Od czerwca mniej autobusów i tramwajów na ulicach

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
bombardier
Czasem wpada
Posty: 99
Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009

Od czerwca mniej autobusów i tramwajów na ulicach

Post autor: bombardier »

lodz.naszemiasto.pl/artykul/391286,od-czerwca-mniej-autobusow-i-tramwajow-na-ulicach-lodzi,id,t.html
Autobusy i tramwaje będą kursować realnie, czyli rzadziej. To podstawowe założenie nowych rozkładów jazdy, nad którymi od marca pracuje Zarząd Dróg i Transportu oraz MPK.
Puste kursy będą wycinane z rozkładów
We wtorek, w dużej sali obrad o godz. 12 propozycje zmian, które przedstawiamy obok, zostaną zaprezentowane łodzianom. Dotyczą one 20 linii autobusowych i 4 tramwajowych.

- Koniec z autobusami i tramwajami widmo w rozkładzie . Nie chcę oszukiwać pasażerów. Dlatego na wielu liniach może zostać ograniczona liczba kursów - mówi Dariusz Joński, wiceprezydent Łodzi. - Poza tym część taboru woziła głównie powietrze. Do Della kursował przegubowiec, a jego pracownicy jeżdżą tylko na dwie zmiany. Chcemy też zaproponować likwidację linii "L", dzięki czemu MPK pozyska rezerwowe autobusy, których nie ma, a powinno być sześć.

W pracach zespołów przygotowujących nowy rozkład uczestniczyli m.in. przedstawiciele stowarzyszenia Inicjatywa na rzecz Przyjaznego Transportu. Zgłosili wiele uwag, ale...

- Nie mogliśmy zapoznać się z końcowym raportem i nie wiem, ile naszych sugestii zawiera - zwierzył się nam Tomasz Bużałek, współzałożyciel Inicjatywy na rzecz Przyjaznego Transportu. - W dyskusjach czułem opór ze strony ZDiT na wiele rozwiązań. Urzędnicy byli niechętni wobec wyłączenia z ruchu ulicznego Zielonej i Kilińskiego. Wspólnie z MPK chcieliśmy wyodrębnionych pasów ruchu dla autobusów, ale i tu był sprzeciw. Podobnie, jak na zmiany tras. Niechęć urzędników wynikała ze strachu przed skargami pasażerów. To może lepiej nic nie robić? - dodaje sarkastycznie.

Przedstawiciele stowarzyszenie zwrócili uwagę na to, że reforma linii tramwajowych z 2001 roku została całkowicie rozmontowana. Rozwiązania, które cieszyły łodzian, przestały istnieć. Przypomnijmy, że po reformie wszystkie tramwaje jeździły co 7-8 minut. Powstały nowe trasy. Obecnie tylko trzy linie przetrwały bez zmian od 2001 roku.

- Miasto patrzy na komunikację miejską, zastanawiając się, w jaki sposób wydać jak najmniej - mówi Tomasz Bużałek. - Nie potrafi jednak poradzić sobie z zarabianiem na tym interesie. Tnie koszty, a to przekłada się na coraz większe straty. W ten sposób nigdy nie zbudujemy dobrych rozwiązań dla transportu publicznego.

* * * * *

Raport z prac zespołów ZDiT i MPK opracowujących nowe rozkłady MPK

Zmiany na poszczególnych liniach już zaproponowane przez zespoły opracowujące rozkłady:

