Liczenie pasażerów
o3r pisze:W ten weekend będą pomiary na 43, a w następny na 46. Zapraszam do robienia frekwencji
Wbrew pozorom na 43 w weekendy w środkowej części dnia dodatkowej frekwencji robić nie trzeba, co najwyżej będzie to zwiększanie zatłoczenia.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mch, łącznie zmieniany 2 razy.
No i? 7 na 10 wozów. W weekend była obsada 100%.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
W 3 też było liczenie.Adamix pisze:Dzisiaj widziałem liczących w 6 i 16. Fajne są te karty do wypełniania. Aczkolwiek w godzinach szczytu nie wierzę w rzeczywistość wpisywanych danych.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez dopec, łącznie zmieniany 1 raz.
W tym tygodniu są liczone linie z ŁTR-u oraz m.in. 15. Jeśli obserwator z powodu dużej wymiany pasażerów lub tłoku w pojeździe nie jest w stanie wpisać dokładnej liczby wpisuje zgodnie z zaleceniami wartość szacowaną, niestety ale człowiek to nie maszyna.Adamix pisze:Dzisiaj widziałem liczących w 6 i 16. Fajne są te karty do wypełniania. Aczkolwiek w godzinach szczytu nie wierzę w rzeczywistość wpisywanych danych.
Właśnie wiem, że nierealne, bo musiałaby przypadać 1 osoba max. na 2 pary drzwi. Wyniki szacunkowe? To jaki to ma sens? Żeby stwierdzić, że jest tłok nie trzeba płacić grubych pieniędzy zewnętrznej firmy z Krakowa.
Swoją drogą, czy osoby liczące na koniec kursu liczą czy suma się zgadza? Bo głupio, żeby więcej pasażerów wysiadło niż wsiadło (albo odwrotnie). No i problem jak by to potraktował komputer...
Swoją drogą, czy osoby liczące na koniec kursu liczą czy suma się zgadza? Bo głupio, żeby więcej pasażerów wysiadło niż wsiadło (albo odwrotnie). No i problem jak by to potraktował komputer...
Może to być np. skala zapełnienia od 1 do 5 z odpowiednią informacją ile mniej-wiecej to jest osób, czyli w cale nie tak źle.
Coś czuję, że 9 niedługo potną. Nawet w szczycie jest luźno, co innego w 85. To o czymś świadczy.
Też dobry moment wybrali sobie na liczenie - wcześniej sesja, teraz jakieś rekolekcje, niedługo egzaminy gimnazjalne i Wielkanoc. W 70 rano to normalnie jest tłum od CZMP, a dzisiaj pustki. Czekać, aż coś utną po tych obserwacjach, a co...
Coś czuję, że 9 niedługo potną. Nawet w szczycie jest luźno, co innego w 85. To o czymś świadczy.
Też dobry moment wybrali sobie na liczenie - wcześniej sesja, teraz jakieś rekolekcje, niedługo egzaminy gimnazjalne i Wielkanoc. W 70 rano to normalnie jest tłum od CZMP, a dzisiaj pustki. Czekać, aż coś utną po tych obserwacjach, a co...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 411
- Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
- Lokalizacja: Zgierz
Przy tłoku w pojeździe niepotrzebne a czasem i niewykonalne jest juz liczenie co do jednostki, wystarczy wartość przybliżona. Czy w autobusie jest 150 czy 200 osób, wniosek jest podobny: ludzie się ledwo mieszczą, należałoby zwiększyć częstotliwość. Tak samo czy jedzie 5 czy 20 osób - tutaj solówki nie opłaca się wysyłać. Nie wierzę, by obserwatorzy wpisywali dokładne wartości, ale z drugiej strony jest stosunkowo duży margines błędu.
Ze zwiększeniem częstotliwości to nie ma opcji. Całe to liczenie polega tylko na tym, żeby coś zabrać.
2098 rozbity, 2099 też jakiś niesprawny. Czy jest sens robienia liczenia, gdy autobusy z odpowiednim wyposażeniem nie jeżdzą? Dzisiaj na 82 też same nówki, ale oprócz 82/4 na którym planowo jeździ przegub - dzisiaj jest stare Conecto. Ta brygada robi sporo kursów do Stróży. Za miesiąc powiedzą, że w Andrzejowie nie potrzeba tylu kursów. Słów brakuje na takie pomiary.
2098 rozbity, 2099 też jakiś niesprawny. Czy jest sens robienia liczenia, gdy autobusy z odpowiednim wyposażeniem nie jeżdzą? Dzisiaj na 82 też same nówki, ale oprócz 82/4 na którym planowo jeździ przegub - dzisiaj jest stare Conecto. Ta brygada robi sporo kursów do Stróży. Za miesiąc powiedzą, że w Andrzejowie nie potrzeba tylu kursów. Słów brakuje na takie pomiary.