1. W związku z przewidywanym zwiększonym ruchem koło cmentarzy, w dniach 29 i 30 października i 1 listopada 2011r., na podstawie programu zatwierdzonego przez Zarząd Dróg i Transportu, ulegnie zmianie sposób funkcjonowania komunikacji miejskiej. Dodatkowe tramwaje i autobusy w dniach 29 i 30.10 będą kursować w godz. (około) 900 – 16:00, natomiast dodatkowe tramwaje i autobusy oraz linie specjalne w dniu 1.11 będą kursować w godz. (około) 830 – 18:00. W dniu 31 października 2011r. autobusy i tramwaje będą kursować zgodnie z rozkładami jazdy z dnia roboczego.
2. W dniach 29 i 30.10 2011r. dodatkowym taborem zostaną wzmocnione tramwajowe linie: 1, 3, 6, 7, 15 i 16A* oraz autobusowe linie 50A, 52, 54A, 57, 64, 69A**, 74, 76, 81, 82A, 83, 85A, 87, 93 i 96
3. W dniu 1.11 2011r. dodatkowym taborem zostaną wzmocnione linie: 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 15, 16A*, 50A, 51A, 52, 53, 54A, 57, 60A, 62, 63, 64, 68, 69A**, 70A, 73, 74, 76, 77, 79, 81, 82A, 83, 84, 85A, 87, 89, 93, 96 i 98, przy czym:
1) linia 16A* w dniach 29, 30.10 oraz 1.11 kursować będzie na wydłużonej trasie Helenówek – Kurczaki przez Pabianicką, Paderewskiego i Rzgowską.
2) linia 69A** dodatkowe autobusy będą kursować na skróconej w tych dniach trasie Rokicińska – Kusocińskiego bez wjazdu w Nowe Sady
3) linia 98 będzie kursowała w skróconej relacji Janów – Maratońska
4) kursy linii 54A zaplanowano na trasie Wydawnicza – Nowosolna (bez dojazdu do POD „Polanka”)
5) kursy zaplanowane w rozkładzie w dniu 1 listopada linii 70 do CH „Ptak” będą realizowane jako linia 70A w relacji Węglowa – Ustronna
6) linia 41 w dniu 1 listopada br. będzie kursowała zgodnie z roboczym rozkładem jazdy.
Na ww. liniach w godzinach rannych i wieczornych oraz na pozostałych liniach w ciągu całego dnia obowiązują odpowiednio sobotnie i niedzielne rozkłady jazdy.
Równocześnie będzie uruchomiona linia 55A, 62A oraz tramwajowe linie specjalne D2 i D3
D2 Cmentarz Ogrodowa - Cmentarz Zarzew
KOZINY – Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, pl. Wolności, Pomorska, Kilińskiego, Przybyszewskiego – LODOWA
D3 Cmentarz Ogrodowa - Cmentarz Doły
KOZINY – Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, Zachodnia, Ogrodowa, Północna, Franciszkańska, Wojska Polskiego, Strykowska – STRYKOWSKA
Na ul. Lodowej będą usytuowane dwa tymczasowe przystanki: za skrętem z ul. Przybyszewskiego i na pętli.
4. W dniu 1.11 2011r zaplanowano również zmiany tras linii: 52, 56, 74, 77, 83 i N3 (w nocy 31.10 na 1.11)
Przebieg tras w rejonie cmentarzy:
1) W rejonie cmentarza Doły w stronę Arturówka linia 56 będzie kursować wzdłuż ul. Strykowskiej, bez wjazdu w ulice: Telefoniczną, Doły i Smutną.
2) W rejonie cmentarza Kurczaki linia 52 zamiast do pętli na Kurczakach będą kursować objazdem - ulicami: Rzgowską, św. Wojciecha, Sternfelda, Powszechną, Szumną, Łokietka, Sternfelda i św. Wojciecha do Rzgowskiej.
3) W rejonie cmentarza Mania:
a) w stronę Złotna i Szczecińskiej linie 74 i N3 będzie kursować bez zmian do skrzyżowań Unii Lubelskiej – Srebrzyńska i Drewnowska – Unii Lubelskiej, a następnie ulicami: Unii Lubelskiej, Borową, Siewną, Złotno i dalej właściwą trasą;
b) w stronę Wydawniczej linia 83 będzie kursować bez zmian do skrzyżowania Biegunowa – Srebrzyńska, a następnie ulicami: Srebrzyńską, Unii Lubelskiej i dalej właściwą trasą.
4) W rejonie cmentarza Zarzew linia 77 (w obu kierunkach) do/od ul. Przybyszewskiego pojedzie prosto ul. Lodową we wszystkich kursach.
Lokalizacja przystanków dla stałych linii
1) Na trasach objazdów kierowców obowiązują wszystkie istniejące przystanki autobusowe (linia 52 nie zatrzyma się na przystanku Rzgowska – Kosynierów Gdyńskich) oraz:
a) dla linii 52
- na ul. św. Wojciecha przy ul. Błękitnej (w obu kierunkach jazdy)
- na ul. Szumnej (przystanek przyjazdowy)
- na ul. Łokietka (przystanek odjazdowy)
2) W rejonie cmentarza Radogoszcz, w dniach 29.10, 30.10, 31.10 i 1.11 br. zostaną uruchomione dodatkowe przystanki autobusowe Zgierska – Cmentarz Radogoszcz w obu kierunkach na wysokości ul. Sowińskiego dla autobusów linii 59 i 79.
3) W dniu 1.11 br. zostaną zawieszone następujące przystanki:
a) Dąbrowskiego – Tomaszowska (w kierunku Rokicińskiej)
b) Puszkina – Andrzejewskiej (w obu kierunkach)
c) Puszkina – Dostawcza (w obu kierunkach)
d) Puszkina – Dąbrowskiego (w obu kierunkach)
e) Solec – cmentarz Mania
f) Solec – Borowa
g) Unii Lubelskiej – Praussa (w kierunku Wydawniczej)
h) Unii Lubelskiej – Srebrzyńska (w kierunku Wydawniczej)
i) usytuowane na ulicach: Doły, Smutnej i Kurczaki
Wszystkich Świętych 2011
Wszystkich Świętych 2011
W komunikacie są jakieś gwiazdki, których nie wytłumaczono - może tam właśnie chodzi o brak tramwajów niskopodłogowych.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Megagaduła
- Posty: 2788
- Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
Ale to było bodajże w 2008 roku. Łuki Rzgowska<->Paderewskiego są w fatalnym stanie. To nie Lutomiersk, gdzie tory leżą kilkadziesiąt lat i jeszcze raz tyle poleżą, tylko skrzyżowanie dwóch dróg krajowych, bardzo zawalonych nie tylko przez tiry w godzinach szczytu. Stan łuków pogarsza się z miesiąca na miesiąc.px33 pisze:Pesa też kiedyś była na Kurczakach
Co się tak uparłeś na tą piętnastkę . Żeromskiego<->Kopernika tak w ogóle to dałyby niskacze pokonać?px33 pisze:A jak zaryzykują te kilkanaście to może będą ryzykować kilkanaście dziennie tylko z inną tabliczką - "15"
Nie ma co ryzykować, jeszcze we Wszystkich Świętych. Stanie pół Górnej i nie chodzi tu o tramwaje.kuba_bed pisze:Szczerze w to wątpię. Jak Citek akurat by wyleciał z szyn to byłoby zbyt duże zatrzymanie.
Nie mówiąc już o tym, że Citki na co dzień jeździły po Kopcińskiego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Bo ma całość trasy (poza tym nieszczęsnym łukiem i może pętlą) przejezdną dla niskopodłogowców (w tym dla Pesy). Następnym kandydatem jest 12, ale tam Kopernika to już trochę problem. Wystawianie 16A na niskopodłogowcach to nieporozumienie takie samo jak całe to 16A, przy 18-20 niskopodłogowcach można by było zaryzykować pełną 11 w takcie 4-6-4-6-... jeśli już koniecznie nie 15 (a aż się prosi - co prawda duża część relacji pokrywa się z ŁTR (de facto odcinek RLL-Legionów), ale potem 15 obsługuje "dziewiczą" dla autobusów Pomorską. Może się mylę, ale nawet przy tej żenującej liczbie niskopodłogowców, którymi dysponuje Łódź, warto zapewnić dostęp do nich jak największej grupie ludzi, a wysyłanie ich na szczytowe brygady duble odcinka centralnego ŁTR raczej temu nie służy.Co się tak uparłeś na tą piętnastkę Razz
-
- Megagaduła
- Posty: 2788
- Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
Kpc21 pisze:W komunikacie są jakieś gwiazdki, których nie wytłumaczono - może tam właśnie chodzi o brak tramwajów niskopodłogowych.
