Komunikacja podczas remontu Dworca Łódź-Fabryczna

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

pawelczyk pisze:Pamiętaj, że będzie tam jeszcze 70
Może nie będzie.
pawelczyk pisze:Jak już to wolałbym jedną nową linię pospieszną z centrum, która nie zatrzymywałaby się na Piłsudskiego - bo tam połączenie z dworcem już jest.
L albo 100: DW. WIDZEW - Niciarniana - szpit. Korczaka - Kilińskiego, Central - WAM - dw. Kaliski - Atlas Arena - Wyszyńskiego - LOTNISKO? 2 brygady co ~35 minut.
pawelczyk pisze:A przy okazji dobrze, żeby ZDiT nie skupiał się na samym Widzewie ale na wszystkich 3 dworcach, które przejmą zwiększony ruch.
Może nie uwzględnili tego w konsultacjach?
Solar pisze:Osobiste obserwacje: tramwaj stoi na przystanku przy rondzie, 70 przejeżdża na zielonym świetle. I gdy ta sama 70 stoi na Przybyszewskiego, wyżej wspomniany tramwaj już mija skrzyżowanie Śmigłego Rydza/ Przybyszewskiego.
Zgoda, ale powtórze się: wliczając czas na przesiadkę, czyli dojście i oczekiwanie na tramwaj lepiej jechać dalej 70. Wychodzi mniej więcej na to samo.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

SEC pisze:
pawelczyk pisze:Pamiętaj, że będzie tam jeszcze 70
Może nie będzie.

No to będzie 75.
pawelczyk pisze:Jak już to wolałbym jedną nową linię pospieszną z centrum, która nie zatrzymywałaby się na Piłsudskiego - bo tam połączenie z dworcem już jest.
L albo 100: DW. WIDZEW - Niciarniana - szpit. Korczaka - Kilińskiego, Central - WAM - dw. Kaliski - Atlas Arena - Wyszyńskiego - LOTNISKO? 2 brygady co ~35 minut.[/quote]

Raczej nie dalej niż w rejon Central-Pl.Wolności. Lotnisko ma połączenie z Kaliskim.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ale bardzo kiepskie - rzadko i długo. Miejmy nadzieję, że potworka 65 niedługo zobaczymy na skróconej trasie.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Solar pisze:Zaproponowałbym 75 z Ustronnej do Broniewskiego, następnie Kilińskiego, Śląską i Niższą. Zawracałoby na Rondzie Broniewskiego.
Taka trasa zagwarantuje dowóz studentów z Chojen do 7 i 13 i przesiadkę z 61, 69 i 72, aby dotrzeć bezpośrednio na Dworzec Chojny. Powrót tą samą trasą, zatrzymując się na przystanku PKS na Broniewskiego (dowiezie ludzi z dworca do 61, 69, 72 i wyrobi się ze zmiana pasa na wewnętrzny).
Sensowny pomysł, jednocześnie znacznie poprawi skomunikowanie dworca na Chojnach. Wyślij do ZDiT ;)
Solar pisze:To już lepiej rozdzielić 62/62A/68 na tym odcinku w pokazany przez Ciebie sposób. Nawet zaryzykowałbym stwierdzenie, że w obu kierunkach (w przypadku zrezygnowania z pomysłu z 75 na Kurczakach).
Już kiedyś proponowałem, ale faktycznie niech będzie to szybkie połączenie osiedla przy CZMP z Kurczakami. Gdyby tylko nie jeździły zawsze razem...
Solar pisze: Osobiste obserwacje: tramwaj stoi na przystanku przy rondzie, 70 przejeżdża na zielonym świetle. I gdy ta sama 70 stoi na Przybyszewskiego, wyżej wspomniany tramwaj już mija skrzyżowanie Śmigłego Rydza/ Przybyszewskiego.
Dokładnie. Tramwaj na tym odcinku jest szybszy. Pod warunkiem, że jeździłyby częściej. Ryzyko czekania 15 min. na Rondzie Broniewskiego, bo 7 i 13 odjechały w pakiecie chwilę wcześniej zniechęca do przesiadki. Druga sprawa to fakt, że w autobusie jest cieplej, co przy zbliżającej się zimie ma spore znaczenie.
domino pisze:Po zakończeniu remontu Limanowskiego tramwaje linii 5 wrócą na pierwotną trasę do pętli Szczecińska (tak poinformowano podczas konsultacji)
Chyba że był to tylko "żart" wiceprezydenta, podobnie jak strefa Tempo 30 na al. Piłsudskiego...
Kpc21 pisze:Linie wydłużone z Wydawniczej byłyby dobrym uzupełnieniem 85 na odcinku Marszałki-Widzew.
Byłyby niepotrzebnym dublem tramwajów na odcinku Marszałki-Widzew.
pawelczyk pisze:A przy okazji dobrze, żeby ZDiT nie skupiał się na samym Widzewie ale na wszystkich 3 dworcach, które przejmą zwiększony ruch.
No i w momencie gdy dowiedział się, że te 3 dworce będą czynne to pewnie się zajmie. Poczekajmy na szczegóły, bo cały czas dyskutujemy o projekcie: wszystkie siły do obsługi Widzewa.
SEC pisze:Z prawdziwego zdarzenia? Chyba nie bardzo. Autobus po szczycie co ok. 30 minut to zero atrakcyjności.
Kto powiedział, że 30 min.? Podczas konsultacji zapowiedziano zwiększenie częstotliwości 75 po skróceniu.
rover1423
Coś mówi
Posty: 45
Rejestracja: pt 12:21, 30 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Dąbrowa