50 - skrócenie trasy z Gadki Starej do pl. Niepodległości o odcinek, który pokrywa się z liniami tramwajowymi (zysk - autobus rezerwowy)
52 - zmniejszenie liczby kursów
54 - krańcówka przy tramwaju ŁTR, zakończenie trasy od zachodu przy ul. Wólczańskiej
55 - rezygnacja z kursów do Della, wszystkie kursy będą docierały do lotniska (zysk - likwidacja trzech linii kursujących rzadko, na rzecz jednej z dużą częstotliwością, likwidacja L, pozyskanie dwóch autobusów na rezerwę
57- zmniejszenie liczby kursów
59 - ograniczenie liczby kursów po godz. 19 do 3-4 autobusów na godzinę, przywrócenie starej trasy Sikorskiego, Zgierska, Zachodnia, Legionów, bez wjazdu w ul. Łagiewnicką
65 - rezygnacja z kursów do lotniska
69 - zmniejszenie liczby kursów
73 - zmniejszenie liczby kursów
79 - zmniejszenie liczby kursów
80 - krańcówka przy tramwaju ŁTR, od wschodu koniec trasy przy ul. Sienkiewicza, Skrócenie trasy przez skierowanie wszystkich kursów ul. Kusocińskiego, wycofanie jednego autobusu w szczycie
81 - zmniejszenie liczby kursów
82 - krańcówka przy tramwaju ŁTR, zakończenie trasy od zachodu przy ul. Wólczańskiej
83 - krańcówka przy tramwaju ŁTR, od wschodu koniec trasy przy ul. Sienkiewicza
85 - zmniejszenie liczby kursów
86 - zmniejszenie liczby kursów poprzez wycofanie jednego autobusu w dni robocze i soboty
87 - zmniejszenie liczby kursów
95 - tylko wybrane kursy dotrą do Della, głównie w godzinach zmian w fabryce. Zmniejszenie kursów autobusów przegubowych, wożących powietrze
98 - skrócenie trasy z Janowa do Dworca Łódź Kaliska, tylko w godzinach zmian będą kursy do Nowego Józefowa
N6 - skrócenie połowy kursów do ronda Powstańców 1863 roku, kursy co godzinę
2 - skrócenie do pętli Szczecińska, do Chochoła dojedzie tylko linia 8
5 - skrócenie trasy do pętli Żabieniec
12 - skrócenie części kursów do pętli Telefoniczna
16 - połowa kursów tylko do pl. Niepodległości, reszta bez zmian do Portu Łódź

Propozycje usprawnienia komunikacji miejskiej

1. Przesunięcie porannego szczytu komunikacyjnego z godz. 6 na 6.30 (wiele autobusów jeździ pustych - zajętych 25 proc. miejsc)

2. Ograniczenie częstotliwości kursowania komunikacji miejskiej w sobotę po godz. 16 i w niedzielę cały dzień (kursy
co 20 min)

3. Ograniczenie ruchu samochodów na odcinku Północna - Piłsudskiego (obecnie 908 pojazdów jeździ tam w ciągu godziny)

4. Ograniczenie ruchu samochodów na ul. Narutowicza na odcinku Wschodnia - Piotrkowska oraz na Zielonej od Piotrkowskiej do Żeromskiego

5. Wydzielenie torowisk z jezdni na ul. Przybyszewskiego (od Kilińskiego do Śmigłego-Rydza), Narutowicza (w rejonie Kopcińskiego), Kilińskiego (od Piłsudskiego do Dąbrowskiego)

6. Dobudowanie pasa ruchu dla aut na Pomorskiej przy rondzie Solidarności, uwalniając torowisko od samochodów

7. Wprowadzenie wydzielonych pasów ruchu dla autobusów w ciągach ulic Jaracza - Więckowskiego, Tuwima - Struga, Kopcińskiego

8. Wspólne trasy tramwajowo-autobusowe na Legionów od Kasprzaka do Włókniarzy, Przybyszewskiego od Śmigłego-Rydza do Nurta - Kaszyńskiego, Rydza-Śmiegłego od Przybyszewskiego do Milionowej

9. Zakaz jazdy na wprost z prawego pasa z wyjątkiem MPK na skrzyżowaniach i ciągach ulicznych na Piłsudskiego i Mickiewicza od Niciarnianej do al. Włókniarzy, w ciągu ulic Śmigłego-Ry-dza - Kopcińskiego - Palki - Strykowska, skrzyżowanie Obywatelska - al. Włókniarzy
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

52, 69, 73, 79, 85, 87 - zmniejszenie ilości kursów. Chyba żart. Co oni chcą jeszcze ciąć z tych linii? Co roku autobusów tam ubywa. Takie linie jak 52, 73, czy 79 jeżdzą bardzo rzadko w porównaniu z tym co było jeszcze niedawno. Mam nadzieję, że chodzi tu o wybrane godziny (np. wczesno poranne), a nie o godziny szczytu, a broń Boże o wieczory (nie tylko w dni robocze).

