Dolna, Puszkina, Kopcińskiego - kolejne remonty torowe

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

pawelczyk pisze:
Wojtek94 pisze:2011,2012 to jednak lata;)

No tak, 13 miesięcy to też w zasadzie już 2 lata...
mch pisze:Musi być zrobiona, bo 2013 r. coraz częściej pojawia się jako termin rozpoczęcia modernizacji trasy W-Z.

Jest jakaś szansa na to, że remont WZ (jeżeli ruszy w 2013) będzie prowadzony tak, żeby nie odciąć dworca widzewskiego od świata?
Powinni zacząć od Olechowa. Wtedy przez pierwsze miesiące obecna linia tramwajowa nie będzie naruszona w żaden sposób. Potem odcinek Marszałki-Stary Widzew, wtedy tramwaje będą mogły objechać remontowany odcinek (zawracanie tyłem lub po tymczasowym dobudowaniu łuku na Starym Widzewie).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tommba
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: pt 19:22, 02 wrz 2011

Post autor: Tommba »

A jak nie to słomiane dywaniki i do przodu.

Na forum obowiązują zasady języka polskiego. Proszę ich bezwzględnie przestrzegać! (o3r)
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

Kpc21 pisze: Powinni zacząć od Olechowa.


I na tą chwilę tak ma być, natomiast za wcześnie by pisać, czy faktycznie ta kolejność będzie zachowana.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Szczerze mówiąc wątpię żeby Przybyszewskiego skończyli w 2012 bo sam remont Łagiewnickiej, która jest krótsza niż Przybyszewskiego ma być zrobiona do końca listopada 2012. Chyba że się jakoś sprężą ale ten odcinek jest dłuższy więc może skończą w 2013 ale oprócz tych ulic jest jeszcze wiele innych do wyremontowania.

A jak zrobią Łagiewnicką i Przybyszewskiego to 3 i tak nie będzie przystosowana do niskopodłogowców bo nie ma planów remontu torowiska na Warszawskiej
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

To, że jest krótsza nie ma nic do rzeczy - w przypadku Łagiewnickiej będą wymieniane instalacje podziemne, a to jednak trochę trwa. W przypadku Przybyszewskiego tego problemu już nie ma.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

eDragon55 pisze: A jak zrobią Łagiewnicką i Przybyszewskiego to 3 i tak nie będzie przystosowana do niskopodłogowców bo nie ma planów remontu torowiska na Warszawskiej
A co z krańcówką na Rondzie Powstańców?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Chyba mniej abstrakcyjne pytanie: co z wiaduktem na Przybyszewskiego? To chyba miała być oddzielna inwestycja?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Tyle że z wiaduktu zrezygnowano (bo inaczej nie przebudowywanoby ronda na skrzyżowanie ze światłami), a krańcówka cały czas jest chyba w planach. I ma duży związek z remontem Łagiewnickiej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Kpc21 pisze:
eDragon55 pisze: A jak zrobią Łagiewnicką i Przybyszewskiego to 3 i tak nie będzie przystosowana do niskopodłogowców bo nie ma planów remontu torowiska na Warszawskiej
A co z krańcówką na Rondzie Powstańców?

Co do krańcówki to nie słyszałem, że ma powstać podczas remontu Łagiewnickiej ale to nie oznacza że kiedyś nie powstanie ale nawet jakby powstała teraz to musiliby zrobić linie 3 i 3A

A co do remontu wiaduktu Przybyszewskiego to ma być rozpoczęty w połowie 2012 roku a skończony w 2013 roku.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Krańcówka na rondzie to największe nieporozumienie jakie może być. Mieszkam przy nim i wiem najlepiej, jak rozkłada się ruch na ulicy Łagiewnickiej i Warszawskiej. Codziennie jeźdzę 3 do szkoły na Skrzydlatą i nie wyobrażam sobie kursów na Wycieczkową co 20 min, po to żeby na Rondzie była połowa kursów kończona. Taka inwestycja miałaby sens gdyby puszczono stała linię w takcie 10 min(autobusową) po trasie 3. Tak na Warszawskiej nie ma żadnej alternatywy w razie zatrzymań. Komunikacja zastępcza z natury przyjeźdza jak zostaje przywrócony ruch szynowy. A tak to zawsze było by jakieś rozwiązanie. Większość linii tramwajowych ma pokrycie z chciaż jednym autobusem. W tamtym roku szkolnym zdażyło mi się tylko raz wracać na pieszo do domu, a w tym już czterokrotnie były pielgrzymki uczniów na Rondo Powstańców, bo trójki nie było z powodu tak dobrze znanego jak zatrzymanie na ŁTR-ze.
bombardier
Czasem wpada
Posty: 99
Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009

znowu przesunięcia na nastepne lata w modernizacji WZ ???

