Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
miza
Coś mówi
Posty: 48
Rejestracja: ndz 21:04, 15 lip 2012

Post autor: miza »

Raczej o hałas mi chodzi i jakby nie było Vero to nie osobówka....
Biletomat
Stały bywalec
Posty: 319
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Biletomat »

Lecz to małe i osobówką tego nie nazwiemy,
przecież to prawie mały gimbus (busik) [tylko spala 14 l /100 km] Obrazek
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Dotrus pisze:przecież to prawie mały gimbus (busik) [tylko spala 14 l /100 km] :)

Vero spala ok. 19 - 20 litrów. Norma dla Vero to 19.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Swoją drogą niezbyt przyjemnie musi się tym jechać, skoro to jest na podwoziu od MB Vario (czyli tego czym PKS Łódź jeździ do Brzezin czy w połowie do Pabianic).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Steint
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: czw 20:19, 22 mar 2012
Lokalizacja: Stara Gadka

Post autor: Steint »

Vero na Z3 jedzie z dwiema osobami - zenada.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Na tą linię mogliby wysyłać Pandy Obrazek
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
miza
Coś mówi
Posty: 48
Rejestracja: ndz 21:04, 15 lip 2012

Post autor: miza »

Ciekawe jaki będzie II i III etap remontu łuków na Paderewskiego-Rzgowska. Jeśli odsłoni się pas od Romy to Z4 pewnie pojedzie Rzgowską, choćby tylko w kierunku do Placu. Przepięcie pasów na Paderewskiego/Broniewskiego spowoduje, że 7070A70B, Z4,Z5 i N3 pojadą w obu kierunkach przez Bankową , Śląską, Kilińskiego (choć 52 pewnie da radę skręcić jedynie jadąc z Kaliskiego w Rzgowską), no i pewnie skomplikują się przystanki 61 i 6969A- jeden może cofną przed Tuszyńską, drugi stanie pewniakiem za Kilińskiego... no i Z3 zawieszą...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez miza, łącznie zmieniany 2 razy.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Na 15A jeżdżą składy i wożą powietrze a składy bardziej przydałyby się gdzie indziej np. na 7, która wczoraj (sobota) była przepełniona.15A to jakaś pomyłka i w dodatku składy na tym jeżdżą.

Z tego co wiem to remont skrzyżowania Rzgowska - Paderewskiego podzielili na 2 etapy a nie na 3 chyba że coś się zmieniło? Wątpię, żeby zmieniali trasy autobusów przy II etapie czyli taka komunikacja zostanie do końca remontu chyba, że będzie możliwy przejazd.
miza
Coś mówi
Posty: 48
Rejestracja: ndz 21:04, 15 lip 2012

Post autor: miza »

41A z Placu do Ikea o ile umowa na 41 pozwoli albo 15a na tej trasie. Lepiej?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jak zwał tak zwał, jeśli umowa z Pabianicami na takie "A" nie pozwoli (choć nie widzę przeciwwskazań, Pabianic nie powinno interesować to co jeździ po samej Łodzi i do nich nie wjeżdża), zawsze można to nazwać 15A czy nawet po prostu Z1.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Z 41, linia 41A miałaby wspólny tylko numer i nic więcej. Linia nie zahaczałaby nawet o granice gminy Ksawerów, więc o jej "kształcie", częstotliwości kursowania i taborze jaki byłby na niej użyty, decydowałoby jedynie miasto Łódź.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Kpc21 pisze:Jak zwał tak zwał, jeśli umowa z Pabianicami na takie "A" nie pozwoli (choć nie widzę przeciwwskazań, Pabianic nie powinno interesować to co jeździ po samej Łodzi i do nich nie wjeżdża), zawsze można to nazwać 15A czy nawet po prostu Z1.

Właśnie takie coś jeździłoby na trasie Pl. Niepodległości - Chocianowice-IKEA jako solówka i obojętnie czy to byłoby 41A czy 15A czy nawet zetka. Jeśli ZDiT bardzo chce mieć składy na Pabianickiej to najlepszą opcją jest przedłużenie na ten czas 16 i tym miałby kto jeździć.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

eDragon55 pisze:najlepszą opcją jest przedłużenie na ten czas 16 i tym miałby kto jeździć.

