Przebudowa wiaduktu na Śmigłego-Rydza

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Przebudowa wiaduktu na Śmigłego-Rydza

Post autor: kuba_bed »

ZDiT ogłosił przetarg na opracowanie koncepcji przebudowy wiaduktu na Śmigłego-Rydza. Na pewno się przyda, ale chyba nie ma szans na PAT.

Co najważniejsze:
- to musi być przebudowa, a nie jedynie remont
- jezdnia ma mieć po 3 pasy w każdą stronę; po obu stronach chodnik i droga rowerowa
- zapewnić, jeżeli jest to technicznie możliwe, lokalizację przystanków autobusowych i tramwajowych poza obiektami, a jeśli nie przewidzieć lokalizację przystanków tramwajowych tak, aby zapewniona została dobra widoczność dla obu kierunków ruchu
- Należy rozważyć lokalizację bezkolizyjnego przejścia dla pieszych (pod poziomami jezdni oraz torowiskiem tramwajowym). W przypadku rozwiązań usytuowania przejść w poziomie (pieszy będzie w kolizji do samochodów) należy je sygnalizować i skoordynować z sygnalizacją na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego-Rydza Śmigłego.
- Rozsunąć jezdnie i poszerzyć perony przystanków w sposób umożliwiający ustawienie wiat oraz wygrodzeń od strony jezdni.
- Zastosować wygrodzenia peronów przystankowych od strony jezdni.
- Podnieść poziom krawędzi peronowej przystanków do 20cm nad główką szyny.

- Przy krawędzi użytkowej peronów przystankowych przewidzieć ostrzegawczy pas z nawierzchni chodnikowej w odmiennym kolorze, fakturowanej (guzy lub równoległe do krawędzi platformy rowki – dla podróżnych z upośledzeniem narządu wzroku).
- Umieścić wiaty na przystankach.
- Szerokość przystanków na wiadukcie musi zapewniać możliwość wyprowadzenia na nie wyjść z przejścia pod poziomem jezdni.
- Należy przewidzieć elementy umożliwiające poruszanie się osobom niepełnosprawnym (pochylnie lub w przypadku braku miejsca specjalne windy).
- Niezależnie od przyjętego rozwiązania należy przewidzieć odtworzenie/ wybudowanie oświetlenia drogowego na słupach trakcyjno-oświetleniowych, lub na słupach oświetleniowych zlokalizowanych poza wiaduktami zgodnie z obowiązującymi normami m.in. PN-EN 13201.

Terminy:
Etap I - Wykonanie wielowariantowej koncepcji w terminie do 30.11.2011r.
Etap II - Złożenie kompletnego wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z wymaganymi załącznikami w terminie do 15.12.2011r.
Etap III - Uzyskanie prawomocnej decyzji środowiskowej w terminie do 31.03.2012r.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

To już zależy od opracowującego tą koncepcję.

Zresztą w obecnej sytuacji PAT byłby mocno niekomfortowy dla kierowców, którzy przed i za przystankiem musieliby zmieniać pas ze skrajnego prawego na skrajny lewy i z powrotem. Na razie trzeba się starać o takie wykonanie inwestycji, aby można ją było rozszerzyć o PAT w przyszłości w prosty sposób, bez ponownej przebudowy tego odcinka.

Dobrze, że w ogóle biorą pod uwagę wersję bez przejścia podziemnego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

A na ch** tam komukolwiek wiadukt? Znowu nie mamy na co "pieniążków" wydawać tylko na budowę wiaduktów nad ścieżką dla wyprowadzających psy na spacer?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

A gdzie jest napisane, że ma tam pozostać wiadukt? Wiadukt tam jest niepotrzebny, ja przynajmniej rozumiem to tak, że wiadukt ma być zlikwidowany. Ewentualnie przekształcony w przejście podziemne, choć to kiepski pomysł.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

No jeżeli nie wiadukt to wyjścia są dwa:
- przejście pod wiaduktem zasypać, przyklepać, położyć na górze asfalt i będziemy mieć ulicę na nasypie, przyjezdni będą się dziwić czemu w Łodzi robią drogi na nasypach zamiast prosto w poziomie, no ale trudno
- zaorać Śmigłego od samej Piłsudskiego aż do wysokości stawu i zrobić równą w poziomie jezdnię, koszty pewnie będą zbliżone do budowy autostrady w miejsce lasu ale przynajmniej wiaduktu nie będzie.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Bardziej prawdopodobne i chyba najtańsze jest pierwsze.