N6 - oszczędności zerowe (w przypadku taboru - żadne), a rozmontowywane zaczną być tym razem założenia reformy linii nocnych.

98 - a co z połączeniem ul. Maratońskiej z Centralem (czy na upartego - regularnego połączenia Nowego Józefowa z centrum)? Dublowanie z tramwajem na trasie W-Z będzie cały czas, a zlikwidowane zostanie dość istotne połączenie z południowej części Retkini, gdzie tramwaju nie ma. Podobnie z resztą w przypadku 50 - zniknie połączenie z pl. Niepodległości i PŁ na dworzec Kaliski (w zamian za dawną '20', obecnie nie do odtworzenia przez tramwaj), a po Pabianickiej autobus będzie cały czas konkurował z super ŁTR.
Co do Retkini:
Nie lepiej 80 z Maratońskiej przez Kusocińskiego i Central do Sienkiewicza (obecnie dubel z 99) i 98 z Nowego Józefowa przez Central również do Sienkiewicza albo do czasu wybudowania tramwaju na Olechów - na Janów bez zmian?

16 - co do tego ma Port Łódź? 11 jeździ tam za rzadko? I co z Paderewskiego? Nie rozumiem.
MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Post autor: MKMLODZ »

65 tylko do Nowych Sadów to zły pomysł. Teraz mieszkańcy północnej Łodzi będą mieli o wiele cięższy dojazd na lotnisko. 16 do Portu Łódź to chyba kpina - do Helenówka identyczna trasa jak 11. 2 na Szczecińską? Jeszcze jakoś to przejdzie... Z ograniczeniem kursowania komunikacji w weekendy nie zgadzam się. Wielu turystów właśnie w niedzielę zwiedza miasto. Poza tym, ludzie jeżdżą też na Arturówek, do Łagiewnik itd.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Pomysł z 55 i 65 jest dobry. Może ktoś w końcu zacznie tym jeździć, bo 1-2 kursy na godzinę z Pienistej, czy Elektronowej w przypadku 65 to marnowanie taboru na wożenie powietrza. Nigdy nie zauważyłem tłumów jeżdzących z Julianowa na lotnisko, a z centrum na Nowe Sady w godzinach zmian w zakładach - owszem.


Niech najpierw obniżą ceny migawek zgodnie z zapowiedzią (od kwietnia), a potem biorą się za kasowanie brygad.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

To jest jakaś kpina. Kolejne cięcia w przypadkach linii, na których obsady trzeba by zwiększyć. Bezsensowne skrócenie 5, 50 i 98. Jedyny plus to zmiany na 55 i 65 (i ewentualnie 95) oraz powrót na starą trasę 59. Reszta woła o pomstę do nieba i jest kolejnym etapem rozmontowywania transportu publicznego w naszym mieście, tylko teraz pod ładnym płaszczykiem i przy zgodzie i zadowoleniu wszystkich.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Oszczędności należy szukać gdzie indziej i w wielu przypadkach chodzi tylko o częstotliwości. Np. Za dużo brygad linii 98 zostaje po szczycie, pytanie - po co 86/7 w soboty? 80 gdyby we wszystkich kursach jeździła prosto Kusocińskiego, mogłoby tam jeździć mniej autobusów w robocze po szczycie. Dlaczego ostatnie kursy 62 jadą praktycznie razem z N3?

