Remont Kilińskiego 2011-12
-
- Sympatyk forum
- Posty: 697
- Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
- Lokalizacja: Niższa/Śląska
- Kontakt:
Remont Kilińskiego 2011-12
Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony
Zamawiający:
Zarząd Dróg i Transportu
Tytuł:
Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę ul. Kilińskiego na odcinku od ul. Tuwima do ul. Nawrot w Łodzi (w oparciu o posiadaną koncepcję dotyczącą geometrii i ukształtowania układów drogowych wokół multimodalnego dworca Łódź-Fabryczna).
Treść:
Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę ul. Kilińskiego na odcinku od ul. Tuwima do ul. Nawrot w Łodzi (w oparciu o posiadaną koncepcję dotyczącą geometrii i ukształtowania układów drogowych wokół multimodalnego dworca Łódź-Fabryczna)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej na przebudowę ul. Kilińskiego w Łodzi, wraz z torowiskiem tramwajowym. Przebudowa ul. Kilińskiego od ul. Tuwima do ul. Nawrot obejmować będzie: - wymianę torowiska tramwajowego na całej długości łącznie z odwodnieniem - przebudowę sieci trakcyjnej z likwidacją odciągów umieszczonych na budynkach - instalację słupów trakcyjnych łącznie z oświetleniem - wymianę kabli trakcyjnych - wymianę nawierzchni jezdni wraz z podbudową - przebudowę chodników i wjazdów - ustawienie nowych wiat przystankowych i usytuowaniem ich przy nowych peronach przystankowych - zmianę organizacji ruchu - wymianę sygnalizacji świetlnej - usunięcie kolizji teletechnicznych, gazowych i elektroenergetycznych - usunięcie w dokumentacji projektów ewentualnych wyburzeń budynków Odcinek od ul. Tuwima do ul. Nawrot charakteryzuje się zmiennym przekrojem jezdni o szerokości od 8,5 m do 12 m. W koncepcji przyjęta została adaptacja istniejącego przekroju ulicy z ograniczonym ruchem ogólno miejskim. Przyjęto następujące parametry: - klasa ulicy L1/2 lokalna, jedna jezdnia dwupasmowa, - szerokość w liniach rozgraniczających zmienna, - chodniki obustronne o zmiennej szerokości Zadanie realizowane będzie na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej uzyskane w trybie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2008 r. nr 193, poz. 1194). Opracowanie musi być tak przygotowane, by zawierało wszystkie elementy niezbędne do złożenia wniosku o wydanie w/w decyzji (w tym również stosowne mapy prawne z projektami podziału). Przygotowanie i złożenie kompletnego wniosku o wydanie ww. decyzji należy do Wykonawcy.
(...)
CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2011.
Termin składania ofert:
22 lutego 2011r, do godziny 11:00
Termin otwarcia ofert:
22 lutego 2011r, o godzinie 12:00
Źródło
SIWZ
Wytyczne do projektowania
Załącznik do wytycznych 1
Załącznik do wytycznych 2
Przetarg nieograniczony
Zamawiający:
Zarząd Dróg i Transportu
Tytuł:
Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę ul. Kilińskiego na odcinku od ul. Tuwima do ul. Nawrot w Łodzi (w oparciu o posiadaną koncepcję dotyczącą geometrii i ukształtowania układów drogowych wokół multimodalnego dworca Łódź-Fabryczna).
Treść:
Opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę ul. Kilińskiego na odcinku od ul. Tuwima do ul. Nawrot w Łodzi (w oparciu o posiadaną koncepcję dotyczącą geometrii i ukształtowania układów drogowych wokół multimodalnego dworca Łódź-Fabryczna)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej na przebudowę ul. Kilińskiego w Łodzi, wraz z torowiskiem tramwajowym. Przebudowa ul. Kilińskiego od ul. Tuwima do ul. Nawrot obejmować będzie: - wymianę torowiska tramwajowego na całej długości łącznie z odwodnieniem - przebudowę sieci trakcyjnej z likwidacją odciągów umieszczonych na budynkach - instalację słupów trakcyjnych łącznie z oświetleniem - wymianę kabli trakcyjnych - wymianę nawierzchni jezdni wraz z podbudową - przebudowę chodników i wjazdów - ustawienie nowych wiat przystankowych i usytuowaniem ich przy nowych peronach przystankowych - zmianę organizacji ruchu - wymianę sygnalizacji świetlnej - usunięcie kolizji teletechnicznych, gazowych i elektroenergetycznych - usunięcie w dokumentacji projektów ewentualnych wyburzeń budynków Odcinek od ul. Tuwima do ul. Nawrot charakteryzuje się zmiennym przekrojem jezdni o szerokości od 8,5 m do 12 m. W koncepcji przyjęta została adaptacja istniejącego przekroju ulicy z ograniczonym ruchem ogólno miejskim. Przyjęto następujące parametry: - klasa ulicy L1/2 lokalna, jedna jezdnia dwupasmowa, - szerokość w liniach rozgraniczających zmienna, - chodniki obustronne o zmiennej szerokości Zadanie realizowane będzie na podstawie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej uzyskane w trybie przepisów ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2008 r. nr 193, poz. 1194). Opracowanie musi być tak przygotowane, by zawierało wszystkie elementy niezbędne do złożenia wniosku o wydanie w/w decyzji (w tym również stosowne mapy prawne z projektami podziału). Przygotowanie i złożenie kompletnego wniosku o wydanie ww. decyzji należy do Wykonawcy.
