ma racji bytu.

Ale w końcu... zjawiło się dwóch policjantów, patrol pieszy (albo zaparkowali gdzieś pod Tesco żeby nie pchać się w ten korek i żeby kierowców nie wypłoszyć z buspasa już samym radiowozem, bo nie byłoby kogo zatrzymać), obadali gdzie się kończy buspas a zaczyna buspaso-prawoskręt, i jednego kierowcę zatrzymali. Kolejnych pewnie też, ale to już nie wiem, bo wsiadłem do busa.

Kod: Zaznacz cały

 
 Komunikacyjne zmiany 11 listopada 
 
Tradycja. Pod katedrą tak mało miejsca, że trzeba jeszcze ludzi wpuszczać na torowisko.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

STUDI pisze:Czepasz sie,
Przecież z uporem maniaka MPK informjue na przystankach że aktualmie linia 7 kursuje z Kozin na Niższą przez Zachodnią, Kościuszki, Piotrkowska, Dąbrowskiego....

Grunt to precyzyjna informacja.
Winny jest ZDiT. Podobne błędy zdarzają się bardzo często ale co się dziwić, skoro urzędasy do pracy jeżdżą samochodami...
P.S. Zamiast narzekać zgłoś rozkład linii 7 do wymiany :D
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:Potem staną tylko ci którzy nie zdążyli ominąć autobusu który zjechał do zatoczki. Część pojedzie dalej już bez zatrzymań.
A na przystanku bez zatoki samochody przefruną nad autobusem.
Dwie minuty później (wcześniej) wszystkie autka staną i będą czekać na odjazd autobusu. Dlatego to nic nie zmiana. Wszystkie przystanki z zatoczkami to OK. Tylko część przystanków z zatoczkami - niewiele to zmienia.

Co można było zrobić? Wywłaszczyć ludzi? W sumie wtedy było to dużo prostsze niż obecnie.
Wystarczyło tylko odpowiednio zadziałać z pozwoleniami na budowy.
Tylko chcieć. Ale lepiej kawkę popijać.
Nie pismak tylko sam ZDiT na stronie WWW.
Sprawdź sobie zakres prac na tym skrzyżowaniu. Zobacz sobie na jakiej wysokości jest nowa nawierzchnia. do tego masz podbudowa pod torowisko. Później dopiero wierz w te brednie wygadywane przez ZDiT pod publikę (na dodatek przed wyborami - bo mieszkańcy mają dość objazdów i zamkniętych ulic). Całość skrzyżowania ma mieć nowa niweletę. Dla ZDiT jest brak przebudowy. Zacznij myśleć.
Dla ZDiT przebudowa to wtedy jak tam by były dwie estakady, tunel itd....
Nie można, bo dofinansowanie na Fabryczny ucieknie.
Po co przebudowa tego skrzyżowania? Do czego zjazdy - do pustego ogromnego placu? To dopiero powinno być gdy w ogóle będzie się cokolwiek budować w tzw NCŁ. Bo jak na razie to tylko są mrzonki o nowych budynkach.
ale co do Niciarnianej ustalone jest przecież że będzie ten wiadukt.
Tyle że wiadukt - estakada narusza pewne przepisy co bliskości budynków mieszkalnych...... Wystarczyło tylko nie robić na złość wykonawcy prac i nie skracać wjazdu do tunelu. Zamiast taniej jak to sobie darmozjad urzędnik wybzdurał będzie drożej, no ale jak to na państwowym - nie ważne, nie moje.

Za drugim, a nie za czwartym.
Dziś - trzecia zmiana światęł i autobus mógł przejechać za Żrodłową.
Mimo że dalej niż kawałek za przystankiem autobusowym żaden samochód osobowy na tym pasie nie ma racji bytu.
Bo buspasy to ogólnie fikcja. Zaś kierowcy wiedzą że buspas to teraz najszybszy pas jazdy po mieście. Tylko frajer nie jedzie buspasem.

