Komunikacja podczas remontu Dworca Łódź-Fabryczna
Przecież dworzec PKS na Kaliskim nie zajmuje parkingu pod pocztą, tylko pętlę MPK (która teraz stanowi własność PKS-u i MPK płaci PKS-owi za możliwość korzystania z niej).
Ten dworzec jest z założenia tymczasowy. Pomimo tego jest bardziej cywilizowany niż stary Fabryczny, bo w przeciwieństwie do niego, jest zadaszony.
Dzisiaj około południa udało się wygonić PKS z dworca. Dzisiaj przez większość dnia funkcję dworca pełniła... ul. Składowa między Kilińskiego a POW. Ok. 13:00 jeszcze odjeżdżały z niego autobusy (choć ze Składowej też), ale o 17:45 stały już tylko dwa (PKS Sieradz i jeszcze coś). Od jutra ma wrócić cywilizacja. Część autobusów zostanie przeniesiona na Kaliski, a część skrócona do Północnego. Media nie podają, co z autobusami do Pabianic, ale pewnie też trafią na Kaliski.
Mam nadzieję, że w związku z tym PKS wydłuży godziny otwarcia kasy/informacji/posterunku dyżurnego ruchu na Północnym (tam jest wszystko w jednym) i jak najszybciej przeniesie tam kontener poczekalni z Fabrycznego. Bo dzisiaj na Północnym próbowałem kupić miesięczny i okazuje się, że kasa będzie czynna dopiero w środę, a dzisiaj jest tylko informacja. A miesięczny kupiony w środę i tak będzie ważny od 1 czerwca. Spróbuję jutro. Może ze względu na zamknięcie Fabrycznego, kasa na Północnym będzie czynna już wtedy.
Ten dworzec jest z założenia tymczasowy. Pomimo tego jest bardziej cywilizowany niż stary Fabryczny, bo w przeciwieństwie do niego, jest zadaszony.
Dzisiaj około południa udało się wygonić PKS z dworca. Dzisiaj przez większość dnia funkcję dworca pełniła... ul. Składowa między Kilińskiego a POW. Ok. 13:00 jeszcze odjeżdżały z niego autobusy (choć ze Składowej też), ale o 17:45 stały już tylko dwa (PKS Sieradz i jeszcze coś). Od jutra ma wrócić cywilizacja. Część autobusów zostanie przeniesiona na Kaliski, a część skrócona do Północnego. Media nie podają, co z autobusami do Pabianic, ale pewnie też trafią na Kaliski.
Mam nadzieję, że w związku z tym PKS wydłuży godziny otwarcia kasy/informacji/posterunku dyżurnego ruchu na Północnym (tam jest wszystko w jednym) i jak najszybciej przeniesie tam kontener poczekalni z Fabrycznego. Bo dzisiaj na Północnym próbowałem kupić miesięczny i okazuje się, że kasa będzie czynna dopiero w środę, a dzisiaj jest tylko informacja. A miesięczny kupiony w środę i tak będzie ważny od 1 czerwca. Spróbuję jutro. Może ze względu na zamknięcie Fabrycznego, kasa na Północnym będzie czynna już wtedy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
I gdzie mają zawracać? Zresztą MPK płaci PKS-owi za dworzec, ale nie musi za to utrzymywać punktu socjalnego dla kierowców, bo ci korzystają z zaplecza PKS-u.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Autobusy PKS Łódź do Pabianic od jutra będą odjeżdżać z pl. Dąbrowskiego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Czy ktoś widzi potrzebę bezpośredniego połączenia autobusowego (zastępczego) Dworca PKS Łódź Kaliska z Dworcem Północnym PKS?
Co można by było coś zrobić na terenie byłej ul. Kopernika tj. skwerku po lewo od Karolewskiej? parking pętlę MPK?
Np. Linia 52 Dworzec PKS Północny-Wojska Polskiego-Franciszkańska-Północna-Ogrodowa -Srebrzyńska-(Kasprzaka Legionów) -Włókniarzy-JP2-...Kurczaki.
