Trasa Górna

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

SEC pisze: Linię 93 skierowano tamtędy ze względu na nacisk takich person jak ty. Byle co, byle jeździło.
KM jest usługą dla MIESZKAŃCÓW. ?Jak chcą to mają dostąc proste?
Nie na odwrót. W świadczeniu usług to klient jest panem.
Urzędnik nie jest o decydowania co potrzebuje obywatel.
SEC pisze: W całej Polsce buduje się dodatkowe zatoki na zapas.
Na zapas? na ile lat? dłużej niż kolejny remont? jeśli tak to niegosodarność, lub mówiąc poprawniej kradzież.
SEC pisze: W Łodzi na Józefiaka też są nieużywane.
Budowanie czegoś co nie będzie wykorzystywane z kasy gminnej to coś co powinien przejrzeć "prokurator"
No ale w socjaliźmie zawsze się kradnie (ach przepraszam dysponuje cudzymi pieniędzmi), zawsze urzędnik wie lepiej od obywatela co jest mu potrzebne. Najwyższy czas z tym cyrkiem skończyć.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Jest już rozkład 93 na dni robocze.

Najkrótszy czas przejazdu to 32 minuty. Od początku TG do Dworca to będzie 21 minut. Czyli nieźle.

Od 4:12 do 19:15 praktycznie co 30 minut. dalej co 40 średnio. Ostatni kurs z Chojen to 22:20. W drugą stronę najkrótszy czas przejazdu to 29 minut. Pierwszy kurs o 4:00, potem od 4:45 do 20:18 co 30 minut. dalej co 40. Ostatni kurs 22:20.

62 woła o pomstę do nieba... cały dzień co 30-35 minut z dwoma wyjątkami o 7 i 15... żenua po prostu... a przerwa typu 17:11 - 18:09 w DZIEŃ ROBOCZY to chyba kompletny żart...

62A przejazd 33 minuty aż 7 więcej niż 62 - tak jak mówiłem nie dodali brygady i to już skutkuje tym, że z co 12-15 minut będzie co 15-16 średnio autobus na wspólnych odcinkach... brawo po prostu...

68 praktycznie powrót do rozkładu sprzed zmian. Szczyt co 20-22. Poza co 40...

Coś zrobiono z 75 bo teraz ma 46 kursów na dobę, a od 1 jest 51.

70B do 19 co 30-45 minut do Gadki, potem co 45-60. Ogólnie na 70 na szczęście wraca takt 7-8 szczyt i 12 poza Obrazek No i na Gadce 70B ma postoje od 7-8 minut do nawet 20. Ciekawe jak się z 50 będą mijać na tym czymś co podobno jest krańcówką...

Za to 15/15A jeśli moje źródło nie kłamie to...

15 i 15A obie na zmianę co.... 20 minut przez cały dzień... oby tylko do końca września...

Reszta to po prostu powrót do rozkładów sprzed wakacji...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

STUDI pisze:KM jest usługą dla MIESZKAŃCÓW. ?Jak chcą to mają dostąc proste?
Nie na odwrót. W świadczeniu usług to klient jest panem.
Urzędnik nie jest o decydowania co potrzebuje obywatel.

Tylko, że nikt nie badał kto skąd i dokąd potrzebuje tą KM.
Na zapas? na ile lat? dłużej niż kolejny remont? jeśli tak to niegosodarność, lub mówiąc poprawniej kradzież.

Zgłoś do prokuratury.

Na drogach gminnych nad trasami "A" i "S" buduje się zatoczki na których żaden PKS czy bus się nie zatrzyma. Owszem, można wybudować później jeśli będzie potrzeba, ale wtedy napiszesz o niegospodarności, wyborach i PRLu. Nie wiem co lepsze.
SEC pisze:No ale w socjaliźmie zawsze się kradnie (ach przepraszam dysponuje cudzymi pieniędzmi), zawsze urzędnik wie lepiej od obywatela co jest mu potrzebne. Najwyższy czas z tym cyrkiem skończyć.

No, ale tu na forum skończ z tymi tekstami.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Rozkład linii 93: ŁAŁ! Praktycznie równy takt, żadne kiełbaszenie, jak by ktoś grał w Lotto i podkreślał jakieś liczby..
Do czasu przejazdu, żadna róźnica między 52 a 93.
Przystanek Rzgowska-Kurczaki / Rzgowska-Strażacka:
21-29 Min. / 28-30 Min. "Polepszenie" może będzie odczuwalne koło szpitala, ale nie na Chojnach..
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jeśli ktoś uważa, że 93 będzie konkurowało z 52 to gratuluję dobrego humoru.

