Tramwaj pod ziemią?
gothmucha pisze:Spójrz kilka postów wyżej, makowski o tym pisał.
Dzięki, ale chodziło mi o jakieś szczegóły i formę - bo jeśli znów będzie farsa w postaci "napiszcie maile, a i tak odpiszemy, że pisała to wszystko jedna osoba, bo były podobne postulaty" to nie ma o czym rozmawiać...
W każdym razie, gdyby pojawiły się jakieś terminy to proszę o info na forum
A propos remontu to w jakiej technologii zostaną wykonane torowiska? Uda się przeforsować ładne torowiska trawiaste (i w miarę możliwości modernizację całej reszty torowisk na trasie na trawiaste, o ile nie wymagałoby to zbyt dużo czasu, pracy i pieniędzy)? Uda się wymusić na MPK KZ szynową, a nie autobusową (która na tej trasie może sprawdzić się kiepsko) tzn. ściągnięcie dwukierunków z całych Niemiec i okolic, zwłaszcza że duża część torów jest już zrobiona?
A poprzednio nie robili tego po jednym torze?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
No ja pamiętam jeden taki remont - niedokończony remont torowiska na odcinku Kościuszki-Toya (no ale dlaczego do jasnej cholery nie pociągnęli tego do najbliższej zwrotnicy tylko po najlepszym torowisku w mieście, na którym można spokojnie (tramwajem, nie konstalem) wyciągnąć 70 km/h jest jeden z najgorszych). Była sygnalizacja wahadłowa i tramwaje jeździły po jednym torze
Zrobiłem notatkę ze spotkania w ZDiT w tej sprawie: http://rzecznik.dlalodzi.info/aktualnosci/371-trammwaj-retknia-olechow-dostepnosc
Więcej detali na spotkaniu konsultacyjnym.
Podpowiem, że w sumie będą trzy odcinki PAT, dwie pętle tramwajowo-autobusowe i parę innych fajnych rzeczy. Czego na pewno nie będzie w studium: zbliżenia tramwaju do dworca Łódź Kaliska - wiązałoby się to ze zbyt dużą przebudową tego węzła. Lepiej te pieniądze wydać na DTC, gdyż obecnie są w tym miejscu jedne z najbardziej obciążonych przystanków przesiadkowych.
Wrzodem projektu jest dla mnie Targowa, ale to ciężko będzie ugryźć.
Podpowiem, że w sumie będą trzy odcinki PAT, dwie pętle tramwajowo-autobusowe i parę innych fajnych rzeczy. Czego na pewno nie będzie w studium: zbliżenia tramwaju do dworca Łódź Kaliska - wiązałoby się to ze zbyt dużą przebudową tego węzła. Lepiej te pieniądze wydać na DTC, gdyż obecnie są w tym miejscu jedne z najbardziej obciążonych przystanków przesiadkowych.
Wrzodem projektu jest dla mnie Targowa, ale to ciężko będzie ugryźć.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mch, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli zaistnieje taka potrzeba, żaden problem taki "es" zrobić. Tym bardziej, że w przeszłości MPK już to stosowało.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Dwie wspólne pętle - mam nadzieję, że nie chodzi o Augustów i Wyszyńskiego. Cokolwiek z linii 98 na Olechowie pozostanie i bynajmniej powinna ona dojeżdzać przez dworzec Widzew do ronda Inwalidów. Na Retkini natomiast już są dwie pętle autobusowe. Fajnie, że w końcu zaczynają myśleć o usprawnieniach, ale akurat tych dwóch pętli sobie nie wyobrażam. Chyba, że chodzi o Batorego i Bratysławską, ale to też - dla jednej linii to bez sensu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Wyszyńskiego i Batorego. Augustów tylko tramwajowy ze zmienionym kierunkiem zawracania i przystankami dwukierunkowymi (obecnie tylko w kier. wschodnim). Przystanek przelotowy w kier. zachodnim pełniłby także rolę przystanku odjazdowego dla tramwajów zawracających w tym miejscu.*
Generalnie starano się utrzymać zasadę, że tramwaje jadące w jednym kierunku zatrzymują się przy tym samym peronie (a więc np. na pętlach eksploatowanych na co dzień oznacza to rezygnację z osobnych peronów dla poszczególnych linii).
---
edycja:
* Augustów - dot. wariantu wydłużenia przez Rokicińską.
Generalnie starano się utrzymać zasadę, że tramwaje jadące w jednym kierunku zatrzymują się przy tym samym peronie (a więc np. na pętlach eksploatowanych na co dzień oznacza to rezygnację z osobnych peronów dla poszczególnych linii).
