Remont Przybyszewskiego (torowisko i wiadukt)

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Remont Przybyszewskiego na ukończeniu.
Tramwaje i autobusy na jednym pasie od września i ciekawe czy 8 pojedzie na Lodową jak ma być zrobiony też węzeł przesiadkowy przed Lodową.

http://www.dzienniklodzki.pl/artykul/968101,remont-przybyszewskiego-koniec-prac-we-wrzesniu-zdjecia,id,t.html
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Koniec remontu Przybyszewskiego już oficjalnie od 1 września powrót linii 3, 69, 69A, 69B i 77 na swoje stałe trasy oraz autobus będzie jechał w jednym pasie z tramwajem czyli nie będzie musiał stać w korkach a w razie awarii ominie tramwaj.
Szkoda tylko, że 8 jeszcze nie pojedzie na Lodową może jednak później będzie to możliwe?

Oficjalny komunikat na stronie MPK Łódź pojawił się dziś po godzinie 12.
http://mpk.lodz.pl/rozklady/wholemessage.jsp?articleId=8630
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Bałagan na Dąbrowie Przemysłowej nie poprawiony, tj. nieskierowanie 69B przez Wedmanowej i 95/95A prosto Dąbrowskiego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

eDragon55 pisze: Szkoda tylko, że 8 jeszcze nie pojedzie na Lodową

A dlaczego ma tam pojechać? A jak już, to dlaczego wtedy nie 9/9A lub 10?
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Graficzny pisze:
eDragon55 pisze: Szkoda tylko, że 8 jeszcze nie pojedzie na Lodową

A dlaczego ma tam pojechać? A jak już, to dlaczego wtedy nie 9/9A lub 10?
Takie plany były jeszcze przed reformą tramwajową dotyczącą linii 25 czyli obecnej 8. Nie tak dawno bo chyba w 2009 lub 2010 roku ZDiT planował skierować linię 8 na pętlę Lodową od strony Puszkina ale tłumaczyli się, że brakuje im na dobudowę łuków.
Poza tym 8 nie musi powtarzać końcowego odcinka z linią 10 a i tak większość kursów idzie na Augustów czyli linie 3, 9/9A i 10 (jako główna linia trasy W-Z) a 8 bardziej przydałaby się w rejonie skrzyżowania Przybyszewskiego/Puszkina tam jest duże osiedle kończąc trasę na Lodowej.

W tym artykule jest wspomnienie o linii 8 a dokładniej, że jest co raz większa szansa na skierowanie tam tej linii ale ZDiT jak na razie nie daje potwierdzenia.
http://www.rynek-kolejowy.pl/47462/lodz_powrot_tramwaju_na_przybyszewskiego.htm
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

To było by bardzo kiepskię, jak na Lodową 8 jeździła.
Z Teofilowa na Augustów mogę jechać 8, na Lodową 96.
Niech te inne linie na Lodową skierują albo wymyślą wariant 8A + 10A.
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

Ale 9 i 10 mają w niedalekiej przyszłosci pojechac na Olechów, wiec odpadają. Zostaje tylko skierowanie 8 co będzie bardzo sensowne w perspektywie remontu wiaduktu na Przybyszewskiego.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Nieoficjalnie mówi się o skierowaniu linii 8 na pętlę Lodowa w momencie rozpoczęcia przebudowy trasy W-Z.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Podczas przebudowy trasy WZ na pewno będą i momenty, gdy razem z 8 na Lodowej będą musiały zawracać również 9 i 10. Ale w początkowym okresie remontowany będzie odcinek w centrum, a więc 8 pojedzie prawdopodobnie trasą 9. W tej sytuacji skierowanie 8 na Lodową nie jest złym pomysłem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Post autor: tornado »

Pętla miała by sens jakby Widzew tj. blokowiska kończyły się pod cm. Zarzew. Tak za krótko, tak po co komu taka pętla? 10 na Lodową nie zastąpi 98 a 8 straci na popularności jedynie.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

8 na stałe na Augustów się nie przyda a z Teofilowa jak ktoś bardzo chce jechać na Augustów to wystarczy się przesiąść na 10 lub 9/9A ewentualnie 3.
Jak będą roboty na odcinku Puszkina - Augustów i dalej to pewnie 9/9A będzie skrócone do Batorego a 3 i 10 na Lodową.

@tornado
8 nie straci na popularności wzdłuż Puszkina są osiedla więc ma to sens a to, że trasę kończy przystanek za osiedlami to nic wielkiego tak też ma być przy Dellu dla trasy W-Z a autobus 98 może sobie jeździć przez Augustów a tramwaj tam nie pojedzie bo torów nie ma.

Wepchnięcie wszystkich linii (8, 10 i 14) na Narutowicza i Zieloną to nie ma sensu bo się zapcha. Wystarczy skierować jedną z nich np. 10 i wzmocnić pozostałe linie zwłaszcza 13.
Takie objazdy miałyby sens:
Linia 8: CHOCHOŁA - Aleksandrowska - Limanowskiego - Włókniarzy - Bandurskiego - Bratysławska - Wyszyńskiego - WYSZYŃSKIEGO (co 15 minut w szczycie i 20 minut poza szczytem)
Linia 10: AUGUSTÓW - Rokicińska - Piłsudskiego - Kopcińskiego - Narutowicza - Zielona - Kopernika - Bandurskiego - Bratysławska - Wyszyńskiego - WYSZYŃSKIEGO (co 7,5 minuty)
Linia 14: DĄBROWA - Dąbrowskiego - Śmigłego-Rydza - Piłsudskiego - Rokicińska - AUGUSTÓW (co 15 minut w szczycie i 20 minut poza nim) jest tam nie używany skręt a jeśli 14 nie ma możliwości skręcić w Piłsudskiego na wschód to może pojechać na Radiostacje
Linia 13: Zwiększenie częstotliwości do 7,5 minuty w szczycie, w międzyszczycie co 12 minut a poza szczytem 20 minut.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 3 razy.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Kpc21 pisze:Podczas przebudowy trasy WZ na pewno będą i momenty, gdy razem z 8 na Lodowej będą musiały zawracać również 9 i 10. Ale w początkowym okresie remontowany będzie odcinek w centrum, a więc 8 pojedzie prawdopodobnie trasą 9. W tej sytuacji skierowanie 8 na Lodową nie jest złym pomysłem.

Raczej wątpię, by 8 pojechała trasą 9tki. Czymś trzeba ludzi dowieźć do Kaliskiej, a stamtąd, znając zapędy ZDiT, 8ka może pojechać na Retkinię. Tak w ogóle to os. Mieszka I i os. Chrobrego spokojnie zmieszczą się do 10tki, a 8ka tylko polepszy obsługę Widzewa - Wschodu jadąc środkiem osiedla, czyli ul. Puszkina.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

przemeqq pisze:Czymś trzeba ludzi dowieźć do Kaliskiej
98 i autobus zastępczy.

Jeśli 8 miałaby pojechać na Retkinię, to nie z Widzewa. Gdyby tak było, musiałaby jechać albo przez Limanowskiego z zawracaniem na pętli Żabieniec, jako że brakuje łuku na Limanowskiego/Włókniarzy (mało realne, bo to za wielkie koło, poza tym zaliczałaby tak egzotyczne miejsca jak Północną albo Wojska Polskiego i Rynek Bałucki), albo przez Rondo Lotników - ale tak zapewne pojedzie też 14.

Jeszcze jest problem połączenia Teofilów-Żabieniec-Kaliski. Tu należałoby wysłać jakąś tramwajową zetkę. Albo 10 skierować na taką trasę, ale to byłby idiotyzm numeracyjny. Co nie znaczy, że ZDiT na taki pomysł nie wpadnie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Chodziło mi o połączenie Teofilów - Kaliski - raczej 8ka na tym odcinku zostanie.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Może i tak. Połączenie Teofilów-Widzew zapewnia już 96. Chociaż MPK będzie miało wolne składy do rozdysponowania (już wspominają że będą musieli zwalniać motorniczych - chcą ich zatrudnić jako konduktorów), więc może coś wymyślą.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Jak chcą, żeby 70 motorniczych było konduktorami to oznacza, że szykuje się obcięcie około 30 brygad czyli 8 i 14 przez Narutowicza i Zieloną jest raczej wykluczone. Czyli obetną te linię o ok. połowę trasy i zmniejszą częstotliwość na 8 bo bez sensu tramwaj z Teofilowa na Retkinię co 7,5 minuty tu wystarczy 15 minut bo obecnie jest 14 na Retkini, która jeździ co 15 minut. Poza tym jak linia 8 musi dojechać z Teofilowa do Kaliskiego a potem odbić w Kopernika i na Zieloną to zatacza koło więc na pewno ludzie będą woleli wsiąść w 13 czyli 8 na Retkini jest najbardziej prawdopodobna no i 14 na Widzewie lub Radiostacji.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

I tak ci motorniczowie straciliby pracę patrząc na brak planów zakupu nowego taboru i wyłączenie z ruchu obecnie eksploatowanych kilkudziesięciu Konstali... Ciekawe jak długo będą ich trzymali? Komunikacja miejska się stacza na totalne dno, o ile już go nie osiągnęła...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ile osób dojeżdża z dalekiego Widzewa na daleki Teofilów? Bardzo mało. Czy Widzew równa się pętli Augustów? Nie. Jeżeli ktoś uważa, że 8 na Lodowej to zbyteczna rzecz, niech poobserwuje ile osób wsiada/wysiada do/z 96 w tym miejscu.

To tak jakby płakać, że 5 już nie łączy Chojen z Teofilowem. Pomijam fakt, że żadne z osiedli nie ma kompleksowych połączeń z każdnym innym, bardzo oddalonym osiedlem. Skoro takie tłumy jeżdżą między Widzewem, a Teofilowem to dlaczego tez nie między Widzewem,a Radogoszczem albo Retkinią, a Dołami? To tak jeśli trzymamy się sztywno obecnych tras...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

kuba_bed pisze:I tak ci motorniczowie straciliby pracę patrząc na brak planów zakupu nowego taboru
Mają niby w planach ściągnięcie kilkudziesięciu M8C z Bielefeld, tyle że Bielefeld na razie nie chce ich oddać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

SEC pisze: 5 już nie łączy Chojen z Teofilowem
Raczej ważniejsze połączenie jest Teofilów-Bałuty..
Jak już koniecznie chcą ciąć, to niech dadzą 8 na Szczecińska, a 5 nawet na Chochoła.
ODPOWIEDZ