Pod * przy 16A jest tylko wytłumaczenie, że w tych dniach będzie wydłużona do Kurczaków. O niskopodłogowcach ani słowa.
edit:
D2 dostało piękną częstotliwość... 15 min. Do tego czas przejazdu cm. Ogrodowa - Legionów, gdzie zawsze są wielkie korki = 1 min.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adamix, łącznie zmieniany 1 raz.
He? Chyba wszyscy zgadzamy się, że 16A (czy właściwie 11A) na obecnej trasie i z obecną obsługą to nieporozumienie (zauważ, że wszystkie czerwone kursy w dni robocze to brygady krótkie/szczytowe) i powinno się dążyć do równomiernego rozłożenia wagonów niskopodłogowych. Już kiedyś pisałem, które odcinki eliminują CR-y na których liniach, w każdym razie rokują tylko 3: 12 (chociaż ta Kopernika...), 15 (chociaż ten łuk na Paderewskiego...), 16A tzn. 11A (chociaż to bez sensu...) i przy obecnym planie remontowym nic się w tej kwestii nie zmieni (czyli plan remontowy jest zły, zawieszenie 3 (przecież niekonieczne, nawet w obecnej sytuacji) kosztem modernizacji Dąbrowskiego, Śmigłego-Rydza, Kopernika i tego nieszczęsnego łuku pozwoliłoby w tym samym czasie [remonty planowane nie licząc potrzebnych Puszkina i Kopcińskiego - ok. 4,4 km; remonty "moje" ok. 4-5 km, rozbieżność wynika z tego, że nie wiem dokładnie jaka część torowiska na Śmigłego-Rydza jest w dobrym stanie, jeśli niecała połowa to w moim planie wychodzi równo 4,5 km] uruchomić aż 3 bezpieczne linie niskopodłogowe: 2A, 12, 15)Ciężko czasem pogodzić różne frakcje...
-
- Megagaduła
- Posty: 2788
- Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
Remonty przewiduje się tam, gdzie jest taka potrzeba, a na pewno na Łagiewnickiej i Przybyszewskiego są potrzebne bardzo, a nie tam, gdzie fajnie gdyby miłośnik sobie uświadczył Citka. Druga sprawa, że co z tego że przy niedużym nakładzie pracy można by wysłać Citka na inne linie skoro byłyby to pojedyncze brygady w odstępie 2,5 godziny. Poza gratką dla miłośnika nie widzę większego pożytku przy takiej ilości nowszych wagonów. Nikt nie będzie czekał ponad 2 godziny na niskopodłogowy tramwaj, który w ogóle może nie przyjechać, a w zamian zwykły Konstal.px33 pisze:He? Chyba wszyscy zgadzamy się, że 16A (czy właściwie 11A) na obecnej trasie i z obecną obsługą to nieporozumienie (zauważ, że wszystkie czerwone kursy w dni robocze to brygady krótkie/szczytowe) i powinno się dążyć do równomiernego rozłożenia wagonów niskopodłogowych. Już kiedyś pisałem, które odcinki eliminują CR-y na których liniach, w każdym razie rokują tylko 3: 12 (chociaż ta Kopernika...), 15 (chociaż ten łuk na Paderewskiego...), 16A tzn. 11A (chociaż to bez sensu...) i przy obecnym planie remontowym nic się w tej kwestii nie zmieni (czyli plan remontowy jest zły, zawieszenie 3 (przecież niekonieczne, nawet w obecnej sytuacji) kosztem modernizacji Dąbrowskiego, Śmigłego-Rydza, Kopernika i tego nieszczęsnego łuku pozwoliłoby w tym samym czasie [remonty planowane nie licząc potrzebnych Puszkina i Kopcińskiego - ok. 4,4 km; remonty "moje" ok. 4-5 km, rozbieżność wynika z tego, że nie wiem dokładnie jaka część torowiska na Śmigłego-Rydza jest w dobrym stanie, jeśli niecała połowa to w moim planie wychodzi równo 4,5 km] uruchomić aż 3 bezpieczne linie niskopodłogowe: 2A, 12, 15)Ciężko czasem pogodzić różne frakcje...