Na innych liniach można za to coś dodać (powrót 78A/10, czy 73/6).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
raddrum
Czasem wpada
Posty: 87
Rejestracja: śr 19:08, 21 lut 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: raddrum »

98 - skrócenie trasy z Janowa do Dworca Łódź Kaliska, tylko w godzinach zmian będą kursy do Nowego Józefowa
Jeżeli zmiana wejdzie w życie w końcu zostanę zmobilizowany do skończenia prawa jazdy (przez lato będę mógł jeszcze jeździć rowerem).
Co ma zrobić około 500 osób pracujących w ŁSSE na Józefowie w innych godzinach niż 6-14-22?
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Skoro będą cięcia na liniach autobusowych, 25 nowych sztuk ma ok. września się pojawić, więc nie będzie braków taborowych i się może coś zezłomuje jednak?
Obrazek
przemotz280
Bywalec
Posty: 161
Rejestracja: pn 03:46, 06 lut 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: przemotz280 »

A niech wprowadzą tę zmianę - ot, na próbę, jak zawsze. Braku kursów i mega opóźnień to nie wyeliminuje, bo warsztaty będą jakie są i tabor będzie się psuł zawsze, lud przesiądzie się na puszki i jeszcze większe korki będą. Zaś następna rewolucja będzie już likwidacją komunikacji miejskiej w Łodzi.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez przemotz280, łącznie zmieniany 1 raz.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

8 maja (w sobotę) odbędą się konsultacje społeczne w tej sprawie, najprawdopodobniej w dużej sali obrad Rady Miejskiej.

Ilu z was zamierza przyjść? Bo już nie pytam, ilu z was się tym interesowało, kiedy nad zmianami pracowały zespoły, w których mogli też uczestniczyć mieszkańcy (i np ja uczestniczyłem).
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

najprawdopodobniej ja przyjdę, tak jak dziś
a teraz o tym co było na spotkaniu:
linia 2 - skrócona do Szczecińskiej (argument: dalej są 2 osoby na kurs)
linia 5 - w szczycie do Szczecińskiej, poza do Żabieńca
12 - Stoki, 12A na Telefoniczną (bo "potok urywa się na osiedlu studenckim")
16 - Kurczaki, 16A plac Niepodległości
50 skrócona do pl. Niepodległości lub Politechniki (dalej jeździ 150 osób na dobę),
55 na Lotnisko (likwidacja 55A)
65 skrócona do Nowych Sadów
80 całość ulicą Kusocińskiego (likw. 80A)
95 skrócona do okolic Puszkina/Dąbrowskiego, dalej tylko w szczycie
L - likwidacja
o 98 czy 57 wzmianki nie było
54 i 82 do Wólczańskiej, padła możliwość skrócenia 74 i 83 do Sienkiewicza

poranny szczyt od 6:30, tramwaje w soboty po 16ej i niedziele 20 takt 20 minut

padła propozycja likwidacji 59 oraz wydłużenia 85 przez Zawiszy, Dolną, Łagiewnicką, Sikorskiego do 11 Listopada

ale i tak nic nie przebije pana z Rady Osiedla "Doły" bodajże, który optował za wydłużeniem 57 do CZMP, uruchomieniem linii tramwajowej Doły - Teofilów, twierdził że wszystkie trasy są północ - południe, a nie ma połączeń WZ, wskazywał też na złe połączenie Stoków ze Śródmieściem, a pętlę Północna umieścił w Parku Szarych Szeregów Obrazek
pozdr
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Z tym porannym szczytem od 6.30 to zależy jeszcze od trasy. Z obrzeży miasta, ludzie jadący do pracy na 7.00, jadą już po 6.00.

16A do placu Niepodległości - a co z Paderewskiego? Nie lepiej wywalić w ogóle tą linię, skierować coś innego do Zgierza i puścić inne linie (np. 6 i 15) co 7,5 min?

