Tramwaj pod ziemią?

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

No właśnie doczytałem. Wygląda na to, że ponad 303 mln zł, więc 50%.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

2013/14 czyli równolegle z remontem Przybyszewskiego wiaduktu na Przybyszewskiego? Będzie się działo.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Mogą jeszcze w tym czasie robić wiadukt na Śmigłego Rydza to lepiej zawczasu z Obroną Cywilną ustalić ewakuację całego kwartału na czas remontu :>
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Dwie trasy na Widzew byłyby remontowane w tym czasie, więc gdyby akurat był remont wiaduktu na Przybyszewskiego i remont torów na Piłsudskiego (od Śmigłego-Rydza w stronę Widzewa) to na okres tego remontu trzeba byłoby usunąć, którąś z linii 8 lub 10.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

gothmucha pisze:Spójrz kilka postów wyżej, makowski o tym pisał.

Dzięki, ale chodziło mi o jakieś szczegóły i formę - bo jeśli znów będzie farsa w postaci "napiszcie maile, a i tak odpiszemy, że pisała to wszystko jedna osoba, bo były podobne postulaty" to nie ma o czym rozmawiać...

W każdym razie, gdyby pojawiły się jakieś terminy to proszę o info na forum ;)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A propos remontu to w jakiej technologii zostaną wykonane torowiska? Uda się przeforsować ładne torowiska trawiaste (i w miarę możliwości modernizację całej reszty torowisk na trasie na trawiaste, o ile nie wymagałoby to zbyt dużo czasu, pracy i pieniędzy)? Uda się wymusić na MPK KZ szynową, a nie autobusową (która na tej trasie może sprawdzić się kiepsko) tzn. ściągnięcie dwukierunków z całych Niemiec i okolic, zwłaszcza że duża część torów jest już zrobiona?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

A poprzednio nie robili tego po jednym torze?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

No ja pamiętam jeden taki remont - niedokończony remont torowiska na odcinku Kościuszki-Toya (no ale dlaczego do jasnej cholery nie pociągnęli tego do najbliższej zwrotnicy tylko po najlepszym torowisku w mieście, na którym można spokojnie (tramwajem, nie konstalem) wyciągnąć 70 km/h jest jeden z najgorszych). Była sygnalizacja wahadłowa i tramwaje jeździły po jednym torze
makowski
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: czw 23:48, 03 mar 2011

Post autor: makowski »

Zrobiłem notatkę ze spotkania w ZDiT w tej sprawie: http://rzecznik.dlalodzi.info/aktualnosci/371-trammwaj-retknia-olechow-dostepnosc
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

Więcej detali na spotkaniu konsultacyjnym.

Podpowiem, że w sumie będą trzy odcinki PAT, dwie pętle tramwajowo-autobusowe i parę innych fajnych rzeczy. Czego na pewno nie będzie w studium: zbliżenia tramwaju do dworca Łódź Kaliska - wiązałoby się to ze zbyt dużą przebudową tego węzła. Lepiej te pieniądze wydać na DTC, gdyż obecnie są w tym miejscu jedne z najbardziej obciążonych przystanków przesiadkowych.

Wrzodem projektu jest dla mnie Targowa, ale to ciężko będzie ugryźć.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mch, łącznie zmieniany 1 raz.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

W Łodzi, nie bedzie takiego czegos jak komunikacja zastępcza w postaci dwukierunkowych tramwajów, dlatego iż MPK, nie posiada tzw. "esów" czyli tego co łączy dwa tory. Ostatni raz było to użyte jak sobie dobrze przypominam na Mickiewicza.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jeśli zaistnieje taka potrzeba, żaden problem taki "es" zrobić. Tym bardziej, że w przeszłości MPK już to stosowało.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Dwie wspólne pętle - mam nadzieję, że nie chodzi o Augustów i Wyszyńskiego. Cokolwiek z linii 98 na Olechowie pozostanie i bynajmniej powinna ona dojeżdzać przez dworzec Widzew do ronda Inwalidów. Na Retkini natomiast już są dwie pętle autobusowe. Fajnie, że w końcu zaczynają myśleć o usprawnieniach, ale akurat tych dwóch pętli sobie nie wyobrażam. Chyba, że chodzi o Batorego i Bratysławską, ale to też - dla jednej linii to bez sensu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

Wyszyńskiego i Batorego. Augustów tylko tramwajowy ze zmienionym kierunkiem zawracania i przystankami dwukierunkowymi (obecnie tylko w kier. wschodnim). Przystanek przelotowy w kier. zachodnim pełniłby także rolę przystanku odjazdowego dla tramwajów zawracających w tym miejscu.*

Generalnie starano się utrzymać zasadę, że tramwaje jadące w jednym kierunku zatrzymują się przy tym samym peronie (a więc np. na pętlach eksploatowanych na co dzień oznacza to rezygnację z osobnych peronów dla poszczególnych linii).


