Zmiany tras 1 Kwietnia 2012
Mieszkańcy Liściastej nie mają źle pojadą sobie 11 i 16 do Legionów i wsiądą w 15 często kursującą lub 4 i 46 do pl. Wolności i na jednym przystanku mają 15. Ale jednak 46 było tam lepsze niż 15A.
Ludzie czekali na 11 bo wielu nie wie o tym i chaos się zrobił. Tak jak dzisiaj nie wszystkie kursy 9 były oznaczone literą A na Zdrowie w dodatku jechałem dzisiaj 9 a w środku była tablica 9 w relacji Zdrowie - Augustów.
Ludzie czekali na 11 bo wielu nie wie o tym i chaos się zrobił. Tak jak dzisiaj nie wszystkie kursy 9 były oznaczone literą A na Zdrowie w dodatku jechałem dzisiaj 9 a w środku była tablica 9 w relacji Zdrowie - Augustów.
Od czwartku zaczynają obowiązywać nowe ograniczenia ruchu na ul. Zielonej. W godz. 6-18 nie można jeździć na wprost ul. Narutowicza i Zieloną od Wschodniej do Kościuszki. Do tej pory zakaz obowiązywał w godz. 14-17. Poza tym kierowcy jadący ul. Zieloną od strony al. Kościuszki obowiązkowo będą musieli skręcić w lewo w ul. Wólczańską.
To już kolejny nakaz, jaki w ostatnich latach wprowadzono na ul. Zielonej. Mimo to kierowcy wciąż lekceważą znaki.
Godziny zakazu jazdy na wprost wydłużono, bo tramwaje linii nr 9 tkwią w korkach. Akurat one powinny wyjątkowo trzymać się rozkładu, bo w drodze do Konstantynowa muszą być punktualnie na tzw. mijankach. Inaczej spotkają się na jednym torze z innym składem. A przez korki na ul. Zielonej "dziewiątki" mają opóźnienia nawet do 40 minut. Dlatego Zarząd Dróg i Transportu na wniosek MPK postanowił ograniczyć ruch na ul. Narutowicza i Zielonej od filharmonii do ul. Wólczańskiej.
W drugą stronę takiej potrzeby nie ma, więc kierowcy jadący ul. Wólczańską mogą skręcać w lewo lub prawo w ul. Zieloną.
Tak w ogóle to we wtorkowy poranek 43 i 9 jechały z przeciwnych kierunków na jednym torze w Konstantynowie.
Jest to potrzebne w jedną i drugą stronę bo tramwaje stoją w korkach od Wschodniej do Żeromskiego i tracą na tym odcinku 10 minut. Najlepszym rozwiązaniem i najbardziej kosztownym byłoby tam zrobienie tunelu dla tramwaju zaczynałby się przy Żeromskiego a kończył na Wschodniej, drugą dobrą opcją i dużo tańszą byłoby zrobienie wydzielonego pasa dla tramwaju i podwójne przystanki bo światła przy Kościuszki dla tramwajów 9, 12 i 13 trwają długo.
Plany tunelu tramwajowego w tym miejscu nawet są - w jakiś sposób są one związane z planami Nowego Centrum Łodzi. Ale to nienajlepsze rozwiązanie. Już lepiej przenieść pod ziemię ruch samochodowy stamtąd - albo po prostu go zlikwidować. Ludzie nie muszą tam jeździć samochodami (nie licząc dostaw do sklepów). I tak będzie lepiej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55 pisze:Najlepszym rozwiązaniem i najbardziej kosztownym byłoby tam zrobienie tunelu dla tramwaju zaczynałby się przy Żeromskiego a kończył na Wschodniej,
Zgiń, przepadnij, siło nieczysta.
drugą dobrą opcją i dużo tańszą byłoby zrobienie wydzielonego pasa dla tramwaju
Chyba po wyburzeniu rzędu kamienic...
To jedno z tych miejsc, w których trzeba wybrać - albo samochody (wtedy wszyscy solidarnie stoją w korku z tramwajami włącznie), albo tramwaje (samochody won).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mch, łącznie zmieniany 1 raz.
Zlikwidować. Nawet jeśli aż 50% kierowców zignoruje zakaz bo nie będzie egzekwowany, ruch i tak spadnie o połowę. No i oczywiście można całkowicie podporządkować ulicę ruchowi szynowemu - dosunąć tory do krawędzi jezdni, podnieść krawędzie platform przystankowych.