Tradycja. Pod katedrą tak mało miejsca, że trzeba jeszcze ludzi wpuszczać na torowisko.
Nie w tym problem ale w tym że nie ma tras objazdowych na ŁTR.
Przeszkadzał łącznik na Czerwonej, nie można było wybudować łącznika na Tuwima (Gdańska - Kościuszki - nawet byłaby zawracania). Koniecznie trzeba budować bezsensowny tunel pod Żeromskiego (a tak by była możliwość połączenie Al. Politechniki z centrum). Ten tunel na WZ to kretynizim. Wielki tunel - ale dalej i tak korek na skrzyżowaniu marszałków. No ale będziemy mieć megalomańska fosę (jedna burza i będzie można zawody w nurkowaniu urządzać...) w centrum miasta plus namiot ozdobiony ptasimi odchodami. Będzie cool.
A tak to jak zawsze objazd od Legionów do RLL.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

W związku z zakończeniem remontu ulicy Liściastej na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu od dnia 15 listopada 2014 r. ulegną zmianie trasy autobusów linii 73 i 89.



linia 73 powrót na stałą trasę



linia 89 SZCZECIŃSKA (cmentarz) - Szczecińska, Wersalska, Kaczeńcowa, św. Teresy, Traktorowa, Aleksandrowska, Limanowskiego, Dworzec Łódź Żabieniec, Brukowa, Pojezierska, Włókniarzy, Liściasta, Zgierska, Sikorskiego, Świtezianki - ŚWITEZIANKI (Nastrojowa)



ŚWITEZIANKI (Nastrojowa) - Świtezianki, Sikorskiego, Zgierska, Liściasta, Włókniarzy, Pojezierska, Brukowa, Limanowskiego, Aleksandrowska, Traktorowa, św. Teresy, Kaczeńcowa, Wersalska, Szczecińska - SZCZECIŃSKA (cmentarz)

MPK
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Tylko frajer nie jedzie buspasem.
Tylko cwaniak jedzie buspasem.

Brak tras objazdowych to inna kwestia (związana raczej z awariami), ale nie zmienia to faktu, że takie uroczystości nie powinny wpływać na funkcjonowanie komunikacji miejskich.
Sprawdź sobie zakres prac na tym skrzyżowaniu. Zobacz sobie na jakiej wysokości jest nowa nawierzchnia. do tego masz podbudowa pod torowisko. Później dopiero wierz w te brednie wygadywane przez ZDiT pod publikę
A czy ja twierdzę że ZDiT wywiąże się z tej obietnicy? Wręcz przeciwnie, właśnie podaję to w wątpliwość.
Po co przebudowa tego skrzyżowania? Do czego zjazdy - do pustego ogromnego placu? To dopiero powinno być gdy w ogóle będzie się cokolwiek budować w tzw NCŁ. Bo jak na razie to tylko są mrzonki o nowych budynkach.
Jakie zjazdy? Pojedyncze jezdnie wiaduktu będą zamykane z powodu budowy tunelu kolejowego, który ma przebiegać pod jego filarami. Wiadukt podczas prac nie może być obciążony.
A na przystanku bez zatoki samochody przefruną nad autobusem.
Nad jakim autobusem? Jeśli już ominą autobus na przystanku z zatoką, to nie będą już miały nad czym fruwać.

Część nadal będzie stać, ale jeśli autobus zjedzie do kolejnej zatoczki (zakładając że kilka przystanków z wielu jest w nie wyposażonych), kolumna kolejnych kilku samochodów go ominie. Ogólny czas przejazdu samochodem prywatnym gdy jedzie autobus zostanie skrócony.
Tyle że wiadukt - estakada narusza pewne przepisy co bliskości budynków mieszkalnych...... Wystarczyło tylko nie robić na złość wykonawcy prac i nie skracać wjazdu do tunelu. Zamiast taniej jak to sobie darmozjad urzędnik wybzdurał będzie drożej, no ale jak to na państwowym - nie ważne, nie moje.
Tory będą na lekko wyniesionym wiadukcie, a jezdnia zejdzie na dół. Tak jak było dotychczas na Tramwajowej. Nawet jeśli łamie to jakieś przepisy, mieszkańcy na ten wariant (jako jeden z możliwych dwóch) się zgodzili. Szkoda że miasto nie zgodziło się na inne rozwiązania, np. wiadukt nad torami w ciągu przyszłej Trasy Konstytucyjnej (co jest wprawdzie droższe, ale przyszłościowe), ale poza aspektem finansowym wchodzi tu jeszcze kwestia dostępnego czasu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze: Tylko cwaniak jedzie buspasem.
Co za różnica jak go zwał. Ważny jest efekt że buspas to fikcja.
Kpc21 pisze: Brak tras objazdowych to inna kwestia (związana raczej z awariami), ale nie zmienia to faktu, że takie uroczystości nie powinny wpływać na funkcjonowanie komunikacji miejskich.
1. Wystarczyło pomyśleć aby zapewnić takie trasy. W pierwszym wariancie ŁTR łącznik Czerwona Wróblewskiego miał być wyremontowany (!) a na obydwu końcach po dwa rozjazdy. Można jeszcze wrócić cześciowo- jak juz wyburzono większość fabrycznej zabudowy (naiwny myśli o odbudowie, argument - wyburzona zabytkowa willa na Zgierskiej -buduje sie hipermarket / galeria handlowa....) to może jednak połączyć drogą i tramwajem Pl. Reymonta i skrzyżowanie Wróblewskiego - Al. Politechniki. A ponieważ dalej na zachód aż się prosi by te slumsy zagospodarować - to i tramwaj może dalej pojechać taj dawniej pod Al Włókniarzy. Jakaś wspomagająca linia (a'la 1, 4, 5....) wystarczy a nowy tor da możliwość organizowania krótszych objazdów. .