Na Dąbrowskiego i Śmigłego-Rydza też. Na Kopernika też by się przydał. Ale jeśli zawieszenie Limanowskiego (1,5 linii) na 3 lata było możliwe to Przybyszewskiego (1 linia + dużo autobusów) i Łagiewnicką (1 linia + 1 autobus) też można poświęcić. Albo zrobić porządnie, od pętli do pętli jak ŁTR, najlepiej z dofinansowaniem UE, zakupami taboru i Rapidem (pewnie wyszłoby niewiele drożej niż sam remont własnym sumptem).a na pewno na Łagiewnickiej i Przybyszewskiego są potrzebne bardzo
No ja nie wiem czy jest sens odbudowywać linie (i to nawet nie do standardu umożliwiającego puszczenie niskopodłogowca) jeśli porównywalnym nakładem sił i środków można uatrakcyjnić te, które już teraz są przyzwoite.a nie tam, gdzie fajnie gdyby miłośnik sobie uświadczył Citka
A to że teraz nie ma wagonów nie znaczy, że ich nie będzie. Modernizacja i ściągnięcie M8x to kwestia pół roku, a jak już Łódź zamówi te nowe wagony (oby z 80) to byłoby dobrze żeby miały gdzie jeździć.
Mamy 25 wagonów. Z tego 2 są trwale niesprawne czyli 23. Zakładając sprawność na poziomie 80% mamy około 18 wagonów, z czego 14 idzie na '11'. Jeśli pozbędziemy się absurdalnej 11/14 i rezerwy niskopodłogowej dla ŁTR, mamy już "aż" 6 wolnych wagonów. Na 3 linie to może nie wychodzi imponująco (12, 15 - co godzinę, 2A co niecałą godzinę), ale jeśli ograniczylibyśmy się do dwóch (powiedzmy, że 2A i 15, darujmy sobie 12 bo jeździ donikąd, chociaż ma wybitnie niedublowaną trasę), mamy już tramwaj co jakoś tak 35 i 40 minut, a to jest całkiem znośny wynik (w niedziele to jest co drugi tramwaj!). Na pewno lepszy niż CR co nieskończoność minut na 3 czy co ~pół godziny na 16A i to tylko na krótkich, gdzie już jeżdżą niskie co 10 minut.skoro byłyby to pojedyncze brygady w odstępie 2,5 godziny.
No ale można robić Eniki za 1,2 miliona i puszczać je na linie z kawałeczkami torowiska uniemożliwiającymi puszczenie tam tramwaju
Czyli automatem rezygnujemy z niskich na WZ.
Jakiej 1,5 linii?
Mając do wyboru atrakcyjność linii (które przy Citku co 40-60 minut atrakcyjne wcale nie będą), a przejezdność trasy i bezpieczeństwo (Przybyszewskiego, Łagiewnicka), lepiej wyremontować te drugie.
Była jakaś mowa, że MPK jest zainteresowane zakupem 80 wagonów? Czy była mowa o wagonach z demobilu? Czy tylko pusty artykulik, że prezes będzie o tym myślał w najbliższym (tj. dłuuugim) czasie?
Jakiej 1,5 linii?
Mając do wyboru atrakcyjność linii (które przy Citku co 40-60 minut atrakcyjne wcale nie będą), a przejezdność trasy i bezpieczeństwo (Przybyszewskiego, Łagiewnicka), lepiej wyremontować te drugie.
Była jakaś mowa, że MPK jest zainteresowane zakupem 80 wagonów? Czy była mowa o wagonach z demobilu? Czy tylko pusty artykulik, że prezes będzie o tym myślał w najbliższym (tj. dłuuugim) czasie?
No chyba nie nazwiesz '5' jeżdżącej (teraz nie jeżdżącej) co 20 minut w szczycie pełnoprawną linią tramwajową.Jakiej 1,5 linii?
No przecież przed remontem się tam nie pojawią. A po remoncie przyjedzie partia z osobnego zamówienia (po remoncie Kopernika, Śmigłego-Rydza i Aleksandrowskiej, poza '9' wszystkie linie zahaczające o WZ mogłyby być wystawione na niskich), oby jak największa (właśnie przydałoby się te 80 wagonów)Czyli automatem rezygnujemy z niskich na WZ.