A jedyną zaletą tunelu tramwajowego jest to, że nie wjedzie tam żaden konstal (w ruchu pasażerskim), za to wad jest cała masa - wysoki koszt, problemy z przesiadkami, możliwe ewentualne kolizje z tunelem kolejowym
A jedyną zaletą tunelu tramwajowego jest to, że nie wjedzie tam żaden konstal (w ruchu pasażerskim), za to wad jest cała masa - wysoki koszt, problemy z przesiadkami, możliwe ewentualne kolizje z tunelem kolejowym
Nie widzę innych opcji oprócz tych dwóch których napisałem i ewentualnie pod ziemią skierować auta ale to i tak musiałby być tunel.
Można dać zakazy ale one nie załatwią sprawy bo część kierowców do zignoruje a ta część która może wjechać (mieszkańcy, dostawy) i tak będzie blokować torowisko.
Wiem, że te dwa rozwiązania są drogie ale skuteczne i skróciłoby o 10 minut czas przejazdu na tym odcinku w godzinach szczytu wg mnie najlepiej sprawdziłby się tunel tramwajowy.
Przy wydzielaniu torowiska trzeba byłoby wyburzyć kamienice ale one są stare to aż tak bardzo nie byłoby ich szkoda i w dodatku można byłoby dodać pas dla roweru tak jak ktoś zaproponował.
Można dać zakazy ale one nie załatwią sprawy bo część kierowców do zignoruje a ta część która może wjechać (mieszkańcy, dostawy) i tak będzie blokować torowisko.
Wiem, że te dwa rozwiązania są drogie ale skuteczne i skróciłoby o 10 minut czas przejazdu na tym odcinku w godzinach szczytu wg mnie najlepiej sprawdziłby się tunel tramwajowy.
Przy wydzielaniu torowiska trzeba byłoby wyburzyć kamienice ale one są stare to aż tak bardzo nie byłoby ich szkoda i w dodatku można byłoby dodać pas dla roweru tak jak ktoś zaproponował.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 1 raz.
No i co z tego że ktoś wjedzie? Przepustowość ulicy jest wystarczająca dla małego lokalnego ruchu samochodów (no, może na odcinku Wólczańska-Kościuszki w stronę Kościuszki powinno być pusto, wtedy przy podwójnym przystanku i skróconych cyklach byłoby wystarczająco płynnie)Można dać zakazy ale one nie załatwią sprawy bo część kierowców do zignoruje a ta część która może wjechać (mieszkańcy, dostawy) i tak będzie blokować torowisko.
-
- Coś mówi
- Posty: 33
- Rejestracja: sob 16:07, 09 lut 2013
- Lokalizacja: Łódź-Chojny
- Kontakt:
A co do 15A, już lepiej niech zostanie uruchomiona jakaś nowa linia. Ta piętnastka, teraz na Kurczakach robi zamieszanie, bo kiedyś na Kurczakach na jednym torze były 6 i 15 - które jeździły co 10 min. A na drugim 5 i 16 i problemu nie było. A poza tym ta cała 15A tylko zabiera kursy z 15. Jeszcze pamiętam czasy jak 15 jeździła tak jak teraz 8 czy 12.
Nie da się ukryć, że 46 spełniało lepszą funkcję niż 15A. W dodatku kiedyś to 15 jeździła tak często jak obecnie 15 i 15A razem wzięte.
W tym roku większych zmian nie będzie jedyne stałe zmiany tras mogą dotyczyć linii 8 w relacji LODOWA - SZCZECIŃSKA, więc nie mamy co liczyć na powrót wcześniejszego 46.
W tym roku większych zmian nie będzie jedyne stałe zmiany tras mogą dotyczyć linii 8 w relacji LODOWA - SZCZECIŃSKA, więc nie mamy co liczyć na powrót wcześniejszego 46.
-
- Coś mówi
- Posty: 33
- Rejestracja: sob 16:07, 09 lut 2013
- Lokalizacja: Łódź-Chojny
- Kontakt:
Lepsza by byla tylko 15ka, a z ta 15A to zmienić na inną linię, a nie zabierać kursy 15ki. Teraz na Politechniki rozkład jest tak "napaćkany", że oczy bolą. A tak poza tym to na 15 i 15A brygady się zamieniają, jeżdżą stadami, wyprzedzają się na pętlach albo wogóle ich nie ma.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Patryk2635, łącznie zmieniany 1 raz.
eDragon55 pisze:Nie da się ukryć, że 46 spełniało lepszą funkcję niż 15A. W dodatku kiedyś to 15 jeździła tak często jak obecnie 15 i 15A razem wzięte.
W tym roku większych zmian nie będzie jedyne stałe zmiany tras mogą dotyczyć linii 8 w relacji LODOWA - SZCZECIŃSKA, więc nie mamy co liczyć na powrót wcześniejszego 46.
Szczecińska?
-
- Coś mówi
- Posty: 33
- Rejestracja: sob 16:07, 09 lut 2013
- Lokalizacja: Łódź-Chojny
- Kontakt: