Remont Legionów i Kopernika

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Remont Legionów i Kopernika

Post autor: kuba_bed »

ZDiT ogłosił przetarg na dokumentację projektową na remont torowiska w ulicach Legionów (od Kasprzaka do pl. Wolności) i Kopernika (Włókniarzy do Żeromskiego). Czas na jej wykonanie jest do końca listopada 2012 r. Można więc przypuszczać, że remont mógłby się rozpocząć nawet na wiosnę 2013, ale wtedy powinien już trwać remont WZ-ki, więc mamy mały problem...

Można wnioskować, że planuje się zostawienie torowiska w Cmentarnej i Srebrzyńskiej, bo nie ma mowy o wyłączaniu na niej ruchu w SIWZ, skoro planuje się wymienić zwrotki na starowane elektrycznie.

Plusy remontu:
- oczywiście poprawienie stanu torowisk i jezdni na tych ulicach
- dobudowa brakującego łuku na pętli Legionów w ulicę Legionów w kierunku wschodnim
- na Legionów od Włókniarzy do Żeligowskiego torowisko wydzielone z przystankami podniesionymi do wysokości 20-30 cm.
- planuje się ograniczenie ruchu samochodowego
- Legionów od Żeligowskiego do Pl. Wolności torowisko w jezdni, węższa jezdnia (7 m, czyli po 3,5 m na pas) i szersze chodniki. Przystanki wyniesione na wysokość 20 cm (tak jak na Pietrynie). Dziwne, bo powinni dać 30...
- wspólne słupy dla sieci trakcyjnej i latarni
- torowisko ma być ciche
- "Zabudowa torowiska betonowa bądź prefabrykowana (dopuszcza się prefabrykowane elementy stanowiące zarówno podbudowę, jak i zabudowę torowiska), nawierzchnia z asfaltu twardolanego bądź kostki. Szyna w otulinie wibroakustycznej. Konstrukcja torowiska
odizolowana mata wibracyjną. W miejscu styku konstrukcji torowiska
z konstrukcją jezdni separacja w postaci krawężnika kamiennego. Nie dopuszcza się stosowania mas wylewowych na gorąco (na bazie asfaltów modyfikowanych) do uszczelniania styków między szyna i nawierzchnią"

więcej dopiszę później Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Remont W-Z nie będzie trwać krótko, tak więc gdy będą robić Legionów, można robić W-Z-kę na Widzewie (tam jest najwięcej do zrobienia) czy Retkini.

Na pętli oprócz łuku w Legionów w kierunku wschodnim, przydałby się jeszcze z Zielonej z zachodu na północ w stronę tego łuku, który ma powstać, bo inaczej da to niewiele (możliwość pętli ulicznej Zielona-Kasprzaka-Legionów, już teraz da się zrobić odwrotną). A najlepiej jeszcze brakujący łuk z Włókniarzy (możliwość skrócenia tramwajów z Retkini w przypadku problemów na Mickiewicza i dojazdu 10 i 14 do Kaliskiego w przypadku problemów między Włókniarzy a pętlą Bratysławska)
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Kpc21 pisze: Na pętli oprócz łuku w Legionów w kierunku wschodnim, przydałby się jeszcze z Zielonej z zachodu na północ w stronę tego łuku, który ma powstać, bo inaczej da to niewiele (możliwość pętli ulicznej Zielona-Kasprzaka-Legionów, już teraz da się zrobić odwrotną).)



Nie tylko ty wpadłeś na to, że oprócz skrętu w Legionów trzeba też zrobić wyjazd z pętli na północ, ZDiT też na to wpadł.
Podczas projektowania należy:
Zaprojektować brakujący wyjazd z awaryjnej pętli tramwajowej Legionów –
al. Włókniarzy na ul. Legionów (w kierunku wschodnim);
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Makabrą jest ciężka kolejowa sieć trakcyjna i rurowe słupy. Niepotrzebny wydatek i zaśmiecanie przestrzeni ulicy. Pozytywna jest natomiast możliwość wydzielenia torowiska na Kopernika i przedłużenie dwupasmowej Łąkowej do Karolewskiej (czyli do włączenia w odcinek równoległych ulic dwukierunkowych). A poza tym sporo niewiadomych.
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

Sieć łańcuchowa to chyba jakaś pomyłka. Torowcy pewnie wzięli jakąś standardową formułkę z poprzednich przetargów i wysłali do inwestycji. Sprawa powinna się wyjaśnić po wyborze projektanta, podczas rad technicznych.

W przypadku wyboru sieci płaskiej, na Legionów powinna być możliwość zastosowania patentu z projektowanej ul. Kilińskiego, tzn. słupy tylko po jednej stronie i długie pałąkowe wysięgniki dla dwóch torów. Kopernika jest z kolei szersza i tu trzeba się spodziewać słupów po obu stronach, chyba że dojdzie do zawężenia jezdni, zamiast wariantu z separacją pasów ruchu (zależy od szerokości działki drogowej, która jest zmienna na odcinku objętym opracowaniem).

* * *

Dorzucę jeszcze zdjęcie ze Żwirki ilustrujące założenia sieci opisywane w drugim akapicie niniejszego wpisu. Coś takiego będzie na Kilińskiego.

http://gtlodz.eu/img-objazd_46,15898,search.html?sid=9086b9cf718a9a12d7523da8f10855dc6db9b00e
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mch, łącznie zmieniany 2 razy.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Nie szybciej byłoby to zrobić w systemie projektuj i buduj? (z założeniem zatwierdzenia projektu przez ZDiT i pełną możliwością wprowadzania poprawek)

I czy na Kopernika wszystkie przystanki będą dostępne z poziomu "20-30 cm" i czy nie dałoby się tego na sztywno ustalić na 30 cm? (ULFów mieć nigdy nie będziemy, a nawet gdybyśmy mieli mieć to i tak 20-centymetrowe przystanki by trzeba było przerabiać).
Plus że na Legionów przystanki mają być typu wiedeńskiego lub podobne.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Ale jak miałaby być remontowana sama pętla na Legionów to odcinek Zielona-Włókniarzy wydaje mi się, że też powinien być wyremontowany.
ODPOWIEDZ