---
edycja:
* Augustów - dot. wariantu wydłużenia przez Rokicińską.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mch, łącznie zmieniany 4 razy.
Łódź rozmawia o rozbudowie trasy W-Z, która połączy Retkinię z Janowem
2012-01-12, Aktualizacja: dzisiaj 09:09
Polska Dziennik Łódzki Agnieszka Magnuszewska
Rozbudowa trasy W-Z z Widzewa na Retkinię miała rozpocząć się w 2012 roku. Inwestycja ma pochłonąć 500 mln zł a Łódź przeznaczyła w budżecie miasta tylko 2 mln zł. W czwartek przedstawiciele magistratu będą rozmawiać o trasie W-Z z przedstawicielami Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.
Do Warszawy jadą dyrektorzy Zarządu Dróg i Transportu oraz Biura Strategii Rozwoju i Funduszy. Czego dokładnie mają dotyczyć rozmowy? Być może budowy dworca tramwajowego naprzeciwko Centralu. Budowę dworca od czterech lat promuje Inicjatywa na rzecz Przyjaznego Transportu (IPT). Magistrat nie zdradza na razie szczegółów rozmów, przedstawi je dopiero w piątek.
Dworzec tramwajowy między al. Kościuszki a ul. Piotrkowską miałby stanowić centrum przesiadkowe dla pasażerów, kursujących po trasie W-Z i Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Zamiast ul. Żwirki, tramwaje pojechałyby al. Mickiewicza.
- Tramwaje jadące po trasie ŁTR skręcałyby z al. Kościuszki w al. Mickiewicza, a potem w ul. Piotrkowską. Żeby stworzyć dworzec i dobudować na al. Mickiewicza dwa dodatkowe tory, trzeba byłoby rozsunąć jezdnie. Konieczna byłaby likwidacja chodnika przy Centralu, ale obecnie i tak służy on za parking - mówi Tomasz Bużałek z IPT.
Przez przejścia przy skrzyżowaniu Kościuszki - Mickiewicza przemieszcza się nawet tysiąc pasażerów MPK na godzinę.
Mogliby korzystać z dworca przy Centralu. - W koncepcji trasy W-Z uwzględniono węzeł przesiadkowy na al. Mickiewicza. Nowoczesny dworzec, na który trzeba byłoby wydać 20 - 30 mln zł, zachęcałby do korzystania z komunikacji miejskiej - zaznacza Bużałek.
Podobny dworzec tramwajowy powstał we Wrocławiu i to przy drodze bardziej obciążonej ruchem niż ciąg Mickiewicza - Piłsudskiego.
- Zresztą auta mogą jeździć tunelem. Jeżeli już ma on powstać, bo tego chce ZDiT, to zamiast przy pl. Zwycięstwa lepiej wybudować go między Kościuszki a Piotrkowską - mówi Bużałek.
Tunel przy Muzeum Kinematografii był promowany, gdy za ZDiT odpowiadał Dariusz Joński jako wiceprezydent.
- Rozbudowa trasy W-Z miała rozpocząć się w 2012 roku. Ale jest to raczej niemożliwe, jeśli miasto przeznaczyło na to tylko 2 mln zł - podkreśla Joński.
Mnie kiedyś ze ZDiT odpisano (a było to z 4 - 5 lat temu), że budowa zakończy się ok. 2011
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez przemeqq, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale płyty tylko na odcinkach wspólnych z jezdnią, na wydzielonych (nie PAT) trawiaste? Czy płyty mogą pojawić się na odcinkach wydzielonych?
I nie udałoby się w ramach dofinansowanego projektu WZ zrobić też Kopernika (jako przygotowanie do objazdów) i Śmigłego-Rydza (dla 14)? Mam nadzieję, że przynajmniej zakup wagonów będzie porządny - od razu na całe 8, 10, 12, 14 plus mała rezerwa - 2 sztuki, chociaż idealnie byłoby jeszcze dokupić brakujące 4 na ŁTR. Wtedy 11 na Pesach, 16A i 15 na CR-ach, kilkanaście M8C-NF na resztę tras i mielibyśmy dość cywilizowany poziom taboru.
I nie udałoby się w ramach dofinansowanego projektu WZ zrobić też Kopernika (jako przygotowanie do objazdów) i Śmigłego-Rydza (dla 14)? Mam nadzieję, że przynajmniej zakup wagonów będzie porządny - od razu na całe 8, 10, 12, 14 plus mała rezerwa - 2 sztuki, chociaż idealnie byłoby jeszcze dokupić brakujące 4 na ŁTR. Wtedy 11 na Pesach, 16A i 15 na CR-ach, kilkanaście M8C-NF na resztę tras i mielibyśmy dość cywilizowany poziom taboru.