Trochę szkoda tych Stoków. To już lepiej 64 do W-Z i w tramwaj.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
emilek12
Sympatyk forum
Posty: 652
Rejestracja: sob 13:38, 13 gru 2008
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Post autor: emilek12 »

Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi pisze:Wstęp
Podstawą rozpoczęcia działalności doraźnych zespołów ds.
poprawy funkcjonowania lokalnego transportu zbiorowego w
Łodzi, były liczne skargi i uwagi mieszkańców, na jakość usług
świadczonych przez MPK – Łódź Sp. z o.o. W tym celu,
Wiceprezydent Miasta Łodzi, Pan Dariusz Joński, powołał do
życia 4 zespoły, których głównym celem było określenie
kierunków działań w zakresie poprawy funkcjonowania
lokalnego transportu zbiorowego. W/w zespoły zajęły się
tematyką:
• rozkładów jazdy,
• organizacji ruchu,
• weryfikacji wynagrodzenia,
• infrastruktury torowo – sieciowej.
Za najważniejsze uznano dostosowanie rozkładów jazdy do
możliwości przewozowych MPK – Łódź.

Głównym celem prac zespołu ds. rozkładów jazdy było
określenie możliwości przewozowych MPK - Łódź
Sp. z o.o. i dostosowanie do nich wielkości zamówionej
pracy przewozowej oraz wysokości wynagrodzenia.
W wyniku prac zespołu ustalono, iż w chwili obecnej MPK
– Łódź Sp. z o.o., jest w stanie wysyłać na trasy:
• 313 autobusów z 313 zamówionych, z czego 12
na liniach komunikacji zastępczej i 17 na liniach
wykraczających poza granice miasta Łodzi;
występuje brak rezerw liniowych;
• 177 tramwajów plus 3 rezerwy liniowe.

Z powyższego zestawienia wynika, że w przypadku
awarii kilku autobusów na trasie, MPK-Łódź nie jest
w stanie zapewnić pojazdów zastępczych. Minimalna
liczba autobusów rezerwowych powinna wynosić
minimum 10-12 sztuk, zaś optymalna – 16. Stąd też
decyzja o wprowadzeniu DORAŹNYCH działań,
mających na celu poprawę niezawodności kursowania
pojazdów MPK, w szczególności autobusów.
Należy podkreślić, iż osiągnięcie poziomu jakości sprzed
2003 roku, będzie wymagało znacznego zwiększenia
nakładów finansowych na transport oraz wprowadzania
rozwiązań dających priorytet komunikacji miejskiej.
Proces ten będzie długotrwały.

Przyczyny
Punktualność należy do grupy najczęściej ocenianych
przez podróżnych wskaźników jakościowych transportu
zbiorowego. Od kilku lat zaobserwować można nasilone
problemy z utrzymaniem tego wskaźnika na
zadowalającym poziomie. Szczególnie dotkliwe dla
pasażerów są braki kursów. Zebrane w latach 2006-2009
dane pokazują, że przeważająca liczba tych braków
wynikała z winy własnej przewoźnika.
Przyczyną takiego stanu rzeczy jest dotychczasowy
model finansowania usług przewozowych ze strony
miasta, tj. szukanie oszczędności, bez optymalizacji
rozkładów jazdy, co w efekcie doprowadziło do sytuacji,
w której miejski przewoźnik ma problemy z prawidłową
realizacją podstawowych usług.

Na podstawie danych stwierdzono, iż prace
Zespołu powinny skupić się zatem na przeanalizowaniu
problemu niewystarczającej liczby taboru w stosunku do
zapotrzebowania określonego przez rozkłady jazdy
i opracowaniu planu naprawczego polegającego na
urealnieniu rozkładów oraz poczynienia w miarę
możliwości oszczędności pozwalających na wzrost stawki
za wozokilometr przy posiadanych zasobach
budżetowych.
Pozostałe zespoły zajęły się tematyką priorytetów
w ruchu oraz określenia optymalnej wartości
wynagrodzenia.

