Trasa Górna

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

No niestety na pewno jest, bo wziąłem to z ortofotomapy z tego właśnie roku dostępnej na www.mapa.lodz.pl
Bamil
Czasem wpada
Posty: 62
Rejestracja: sob 23:32, 05 cze 2010

Post autor: Bamil »

Tzn. Twoje "na pewno" zbyt pewne nie jest, czego mieliśmy już przykład na forum.

Widzimy pięknie podłączoną drogę i jadący po niej samochód. Otóż, kiedy tramwaje przestały jeździć "po zakrętach", był grudzień 1994 r. (ewentualnie końcówka listopada).

Jak pisałem wcześniej zmiana odbyła się błyskawicznie. Jeżeli twierdzisz, ze w te parę dni do końca roku 1994, udało im się usunąć stare torowisko, wybudować kawałek drogi między wiaduktem i Konstytucyjną, w miejscu wcześniejszego położenia torów, no to tempo mieli ekspresowe.

Poza tym widać, że na zdjeciu raczej drzewa są zazielenione, a więc odpada końcówka roku 1994, nawet z tego powodu (wcześniejszy czas odpada, wobec braku starego torowiska).
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Bamil pisze:Tzn. Twoje "na pewno" zbyt pewne nie jest, czego mieliśmy już przykład na forum.

Tak, kiedy niby?
Ps - to nie jest "moje" na pewno, tylko MODGiKu.
Bamil
Czasem wpada
Posty: 62
Rejestracja: sob 23:32, 05 cze 2010

Post autor: Bamil »

gothmucha pisze:
Bamil pisze:Tzn. Twoje "na pewno" zbyt pewne nie jest, czego mieliśmy już przykład na forum.

Tak, kiedy niby?
Ps - to nie jest "moje" na pewno, tylko MODGiKu.

http://www.komunikacjalodz.fora.pl/region-lodzki,2/pabianice-mzk-pabianice,42-1560.html#117099

Post nr 1.

A co do głównego wątku to będę się posiłkował zdjęciami z gtlodz.

Otóż mamy zdjęcie z 20 Czerwca 1994 roku autorstwa Pana Wojciecha Dębskiego:

http://gtlodz.eu/details.php?image_id=3171&mode=search

Raczej jest niemożliwe, aby przez kilka miesięcy doprowadzono do stanu z przytoczonej mapy.

Następnie linkuje inne zdjęcie tego samego autora:

http://gtlodz.eu/img-1007_1008_27,10291,search.html?sid=d3481fab4f5915c06d548330cf92592a7ba685f5

Na nim widać jazdę już w nowym układzie. Datowane jest ono na 19 Lutego 1995 roku.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Skrobnąłem maila do Łódzkiego Ośrodka Geodezji (dawny MODGiK) w temacie podkładu do ortofotomapy i czy na pewno jest to rok 1994. Dam znać, gdy otrzymam odpowiedź.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Ktoś wie jak ma wyglądać kopanie tunelu pod Pabianicką ? Wydaje się, że tunel wymusi zmianę trasy 52 na spory okres czasu. Jeśli to ma być tunel , a jezdnia górna dawać dotychczasowe możliwości skrętów w i z Pabianickiej, to chyba rozkopią JPII od Obywatelskiej. Ciekawe co z ruchem w kierunku Ikea i Rudy...52 to skręci w Obywatelską i Politechniki, a reszta (11,15a,41,61,5050a) jak.. normalnie? i jak wcześniej wspomniałem jakieś 52A nawracające góra przy Prądzyńskiego...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Przede wszystkim nie wiadomo co z garażowaniem tramwajów jeśli zostaną odcięte Chocianowice.

To będzie tak wyglądać:
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Przede wszystkim nie wiadomo co z garażowaniem tramwajów jeśli zostaną odcięte Chocianowice.
Trochę na Helenówku, trochę na Brusie, trochę na pętlach, część zostanie na 41 (można by część konstali połączyć tyłami i zrobić takie pseudodwukierunkowce, no ale jesteśmy w Łodzi)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Prace zaczynają się w ciągu najbliższych dni. W takim razie MPK musiałoby wynająć Brus i Helenówek od MKT w likwidacji i od TP w likwidacji. Ale czy spółka w likwidacji może prowadzić wynajem mienia?

No i na pętlach MPK chyba jeszcze taboru nie zostawiało.

