Trasa Górna

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

msq pisze:No to ciekawe, skoro "społecznicy" oficjalnie mówią, że TG będzie... (uwaga, uwaga) dublować A1. I dlatego ją oprotestowują.

O cześć kłamczuszku, tutaj też przyszedłeś poprzekręcać fakty i powciskać kit, że ci źli społecznicy chcą miastu zabrać jego kolejną zabawkę?

Oczywiście jest prawdą, że A1 i TG się dublują - albowiem obie prowadzą ruch północ-południe w ciągu DK1 i obie zrobią to w mniej więcej podobnym czasie. Oczywiście nieprawdą jest, że dlatego ją oprotestowujemy, bo gdybyś nie był kłamczuszkiem, to byś napisał, że ci społecznicy sprzeciwiają się głównie rozbuchaniu tej trasy (co już wypunktował berger.m wcześniej), a wątek A1 pojawia się w niej w tym sensie, że uznaliśmy jej budowanie w tym momencie bez stosownej analizy transportowej i bez sprawdzenia, jak powstanie A1 wpłynie na tranzyt przez Łódź było nie do końca właściwe. Ale oczywiście, mój drogi kłamczuszku, musiałeś to tak uprościć, żeby wyszło na twoje.

Ponadto, gdybyś nie był kłamczuszkiem, to byś wspomniał, że miasto Łódź jest na granicy wydolności finansowej i to też jest bardzo istotny powód protestów tych głupich społeczników, którzy zwyczajnie boją się przyjścia kolejnego komisarza i gospodarczego kollapsu miasta. Ale po co komu o tym wspominać, przecież, drogi kłamczuszku, to nie pasuje do tezy.

Pewnie chcesz mi napisać, drogi kłamczuszku, że się mylę i nie mam pojęcia o czym mówię, ale pragnę cię uprzedzić i przypomnieć, że to ja jestem w gronie tych, którzy tę uchwałę przegłosowali, a nie ty i to ja byłem obecny wtedy na sali, a nie ty i dlatego to ja wiem nieco lepiej, co chcieliśmy tam napisać, a nie ty.

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy na kolejnym forum.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez gothmucha, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

gothmucha pisze:wątek A1 pojawia się w niej w tym sensie, że uznaliśmy jej budowanie w tym momencie bez stosownej analizy transportowej i bez sprawdzenia, jak powstanie A1 wpłynie na tranzyt przez Łódź było nie do końca właściwe. Ale oczywiście, mój drogi kłamczuszku, musiałeś to tak uprościć, żeby wyszło na twoje.
Takie analizy robione są zdaje się dość długo, a autostrada ma być dopiero za 2 lata. Trasa Górna jest potrzebna na już. Chyba nie ulega to wątpliwości patrząc na ruch m.in. na rondzie Lotników?
gothmucha pisze:Ponadto, gdybyś nie był kłamczuszkiem, to byś wspomniał, że miasto Łódź jest na granicy wydolności finansowej i to też jest bardzo istotny powód protestów tych głupich społeczników, którzy zwyczajnie boją się przyjścia kolejnego komisarza i gospodarczego kollapsu miasta.
Czy przypadkiem pieniądze na TG nie będą pochodzić z Unii?
gothmucha pisze:Pozdrawiam i życzę miłej zabawy na kolejnym forum.
Powtarzaniem słowa "kłamczuszek" faktycznie napędziłeś nam wiele uciechy.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

miasto Łódź jest na granicy wydolności finansowej i to też jest bardzo istotny powód protestów tych głupich społeczników, którzy zwyczajnie boją się przyjścia kolejnego komisarza i gospodarczego kollapsu miasta.
Czy szanowny (p)rezydent Kropiwnicki aż tyle jeździł czy wpływy z podatków są tak śmiesznie niskie? Bo biorąc pod uwagę to, że inne miasta raczej inwestują więcej i są na granicy progu zadłużenia, a sporo osób chwaliło się, że kondycja finansowa Łodzi jest niezła, to albo powinniśmy mieć luźny budżet i niewielki dług albo inne miasta powinny już bankrutować.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

SEC pisze:Takie analizy robione są zdaje się dość długo, a autostrada ma być dopiero za 2 lata. Trasa Górna jest potrzebna na już. Chyba nie ulega to wątpliwości patrząc na ruch m.in. na rondzie Lotników?

