Tramwaj pod ziemią?
Znając życie, to 0
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Pewnie 1. Najtańszy, stosunkowo logiczny (w ogóle to naprawdę miło, że udało się odkręcić to pierwsze trefne SW i zrobić nowe, lepsze), szybki (byłoby fajnie gdyby przynajmniej tutaj został ustawiony priorytet bezwzględny), w miarę dostępny, nie powodujący żadnej utraty połączeń przez obecnych użytkowników trasy (mój chyba jednak faworyt - wariant 3., który zbliża tramwaj do ludzi, spowodowałby degradację połączenia na odcinku RI-Augustów, możliwe że nawet o ponad 60%)
Czy na Dw. Kaliskim na pewno będą dwa osobne tory w kierunku centrum?
Czy na Dw. Kaliskim na pewno będą dwa osobne tory w kierunku centrum?
A co Cię przeraża w samej idei przeniesienia przystanków? To, że w końcu uporządkowany zostanie burdel z odjazdami tramwajów tym samym kierunku z różnych przystanków?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mch, łącznie zmieniany 1 raz.
Podwójnym czy potrójnym? Bo tutaj ryzykowałbym nawet 95-metrowy peron 3xT, albo przynajmniej 70-metrowy 2xT lub T+2xA (w zależności od tego co podjedzie), ruch na tym węźle może stać się naprawdę solidny (22 pociągi plus 18 autobusów, z czego po de facto planowanym w tym SW rozbiciu 98 częstotliwość na 98 może wzrosnąć). Może to nie jest warszawskie 60poc/h (które nie jest wcale takie proste do obsłużenia podwójnymi przystankami), ale biorąc pod uwagę obsługę zwrotnicy i dużą przesiadkowość tego węzła, lepiej żeby mogło się tam zatrzymać maksymalnie dużo pojazdów.Rozdzielają się za peronem przystankowym Bandurskiego - Łódź Kaliska.
PS. Pewną zaletą wariantu 2. jest to, że żadne konstale nie mają wjazdu do tunelu (z pasażerami) ze względu na konstrukcję - pojawiłyby się 3 linie obsługiwane normalnym taborem.
Cały odcinek centralny (a najlepiej wszystko poza może wjazdem w Widzew) na przystankach podwójnych, mam nadzieję?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
Mało nam doświadczeń po ŁTRze? Przystanki za skrzyżowaniami były jego największym błędem projektowym, zdecydowanie nie dla pakowania się ponownie w ten sam bajzel.mch pisze:A co Cię przeraża w samej idei przeniesienia przystanków? To, że w końcu uporządkowany zostanie burdel z odjazdami tramwajów tym samym kierunku z różnych przystanków?
Wariant 1 oczywiście najlepszy, nie wprowadza głupich udziwnień spowalniających ruch (przystanki za skrzyżowaniami) i nie psuje po prostu WZtki
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez msq, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie, przystanki pojedyncze i nieprawidłowe ustawienie sygnalizacji (która powinna być przy tego typu skrzyżowaniach [pomijając oczywiście Central] ustawiona na absolutny priorytet nawet przy trybie zapasowym bez Rapida)Przystanki za skrzyżowaniami były jego największym błędem projektowym,
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
Zostawię to bez słowa komentarza, nie wiem co teraz napisać.
Ale ciekawie został napisany komentarz !
Ale ciekawie został napisany komentarz !
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Biletomat, łącznie zmieniany 1 raz.
Wariant 0 jest zdecydowanie najtańszy ale to za bardzo nie ma sensu bo to da tylko to, że tramwaj będzie miał proste tory na całym odcinku. Wydaje mi się, że wybiorą wariant 1 bo jest najtańszy i po takim będzie się jechać najszybciej ewentualnie jeszcze przez Przybyszewskiego.
Co do wariantu 2 to nie ma sensu ciągnąć tamtędy tramwajów z trasy WZ bo będą jechać dłużej i będą powodować większe korki a poza tym jest to najdroższa oferta.
Jeśli chodzi o Nowe Centrum Łodzi to dobry byłby wariant 2 ale wzdłuż linii 13 i to ulepszyłoby przejazd tramwajów 9, 12 i 13 ale to kolejna inwestycja i na pewno szybko takiej nie zrealizują.
Co do wariantu 2 to nie ma sensu ciągnąć tamtędy tramwajów z trasy WZ bo będą jechać dłużej i będą powodować większe korki a poza tym jest to najdroższa oferta.
Jeśli chodzi o Nowe Centrum Łodzi to dobry byłby wariant 2 ale wzdłuż linii 13 i to ulepszyłoby przejazd tramwajów 9, 12 i 13 ale to kolejna inwestycja i na pewno szybko takiej nie zrealizują.
Oczywiście, że tak. Jeżeli projektant myślał, że w centrum miasta da totalnie wzbudzaną falę dla ~30 poc/h to delikatnie mówiąc, pomylił się. Takich rzeczy się nie stosuje na obszarach centralnych, przy takiej ilości brygad.Nie, przystanki pojedyncze i nieprawidłowe ustawienie sygnalizacji (która powinna być przy tego typu skrzyżowaniach [pomijając oczywiście Central] ustawiona na absolutny priorytet nawet przy trybie zapasowym bez Rapida)
Jakbyś sobie to wyobrażał na skrzyżowaniu marszałków? Bo ja już widzę taką np. 9 stojącą cały cykl świateł i blokującą 8/10 oczekującą na przejazd na wprost. Wkur* pasażerów uwięzionych w bezczynnie stojącym tramwaju - bezcenny.
Ciekawe jak zmieniliby linie tramwajowe przy wariancie 1.
Główną linią trasy WZ jest linia 10, więc ta linia będzie jeździć na odcinku Wyszyńskiego - DELL, 9 pewnie z Konstantynowa też do DELL'a.
W opisie jest, że jedna linia będzie skręcać w Puszkina i na Lodową pewnie będzie to linia 8. Natomiast nie wiadomo co będzie z linią 3 czy będzie jechać do Lodowej czy dalej przez Puszkina i Rokicińską do Della ale wydaje mi się, że pewnie do Lodowej.
Główną linią trasy WZ jest linia 10, więc ta linia będzie jeździć na odcinku Wyszyńskiego - DELL, 9 pewnie z Konstantynowa też do DELL'a.
W opisie jest, że jedna linia będzie skręcać w Puszkina i na Lodową pewnie będzie to linia 8. Natomiast nie wiadomo co będzie z linią 3 czy będzie jechać do Lodowej czy dalej przez Puszkina i Rokicińską do Della ale wydaje mi się, że pewnie do Lodowej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.