2. Uroczystości były i będą. W sumie trudno oczekiwać by robić je "od zaplecza". Niestety nie mamy typowego starego miasta a pechowo katedra i ten G.N.Ż akurat jest tam gdzie jest.
A czy ja twierdzę że ZDiT wywiąże się z tej obietnicy? Wręcz przeciwnie, właśnie podaję to w wątpliwość.
Sorry bo takie cytowanie sugerowało że potwierdzasz fakt iż nie będzie przebudowywane to skrzyżowanie.
Jakie zjazdy? Pojedyncze jezdnie wiaduktu będą zamykane z powodu budowy tunelu kolejowego, który ma przebiegać pod jego filarami. Wiadukt podczas prac nie może być obciążony.
Ale przecież będzie. Przęsło i jego podpora będzie nadal obciążone tak jak było. Samochodów na przęśle nie ubędzie.
Jeśli już ominą autobus na przystanku z zatoką
Ale wcześniej stały za tym autobusem i potem znowu za nim będą stać.
Na całym odcinku od Tomaszowskiej do hipermarketu nie ma świateł więc jedynie autobus zatrzymuje ruch pojazdów plus skręcający w lewo.
Ogólny czas przejazdu samochodem prywatnym gdy jedzie autobus zostanie skrócony.
Nie dla wszystkich. W tym problem. Albo zatoczki albo puszczamy ruch inną drogą. Niestety nie ma alternatywy w tej części miasta. Nie ma alternatywy a popyt na przejazd tą ulicą będzie coraz większy.
Tory będą na lekko wyniesionym wiadukcie, a jezdnia zejdzie na dół.
Czyli stromy wjazd/podjazd dla pociągów. Potem się ktoś dopatrzy że z tego powodu nie da rady szybkich puścić.... Wystarczyło nie robić szumu i zrobić wjazd jak pierwotnie planowano.
Nawet jeśli łamie to jakieś przepisy, mieszkańcy na ten wariant (jako jeden z możliwych dwóch) się zgodzili.
Zgoda mieszkańców nie ma nic do tego.
Szkoda że miasto nie zgodziło się na inne rozwiązania, np. wiadukt nad torami w ciągu przyszłej Trasy Konstytucyjnej (co jest wprawdzie droższe, ale przyszłościowe)
Jest jeszcze Puszkina która można było tunelem puścić pod torami.... Na południe droga już jest (wystarczy remont) tylko wydłużyć do porzuconej "Trasy Śląskiej"
Na północ - OK trochę gimnastyki, ale południowa strona Pomorskiej nie ma praktycznie zabudowy. Nie mówię że to idealne rozwiązanie ale jest rozwiązanie. Na dodatek część jest gotowa. Mogłoby być już zbudowane. Choćby tyko te nowe odcinki, Puszkina mogła zostać na pewien czas jaka jest. Podobne piekiełko jest na Złotnie. Sznur jadących z centrum oraz Retkinii na Teofilów. Zamiast rozwiązać problem jedynie zrobiono nowy asfalcik na al. Unii.
, ale poza aspektem finansowym wchodzi tu jeszcze kwestia dostępnego czasu.
To dopiero teraz się urzędnicy zorientowali że coś trzeba zrobić z Niciarnianą? A co przez ten początkowy okres kadencji Zdanowskiej robiono?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