Nie wiedziałem, że TG powstanie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki pojutrze.
SEC pisze:Czy przypadkiem pieniądze na TG nie będą pochodzić z Unii?

A czy przypadkiem słyszałeś w jakiej wysokości i co to jest kwota kwalifikowana?
SEC pisze:Powtarzaniem słowa "kłamczuszek" faktycznie napędziłeś nam wiele uciechy.

Cieszę się niezmiernie.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nie, nie powstanie pojutrze, ale w koncu jest szansa na rychle jej powstanie po 30 latach. Z jednej strony piszesz ze miasto nie jest na tyle bogate na budowanie zbytnio rozbudowanej trasy, ale z drugiej czy stac nas aby odpusic taki zastrzyk finansowy ze strony Unii?

Kwota z Unii jest na tyle wysoka, ze powinno sie ten projekt zrealizowac. To juz nie czasy socjalizmu w Polsce, ze cale kompleksy drog, osiedli i szkol byly budowane od reki. Chyba nie uwazasz, ze TG jest niepotrzebna?

Czytalem i ogladalem projekty tej drogi i zgoda - nie musimy pozwalac sobie na kilkupoziowe skrzyzowania, ale z kolei gdyby w przyszlosci kontuowano budowe Gornej do A1 i Slaskiej, watpie zeby estakady i tunele wtedy powstaly. Albo teraz albo nigdy, a beda potrzebne. Wtedy, gdy kolelejne trasy powstana, okaze sie ze TG robiona po kosztach jest niewydolna bo na skrzyzowaniach z nowymi trasami beda korki rodem z Paderewskiego. Dlatego moze lepiej teraz wypompowac sie bardzie z kasy z pomoca niz za 5-10 lat bluznic?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

SEC pisze:Nie, nie powstanie pojutrze, ale w koncu jest szansa na rychle jej powstanie po 30 latach. Z jednej strony piszesz ze miasto nie jest na tyle bogate na budowanie zbytnio rozbudowanej trasy, ale z drugiej czy stac nas aby odpusic taki zastrzyk finansowy ze strony Unii?

Miasto nie jest bogate. Miasto stoi na krawędzi bankructwa. Za chwilę (w 2013) deficyt sięgnie 60% i powitamy kolejnego komisarza, którego jedynym zadaniem będzie sprowadzenie deficytu poniżej dopuszczalnych progów, co oznacza zamrożenie wszystkich inwestycji. Chyba wiesz, co to oznacza? Jesteś gotowy na takie ryzyko?

Wszystkie te inwestycje (Targowa, trasa W-Z z tunelem, Górna, Aleksandrowska) charakteryzuje jedno - niedoszacowanie kosztów. Miasto bardzo beztrosko kalkuluje koszty (pamiętam że przy trasie W-Z przykładowo nie wliczono kosztów wyburzeń budynków i odszkodowań mimo że takie zaplanowano) i liczy na to, że się uda i jakoś to będzie. I kończy się jak w Atlas Arenie, finalnie kosztującej 300% początkowej kwoty.
SEC pisze:Kwota z Unii jest na tyle wysoka, ze powinno sie ten projekt zrealizowac. To juz nie czasy socjalizmu w Polsce, ze cale kompleksy drug, osiedli i szkol byly budowane od reki. Chyba nie uwazasz, ze TG jest niepotrzebna?

Uważam, że są potrzebniejsze drogi, np Karskiego. I nie wiem, jak będzie się kształtował ruch w ciągu DK1 po wybudowaniu A1 (przypominam, że obie inwestycje zakończą się pod koniec 2013, a więc równocześnie).
SEC pisze:Czytalem i ogladalem projekty tej drogi i zgoda - nie musimy pozwalac sobie na kilkupoziowe skrzyzowania, ale z kolei gdyby w przyszlosci kontuowano budowe Gornej do A1 i Slaskiej, watpie zeby estakady i tunele wtedy powstaly. Albo teraz albo nigdy, a beda potrzebne.