Post autor: rover1423 »

Adamix pisze:
pawelczyk napisał: A przy okazji dobrze, żeby ZDiT nie skupiał się na samym Widzewie ale na wszystkich 3 dworcach, które przejmą zwiększony ruch.

No i w momencie gdy dowiedział się, że te 3 dworce będą czynne to pewnie się zajmie. Poczekajmy na szczegóły, bo cały czas dyskutujemy o projekcie: wszystkie siły do obsługi Widzewa.

Teraz to tylko 5 pociągów przejedzie dokoła Łodzi. Z tym skupieniem się na wszystkie dworce to polecam dopiero od grudnia, bo dopiero wtedy to wszystko zacznie (przynajmniej powinno) działać.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Spokojnie, jutro mają być znane rozkłady kolejowe, wszystko się wyjaśni. Planowali też pociągi z Kaliskiego p. Żabieniec, Łowicz do Warszawy. Te 5 w godzinach szczytu w dni powszednie mają jeździć łącznicą Kaliski-Chojny-Widzew.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Bardziej istotne jest to, gdzie pojadą PKS-y. Bo to póki co jest największą niewiadomą. A na pewno jest wielu ludzi, którzy nie wiedzą teraz, czy i na jakie godziny kupować miesięczne. W PKS-ie nie ma takiego komfortu, że miesięczny można kupić kiedy się chce. Miesięczny jest na konkretny miesiąc i kupując go w połowie miesiąca tracimy połowę jego ceny.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Mam nadzieję, że szybko się wyjaśni. Ale obstawiam że będziemy mieć stanowiska postojowe na obecnym placu postojowym PKS, bo na Kaliskim się te autobusy po prostu nie zmieszczą.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Tyle że plac postojowy na którymś etapie budowy będzie musiał zniknąć.

Powinni rozłożyć ruch mniej więcej po równo na Kaliski i Północny, najlepiej tak aby autobusy uwzględniały przystanek w rejonie obecnego dworca, i jeśli jest to możliwe bez wyginania dotychczasowej trasy, to przystanek przy Centralu. Autobusy od strony Aleksandrowa, Zgierza, Głowna, Brzezin mogłyby jechać Północny-rejon obecnego dworca-Central-Kaliski. Reszta tak jak dotychczas, z przystankiem w rejonie obecnego dworca i dalej na Północny.

W ten sposób Północny, który jest małym dworcem, ale jest na nim miejsce, przejmie większość autobusów. Reszta pojedzie na Kaliski. Pośpieszne, które miały przystanek tylko na Centralnym, mogą zostać skierowane na Kaliski.