Co można by było coś zrobić na terenie byłej ul. Kopernika tj. skwerku po lewo od Karolewskiej? parking pętlę MPK?
Np. Linia 52 Dworzec PKS Północny-Wojska Polskiego-Franciszkańska-Północna-Ogrodowa -Srebrzyńska-(Kasprzaka Legionów) -Włókniarzy-JP2-...Kurczaki.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli już coś mamy dodać, to linię tramwajową - Strykowska-Wojska Polskiego-Limanowskiego-Włókniarzy-Bandurskiego-Karolewska-Bratysławska. Ale dużo lepszym rozwiązaniem byłoby zwiększenie częstotliwości linii 1 i 5 do rozsądnej wartości, najlepiej 10 minut w szczycie, jak na 6. I do tego skoordynowanie 5 i 6 na Franciszkańskiej (w tej chwili dojazd z dworca do Franciszkańskiej w celu przesiadki na 6 się nie opłaca, lepiej dojść pieszo, a to jest stosunkowo daleko jak na dworzec). Bo w ten sposób wrócimy do założeń reformy z 2001 roku. Tworząc nową linię od nich odejdziemy, czyniąc łódzką sieć tramwajową mniej elastyczną.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Nie widzę sensu wydłużania 52. Przede wszystkim dworzec Północny nie zastąpił Kaliskiego lecz Centralny. Połączenie Kaliski <-> Północny nie jest najgorsze, wspominane wyżej linie oferują lepszą częstotliwość niż pojechałoby proponowane 52
Zastanowiłbym się raczej nad poprawą połączenia między dawnym dworcem Centralnym a dw. Północnym. Co w tej chwili doradzić pasażerowi, który chce odjechać z Węglowej? Spacer do rzadko jeżdżącej 1 lub dojazd do 85?
Zastanowiłbym się raczej nad poprawą połączenia między dawnym dworcem Centralnym a dw. Północnym. Co w tej chwili doradzić pasażerowi, który chce odjechać z Węglowej? Spacer do rzadko jeżdżącej 1 lub dojazd do 85?
Nie jestem przekonany, czy połączenie Fabryczny-Północny jest aż tak potrzebne. Błądzących pasażerów nie ma sensu brać pod uwagę, bo ci zaraz się przyzwyczają do nowego układu dworców. A co jest w rejonie Fabrycznego? Na pewno wydziały uniwersytetu. Ale z tego co się orientuję, autobusy odjeżdżające z Północnego zatrzymują się potem na przystankach, które z tym rejonem są już lepiej skomunikowane - np. w kierunku Brzezin i Strykowa na Dołach (dojazd 57, 51, 53, 60), czy w kierunku Zgierza przy Zgierskiej (dojazd 7, 9, 12, 13, 14 i przesiadka na ŁTR). Prosty dojazd z okolic Fabrycznego na Północny jest ciężki do zrealizowania ze względu na park Helenów. Trzeba jechać albo Kilińskiego, albo przez Rondo Solidarności (tak też jeździły PKS-y z jednego dworca na drugi, gdy Fabryczny jeszcze funkcjonował).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Właściwie masz rację, dw. Północny obsługuje tylko połączenia lokalne, które mają jeszcze inne przystanki w mieście. Ostatecznie można pokombinować z wydłużeniem(?), przetrasowaniem(?) 57 tak żeby podjeżdżało pod dworzec. Sądząc z mapy to by też ułatwiło dojazd z osiedla przy Marysińskiej, ale mam wątpliwości czy miałoby to sens i proszę kogoś bardziej zaznajomionego z tym rejonem o weryfikację.
Przywróceniem dawnej trasy. Jeszcze w 2000 roku 57 kończyło trasę na Północnym. Na Marysińską jeździło 88, ale na zupełnie innej trasie (pl. Dąbrowskiego - Uniwersytecka - Strykowska - Wojska Polskiego - i dalej jak dzisiejsze 57), z kolei obecne 88 nosiło numer 255. Tutaj są ówczesne rozkłady, mocno niekompletne. Ale to, co można znaleźć, jest bez wątpienia ciekawe - np. 1 jeżdżąca co 10 minut, i to przed reformą.Adamix pisze:Ostatecznie można pokombinować z wydłużeniem(?), przetrasowaniem(?) 57 tak żeby podjeżdżało pod dworzec.
Myślisz chyba o poprowadzeniu 57 z Północnego dalej do Marysińskiej, mam rację? To raczej nierealne. Przegubowy autobus musiałby przeciskać się przez ciasne uliczki osiedla.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
57 mogłoby tak jeździć: MARYSIŃSKA-Marysińska-Inflancka-Zagajnikowa-Sporna-Boya-Żeleńskiego-Obrońców Westerplatte-Źródłowa-PKS Północny-z powrotem to samo i dalej na Karpacką swoją trasą. Oczywiście bez postoju na PKS. Trzeba by wtedy dołożyć, ze dwie brygady. To jest najlepsze z możliwych rozwiązań.
Moje potworki dla lepszego skomunikowania
-5757A Z Chojny(pętla 1) oraz Karpackiej do Spornej dalej Wojska Polskiego do Dworzec Północny,
-nowe 96 - Z Rojnej od Kopcińskiego jak 85A do Janowa,
-nowe 8585A z Janowa 85 oraz 85A z wjazdem pod DELL-a dalej Przybyszewskiego, Rydza-Śmigłego, Kopcińskiego, Palki, Wojska Polskiego, Sporna, Zagajnikowa, Inflancka, Marysińska, Stadion,
-55 (z kursami 55A)- bez wjazdu pod pętla Obywatelska i DELL,
-64 z Dworca Północnego do Widzewska dalej Widzewska Przybyszewskiego Augustów Służbowa - pętla Rokicińska (Rokicińska -Augustów...),
-5757A Z Chojny(pętla 1) oraz Karpackiej do Spornej dalej Wojska Polskiego do Dworzec Północny,
-nowe 96 - Z Rojnej od Kopcińskiego jak 85A do Janowa,
-nowe 8585A z Janowa 85 oraz 85A z wjazdem pod DELL-a dalej Przybyszewskiego, Rydza-Śmigłego, Kopcińskiego, Palki, Wojska Polskiego, Sporna, Zagajnikowa, Inflancka, Marysińska, Stadion,
-55 (z kursami 55A)- bez wjazdu pod pętla Obywatelska i DELL,
-64 z Dworca Północnego do Widzewska dalej Widzewska Przybyszewskiego Augustów Służbowa - pętla Rokicińska (Rokicińska -Augustów...),
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 2 razy.
To już chyba lepiej stworzyć nową linię - coś w rodzaju dawnego 88, tyle że nie dojeżdżające aż do pl. Dąbrowskiego, a jedynie do Wojska Polskiego. Bo oprócz 57 są jeszcze 85, 1, 6 i 64, z których mieszkańcy osiedla również korzystają. Wtedy można wprowadzić tabor typu mini i pokombinować z trasą. Do tego trzeba by było uwzględnić jeszcze stację ŁKA Strykowska/Inflancka (uwzględnić również w ramach remontu linii tramwajowej w Wojska Polskiego-Strykowskiej - przenieść pętlę za Inflancką, albo przynajmniej tuż przed nią).Wojtek94 pisze:57 mogłoby tak jeździć: MARYSIŃSKA-Marysińska-Inflancka-Zagajnikowa-Sporna-Boya-Żeleńskiego-Obrońców Westerplatte-Źródłowa-PKS Północny-z powrotem to samo i dalej na Karpacką swoją trasą. Oczywiście bez postoju na PKS. Trzeba by wtedy dołożyć, ze dwie brygady. To jest najlepsze z możliwych rozwiązań.
Tyle że to jest wątek o zmianach w komunikacji w związku z budową dworca, a nie o obsłudze osiedla między Wojska Polskiego a Inflancką.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)