Tramwaj pod ziemią?

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Tunel ma być tylko pod DTC. Jeśli będą robić to metodą górniczą, to wyobrażam to sobie tak, że najpierw zrobią wykop na zachód od Kościuszki i na wschód od Piotrkowskiej, a pod przyszły DTC się podkopią. Właściwie nie różni się to specjalnie od odkrywki, poza tym że podczas prac będą musieli od razu podpierać "sufit". Ale i tak cały ten odcinek będzie zablokowany ze względu na istniejące już wykopy na zachód i wschód od DTC. Ruchu samochodowego sobie tam nie wyobrażam. Wcześniej powinny powstać jezdnie zbiorcze, z których w przyszłości będzie się skręcać w Kościuszki i Piotrkowską, ale to będą po dwa pasy w każdym kierunku, przy czym po jednym najprawdopodobniej trzeba będzie przeznaczyć na tymczasowe buspasy (inaczej zatka się nawet komunikacja miejska).

W opisie wariantu wygląda to tak (wklejam screeny, bo kopiuje się bez polskich znaków):

Obrazek

Zastanawia mnie, jak rozwiążą torowisko między Żeromskiego a DTC. Z tego co piszą, po obu stronach DTC torowisko ma być nad wykopem, na betonowych wspornikach, tak jak widać tutaj. Czy nie lepiej w takim razie pociągnąć je na tych wspornikach do Żeromskiego, żeby na całej długości biegło na poziomie gruntu? Umożliwi to bezproblemowy skręt tramwajów w Żeromskiego w razie objazdów, bez robienia kółek przez Kopernika, co zabiera całe 10 minut.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 4 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

Koszty. Budowa czegoś takiego oznacza konieczność zrezygnowania z innego elementu inwestycji.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Kazik pisze:Obawiam się tylko, że ze względu na ciasną zabudowę skrzyżowania Żwirki/Piotrkowska nie da się zbudować łuku

Kwestia promienia łuku. Jako, że ma to być tylko łuk awaryjny, to spokojnie można zrobić minimalny promień, albo i zaplot. Tak czy inaczej myślę, że projektant to policzył, skoro mu za to płacą.
DTC zostanie szybko zrewidowane, szkoda wywalać kilkuset milionów na jeden przystanek.

Napisz od razu "kilkuset miliardów", co sobie będziesz żałować.
Warto natomiast zainwestować te pieniądze w tabor.

Nie warto. Dobra infrastruktura raz zbudowana będzie służyć dekady. Zakup kilkunastu tramwajów ani nie zahamuje odpływu pasażerów ani nie podniesie znacząco poziomu obsługi.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Dobra infrastruktura raz zbudowana będzie służyć dekady.
Tramwaje w sumie też (ze 30 lat). Ale tu bardziej istotny jest przełom w myśleniu ZDiT - to ma nie być remont torowiska plus źle ustawiony system sygnalizacji za grube miliony tylko przemyślana trasa z udogodnieniami dla pasażerów
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Zależy, bo jak tramwaje będą miały jeździć po zdezelowanych torowiskach to po 10 latach będzie z nimi to samo co z Citkami - ostatnio słyszałem 1208 jak jeździć to myślałem, że zaraz się rozpadnie, a ma około 10 lat dopiero! O to wszystko trzeba dbać, no niestety taka prawda.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Co do jakości taboru - niestety fakt. Citek 1203 jechał dziś tak głośno, że skutecznie zagłuszył jadącego z przeciwka Konstala. Jeśli tak głośne mają być "nowoczesne wagony", to trudno dziwić się mieszkańcom Widzewa, że nie chcą mieć tego pod oknami.
ODPOWIEDZ