Remonty torowisk
Też najprędzej obstawiałbym 7, żeby miała pojechać przez Broniewskiego na Kurczaki na pewno muszą zostać linie, które jadą na wprost ze Śląskiej czyli np. 13 i z Kurczaków, 5 też dałbym przez Broniewskiego i Kilińskiego oraz coś z ŁTR przez Broniewskiego na Śląską np. 6 albo 16 to już obojętnie ważne, żeby częstotliwości były takie same.
Jeśli na Broniewskiego miałyby jechać dwie linie w tym w takim czy podobnym układzie to wtedy jest sens budowy nowego torowiska.
Jak wydłużą torowisko na Rzgowskiej to część linii pojedzie dalej, więc 70 i 75 będą powtarzać prawie całą trasę tramwajów na pewno minimum jedna z nich poleci ale jednocześnie przydałoby się też wzmocnienie 77.
Jeśli na Broniewskiego miałyby jechać dwie linie w tym w takim czy podobnym układzie to wtedy jest sens budowy nowego torowiska.
Jak wydłużą torowisko na Rzgowskiej to część linii pojedzie dalej, więc 70 i 75 będą powtarzać prawie całą trasę tramwajów na pewno minimum jedna z nich poleci ale jednocześnie przydałoby się też wzmocnienie 77.
75 mogłoby zostać skrócone np. do Tatrzańskiej. Tylko wtedy trzeba pomyśleć o obsłudze rejonów Górnej, z których 75 zostanie zabrane (np. Zakład Wodociągów). Można by wtedy np. 70A wydłużyć na Ustronną, a 62 lub 68 skrócić do Matek Polskich.
Albo ewentualnie 62 albo 68 przez Kosynierów, z wjazdem kieszeniowym na Ustronną.
Albo ewentualnie 62 albo 68 przez Kosynierów, z wjazdem kieszeniowym na Ustronną.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz
EA-1
EA-1
Tylko taka 7 na trasie stałej wydłużona na Kurczaki musiałaby mieć bardzo dobry takt. A jak wiadomo od Narutowicza/Kilińskiego jeszcze przed budową dworca 7 woziła niewielu pasażerów.
A co do tego, że 13 na Teofilów to ten sam kierunek, co 5. Za parę lat ma być przywrócony skręt z Srebrzyńskiej w Włókniarzy i wtedy 7 też będzie "jak 5" na Teofilów
Chojny liczą na szybkie połączenie do centrum, ale dalej 13 też ma lepszą trasę od 7, bo jest Plac Barlickiego i UMed chociażby. 7 ma cmentarz tylko i osiedle, na którym 90% ludzi korzysta z autobusów, bo mają o wiele lepsze trasy i z tramwajów, ale na Włókniarzy.
Skrócenie 62 i 68 nie wchodzi w rachubę. Ruda się na to nigdy nie zgodzi. Konsultacje tylko to potwierdziły
75 najbardziej optymalna trasa to USTRONNA - Graniczna - Siostrzana - TG - Trybunalska - Kosynierów - Łazowskiego - Kongresowa - Strażacka - Rzgowska - Broniewskiego (po wybudowaniu torowiska mogłoby jechać albo przez Kurczaki, tory i Zapolską, albo przez Bankową i Śląską przy dworcu Chojny) - Tatrzańska - Przybyszewskiego - Lodowa (z powrotem Przybyszewskiego - Carrefour - Milionowa - Tatrzańska) - Widzewska - Rokicińska - Służbowa - Dworzec Widzew.
75 ma słabe obłożenie tylko na Piłsudskiego, a kierując ją przez Przybyszewskiego i Lodową nadal pełni ważną rolę, a dodatkowo obsłuży fragment osiedla przy Lodowej, gdzie dziś KM nie ma. Tesco i bezpośredni dojazd do dworca to też wiadomo że duże plusy
Najprędzej 70 zostanie megaskrócona i zrobią z niej dowozówkę z Szpitala, Tuszyna i Rzgowa do Broniewskiego (bo samo 62 na Matek Polskich to za mało zwłaszcza, że MIDI mają być).