Nie jest, bo w efekcie otrzymujemy 2 linie jadące identyczna trasą w nieregularnym takcie.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Przecież 11-ka i 16-ka jeżdżą w takcie, czego nie można powiedzieć o 11 i 15A.

Np. z przystanku Pabianicka/Jana Pawła II:
linia 15A (kursująca co pół godziny): 10:31, 11:31, 12:31, 13:31, 14:31
linia 11: 10:30, 11:30, 12:30, 13:30, 14:30
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Z dwojga złego, lepsze dwie linie jadące tą samą trasą w nieregularnym takcie, ale dojeżdżające "gdzieś", czyli chodzi mi o centrum, niż jedna linia jadąca w tak głupiej relacji i z tak zawrotną częstotliwością, że w ogóle bezsensu to puszczać...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jeśli mamy wydłużyć 16A do Ikei, to zrobi nam się z tego drugie 11. Nie lepiej więc zlikwidować 16A i dołożyć te brygady do 11? Rozumiem że Unia, projekt, ale to jest sytuacja wyjątkowa i chyba lepiej tak, niż wprowadzać dwie linie jadące dokładnie tak samo. Problemu być nie powinno, bo jakoś w upały Konstale zamiast Citków jeżdżą (czy jeździły). Poza tym ten okres "ochronny" podobno się już skończył.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Marcin pisze:Przecież 11-ka i 16-ka jeżdżą w takcie,

Zależy czy mówimy tylko o 16 czy o 16+16A.

Tak czy inaczej lepszym rozwiązaniem byłaby 5.
miza
Coś mówi
Posty: 48
Rejestracja: ndz 21:04, 15 lip 2012

Post autor: miza »

Czy dużym obciążeniem dla przepustowości RLL miałoby zrobienie z RLL pętli tymczasowej? tzn. czy tramwaj, który by stał góra 5 minut zablokowałby regularne odjazdy 11 i 41 w kierunku Ikea, 16 na Kurczaki oraz zjazdy na zajezdnię? 16A do RLL to lepsze rozwiązanie niż do Placu Niepodległości...


15A powinna pojechać do Placu, jak kiedyś pisałem to kwestia objazdu, a nie stałego usprawnienia obsługi tej okolic, czy zapewnienia innego połączenia niż daje 11. Ciągle jakoś o tym zapominacie....
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez miza, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Tramwaje oczekujące na odjazd mogłyby ewentualnie stacjonować przy rondzie na ulicach zamkniętych dla ruchu tramwajowego (Paderewskiego, Politechniki). Jest tylko jeden warunek - pojazd musi mieć pulpit manewrowy z tyłu. Cityrunnery chyba mają, więc z 16A problemu być nie powinno. Tramwaj wyjeżdża z Pabianickiej na rondo, przejeżdża za Politechniki i wycofuje w Politechniki. Wtedy nie blokuje ruchu. W ten sposób Rondo Lotników może obsłużyć dwie linie - a nawet cztery, ale to już mogłoby być niebezpieczne (tramwaj cofałby w torowisko będące pod ruchem).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

I motorniczy podczas przerwy będzie sobie robił kółeczka na rondzie, żeby przepuszczać "normalne" linie - kiepski pomysł.

15A nie może dojechać do Placu Niepodległości, bo po prostu nie ma tam już miejsca. Wiadomo jaka metoda pozwoliłaby na taką zabawę, ale u nas się jej nie stosuje...

Dlatego według mnie lepiej jest przedłużyć 16A (bądź razem z 16 - tu już trzeba się zastanowić) do pętli IKEA, a w sumie na jakiś czas ją zawiesić, a po prostu dodać kursy 11. Na tej linii (11) nie muszą jeździć Citki ani tramwaje firmy PESA, nie ma też określonej ilości kursów. Jest tylko określona trasa i tabor, który po innych liniach nie może jeździć (a jedynie na odcinku Chocianowice-Helenówek). Chyba, że ten "okres ochronny" rzeczywiście się już skończył, więc może być pełna swoboda co, gdzie i jak często.


edit: Niestety Citków jest za mało na 16A, więc trzeba byłoby dobierać odpowiednio tramwaje, które mogłyby jeździć na tej linii. Zresztą w tak ruchliwym miejscu jak RLL raczej nie jest to dobre rozwiązanie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kuba_bed, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