W sumie przejście podziemne można by też zrobić - żeby nie trzeba było wspinać się na górę aby dostać się z bloków po drugiej stronie Śmigłego-Rydza do parku. I jeśli zostawią nasyp, to ma ono tu nawet sens, szczególnie w przypadku PAT (wtedy przejście w poziomie jezdni nie będzie do niczego potrzebne).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Przejście podziemne? Nie dość, że inwestujemy w niepotrzebny wiadukt, to jeszcze wydajemy pieniądze na windy?
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Jak będzie wiadukt to i tak jakoś na niego trzeba będzie się dostać. Nie wyobrażam sobie żeby nie zrobili przy okazji pochylni, jeżeli nie nawet wind.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

A skoro mamy przystanek tramwajowy i - miejmy nadzieję - autobusowy na środku jezdni i i tak znajduje się on na nasypie, to chyba lepiej wejść po schodach od razu na przystanek niż wspinać się na krawędź jezdni, czekać na zielone i przechodzić przez pasy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Lepiej - nie lepiej. Wiadukt jest dość krótki więc osobne wejścia z podziemia na przystanki tramwajowe raczej nie wchodzą w grę.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Ktoś poprawi literówkę w temacie?
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Sorry za błąd Obrazek Już poprawiłem tą literówkę - czasami wciskam "y" zamiast "u" nie wiedzieć dlaczego.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Drugi etap przebudowy skrzyżowania marszałków mamy zapisany w kontrakcie terytorialnym dla województwa. To ostatnia perspektywa finansowa, gdzie możemy pozyskać dofinansowanie unijne na taki zakres inwestycji. Poza tym drugi etap inwestycji to nie tylko most. Jest w tym też przebudowa torowiska na alei Śmigłego-Rydza od alei Piłsudskiego do ulicy Przybyszewskiego. A jak miasto nie będzie robiło wiaduktu, to nie będzie uzasadnienia, by pozyskać środki na remont torów na Śmigłego-Rydza - przekonuje Nita.
Mateusz

EA-1 8-)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

A w czym przeszkadza wyniesiona jezdnia temu, żeby nie było wiaduktu?
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Bo albo powstaną oba projekty, albo żaden. Wydawałoby się, że powinny być rozdzielone, ale, jak mówi Nita, trzeba było je połączyć, by można było uzyskać dofinansowanie. Może ktoś to zweryfikuje, bo ciekawy jestem, czy faktycznie nie było innej możliwości. Wiele do życzenia pozostawia też sposób i termin, w jakim się o tym dowiadujemy, bo chyba nie było nic wcześniej o tym słychać. Teraz, gdy mamy konsultacje i ankiety na temat estakady nad marszałkami, okazuje się, że to transakcja wiązana Obrazek .
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz

EA-1 8-)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Zapewne trzeba było je połączyć, żeby uzyskać dofinansowanie na estakadę Obrazek Bo dofinansowanie jest z puli na transport publiczny, a sama estakada transportowi publicznemu nic nie daje.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
stokrotka
Niemowa
Posty: 3
Rejestracja: sob 13:17, 09 maja 2015

Post autor: stokrotka »

Witam się na forum:)
Dla mnie wiadukt na skrzyżowaniu Marszałków to nie najlepszy pomysł. Co z estetyką? Jakością przestrzeni? To rozwiązanie dobre tylko pod jednym względem - usprawnienia komunikacji i żadnym innym...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Ale przecież temat jest już w zasadzie zakończony Obrazek
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