Nie mówię oczywiście o liniach podmiejskich, bo tutaj na Fabryczny zawijają tylko Pabianice. Które chyba trzeba będzie skierować na Północny, bo te autobusy jakieś postoje na dworcu mają, a nie wyobrażam sobie długiego Ikarusa na parkingu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Adamix pisze:Mam nadzieję, że szybko się wyjaśni. Ale obstawiam że będziemy mieć stanowiska postojowe na obecnym placu postojowym PKS, bo na Kaliskim się te autobusy po prostu nie zmieszczą.
Jeśli krańcówka MPK przeniesie się pod sam Kaliski to na PKSy miejsca starczy. Jak to jest z terenem PKS? Słyszałem, że mają dostać obecną krańcówkę MPK na Kaliskim w zamian za miejsce na Centralnym.

Możliwości jest wiele. Nie widzę przeszkód, żeby większość linii odjeżdzających z Kaliskiego zahaczała o okolicę Centralnego, np. plac Dąbrowskiego. Dla pasażera to żadna różnica, bo i tak wsiądzie mniej-więcej w tym samym miejscu, jedynie autobusy będą miały plac pod Kaliskim i kto będzie chciał, wsiądzie również tam.
Adamix pisze:Dokładnie. Tramwaj na tym odcinku jest szybszy. Pod warunkiem, że jeździłyby częściej. Ryzyko czekania 15 min. na Rondzie Broniewskiego, bo 7 i 13 odjechały w pakiecie chwilę wcześniej zniechęca do przesiadki. Druga sprawa to fakt, że w autobusie jest cieplej, co przy zbliżającej się zimie ma spore znaczenie.
Jest szybszy z konkretnego powodu, a mianowicie że jedzie prostszą trasą. I jak było mówione, przesiadka na ten tramwaj z 70 jeśli trzeba będzie czekać więcej niż do 5 min. jest nieopłacalna. A, że trzeba również dojść do przystanku tramwajowego to szybciej jest 70 i bez biegania po skrzyżowaniu. Mnie osobiście udaje się złapać 70, która mi uciekła gdzieś na Kopcińskiego i gonie ją tramwajem, ale muszą być spełnione warunki: tramwaj musi być natychmiast i muszę biec przez rondo Broniewskiego. Czyli w normalnych warunkach (normalne oczekiwanie na tramwaj i normnalny spacer przez rondo) to się nie zawsze sprawdza. Tramwaj od skrzyżowania z Piłsudskiego jedzie 9 min. do ronda Broniewskiego, 70 tylko 11-12 min., więc widać to czarno na białym.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Zależy od dnia i pory. Dziś rano 70 najpierw utknęła na Przybyszewskiego, później na Śmigłego-Rydza jeszcze przed Tymienieckiego. Opóźnienie kursu z powodu korków 13 min., co doliczając szybszy czas przejazdu tramwaju w linii prostej daje mu sporą jak na poranne warunki przewagę czasową.

Aczkolwiek doskonale rozumiem niekomfortowość przesiadki na RB i uważam, że do czasu wybudowania na samym rondzie punktu przesiadkowego (czego pewnie z racji mnóstwa przepisów <niedasię>) należy zostawić stan obecny albo skrócić 75 do Ronda p. Ślaską, Niższą z jednoczesną poprawą obsługi dworca Chojny.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Tylko w czym to 75 poprawi dojazd na dworzec? Przecież autobusy jeżdzące po Rzgowskiej (w tym 75) objeżdzają Chojny i okolice. Brakuje jedynie linii na Górniak i Dąbrowę (72 albo 95).
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Miałoby przystanek w okolicach Kilińskiego - dowóz do linii jeżdżących po Broniewskiego (61, 69, 70, 72, 95), które rozwiozą pasażerów we wszystkich kierunkach, a przesiadka odbędzie się w ramach jednego przystanku. Dodatkowo dojazd do tramwajów 7 i 13 z zapewnieniem wygodniejszej przesiadki niż spacer z obecnego przystanku autobusowego na tramwajowy.
Bo propozycja dojechania 1 do Broniewskiego, gdzie trzeba odbyć kolejny długi spacer jest żartem w twarz pasażera.
72 czy 95 nie ma sensu wyginać w momencie, gdy na chojeński dworzec dojedzie 5 par pociągów na dobę. Chyba że tylko w godzinach porannych i popołudniowych, ale są to linie jeżdżące na tyle rzadko, że nie ma to sensu. A 75 w proponowanym kształcie załatwiałaby jednocześnie 2 kwestie - dworzec i dojazd do tramwajów na Śląskiej.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

To ja powiem inaczej: Nie ma sensu skaracać 75 do okolic Śląskiej z powodu 5 par pociągów, tylko zostawić to po staremu Obrazek.