Powyższą tezę potwierdzają wyniki badań zleconych
przez ZDiT, w której mieszkańcy Łodzi, zapytani
o największą wadę lokalnego transportu zbiorowego
w Łodzi, odpowiadają:
• niepunktualność, wypadanie z rozkładu - 63,79%
• brudny tabor, brzydkie zapachy - 20,64%
• zniszczony, stary tabor,awaryjność - 10,69%
• za mała częstotliwość kursowania - 7,69%
• duży tłok w komunikacji - 7,13%

Wyniki prac
Przedstawione poniżej propozycje są środkami
zaradczymi pozwalającymi na pozyskanie dodatkowych
pojazdów na rezerwy liniowe oraz poczynienie
oszczędności finansowych, jednak niewystarczających do
całkowitego wyeliminowania problemów. Trzeba zdawać
sobie sprawę z faktu, że stanowią tylko kompromis
mozliwy do w miarę szybkiego wdrozenia.
Docelowo należy rozpocząć prace nad całościową
reformą systemu komunikacji zbiorowej w Łodzi, które
należy poprzedzić szczegółowymi badaniami i analizami.

Ponadto MPK – Łódź przedstawiło następujące propozycje:
• opóźnienia rozpoczęcia szczytu porannego w komunikacji
tramwajowej z godz. 6:00 na 6:30. Wyniki obserwacji napełnień
w dni robocze w podanym zakresie czasowym wskazują, iż
pojemność nominalna pojazdów nie jest w pełni
wykorzystywana (na ogół średnia wartość tego parametru dla
całej trasy nie przekracza 25%; wartości maksymalne osiąga
w kursach bliŜej godz. 6:30). Biorąc powyŜsze pod uwagę
możliwe wydaje się zatem wdroŜenie zaproponowanej zmiany.
Pomysł zyskał wstępną akceptację ZDiT i przedstawicieli
organizacji pozarządowych, jednak nie bezkrytycznie. NaleŜy
liczyć się z tym, że ograniczenie liczby kursów na niemal
wszystkich liniach tramwajowych znacznie pogorszy moŜliwość
przesiadania się oraz wydłuŜy całkowity czas podróŜy w
przypadku wykorzystania więcej niż jednej linii.
• wprowadzenie ograniczeń częstotliwości kursowania
tramwajów również w soboty po godz. 16 i w niedziele
przez cały dzień. Zważywszy na już występującą mniejszą
liczbę kursów w stosunku do dni roboczych, przez co
przewoźnik dysponuje znaczną rezerwą taborowa na
wypadek awarii, tego typu ograniczenia nie wydają się
niezbędne dla poprawy punktualności.
Powyższe propozycje były opiniowane przez stronę społeczną i
zostały w części zaopiniowane pozytywnie.
Po wdrożeniu powyższych zmian uda się pozyskać w sumie
około 5 autobusów na rezerwy (z linii L – 2 szt., z linii 50 – 1
szt., z linii 80 –1 szt., z linii 86 – 1 szt.), a więc mniej niż
potrzeba.

Ponadto, podczas prac Zespołu zgłoszono także następującą
koncepcję: na liniach autobusowych, na których występuje po
kilka brygad szczytowych proponuje się likwidację jednej z
takich brygad, co w założeniu powinno pozwolić na pozyskanie
pojazdu rezerwowego. Jednocześnie inną brygadę szczytową
naleŜy przekształcić w całodzienną, co teoretycznie powinno
pozwolić na oszczędności w zakresie dojazdów i zjazdów do
zajezdni oraz utrzymać zbliżoną do obecnej liczbę kursów
w ciągu doby.
Wprowadzanie w/w rozwiązania rozważane jest na również na
liniach 55/55A, 62, 64, 69/69A, 70/70A, 72, 76, 78/78A, 83,
85/85A, 96, 98, 99/99A.
Powyższe zmiany muszą być poprzedzone badaniami potoków
pasażerskich. ZDiT, w trybie pilnym, zleci przeprowadzenie
obserwacji na w/w liniach.
źródło: www.zdit.lodz.pl
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez emilek12, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