Na Tatrzańskiej najlepiej dać nową linię, typowo dowozówkową plus zwiększyć takt 77 do 10 w szczycie, co też byłoby dobrze widziane. Bo 75 uważam, że częściej niż 15 nie potrzeba na większości trasy.
A co do tego, że 13 na Teofilów to ten sam kierunek, co 5. Za parę lat ma być przywrócony skręt z Srebrzyńskiej w Włókniarzy i wtedy 7 też będzie "jak 5" na Teofilów
Chojny liczą na szybkie połączenie do centrum, ale dalej 13 też ma lepszą trasę od 7, bo jest Plac Barlickiego i UMed chociażby. 7 ma cmentarz tylko i osiedle, na którym 90% ludzi korzysta z autobusów, bo mają o wiele lepsze trasy i z tramwajów, ale na Włókniarzy.
Skrócenie 62 i 68 nie wchodzi w rachubę. Ruda się na to nigdy nie zgodzi. Konsultacje tylko to potwierdziły
75 najbardziej optymalna trasa to USTRONNA - Graniczna - Siostrzana - TG - Trybunalska - Kosynierów - Łazowskiego - Kongresowa - Strażacka - Rzgowska - Broniewskiego (po wybudowaniu torowiska mogłoby jechać albo przez Kurczaki, tory i Zapolską, albo przez Bankową i Śląską przy dworcu Chojny) - Tatrzańska - Przybyszewskiego - Lodowa (z powrotem Przybyszewskiego - Carrefour - Milionowa - Tatrzańska) - Widzewska - Rokicińska - Służbowa - Dworzec Widzew.
75 ma słabe obłożenie tylko na Piłsudskiego, a kierując ją przez Przybyszewskiego i Lodową nadal pełni ważną rolę, a dodatkowo obsłuży fragment osiedla przy Lodowej, gdzie dziś KM nie ma. Tesco i bezpośredni dojazd do dworca to też wiadomo że duże plusy
Najprędzej 70 zostanie megaskrócona i zrobią z niej dowozówkę z Szpitala, Tuszyna i Rzgowa do Broniewskiego (bo samo 62 na Matek Polskich to za mało zwłaszcza, że MIDI mają być).
Na Tatrzańskiej najlepiej dać nową linię, typowo dowozówkową plus zwiększyć takt 77 do 10 w szczycie, co też byłoby dobrze widziane. Bo 75 uważam, że częściej niż 15 nie potrzeba na większości trasy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 8 razy.
Z 7 był jeszcze taki problem, że powtarzała sporą część 13 a ta jeździła częściej, ma lepszą trasę więc zgarniała więcej pasażerów. Jak nowy dworzec zostanie ukończony to na pewno zwiększy się popyt na linie kursujące przez Narutowicza lub Kilińskiego a mniejszy będzie przy Kaliskim.
Taka 7 musiałaby zastąpić 70 a częstotliwość 10 minutowa byłaby dobra i na pewno byłby popyt bo obecni pasażerowie 70 musieliby skorzystać z 7 lub 75 poza tym nie wiadomo jaki będzie nowy układ, więc niekoniecznie pojedzie na Koziny.
Na Teofilów też nie można dać za dużo kursów bo się zapcha jeśli 7 zostanie przedłużona to 14 powinno się wycofać i dać na Retkinie a 8 powinna jeździć co 10 minut jak nic.
Co do 75 to najlepiej byłoby dać przez Bankową, Śląską, Niższą, Broniewskiego, Tatrzańską, Przybyszewskiego, Lodowa, Widzewska, Rokicińska, Służbowa na Dworzec Łódź Widzew.
Taka 7 musiałaby zastąpić 70 a częstotliwość 10 minutowa byłaby dobra i na pewno byłby popyt bo obecni pasażerowie 70 musieliby skorzystać z 7 lub 75 poza tym nie wiadomo jaki będzie nowy układ, więc niekoniecznie pojedzie na Koziny.
Na Teofilów też nie można dać za dużo kursów bo się zapcha jeśli 7 zostanie przedłużona to 14 powinno się wycofać i dać na Retkinie a 8 powinna jeździć co 10 minut jak nic.