IMO za długie czasy na TG dla 93. Zamiast jechać szybko, będzie 30-40 km/h.
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Może to skorygują kiedyś. To powinna być linia przyspieszona (prędkość maks. na trasie 70-80 km/h) z uwagi na charakter drogi, którą jedzie plus przystanki NŻ, których brakuje tutaj.
Obrazek
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Pewnie to niejedno dziwne wydłużenie czasu przejazdu wprowadzane od 1 września, w porównaniu do tego co spokojnie można osiągnąć.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Wydłużyli ważność biletów to teraz wydłużyli czas przejazdu..
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Mój brat jeździ po południu z pracy 93 od Obywatelskiej bo mu pasuje i na razie po 3 dniach jest zaskoczony, bo dziś np kurs 15:56 to gdy wsiadł naliczył z 20 osób Obrazek

Wysiadł przy Demokratycznej i dalej jeszcze parę osób jechało. Moim zdaniem jak na 3 dzień kursowania BEZ TOTALNIE ŻADNEJ reklamy to dobrze rokujący wynik Obrazek
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Jordi pisze:Moim zdaniem jak na 3 dzień kursowania BEZ TOTALNIE ŻADNEJ reklamy to dobrze rokujący wynik :D

I jełśi MPK / ZdiT nie będzie zbytnio majstrować przy tej to powstanie nowej drogi spowoduje że będzie w końcu można spranie dojechać w teren gdzie jedynie były linie kurujące równoleżnikowo.

A czasy przejazdu wg rozkładów no cóż no mamy przecież taki "wspaniały" program Busman....
XboXC
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pt 19:20, 05 mar 2010
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: XboXC »

Program Busman nic do tego. Bo przecież to tylko program, który jest w pełni konfigurowalny. Tylko właśnie zależy jak MPK go konfiguruje.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Problem w tym, że MPK traktuje go jako puszkę z której wylatuje gotowy rozkład i nic z nim nie trzeba robić.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

XboXC pisze:Program Busman nic do tego. Bo przecież to tylko program, który jest w pełni konfigurowalny. Tylko właśnie zależy jak MPK go konfiguruje.

Taaaaaa. Takich "w pełni konfigurowalnych" bubli jest multum. Szkoda że akurat najistotniejsze kwestie nie są konfigurowalne tylko narzucone. Konfigurowalność obwarowania wieloma durnymi ograniczeniami już popełnionymi na początku projektu aplikacji. Taki jest efekt jak za pisanie bierze się ktoś nie mający PRAKTYCZNEGO pojęcia o procesie który mate program wspomóc.
Kpc21 pisze:Problem w tym, że MPK traktuje go jako puszkę z której wylatuje gotowy rozkład i nic z nim nie trzeba robić.

Kupując aplikacje produkcyjny kupuje się tez wdrożenie. Jeśli wdrożenie nie potrafiło skonfigurować sprzedanego bubla to niestety ale cały zakup to wyrzucone pieniążki w błoto. Sek w tym że dal urzędnika nie ma znaczenia ile kosztowało, to nie jego pieniądze. Firma prywatna szybko by zwróciła produkt nie spełniający wymogów i zadbała o zwrot pieniążków. Państwowa firma i i instytucja tego nie zrobi - bo nie ich pieniądze.

Użytkownik końcowy ma korzystać z produktu a nie za każdym razem zastanawiać jak go skonfigurować indywidualnie do każdego rozkładu.
Podstawowe założenie to maksymalna idotoodporność.
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

akurat BusMan jest jednym z lepszych (jeśli nie najlepszym) programów do tworzenia rozkładów i zarządzania komunikacją. Wystarczy tylko umieć go obsługiwać i można tworzyć czytelne rozkłady jazdy, nawet gdy linie mają kilka wariantów trasy. Dla przykładu MZK Jastrzębie Zdrój swego czasu tworzyło w BusManie rozkład linii mającej bodaj 11 wariantów przebiegu i dało się to napisać z głową, a przede wszystkim odczytać.