---
edycja:
* Augustów - dot. wariantu wydłużenia przez Rokicińską.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mch, łącznie zmieniany 4 razy.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Aha, czyli pewnie wszystkie linie retkińskie wrzucą na Wyszyńskiego. Natomiast na Batorego - 98? 90? 91?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

To ponowię jeszcze pytanie o technologię torów - jest rekomendacja torowisk trawiastych czy te torowiska niewymagające podbijania to ma być coś innego (oby nie ERS/płyta węgierska na wydzielonym, to wygląda koszmarnie)?
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

Ztcp ze względu na koszty wykonawca rekomendował jednak klasyczną technologię podsypkową poza miejscami, gdzie torowisko pełni rolę PAT lub ciągu dla pojazdów serwisowych i uprzywilejowanych.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Łódź rozmawia o rozbudowie trasy W-Z, która połączy Retkinię z Janowem

2012-01-12, Aktualizacja: dzisiaj 09:09

Polska Dziennik Łódzki Agnieszka Magnuszewska
Rozbudowa trasy W-Z z Widzewa na Retkinię miała rozpocząć się w 2012 roku. Inwestycja ma pochłonąć 500 mln zł a Łódź przeznaczyła w budżecie miasta tylko 2 mln zł. W czwartek przedstawiciele magistratu będą rozmawiać o trasie W-Z z przedstawicielami Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Do Warszawy jadą dyrektorzy Zarządu Dróg i Transportu oraz Biura Strategii Rozwoju i Funduszy. Czego dokładnie mają dotyczyć rozmowy? Być może budowy dworca tramwajowego naprzeciwko Centralu. Budowę dworca od czterech lat promuje Inicjatywa na rzecz Przyjaznego Transportu (IPT). Magistrat nie zdradza na razie szczegółów rozmów, przedstawi je dopiero w piątek.

Dworzec tramwajowy między al. Kościuszki a ul. Piotrkowską miałby stanowić centrum przesiadkowe dla pasażerów, kursujących po trasie W-Z i Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Zamiast ul. Żwirki, tramwaje pojechałyby al. Mickiewicza.

- Tramwaje jadące po trasie ŁTR skręcałyby z al. Kościuszki w al. Mickiewicza, a potem w ul. Piotrkowską. Żeby stworzyć dworzec i dobudować na al. Mickiewicza dwa dodatkowe tory, trzeba byłoby rozsunąć jezdnie. Konieczna byłaby likwidacja chodnika przy Centralu, ale obecnie i tak służy on za parking - mówi Tomasz Bużałek z IPT.

Przez przejścia przy skrzyżowaniu Kościuszki - Mickiewicza przemieszcza się nawet tysiąc pasażerów MPK na godzinę.

Mogliby korzystać z dworca przy Centralu. - W koncepcji trasy W-Z uwzględniono węzeł przesiadkowy na al. Mickiewicza. Nowoczesny dworzec, na który trzeba byłoby wydać 20 - 30 mln zł, zachęcałby do korzystania z komunikacji miejskiej - zaznacza Bużałek.

Podobny dworzec tramwajowy powstał we Wrocławiu i to przy drodze bardziej obciążonej ruchem niż ciąg Mickiewicza - Piłsudskiego.

- Zresztą auta mogą jeździć tunelem. Jeżeli już ma on powstać, bo tego chce ZDiT, to zamiast przy pl. Zwycięstwa lepiej wybudować go między Kościuszki a Piotrkowską - mówi Bużałek.

Tunel przy Muzeum Kinematografii był promowany, gdy za ZDiT odpowiadał Dariusz Joński jako wiceprezydent.

- Rozbudowa trasy W-Z miała rozpocząć się w 2012 roku. Ale jest to raczej niemożliwe, jeśli miasto przeznaczyło na to tylko 2 mln zł - podkreśla Joński.

Mnie kiedyś ze ZDiT odpisano (a było to z 4 - 5 lat temu), że budowa zakończy się ok. 2011 ;)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez przemeqq, łącznie zmieniany 1 raz.
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

mch pisze:Ztcp ze względu na koszty wykonawca rekomendował jednak klasyczną technologię podsypkową poza miejscami, gdzie torowisko pełni rolę PAT lub ciągu dla pojazdów serwisowych i uprzywilejowanych.


Kamieniołom już nieaktualny. Na dzień dzisiejszy jest trawa i płyty, zależnie od miejsca.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ale płyty tylko na odcinkach wspólnych z jezdnią, na wydzielonych (nie PAT) trawiaste? Czy płyty mogą pojawić się na odcinkach wydzielonych?

I nie udałoby się w ramach dofinansowanego projektu WZ zrobić też Kopernika (jako przygotowanie do objazdów) i Śmigłego-Rydza (dla 14)? Mam nadzieję, że przynajmniej zakup wagonów będzie porządny - od razu na całe 8, 10, 12, 14 plus mała rezerwa - 2 sztuki, chociaż idealnie byłoby jeszcze dokupić brakujące 4 na ŁTR. Wtedy 11 na Pesach, 16A i 15 na CR-ach, kilkanaście M8C-NF na resztę tras i mielibyśmy dość cywilizowany poziom taboru.
ODPOWIEDZ