STUDI pisze:Co za różnica jak go zwał. Ważny jest efekt że buspas to fikcja.
Czy każdy kierowca to cwaniak? Wydaje mi się, że oni jednak są w mniejszości.
1. Wystarczyło pomyśleć aby zapewnić takie trasy. W pierwszym wariancie ŁTR łącznik Czerwona Wróblewskiego miał być wyremontowany (!) a na obydwu końcach po dwa rozjazdy. Można jeszcze wrócić cześciowo- jak juz wyburzono większość fabrycznej zabudowy (naiwny myśli o odbudowie, argument - wyburzona zabytkowa willa na Zgierskiej -buduje sie hipermarket / galeria handlowa....) to może jednak połączyć drogą i tramwajem Pl. Reymonta i skrzyżowanie Wróblewskiego - Al. Politechniki. A ponieważ dalej na zachód aż się prosi by te slumsy zagospodarować - to i tramwaj może dalej pojechać taj dawniej pod Al Włókniarzy. Jakaś wspomagająca linia (a'la 1, 4, 5....) wystarczy a nowy tor da możliwość organizowania krótszych objazdów. .
Trochę dyskusji o trasach objazdowych już na tym forum było. Problem jest taki, że nikt nie wybuduje odcinka torów, po którym liniowo nic nie będzie jeździć. Tu wystarczyłoby odbudować torowisko na Wróblewskiego i Czerwonej.
2. Uroczystości były i będą. W sumie trudno oczekiwać by robić je "od zaplecza". Niestety nie mamy typowego starego miasta a pechowo katedra i ten G.N.Ż akurat jest tam gdzie jest.
Ale przed samą katedrą, na placu, miejsca nie brakuje. Jeśli tego mało, są jeszcze uliczki po bokach pl. Katedralnego, tam też ewentualny tłum może się wysunąć. Można nawet zająć ten jeden pas ruchu, zostawiając wolne torowisko. A nawet i drugi z chodnikiem po drugiej stronie, a torowisko wygrodzić barierkami.
Ale przecież będzie. Przęsło i jego podpora będzie nadal obciążone tak jak było. Samochodów na przęśle nie ubędzie.
Jak nie ubędzie, jak będzie zamknięte dla ruchu?
Ale wcześniej stały za tym autobusem i potem znowu za nim będą stać.
Nie wszyscy, niektórzy go ominą gdy akurat stanie w tej zatoczce.

Tak poza tym, na mapie Tomaszowska wygląda na prostą jak drut. Co za problem w takim razie ominąć autobus który zatrzymał się na przystanku pasem ruchu dla przeciwnego kierunku jazdy?
Czyli stromy wjazd/podjazd dla pociągów. Potem się ktoś dopatrzy że z tego powodu nie da rady szybkich puścić.... Wystarczyło nie robić szumu i zrobić wjazd jak pierwotnie planowano.
Jak można być aktywnym użytkownikiem na forum SSC i nie orientować się, jak to ma wyglądać?

Szybkie pociągi w tym miejscu i tak nie będą już jechać szybko. Od Widzewa na wszystkich torach będzie zasilanie 3 kV DC, a tory KDP będą wykorzystywane również przez zwykłe pociągi.

Skoro zdecydowano się na takie rozwiązanie, najwyraźniej jest ono możliwe technicznie. W przeciwnym wypadku rozwiązano by to inaczej. Robienie wyjazdu tak jak planowano pierwotnie w obecnej sytuacji z tą "soczewką" byłoby ryzykowne.
Jest jeszcze Puszkina która można było tunelem puścić pod torami.... Na południe droga już jest (wystarczy remont) tylko wydłużyć do porzuconej "Trasy Śląskiej"
Puszkina jest daleko.
Na północ - OK trochę gimnastyki, ale południowa strona Pomorskiej nie ma praktycznie zabudowy. Nie mówię że to idealne rozwiązanie ale jest rozwiązanie. Na dodatek część jest gotowa.
Pchanie jakiegokolwiek ruchu w Pomorską jest złym rozwiązaniem ze względu na niewydolne Rondo Solidarności.
To dopiero teraz się urzędnicy zorientowali że coś trzeba zrobić z Niciarnianą? A co przez ten początkowy okres kadencji Zdanowskiej robiono?
Proponuję nieco dokładniej śledzić zagadnienia związane z budową dworca, wiedziałbyś wszystko.