Budujmy na zapas? Nie stać nas na to. Koronnym przykładem jest trójpoziomowe skrzyżówanie ze Rzgowską, gdzie będziesz miał zbudowany tunel prowadzący do drogi, która najpewniej nigdy nie powstanie (bo już widzę, jak połowę jej kosztów ponosi gmina Rzgów).
SEC pisze:Wtedy, gdy kolelejne trasy powstana, okaze sie ze TG robiona po kosztach jest niewydolna bo na skrzyzowaniach z nowymi trasami beda korki rodem z Paderewskiego. Dlatego moze lepiej teraz wypompowac sie bardzie z kasy z pomoca niz za 5-10 lat bluznic?

Jak powstaną nowe trasy, to można wpisać przebudowę skrzyżowań do przetargów ich dotyczących. Gdybyśmy mieli deficyt na poziomie 30%, byłby to spór akademicki. Na poziomie 55% jest to spór prowadzony z samobójcą, który przystawił sobie pistolet do głowy i radośnie naciska na spust, bo ktoś mu zafundował naboje.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

gothmucha pisze:Uważam, że są potrzebniejsze drogi, np Karskiego.
Karskiego nie ma dokumentacji, nie ma oszaczowanych kosztów budowy, a gdyby nawet dzisiaj ruszyły procedury to będzie tyle protestów że przez wiele lat budowa nie ruszy.
gothmucha pisze:bo już widzę, jak połowę jej kosztów ponosi gmina Rzgów.
Niekoniecznie to Rzgów musi budować ten odcinek. Koszty może ponieść GDDKiA, bo jest to bardzo kluczowa trasa i co najważniejsze - GDDKiA powinna zapewnić możliwość dojazdu do budowanej autostrady, a trasa w polu nie jest bardzo długa i z racji takiego przebiegu, niekoniecznie kosztowna (w porównaniu do tras przebiegajacych w terenie zabudowanym).

Budowa TG była wielokrotnie zagrożona, Unia była w stanie zrezygnować z finansowania. Teraz gdy wszystko jest gotowa, miasto samo z siebie ma z tego zrezygnować? Nie jesteśmy bogaci, ale nie stać nas na odpuszczenie sobie takich pieniędzy. Za 5 lat będzie za późno i nic nie wybudują.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

To ja dodam z rangi wyuczonego zawodu, że wielmożnie nam panujący minister finansów ograniczenia długu publicznego zrzucić chce na samorządy: deficyt jst w 2012 r. ma wynieść 4% dochodów, w następnych latach 3%, 2% i 1%. Biorąc pod uwagę Łódź i zakładając dochody na 2012 r. w wysokości 3 mld zł (teraz to 2,8 mld) deficyt powinien wynieść ok. 120 milionów (w tym roku to 351 mln zł).

Więc trzeba będzie ostro zacisnąć pasa i podejrzewam, że pierwsze co będzie zrobione to będą ucięte inwestycje (jeśli propozycja przejdzie).
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,10942505,Gorna__droga__ktora_ulatwi_przejazd_przez_Lodz.html

Jestem ciekaw, jak (w przyszłym roku najprawdopodobniej) przebiją tunel pod Pabianicką, nie odcinając zaj. Chocianowice.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Kazik pisze:http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,1094 ... _Lodz.html

Jestem ciekaw, jak (w przyszłym roku najprawdopodobniej) przebiją tunel pod Pabianicką, nie odcinając zaj. Chocianowice.