Co do 75 to najlepiej byłoby dać przez Bankową, Śląską, Niższą, Broniewskiego, Tatrzańską, Przybyszewskiego, Lodowa, Widzewska, Rokicińska, Służbowa na Dworzec Łódź Widzew.
Remonty...
Dzis przy pętli Chochoła zaawansowane prace.5 do Żabieńca , 8 do Szczecińskiej.. Przy Chochola wymieniają podtorze i szyny przed zwrptnicmi...Lezy kilkanascie plyt przy pętli
- Lepszy Trans Publ
- Niemowa
- Posty: 7
- Rejestracja: śr 16:06, 24 lut 2016
- Kontakt:
Uproszczenie trasy "5" jak wyżej to zdecydowanie jedna z korzyści linii na Broniewskiego. Jednak pozostałe linie w tej okolicy starałbym się pozostawić bez zmian lub lekko zmienione, bo są już dobre (w linii prostej, szczególnie "1" czy "13" od skrętu z Narutowicza).hax pisze:5: KURCZAKI - Rzgowska, Broniewskiego, Kilińskiego....
7/13: ... Śmigłego-Rydza, Broniewskiego, Rzgowska - KURCZAKI
16 i 16A: ... Paderewskiego, Broniewskiego, Kilińskiego - DWORZEC CHOJNY lub Broniewskiego, Niższa - ŚLĄSKA
Jak dla mnie największą zaletą nowej linii będzie uzupełnienie tramwajowej obwodnicy miasta: Włókniarzy - Paderewskiego - Śmigłego-Rydza. Np. możliwa będzie nowa linia Chocianowice - Broniewskiego - Kopcińskiego - Łódź Fabryczna. Albo Teofilów - Włókniarzy - Politechniki - Kurczaki, którą zresztą można by puścić już dzisiaj.
Jednocześnie pojawi się mnóstwo nowych możliwości poprowadzenia tras w tej części miasta, ale nie jestem pewny, czy warto starać się wykorzystać każdy nowy skręt. Linie jadące (w miarę możliwości) po linii prostej są bardziej atrakcyjne dla pasażerów niż pokręcone czy przeplatane - poczucie jazdy naokoło zniechęca do tramwaju, a zachęca np. do samochodu.
30.04.2016 początek przebudowy i likwidacja pętli Koziny pomysł taki 4-Przez Pomorską Kilińskiego Narutowicza Zieloną Kościuszki Pisłudskiego Kilińskiego Dąbrowskiego na Dąbrowę 8-Przez Kopernika Gdańską Legionów Zachodnią Limanowskiego 13-Przez Narutowicza Konstytucyjną Pomorską Nowomiejską Zgierską Limanowskiego 14-Też przez Kopernika Gdańską Legionów Zachodnią Limanowskiego tak jak 8-ka
Pana Kacpra prosimy o źródło.
A trasy zastępcze niestety nie wypalą. ŁTR już jest na skraju wydolności, a ty chcesz "uwalić" kolejne 10 kursów na godzinę, co da łącznie przy Legionów 38 poc/h, jak ŁTR przy 30 jest niewydolny... 4 to samo już "1" jest na objeździe przez ŁTR... Daj 4 to totalnie wszystko stanie...
Nawet jeśli to prawda z Kozinami (choć to byłby szok dla mnie), to nie obędzie się bez Zetek z Limanki do minimum Kaliskiej.
14 prędzej dadzą na Bratysławską skróconą. 4 raczej na Zdrowie przez Legionów...
A trasy zastępcze niestety nie wypalą. ŁTR już jest na skraju wydolności, a ty chcesz "uwalić" kolejne 10 kursów na godzinę, co da łącznie przy Legionów 38 poc/h, jak ŁTR przy 30 jest niewydolny... 4 to samo już "1" jest na objeździe przez ŁTR... Daj 4 to totalnie wszystko stanie...
Nawet jeśli to prawda z Kozinami (choć to byłby szok dla mnie), to nie obędzie się bez Zetek z Limanki do minimum Kaliskiej.
14 prędzej dadzą na Bratysławską skróconą. 4 raczej na Zdrowie przez Legionów...