Post autor: bombardier »

Swego czasu czytałem ze remont trasy miał się rozpocząc w 2011 , pozniej ze w 2012 a teraz 2013 ? .Tory na WZ sa w takim stanie katastrofalnym ze nawet rowery jadą szybciej ( np odcinek Armii Krajowej- Retkinska ) , ale nie tylko o rowery tutaj chodzi , w tym roku miała byc wybudowana sygnalizacja swietlna na Waltera- Janke , została ona jednak przełozona na 2012 w zwiazku z modernizacja trasy WZ i zwiazanymi z tymi zmianami na ww skrzyzowaniu , tramwaj ma problemy z pokonaniem tego skrzyzowania , co rusz zdarzaja sie wypadki z udziałem tramwajów ,a teraz ze niby 2013 czyli nawet 2013 nie jest pewny , moze 2014 a moze pozniej , Tory np na retkini nie byly wymieniane od 1991 roku czyli od 20 lat , wczesniej czas po jakim zostaly wymienione po 13 letnim okresie uzytowkowania ( 1978-91 )
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez bombardier, łącznie zmieniany 1 raz.
Daga
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: ndz 15:46, 18 wrz 2011

Post autor: Daga »

No i mamy remont ul.Łagiewnickiej na reszcie. czy jest ktoś mi w stanie wytłumaczyci po co chcą na Łagiewnickiej montowaci sygnalizacje przy Kowalskiej i Murarskiej bo nie rozumiem tego
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

@Daga światła po pierwsze nie będą przy Murarskiej tylko przy Kowalskiej i Dolnej. A tak wogóle to nie ma takiego skrzyżowania jak Łagiewnicka/Murarska, tylko przystanek się tak nazywa, a po drugie to światła montuje się dla bezpieczeństwa, gdyż te skrzyżowanie generowały wiele wypadków i ciężko jest tam przejść.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Kazik pisze:Chyba mniej abstrakcyjne pytanie: co z wiaduktem na Przybyszewskiego? To chyba miała być oddzielna inwestycja?

No właśnie. Należy przypilnować, aby przystanki tramwajowe pozostały na wiadukcie (przydadzą się dodatkowe światła), by mogło tam być bezpośrednie zejście na przystanek ŁKA, który ma powstać w drugim etapie.
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Post autor: krzychu_zarzew »

No chyba w ramach remontu wiaduktu nie skasują przystanków tramwajowych. To byłaby głupota. A pomysł ze światłami popieram, choć ostatnio często się mi zdarza, że nie mam zbyt dużych problemów z przejściem na drugą stronę ulicy.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Na wiadukcie, z tego co widzę, ma być PAT i wg planów (tez o ile dobrze je odczytuję) przystanki tramwajowe zostają. Z tym, że na razie torowisko na wiadukcie nie będzie przebudowywane na PAT, bo nie miałoby to sensu. Zrobić PAT, rozwalić wiadukt i robić od nowa.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Obrazek Moje obawy wzięły się stąd, że przez jakiś czas ZDiT zamierzał przenieść przystanki tramwajowe poza wiadukt...
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

Przystanki zostają na wiadukcie. Obiekt będzie przebudowywany w oparciu o odrębną dokumentację projektową.
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

berger.m pisze:No właśnie. Należy przypilnować, aby przystanki tramwajowe pozostały na wiadukcie (przydadzą się dodatkowe światła), by mogło tam być bezpośrednie zejście na przystanek ŁKA, który ma powstać w drugim etapie.
Światła na wiadukcie? Czy Ty się dobrze czujesz?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez msq, łącznie zmieniany 1 raz.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

mch pisze:Przystanki zostają na wiadukcie. Obiekt będzie przebudowywany w oparciu o odrębną dokumentację projektową.

Świetna wiadomość!
ODPOWIEDZ