Decyzję co będzie robione z Niciarnianą podjęto już bodajże jakiś rok temu. Wcześniej - nie od razu - odkryto tą "soczewkę" wodną, która praktycznie uniemożliwiła budowę tunelu według pierwotnych planów i trzeba było coś wymyśleć. Uznano że na wysokości Niciarnianej tory mogą biec w poziomie terenu, a większe nachylenie torowiska między Niciarnianą a Fabrycznym nie będzie problemem. Ale jeśli tory mają biec w poziomie terenu, a nie tak jak planowano jeden poziom poniżej terenu - to odpowiednio podnieść trzeba jezdnię, która pierwotnie miała być w poziomie terenu, w efekcie miała się znaleźć jeden poziom ponad poziomem terenu (czyli na wiadukcie). To nie spodobało się okolicznym mieszkańcom, więc miasto poszło im na rękę (wcale nie musiało) uzgadniając z PLK możliwość innego rozwiązania - tory w poziomie terenu, a jezdnia poniżej. Jezdni "soczewka" nie przeszkadza, ona chyba nie jest na wysokości ul. Niciarnianej tylko pod torami w którąś stronę od niej. I taki wariant będzie realizowany.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Kpc21 pisze:Tak poza tym, na mapie Tomaszowska wygląda na prostą jak drut. Co za problem w takim razie ominąć autobus który zatrzymał się na przystanku pasem ruchu dla przeciwnego kierunku jazdy?

Na Tomaszowskiej powstały zatoki (ale nie pamiętam czy wszędzie), natomiast w godzinach szczytu na Kolumny nie ominiesz autobusu i nie wyprzedzisz traktora/koparki. Powód? Zakaz wyprzedzania prawie na całym odcinku od Rzgowskiej do Tomaszowskiej, jeden wielki sznur i korek (nie zator) przed skrzyżowaniem Kolumny z Tomaszowską od wszystkich trzech stron.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Zakaz wyprzedzania nie oznacza zakazu omijania, to dwa różne manewry. Mówię tu oczywiście o autobusie zatrzymującym się na przystanku, nie koparce. Oczywiście wtedy gdy nie ma ruchu z naprzeciwka, może tam jest inaczej. Ale swoją drogą, kto by się spodziewał że takie peryferyjne uliczki na terenach w zasadzie wiejskich (mimo że to jeszcze Łódź) się korkują? Na nieco bardziej miejskiej Łagiewnickiej (odcinek od Okólnej do wiaduktu kolejowego) nie ma problemu żeby ominąć autobus. Nie miałem z tym problemu nawet w piątek rano, gdy szedł tamtędy praktycznie cały ruch do Łodzi od Strykowa ze względu na zamkniętą dla ruchu Strykowską.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze: Czy każdy kierowca to cwaniak? Wydaje mi się, że oni jednak są w mniejszości.
Tak przeciętnie co piąty jest cwaniakiem z tego co widzę codzinne rano na Palki....
Problem jest taki, że nikt nie wybuduje odcinka torów, po którym liniowo nic nie będzie jeździć. Tu wystarczyłoby odbudować torowisko na Wróblewskiego i Czerwonej.
.....ale może jeździć
Wobec tego należałoby ten kawałek torów na al Kościuszki i Żwirki rozebrać bo nic nie będzie jeździć liniowo.
Można nawet zająć ten jeden pas ruchu, zostawiając wolne torowisko. A nawet i drugi z chodnikiem po drugiej stronie, a torowisko wygrodzić barierkami.
Widać za mało jest miejsca, po drugie barierki
uroczystość to uroczystość. Problem jest raczej w braku objazdów.
Przykład to awaria na Pomorskiej. Ciekawe objazdy i trasy zjadowe, wyjazdowe...
Jak nie ubędzie, jak będzie zamknięte dla ruchu?
A drugie przęsło? Przecież jakby całkowicie zamykali to nie robiono by tych przejazdów przez tory.
Jeśli podpory są całkowicie niezależne maja własne oddzielne funadementy to prawie OK. Jeśli jednak mają wspólne elementy konstrukcyjne to niestety jedynie jest ząłożenie że spadnie obciążenie ale grubo poniżej połowy - konstrukcje przęsła też ważą. Ponadto przez korki wydłuży sie okresy pełnego zajęcia pasa drogowego. A jak dojdzie to S8.....
Dodatkowo grunt nie zawsze jest materiałem sypki, stałym. Często ma cechy płynu nienewtonowskiego. Wtedy naprężenie jest przenoszone w dal od podpory poprzez tarcie wewnętrzne w takiej brei.
Powinni to połączyć z wyłączeniem większości jezdni na skrzyżowaniu marszałków. no ale niestety opóźnienia bo nie można profesjonalnie przygotowac przetargu....
o za problem w takim razie ominąć autobus który zatrzymał się na przystanku pasem ruchu dla przeciwnego kierunku jazdy?
No tak, bo nie ma jadących z przeciwka. Obudź sie jak jest zapchana ulica to w dwie strony. A nie chodzi tu Tomaszowską a ulicę Kolumny. Tomaszowska wcześniej pełniła rolę drogi wylotowej, więc jest szerzej - jest miejsce na zatoczki a nawet poszerzenie jezdni zaś ul. Kolumny była wiejską boczna drogą
Jak można być aktywnym użytkownikiem na forum SSC i nie orientować się, jak to ma wyglądać?
Aktywnym specjalnie nie jestem. Nie zawsze jest czas przedzierać się przez tasiemce.
Szybkie pociągi w tym miejscu i tak nie będą już jechać szybko. Od Widzewa na wszystkich torach będzie zasilanie 3 kV DC, a tory KDP będą wykorzystywane również przez zwykłe pociągi.
Ale sam wiesz, że niektóre czasem decyzje polityczne nie są poparte racjonalnymi argumentami. Trafi się ktoś kto powie że nie można i wymyślą ci na wysokich stołkach urzędniczych że KDP pojedzie inaczej.
Skoro zdecydowano się na takie rozwiązanie, najwyraźniej jest ono możliwe technicznie. W przeciwnym wypadku rozwiązano by to inaczej. Robienie wyjazdu tak jak planowano pierwotnie w obecnej sytuacji z tą "soczewką" byłoby ryzykowne.
Przecież każdy rozumny człowiek wie że w XIX wieku jak zakładano fabrykę w dobie pary szczególnie, to musiało być dogodne źródło wody w pobliżu. Śmieszy mnie więc argument że nie wiedziano o wodzie.
Wykorzystano dla ściemy podziemne jeziorko by nie wywlekać innych brudów na wierzch.