We wtorek 8 marca rozpocznie się naprawa torowiska na ul. Telefonicznej - na odcinku od ul. Jesiennej do ul. Weselnej. Wykonawca zapowiada, że prace potrwają ok. miesiąca.
Oznacza to, tramwaje linii 12 nie będą kursowały do pętli Stoki, lecz zakończą trasę na pętli Telefoniczna. Autobusową komunikację zastępczą stanowić będzie linia Z12, kursująca z pętli Pieniny (przy szpitalu im. WAM "Na Stokach") ulicami: Telefoniczną, Tamką, Pomorską, Krokusową, Pszczyńską, Janosika i Telefoniczną z powrotem do pętli Pieniny. Przesiadka na tramwaj możliwa będzie przy pętli Telefoniczna lub na ul. Pomorskiej. Z tramwaju na linię Z12 będzie się można przesiąść na ul. Pomorskiej przy Konstytucyjnej. Autobus zatrzymywać się będzie na stałych przystankach autobusowych na tej trasie.
Trasy autobusów nocnych N4 i N7 nie zmienią się.
Na ul. Telefonicznej na remontowanym odcinku zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy w stronę centrum. Objazd poprowadzony zostanie ul. Jesienną, ul. Pszczyńską i ul. Janosika.
Poza tym na facebooku zdit umieścił mapy z trasą objazdu oraz organizacją ruchu a jak ktoś nie ma facebooka to można też to zobaczyć na: http://zdit.uml.lodz.pl/pl/news/pokaz/1977/Remont_torowiska_na_Telefonicznej
Trasa autobusu trochę okrężna ale w tym rejonie ciężko byłoby o lepszą trasę najważniejsze, że łączy Telofoniczną z Pomorską.
Jak na pętli Telefoniczna zmieści się też 12 to w sumie 12A w stałym układzie po remoncie mogłoby tam kończyć trasę.
Trasa autobusu trochę okrężna ale w tym rejonie ciężko byłoby o lepszą trasę najważniejsze, że łączy Telofoniczną z Pomorską.
Jak na pętli Telefoniczna zmieści się też 12 to w sumie 12A w stałym układzie po remoncie mogłoby tam kończyć trasę.
eDragon55 pisze:Poza tym na facebooku zdit umieścił mapy z trasą objazdu oraz organizacją ruchu a jak ktoś nie ma facebooka to można też to zobaczyć na: http://zdit.uml.lodz.pl/pl/news/pokaz/1977/Remont_torowiska_na_Telefonicznej
Trasa autobusu trochę okrężna ale w tym rejonie ciężko byłoby o lepszą trasę najważniejsze, że łączy Telofoniczną z Pomorską.
Jak na pętli Telefoniczna zmieści się też 12 to w sumie 12A w stałym układzie po remoncie mogłoby tam kończyć trasę.
15/A na duzym kole a 12 i 43 na malym i spokojnie. Zawsze moga stac na torze wjazdowym w tym wypadku.
Krańcówka Pieniny to chyba obecnie parking i przede wszystkim postój taksówek. Ciekawe, czy ograniczą liczbę aut, czy autobus będzie się musiał zmieścić.
Puszczą Vero?
Puszczą Vero?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz
EA-1
EA-1
12 ma zawracać przez zajezdnię. Jednocześnie wraz z nowym rozkładem 12 wejdą oznaczenia gwarantowanych kursów obsługiwanych niską podłogą.Wojtek94 pisze:eDragon55 pisze:Poza tym na facebooku zdit umieścił mapy z trasą objazdu oraz organizacją ruchu a jak ktoś nie ma facebooka to można też to zobaczyć na: http://zdit.uml.lodz.pl/pl/news/pokaz/1977/Remont_torowiska_na_Telefonicznej
Trasa autobusu trochę okrężna ale w tym rejonie ciężko byłoby o lepszą trasę najważniejsze, że łączy Telofoniczną z Pomorską.
Jak na pętli Telefoniczna zmieści się też 12 to w sumie 12A w stałym układzie po remoncie mogłoby tam kończyć trasę.
15/A na duzym kole a 12 i 43 na malym i spokojnie. Zawsze moga stac na torze wjazdowym w tym wypadku.