Czasy przejazdu

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Pytanie ile stoi nieużywanych? Ile mogłoby jeździć po naprawach? To samo dotyczy tramwajów firmy PESA. Nie wspominam o jakimś skróceniu czasu przejazdu, bo to jest niemożliwe do zrobienia... Obrazek
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Możliwe - wystarczy zmodyfikować rozkład Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

To nie jest takie proste.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

W przypadku ŁTR - jest. System sterowania ruchem ma wgrany rozkład i spowalnia tramwaje. Gdyby rozkład przewidywał krótszy czas przejazdu, tramwaje jechałyby szybciej. W ZDiT są jednak obawy, że utrudniłoby to ruch samochodom...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

No cóż, póki nie ma gdzie tego ruchu wyprowadzić to niestety nie można tego przyklapać, bo staną też autobusy, czy taksówki. Potrzebne są wspomiane obwodnice, dużo parkingów (ale nie na trawie "u żula"), P&R (ale tylko przy dobrej obsłudze przez tramwaje).

Czas przejazdu na ŁTR można na próbę skrócić. Niekiedy tramwaje jadą 20 km/h, bo mają po 2-3 minuty między przystankami, których wcale nie dzielą duże skrzyżowania.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

2 minuty na Piotrkowskiej można wywalić od razu, poza odcinkiem centralnym też po minucie.

Albo można zrobić wersję hardkorową - wywalić z 8 minut i dodać 6 do przerwy
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Chyba na każdej linii w mieście moznaby odjąć kilka minut i krzywda żadna by się nie stała, a wręcz przeciwnie.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

@SEC: Wprowadzić buspasy i nie przejmować się Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Na drogach poprzecznych typu Więckowskiego i Próchnika? Można, ale mało tego, że z racji uruchomienia systemu będą tworzyły się korki to jeszcze jeden z dwóch dostępnych pasów dla samochodów na wymienionych ulicach będzie zamknięty. Paraliż murowany.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Pamiętajcie, że nie wystarczy stworzyć bupasów, żeby komunikacja była na dobrym poziomie. To pozwoli jedynie przyspieszyć przejazd autobusów, ale po co to robić jeśli jeżdżą rzadko? Jak tworzymy buspasy to zwiększamy częstotliwość - bez tego nie ma to sensu, wg mnie...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ale w Łodzi buspasy jako takie są psu na budę potrzebne, raczej warto zadbać o PAT-y (mój ulubiony przykład - Kopcińskiego, ale niestety tam będzie remont w technologii torowiska na podkładach) i sprawny ruch tramwajów (Zielona, tam jeżdżą 3 linie)
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Na Kopcińskiego są potrzebne przystanki A + T. Pasy jako takie mogą być oddzielne dla autobusów tam, ponieważ jest na to miejsce. Buspasy są bardzo potrzebne na takich ulicach, jak Tuwima i Andrzeja Struga. Na Zielonej natomiast, po wprowadzeniu monitoringu, powinno wreszcie zostać wprowadzone egzekwowane ograniczenie ruchu i wówczas powinno się skrócić rozkładowy czas przejazdu tramwajów.

@ Kuba_bed: Czas przejazdu jest niemniej istotnym wyznacznikiem jakości, co częstotliwość. Ponadto krótszy przejazd oznacza większą częstotliwość przy tej samej liczbie brygad.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

No nie wiem. Na Kopcińskiego są korki, jeśli zrobić buspas obok torowiska tramwajowego (co jest absurdalne), korki wzrosną. Jeśli nie na Kopcińskiego, to na ulicach sąsiednich.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Dokładnie. Korki na Kopcińskiego są często ogromne. Nie rozumiem jak można proponować zwężanie dróg przy braku alternatywy. Powstaną obwodnice, P&R, a tramwaje będą na dobrym poziomie to proszę bardzo.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

A istnieje ryzyko, że jeśli korki zwiększą się, to część kierowców będzie jechać ulicami bliżej centrum? Jeśli tak, to rzeczywiście nie warto. Jeśli nie, to ich problem - niech przesiądą się do MPK.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Na pewno. Nie raz szybciej jest jechać taką Kilińskiego niż Kopcińskiego. Choć w szczycie korki tworzą się nawet na takich ulicach jak odcinek Spornej z płyt betonowych.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Na Kilińskiego docelowo ruch będzie ograniczony za pomocą nakazów skrętów z kontrolą monitoringiem, więc ten argument odpada. Kolejny?
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Ograniczenie tam ruchu straciło sens przy częstotliwości tramwajów co 10 minut. Jak ZDiT się zdecyduje coś z tym zrobić to będzie można wrócić do tego pomysłu.
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

berger.m pisze:W przypadku ŁTR - jest. System sterowania ruchem ma wgrany rozkład i spowalnia tramwaje. Gdyby rozkład przewidywał krótszy czas przejazdu, tramwaje jechałyby szybciej. W ZDiT są jednak obawy, że utrudniłoby to ruch samochodom...
Możesz przestać w końcu kłamać?
berger.m pisze:A istnieje ryzyko, że jeśli korki zwiększą się, to część kierowców będzie jechać ulicami bliżej centrum? Jeśli tak, to rzeczywiście nie warto. Jeśli nie, to ich problem - niech przesiądą się do MPK.
No na pewno. W szczególności przesiądą się Ci jadący tranzytem przez Łódź.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

To jak to jest z tym systemem sterowania na ŁTR?
ODPOWIEDZ