Przebudowa wiaduktu na Śmigłego-Rydza
Przebudowa wiaduktu na Śmigłego-Rydza
ZDiT ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji przebudowy wiaduktu na Śmigłego-Rydza. Na pewno się przyda, ale chyba nie ma szans na PAT.
Co najważniejsze:
- to musi być przebudowa, a nie jedynie remont
- jezdnia ma mieć po 3 pasy w każdą stronę; po obu stronach chodnik i droga rowerowa
- zapewnić, jeżeli jest to technicznie możliwe, lokalizację przystanków autobusowych i tramwajowych poza obiektami, a jeśli nie przewidzieć lokalizację przystanków tramwajowych tak, aby zapewniona została dobra widoczność dla obu kierunków ruchu
- Należy rozważyć lokalizację bezkolizyjnego przejścia dla pieszych (pod poziomami jezdni oraz torowiskiem tramwajowym). W przypadku rozwiązań usytuowania przejść w poziomie (pieszy będzie w kolizji do samochodów) należy je sygnalizować i skoordynować z sygnalizacją na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego-Rydza Śmigłego.
- Rozsunąć jezdnie i poszerzyć perony przystanków w sposób umożliwiający ustawienie wiat oraz wygrodzeń od strony jezdni.
- Zastosować wygrodzenia peronów przystankowych od strony jezdni.
- Podnieść poziom krawędzi peronowej przystanków do 20cm nad główką szyny.
- Przy krawędzi użytkowej peronów przystankowych przewidzieć ostrzegawczy pas z nawierzchni chodnikowej w odmiennym kolorze, fakturowanej (guzy lub równoległe do krawędzi platformy rowki – dla podróżnych z upośledzeniem narządu wzroku).
- Umieścić wiaty na przystankach.
- Szerokość przystanków na wiadukcie musi zapewniać możliwość wyprowadzenia na nie wyjść z przejścia pod poziomem jezdni.
- Należy przewidzieć elementy umożliwiające poruszanie się osobom niepełnosprawnym (pochylnie lub w przypadku braku miejsca specjalne windy).
- Niezależnie od przyjętego rozwiązania należy przewidzieć odtworzenie/ wybudowanie oświetlenia drogowego na słupach trakcyjno-oświetleniowych, lub na słupach oświetleniowych zlokalizowanych poza wiaduktami zgodnie z obowiązującymi normami m.in. PN-EN 13201.
Terminy:
Etap I - Wykonanie wielowariantowej koncepcji w terminie do 30.11.2011r.
Etap II - Złożenie kompletnego wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z wymaganymi załącznikami w terminie do 15.12.2011r.
Etap III - Uzyskanie prawomocnej decyzji środowiskowej w terminie do 31.03.2012r.
Co najważniejsze:
- to musi być przebudowa, a nie jedynie remont
- jezdnia ma mieć po 3 pasy w każdą stronę; po obu stronach chodnik i droga rowerowa
- zapewnić, jeżeli jest to technicznie możliwe, lokalizację przystanków autobusowych i tramwajowych poza obiektami, a jeśli nie przewidzieć lokalizację przystanków tramwajowych tak, aby zapewniona została dobra widoczność dla obu kierunków ruchu
- Należy rozważyć lokalizację bezkolizyjnego przejścia dla pieszych (pod poziomami jezdni oraz torowiskiem tramwajowym). W przypadku rozwiązań usytuowania przejść w poziomie (pieszy będzie w kolizji do samochodów) należy je sygnalizować i skoordynować z sygnalizacją na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego-Rydza Śmigłego.
- Rozsunąć jezdnie i poszerzyć perony przystanków w sposób umożliwiający ustawienie wiat oraz wygrodzeń od strony jezdni.
- Zastosować wygrodzenia peronów przystankowych od strony jezdni.
- Podnieść poziom krawędzi peronowej przystanków do 20cm nad główką szyny.
- Przy krawędzi użytkowej peronów przystankowych przewidzieć ostrzegawczy pas z nawierzchni chodnikowej w odmiennym kolorze, fakturowanej (guzy lub równoległe do krawędzi platformy rowki – dla podróżnych z upośledzeniem narządu wzroku).
- Umieścić wiaty na przystankach.
- Szerokość przystanków na wiadukcie musi zapewniać możliwość wyprowadzenia na nie wyjść z przejścia pod poziomem jezdni.
- Należy przewidzieć elementy umożliwiające poruszanie się osobom niepełnosprawnym (pochylnie lub w przypadku braku miejsca specjalne windy).
- Niezależnie od przyjętego rozwiązania należy przewidzieć odtworzenie/ wybudowanie oświetlenia drogowego na słupach trakcyjno-oświetleniowych, lub na słupach oświetleniowych zlokalizowanych poza wiaduktami zgodnie z obowiązującymi normami m.in. PN-EN 13201.
Terminy:
Etap I - Wykonanie wielowariantowej koncepcji w terminie do 30.11.2011r.
Etap II - Złożenie kompletnego wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z wymaganymi załącznikami w terminie do 15.12.2011r.