Problem leży w tym, że tak jak napisał Kpc21, MPK używa go jako automat wyrzucający gotowy rozkład - nie ważne jak napisany, nie ważne, czy czytelny. Grunt, że jest.

ps. w takim Szczecinie program do generowania rozkładów pozwala na przykład wrzucić trasę składającą się z maksymalnie siedmiu nazw o długości 18 znaków każda - to jest dopiero czytelność trasy Obrazek a i Rozkład 7xp też pozostawia wiele do życzenia, zwłaszcza jak chodzi o wygenerowanie tabeli z czasem przejazdu (max. 1 lub 2 jak dobrze kojarzę), czy kerning fontów.
Podpis.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

hax pisze: Problem leży w tym, że tak jak napisał Kpc21, MPK używa go jako automat wyrzucający gotowy rozkład - nie ważne jak napisany, nie ważne, czy czytelny. Grunt, że jest.

I cóż chcesz udowodnić że dobrym jest produkt który bez kosztownej modyfikacji nie potrafi jednak wygenerować czytelnej informacji?
Wszędzie gdzie pracowałem za taki bubel byś wyleciał na pysk albo by pośpiesznie podziękowali i zrezygnowali z dalszej współpracy.
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

Nie wiem na czym polega kosztowność w zmianie układu tabelki, czy też dopisaniu kilku nazw ulic - wiem, że osoba odpowiedzialna za rozkłady idzie po najmniejszej linii oporu, bo ma na to przyzwolenie (osoba bądź osoby).
I to należy szukać przyczyny, a nie w programie. Gdyby na stanowiskach pracowały osoby kompetentne, znające się na powierzonych im obszarach zarządzania, to nurdel byłby mniejszy.

I niczego nie chcę udowadniać Obrazek
Podpis.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

hax pisze:Nie wiem na czym polega kosztowność w zmianie układu tabelki
, czy też dopisaniu kilku nazw ulic
Bo trzeba kogoś tego nauczyć. To kosztuje. Opcja wdrożenie i opieki nad produktem też w zakupie aplikacji kosztuje.
Ponadto potem trzeba takiej osobie dać podwyżkę bo się będzie domagać.
Ba ma wykonać od czasu do czasu taką czynność ale trzeba non-stopo płacić jej za nowy obowiązek dodany do etatu.

Aby jeszcze taka instytucja mogła samemu kogoś przyuczyć to sama musi odpowiednią osobę na etacie. Jak nie masz takiego fachowca na etacie to musisz producentowi aplikacji zapłacić za szkolenia (a on przeszkoli w najmniejszym możliwym zakresie byleby tylko niczego samodzielnie i tak ta "przeszkolona" osoba nie zrobiła bo przecież to nie jest w interesie producenta, który widzi kasę na zgłoszeniach serwisowych pogwarancyjnych). Jakby nie patrzeć trafisz na problem monety.

Osoby po popularnych studiach humanistycznych na prywatnych "uczelniach" nie poradzą sobie. Założenie katalogu to już okazuje się skomplikowaną czynnością.... a w CV biegła znajomość komputera.
hax pisze: Gdyby na stanowiskach pracowały osoby kompetentne, znające się na powierzonych im obszarach zarządzania
[/qupote]Począwszy już od etapu zakupu oprogramowania. Niestety niekompetencja pozwala produkować i wciskać buble.

Kadra zarządzająca państwowymi, gminnymi firmami/instytucja jest polityczna. Tam trafia się z "nadania" (klucza partyjnego). Przy okazji układy decydują o ustawce przy przetargu i zrobieniu dobrego interesu przez firmę oferującą "pseudoprodukt".

I niczego nie chcę udowadniać ;)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

po prywatnych uczelniach, to nawet informatycy wiele nie są w stanie zdziałać, jak przez pierwszy rok wykłady są o tym jak włączyć komputer i zmienić czcionkę w Wordzie. Cała specyfikacja kierunku obejmuje 3 semestry (z 15 łącznie) - a to tylko przez to, że na studia pchają się ludzie o zerowym pojęciu o komputerach, "bo informatyk dużo zarabia i ma fajną pracę" (która lekką i fajną się nie okazuje).
Podpis.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Hax ma rację. Busman to świetny program. Brakuje tylko właściwej ingerencji własnej, często jeszcze przed użyciem programu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Miłe zaskoczenie w sobotę przed 20. Przy Siostrzanej w kier. Pabianickiej czekało ponad 10 osób na przystanku, mimo że chwilę wcześniej odjechało 75. Tam też frekwencja przyzwoita.

Nowopowstałe przystanki jak już są zapowiadane to z kosmosu.
ODPOWIEDZ