Co do 98: Ciekawe czym mieszkańcy z Maratońskiej będą dojeżdżać do centrum? O tym pan Joński nie pomyślał.
Co do tych szczytowych, to i tak zniknie jedna brygada, nawet jeśli jedna szczytowa wejdzie w całodzienną a jedna likwidacja. 62 (trasa objazdowa) i tak jest już teraz średnio co 15 minut, co jeszcze zabierać? Sytuację ratuje trochę 68, ale to nie zawsze bo są kursy gdzie jeżdżą parami.
57- znowu, co tu jeszcze zabierać? Pamiętam czasy gdy 57 jeździło co 6-7 minut, obecnie co 12, a teraz? Chcą po 15?
52,69 chyba żart.
95- zmniejszenie przegubowców, a to nie DELL sobie je zażyczył.
5- do Żabieńca, tylko po co?
Ogólnie rzecz biorąc, jestem przeciwny tym zmienom.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MNK, łącznie zmieniany 1 raz.
bombardier
Czasem wpada
Posty: 99
Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009

Post autor: bombardier »

Trzeba dodać do tego co było na tym spotkaniu - że jeden z rady osiedli nie wiedział nawet jakie mamy bilety w komunikacji miejskiej - myślał, że nie ma biletów 30-minutowych, upoważniajścych do przesiadki, inni zamiast wypowiadać się na temat proponowanych zmian tworzyli nowe linie albo je jeszcze bardziej wydłużali - jeden mial pomysł, żeby wydlużyc linie N6 do granic miasta - mówiąc nawet, że nie zwiększy to kosztów, bo autobus miałby przystanki tak, jak linia 60.

Używaj polskich znaków diakrytycznych!
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jeśli chodzi o 65 to na dobrą sprawę na Nowe Sady jeździ dokładnie tyle samo osób co na lotnisko albo mniej, a trasa jest porównywalna. Jeśli chcemy skrócić 65 to do Kaliskiego, przesuwając odjazdy 52 o minutę-dwie do przodu, wtedy zyskujemy praktycznie pewną przesiadkę właśnie na 52 na odcinku, do którego dojeżdża znacząca ilość osób (czyt. Dw. Kaliski-Obywatelska/Włókniarzy).
A jak nie, to właściwie po co linia na Nowe Sady (już b. dobrze obsadzone - 55 i 69) pokrywająca się po kolei ze wszystkim? Jak ciąć to konsekwentnie (albo zostawić to co jest bo wcale nie jest tak źle, a o ile frekwencja na lotnisko nie powala, to jednak 65 na Pienistej w stronę lotniska rzadko jeździ zupełnie puste, a frekwencja na autobus przegubowy jest tylko i wyłącznie do dworca)
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

SEC pisze: 16A do placu Niepodległości - a co z Paderewskiego?

Jak to co? Bohaterscy mieszkańcy wywalczyli sobie linię 57, to niech teraz nią jeżdżą.
roch_k
Czasem wpada
Posty: 78
Rejestracja: pt 23:51, 22 lut 2008
Lokalizacja: Łódź Kurczaki

Post autor: roch_k »

Ogólnie, będąc na spotkaniu, miałem wrażenie, jakby każdy przyszedł tam po to, żeby załatwić sobie linie z domu do miejsca, do ktorego dojeżdza. Propozycja z 57 do CZMP albo linii tramwajowej Teofilow - Strykowska były po prostu śmieszne. Podobnie jak wiekszosć wypowiedzi. Wydaje mi się, że te konsultacje nie powinny polegać na tym, że każdy mówi, co chce. Dziwię sie tym urzędnikom, że nie wybuchali śmiechem. Ja bym na przykład chciał tramwaj do Londynu. Też mam to przedstawić? Mam nadzieję, że chociaż w sobotę bedzie lepiej. Wie ktoś, o której jest to spotkanie?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jak to co? Bohaterscy mieszkańcy wywalczyli sobie linię 57, to niech teraz nią jeżdżą.
Niech jeżdzą 57, tylko nie radziej niż 16, a to niestety się zapowiada.

57 obsługuje Wólczańską, więc czy z, czy bez obsługi osiedla Piastów, dobrze że ten autobus wrócił na dawną krańcówkę.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