Etap III - Uzyskanie prawomocnej decyzji środowiskowej w terminie do 31.03.2012r.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 1 raz.
To już zależy od opracowującego tą koncepcję.
Zresztą w obecnej sytuacji PAT byłby mocno niekomfortowy dla kierowców, którzy przed i za przystankiem musieliby zmieniać pas ze skrajnego prawego na skrajny lewy i z powrotem. Na razie trzeba się starać o takie wykonanie inwestycji, aby można ją było rozszerzyć o PAT w przyszłości w prosty sposób, bez ponownej przebudowy tego odcinka.
Dobrze, że w ogóle biorą pod uwagę wersję bez przejścia podziemnego.
Zresztą w obecnej sytuacji PAT byłby mocno niekomfortowy dla kierowców, którzy przed i za przystankiem musieliby zmieniać pas ze skrajnego prawego na skrajny lewy i z powrotem. Na razie trzeba się starać o takie wykonanie inwestycji, aby można ją było rozszerzyć o PAT w przyszłości w prosty sposób, bez ponownej przebudowy tego odcinka.
Dobrze, że w ogóle biorą pod uwagę wersję bez przejścia podziemnego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
A gdzie jest napisane, że ma tam pozostać wiadukt? Wiadukt tam jest niepotrzebny, ja przynajmniej rozumiem to tak, że wiadukt ma być zlikwidowany. Ewentualnie przekształcony w przejście podziemne, choć to kiepski pomysł.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
No jeżeli nie wiadukt to wyjścia są dwa:
- przejście pod wiaduktem zasypać, przyklepać, położyć na górze asfalt i będziemy mieć ulicę na nasypie, przyjezdni będą się dziwić czemu w Łodzi robią drogi na nasypach zamiast prosto w poziomie, no ale trudno
- zaorać Śmigłego od samej Piłsudskiego aż do wysokości stawu i zrobić równą w poziomie jezdnię, koszty pewnie będą zbliżone do budowy autostrady w miejsce lasu ale przynajmniej wiaduktu nie będzie.
- przejście pod wiaduktem zasypać, przyklepać, położyć na górze asfalt i będziemy mieć ulicę na nasypie, przyjezdni będą się dziwić czemu w Łodzi robią drogi na nasypach zamiast prosto w poziomie, no ale trudno
- zaorać Śmigłego od samej Piłsudskiego aż do wysokości stawu i zrobić równą w poziomie jezdnię, koszty pewnie będą zbliżone do budowy autostrady w miejsce lasu ale przynajmniej wiaduktu nie będzie.
Bardziej prawdopodobne i chyba najtańsze jest pierwsze.
W sumie przejście podziemne można by też zrobić - żeby nie trzeba było wspinać się na górę aby dostać się z bloków po drugiej stronie Śmigłego-Rydza do parku. I jeśli zostawią nasyp, to ma ono tu nawet sens, szczególnie w przypadku PAT (wtedy przejście w poziomie jezdni nie będzie do niczego potrzebne).
W sumie przejście podziemne można by też zrobić - żeby nie trzeba było wspinać się na górę aby dostać się z bloków po drugiej stronie Śmigłego-Rydza do parku. I jeśli zostawią nasyp, to ma ono tu nawet sens, szczególnie w przypadku PAT (wtedy przejście w poziomie jezdni nie będzie do niczego potrzebne).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
A skoro mamy przystanek tramwajowy i - miejmy nadzieję - autobusowy na środku jezdni i i tak znajduje się on na nasypie, to chyba lepiej wejść po schodach od razu na przystanek niż wspinać się na krawędź jezdni, czekać na zielone i przechodzić przez pasy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Drugi etap przebudowy skrzyżowania marszałków mamy zapisany w kontrakcie terytorialnym dla województwa. To ostatnia perspektywa finansowa, gdzie możemy pozyskać dofinansowanie unijne na taki zakres inwestycji. Poza tym drugi etap inwestycji to nie tylko most. Jest w tym też przebudowa torowiska na alei Śmigłego-Rydza od alei Piłsudskiego do ulicy Przybyszewskiego. A jak miasto nie będzie robiło wiaduktu, to nie będzie uzasadnienia, by pozyskać środki na remont torów na Śmigłego-Rydza - przekonuje Nita.
Mateusz
EA-1
EA-1
Bo albo powstaną oba projekty, albo żaden. Wydawałoby się, że powinny być rozdzielone, ale, jak mówi Nita, trzeba było je połączyć, by można było uzyskać dofinansowanie. Może ktoś to zweryfikuje, bo ciekawy jestem, czy faktycznie nie było innej możliwości. Wiele do życzenia pozostawia też sposób i termin, w jakim się o tym dowiadujemy, bo chyba nie było nic wcześniej o tym słychać. Teraz, gdy mamy konsultacje i ankiety na temat estakady nad marszałkami, okazuje się, że to transakcja wiązana .
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz
EA-1
EA-1
Zapewne trzeba było je połączyć, żeby uzyskać dofinansowanie na estakadę Bo dofinansowanie jest z puli na transport publiczny, a sama estakada transportowi publicznemu nic nie daje.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Ale przecież temat jest już w zasadzie zakończony
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)