(...)
CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.12.2011.
Termin składania ofert:
22 lutego 2011r, do godziny 11:00
Termin otwarcia ofert:
22 lutego 2011r, o godzinie 12:00
Źródło
SIWZ
Wytyczne do projektowania
Załącznik do wytycznych 1
Załącznik do wytycznych 2
Kratownicowe są neutralne, nie rzucają się tak w oczy.
A co do Kilińskiego, to będzie dobrze. Jeden z wariantów mówi o pasie autobusowo-tramwajowym. Przystanki będą dosunięte do torów i wspólne dla A i T. Przy Parku Sienkiewicza przystanek będzie podwójny i wyspowy lub taki, jak na Piotrkowskiej. Na obu przystankach na tym odcinku będą wyświetlacze informacji pasażerskiej. Zlikwidowany będzie nieużywany dawny prawoskręt ulicy Kilińskiego w Tuwima na wschód - chodnik z przystankiem przysunięty do torów.
A co do Kilińskiego, to będzie dobrze. Jeden z wariantów mówi o pasie autobusowo-tramwajowym. Przystanki będą dosunięte do torów i wspólne dla A i T. Przy Parku Sienkiewicza przystanek będzie podwójny i wyspowy lub taki, jak na Piotrkowskiej. Na obu przystankach na tym odcinku będą wyświetlacze informacji pasażerskiej. Zlikwidowany będzie nieużywany dawny prawoskręt ulicy Kilińskiego w Tuwima na wschód - chodnik z przystankiem przysunięty do torów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.
Między Narutowicza a Tuwima na pewno będzie torowisko po wschodniej stronie. Zresztą - skoro już zdecydują się między Tuwima a Nawrotem na takie rozwiązanie, to trudno, by nie kontynuowali tego. Inną sprawą jest to, że niektórzy w ZDiT pewnie nadal marzą o poszerzonej Kilińskiego na południe od Nawrotu.
Pamiętam piękne pordzewiałe i krzywe słupy na ŁTR przed remontem. Naprawdę były super...berger.m pisze:Kratownicowe są neutralne, nie rzucają się tak w oczy.
Dla jakiego autobusu? 57 powinno w obie strony jeździć przez Sienkiewicza, ale organizacja ruchu na to nie pozwala. Błąd by był gdyby 57 miało jeździć przez Kilińskiego w obu kierunkach.berger.m pisze:Jeden z wariantów mówi o pasie autobusowo-tramwajowym. Przystanki będą dosunięte do torów i wspólne dla A i T. Przy Parku Sienkiewicza przystanek będzie podwójny i wyspowy lub taki, jak na Piotrkowskiej. Na obu przystankach na tym odcinku będą wyświetlacze informacji pasażerskiej.
pawelczyk pisze:berger.m pisze:@Pawelczyk: po wschodniej.
Znowu jakieś szaleństwo z prowadzeniem torów po Kilińskiego slalomem? Do Tuwima po zachodniej stronie, od Tuwima po wschodniej, potem środkiem...
Nigdzie nie będzie po zachodniej stronie.
o3r pisze:SEC pisze: Pamiętam piękne pordzewiałe i krzywe słupy na ŁTR przed remontem. Naprawdę były super...
Każda rzecz wygląda brzydko, jeśli jest zaniedbana. Rury też wyglądają koszmarnie, gdy są skorodowane. To jest żaden argument.
Otóż to.
kuba_bed pisze:Co najwyżej kierowcom, że będą mieli jeden pas mniej dla siebie.
Dla większości kierowców Kilińskiego z założenia w ogóle ma nie być dostępna.
Może jest jednak tak, że w wariancie I ulica pozostaje dla aut dwukierunkowa, a w wariancie II pas zachodni to pas tylko dla autobusów i tramwajów na południe, a pas wschodni to pas dla wszystkich z torowiskiem na północ? Czyli na tym odcinku torowisko pozostaje w osi jezdni. Kilińskiego jest tam w sumie zbyt wąska, by zmieścić pas ruchu plus tor w jednym kierunku plus pas autobusowo-tramwajowy w drugim.
Wariant II
1. Po stronie zachodniej pasa ulicznego wybudować wydzielone torowisko tramwajowoautobusowe
w technologii węgierskiej.
2. Jednopasmową jezdnię drogową dla ruchu w kier. południowym wybudować po
stronie wschodniej.
3. Przystanki tramwajowo-autobusowe dla ruchu w kier. południowym usytuować tylko
na wysokości parku im. Sienkiewicza.
PS. Zwróć uwagę w wytycznych na fragment mówiący o możliwości uwzględnienia wyburzeń. To chyba właśnie w nawiązaniu to zbyt wąskiej jezdni fragmentami.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez pawelczyk, łącznie zmieniany 1 raz.