Puszkina jest daleko.
[/quoe]ale tu i tak chodzi o tranzyt przez większość miasta - ktoś jadący pawie lokalnie (powiedzmy Brzeziny - Rzgów) codziennie do pracy nie będzie korzystać z płatnej A1. Jak na odcinku obok Łodzi A1 nie będzie przemianowana na S1 to niestety będzie opłata - chyba ze zmieni się rząd i nowy zadecyduje inaczej.

Reasumując te 2 km nie stanowią problemu. Chodzi tylko o ominięcie parku.
Pchanie jakiegokolwiek ruchu w Pomorską jest złym rozwiązaniem ze względu na niewydolne Rondo Solidarności.
Nie czytasz. Powtórzę chodzi o ominięcie parku przy budowie trasy Konstytucyjnej. Czyli nie ma mowy o kierowaniu ruchu do Ronda Solidarności. Na północ pojedzie tak jak jest obecnie w planach. Zresztą ZDiT i tak chce nowe drogi wybudować pomiędzy TK a A1.

Z drugiej strony Łodzi zgadzamy się jako miasto pobudować parki przy zarezerwowanym pasie na trasę Karskiego. Tworzymy argument ze droga podzieli park.... Samemu sobie torpedować plany.... Genialne. Nawet wygranej przez opozycję nie potrzeba. :lol:
Proponuję nieco dokładniej śledzić zagadnienia związane z budową dworca, wiedziałbyś wszystko. Decyzję co będzie robione z Niciarnianą podjęto już bodajże jakiś rok temu. Wcześniej - nie od razu - odkryto tą "soczewkę" wodną
Nawet co jest sprzed roku a nawet dwóch lat to jest w zasadzie "teraz".
Za duża skala inwestycji by sobie klocki przestawiać praktycznie już na etapie realizacji. Soczewka wodna to nie jest coś co nagle wyskoczyło , dlaczego - napisałem proste wytłumaczenie. Brak profesjonalizmu albo problemy cysto polityczne..... W ostateczności jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę. Ta awantura o parki tez nienajlepiej świadczy o władzach miasta.
Zablokowany