Może najpierw zniknie jedna jezdnia i jeden tor Pabianickiej, powstanie tunel oraz jezdnia i jeden tor nad nim, a potem - druga połowa? ;)

Czy wraz z budową tego skrzyżowania zostaną przeniesione/powstaną nowe przystanki tramwajowe i autobusowe na Pabianickiej w pobliżu wiaduktu i przystanku ŁKA?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Trasa nie ma nic do ŁKA, to odrębne zadania, chyba że miasto samo z siebie wpadnie na pomysł zrobienia tego równolegle.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Kot789
Coś mówi
Posty: 28
Rejestracja: wt 12:16, 04 maja 2010

Post autor: Kot789 »

Kazik pisze:http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,1094 ... _Lodz.html

Jestem ciekaw, jak (w przyszłym roku najprawdopodobniej) przebiją tunel pod Pabianicką, nie odcinając zaj. Chocianowice.

No to w takim razie i tą zajezdnię się sprzeda. Skoro i tak by nie funkcjonowała, to chociaż będzie z tego kilka mln zł
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Pewnie wybudują jakieś torowisko objazdowe.

Jak wyjeżdżało się z Telefonicznej podczas przebudowy Pomorskiej przy CKD? Telefoniczna w ogóle już wtedy istniała? A co z remontem torowiska wzdłuż Pomorskiej między Konstytucyjną a działkami? On chyba miał miejsce niedawno.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

W czasie ostatniego remontu tramwaje jeździły jednym torem. W czasie przebudowy Pomorskiej tramwaje jeździły bez przerwy.
Bamil
Czasem wpada
Posty: 62
Rejestracja: sob 23:32, 05 cze 2010

Post autor: Bamil »

Rozwijając post Pawelczyka napiszę, że w grudniu 1994 roku, kiedy remont przeprowadzano, tory układane były w innym miejscu, niż ówczesnie użytkowane. Błyskawicznie połączono i puszczono tramwaje pod wiadukt.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Bamil, łącznie zmieniany 1 raz.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

No właśnie, tylko czy tam było od razu przerzucenie ze starego torowiska na nowe, czy było jakieś tymczasowe ułożone? Bo tego pewien nie jestem.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Z tego co pisze Bamil wynika, że takiego tymczasowego ułożenia właśnie nie było.

W przypadku Chocianowic chyba nie będzie innego wyjścia.

Są dostępne dokładniejsze mapy albo wizualizacje, jak to ma wyglądać?

Może wagony z Chocianowic zmieszczą się w pozostałych zajezdniach (do czasu budowy wiaduktu MPK powinno już dysponować Helenówkiem i Brusem), a tam zostanie tylko kilka składów do obsługi 41 (z jakąś rezerwą, bo w razie awarii nie będzie jak tam wysłać składu zastępczego).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Bamil
Czasem wpada
Posty: 62
Rejestracja: sob 23:32, 05 cze 2010

Post autor: Bamil »

Tory z dzisiejszego układu były układane dość długo. Przez jakiś czas położono je do waduktu od strony centrum i na tym przez jakiś czas zakończono.
Oczywiście tramwaje jeżdziły obok tj. patrząc w stronę Stoków zakręt w lewo na wysokości mniej wiecej połowy drogi od Konstytucyjnej do wiaduktu, zaraz w prawo i ponownie w lewo wjeżdzając na torowisko w stronę działek. Było tam dosc ciasno, a więc poprzez owe zakręty tramwaje nie mogły przjechać mijając się na nich (na pewno na drugim z tych zakrętów).

Pewnego dnia pod koniec 1994 roku, tramwaje pojechały już pod wiaduktem. Tory między starym, a nowym fragmentem albo podłączono w nocy, tudzież przerwa trwała trochę dłużej (dzień, dwa?), aczkolwiek skłaniam się raczej, że odbyło się to z dnia na dzień.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Taka ciekawostka: w 1994 te okolice wyglądały tak:

Obrazek

Co ciekawe, widać jeszcze dość dobrze zarys starej pętli - czy to była tymczasowa czy też ta stara przy Przemyskiej?
Bamil
Czasem wpada
Posty: 62
Rejestracja: sob 23:32, 05 cze 2010

Post autor: Bamil »

Tam nie było żadnej pętli. Przemyska była dalej, a tymczasowa niezaistniała.

Poza tym na pewno nie jest to rok 1994.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Bamil, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