Jeszcze jest Tramwajowa i ZTiS. Ale czy tam zmieści się jakiś dodatkowy tabor i nie sparaliżuje to pracy tych zakładów?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Tramwaje porozwożą, a co z autobusami 5050A, 61 i w ogóle z ludźmi z Rudy.... przelecą wykopy? bo 52 to przez Obywatelską i Politechniki, a takie 5050A i 61 to jak..
.Jakoś nie widzę ruchu dwukierunkowego na Pabianickiej, no może na początku na pasie od Ikea, to samo z 52 tu kopią, a tu 52 jedzie JPII koło dziury...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Na Rudzie są jeszcze takie linie jak 62, 68. One przez skrzyżowanie, gdzie będzie budowa, przejeżdżać nie będą. Jeśli faktycznie na Pabianickiej będą takie korki, to prawdopodobnie mieszkańcom bardziej będzie się opłacało jeździć właśnie nimi. I potem przesiadka w 15 czy 16.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tomass94
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: wt 13:21, 22 lut 2011

Post autor: tomass94 »

Tyle, że 62 i 68 to linie gdzie dominuje Vero, niska częstotliwość i od Pabianickiej na Kurczaki to ponad 20 minut.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

No tak, ale jeśli ktoś mieszka w połowie między Pabianicką a Rzgowską - to bardziej będzie mu się opłacało dojechać do Rzgowskiej, nawet jeśli jedzie na Kaliski.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Jakby wyglądał objazd dla 61, 5050A: Pabianicka Prądzyńskiego Zamojska Św. Franciszka Rozległa Nowe Sady Obywatelska Politechniki (powrót Nowe Sady Pustynna Zenitowa Franciszka Czahary Prądzyńskiego Pabianicka).
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Wątpię by MPK wprowadzało jakiekolwiek objazdy. Skrzyżowanie będzie przejezdne, tyle że prawdopodobnie zwężone do jednego pasa i bez lewoskrętów. A więc objazd dotyczyć będzie 52 - skrętu z Jana Pawła w Pabianicką. Które może pojechać Obywatelską.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Jakoś nie widzę budowy tunelu pod Pabianicką bez wyłączenia całkowitego ruchu kołowego i tramwajowego. Tramwaje da się jakoś upchać... chyba...
Wtedy co:
>11- na Plac Niepodległości?,
>41 - skrócone do Zajezdni Chocianowice ? oczywiście Konstale do 41 parkują tam,
>15A do zawieszenia i tym razem 15 sama co 7 i 8 minut,
>52 przez Politechniki -Obywatelska,
>Z11 z Ikea do Placu Niepodległości,
>5050A skrócona do Prądzyńskiego - pętla na drugim pasie (jakoś dojadą z Nowych Sadów na trasę),
>50B z Cieszyńskiej przez Pabianicka do Dworzec Kaliski,
>Z11 od Prądzyńskiego,Zamojska- Franciszka,Rozległa, Nowe Sady Obywatelska RLL (powrót Nowe Sady, Pustynna, Zenitowa (zmiana kierunku jazdy), Franciszka, Czahary 2 kursy Z11/Zamojska (reszta), Prądzyńskiego, Pabianicka...
>61 skrócone do Cieszyńskiej?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 2 razy.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Pod ul. Pabianicką powstanie tunel, którym samochody przejadą na wprost do nowo budowanej drogi. - Na razie trwa budowa kanalizacji - mówi Piotr Palmowski, dyrektor projektu z firmy Mosty Łódź. - Przebiliśmy się już z nią pod ul. Pabianicką do al. Jana Pawła II i teraz będziemy zakręcać w kierunku stacji benzynowej.

Jeszcze w tym albo na początku przyszłego roku rozpoczną się prace przy budowie tunelu pod ul. Pabianicką. Powstawał on będzie wykopem otwartym, metodą ścian szczelinowych. - Będziemy to robić etapami, aby nie zamykać całkowicie ruchu. Będzie jednak sporo wygrodzeń i nie obędzie się bez dużych utrudnień - zapowiada Palmowski.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.
Bamil
Czasem wpada
Posty: 62
Rejestracja: sob 23:32, 05 cze 2010

Post autor: Bamil »

gothmucha pisze:Skrobnąłem maila do Łódzkiego Ośrodka Geodezji (dawny MODGiK) w temacie podkładu do ortofotomapy i czy na pewno jest to rok 1994. Dam znać, gdy otrzymam odpowiedź.

Minął rok i nadal nie dostałeś odpowiedzi?
cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Post autor: cichtom »

Dziwne te trasy 61 i 63. Czemu 75 nie dali szczątkową
trasą 63 Kosynierów Pryncypalną Kongresową?
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Bo przy Pryncypalnej są 2 zakłady (Remondis i Biowin, kilkunastu - kilkudziesięciu pracowników w godzinach zmian, ale jednak), a poza tym z Łukowej czy Ruchliwej zawsze bliżej do Mocnej niż Kosynierów. Nie wiem, czy takich tras nie wymusza rejonizacja szkół.
ODPOWIEDZ