5 par to faktycznie mało, ale coś na Dąbrowę i Górniak musi dojeżdzać i trzeba poważnie pomyśleć o 72 jeśli ruch pociągów się zwiększy. BTW. Które relacje będą zatrzymywały się na Chojnach?
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

Łódź-Warszawa.
Wszystkie pociągi jadące północ-południe, czyli wszystkie Katowice- Gdynia, Kraków-Szczecin itd. mają jechać Łódź Widzew- Zgierz (z pominięciem Chojen i Kaliskiego).
Pociągi Wrocław-Warszawa/Białystok mają jechać Kaliski,Stryków, Łowicz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jedno połączenie InterRegio Łódź-Warszawa też przez Łowicz Przedmieście. InterRegio z zatrzymaniem na większości przystanków i stacji linii łowickiej (poza znaczącymi miejscowościami - Swędów i Glinnik). Dobrze by jeszcze było, żeby na tych odcinkach obowiązywała taryfa Regio - nawet w InterRegio.

Dwa pozostałe InterRegio do Warszawy pojadą do Warszawy przez Żabieniec ze zmianą czoła w Zgierzu.

Na razie nie są za to wbite żadne TLK jadące linią łowicką.

Dodatkowo dzisiaj na autobusowym Centralnym demontowane były bilboardy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 3 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

SEC pisze:To ja powiem inaczej: Nie ma sensu skaracać 75 do okolic Śląskiej z powodu 5 par pociągów, tylko zostawić to po staremu ;).

No ale jak zostawi się po staremu... to gdzie będzie hucznie zapowiadana rewolucja, przez którą od miesiąca trzeba było ograniczyć kursowanie pojazdów na liniach peryferyjnych (przypominam tłumaczenie - dostosowujemy się do potrzeb obsługi zamkniętego dworca)? Czym wykaże się p. Banaszek? ;)
Niezrealizowana propozycja to trochę mało, a jak wiadomo "najważniejsze że podejmuję decyzje. Dobre czy złe, ale podejmuję, więc jestem skutecznym prezydentem" ;)
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Zgodnie z pojawieniem się ikonki na stronie MPK powstanie linia D1 kursująca wokół dworca Łódź Widzew.
Trasa: DWORZEC ŁÓDŹ WIDZEW – Służbowa, Augustów, Rokicińska, Puszkina, Maszynowa - DWORZEC ŁÓDŹ WIDZEW
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez domino, łącznie zmieniany 1 raz.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Ciekawe jak w tym roku oznaczone zostaną linie cmentarne :>
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

pawelczyk pisze:Ciekawe jak w tym roku oznaczone zostaną linie cmentarne :>
Może DOx, jak kiedyś.
domino pisze:Zgodnie z pojawieniem się ikonki na stronie MPK powstanie linia D1 kursująca wokół dworca Łódź Widzew.
Linia D1 ma kursować co 10 minut, czyli jedna brygada (chociaż znając realia będzie ich więcej i będą stały na pętli - właśnie, co wyleci spod dworca? Obecnie jest tam miejsce jedynie dla 3 linii).

Co za parodia z tą linią. Odległość od przystanku tramwajowego do dworca to 500 metrów. Samo przejście ul. Adamickiego to 200 metrów. Do D1 tak, czy siak trzeba będzie dojść, więc wychodzi na to, że uruchamia się dodatkowy autobus, żeby zaoszczędzić 300 metrów. Czas oczekiwania średnio 5 minut - czyli dłużej niż pieszo. Mało tego, są już autobusy którymi na upartego można z ronda Inwalidó pod ten dworzec podjechać (69, 75, 77, 85). Po co więc D1? Podobno nie ma pieniędzy. Miasto chce pokazać, jakie jest "przychylne pasażerom?". Przecież to będzie jeździć puste, chyba że wmówi się ludziom, że do dworca jest kawał drogi od Rokicińskiej i w nieświadomości będą w to wsiadać.

Odległość od ósemki do dw. Kaliskiego jest niewiele mniejsza, jak w przypadku Widzewa.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