Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

18 może i na wakacje nie wyjedzie, ale remont ma ruszyć w czerwcu i znając życie pewno we wrześniu prace tez będą, więc na te okresy przed/po wakacyjne coś z 18 wypada zrobić.

Co do 4 i 13 to trudno powiedzieć, bo możliwości jest wiele, ale no wydaje mi się, ze 4 powinna jechac na Widzew Stadion, bo coś Węglową musi jechać. Choć no zawsze można coś przetrasować (9 lub 12). Zobaczymy.
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Remonty torowisk

Post autor: hytgar655 »

Ale coś też musi jechać na Dąbrowę, a podobno to 14 miała jechać na Widzew.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

14 to miała jechac przecież przez Przybyszewskiego-Kilińskiego. Jaki jest sens puszczania kolejnej linii z Retkini na Widzew? 10AB wystarczy. 14 musi jechac na Dąbrowę przez Kilińskiego i Przybyszewskiego.Trzeba na ten czas się dogadać z UE i Swingi wysłać np. na 12 (bo torowisko jest OK).

Ja osobiście prócz tej 14 co opisałem dałbym 4 z Helenówka przez Fabryczny, Kopcińskiego na Widzew Stadion (lub nawet Augustów, bo wtedy tramwaj obsłuży duże blokowisko). Można ew. pomyśleć nad wysłaniem dwukierunkowych do skrzyżowania marszałków, czemu? Bo obawiam się, ze na odcinku widzewskim nie będzie ludzi, bo nawet 9 nie jest specjalnie przepełniona. Jak zrobią Radiostację to wtedy tam dać 4.

13 bym dał przez Kilińskiego-Przybyszewskiego na Śląską.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Remonty torowisk

Post autor: eDragon55 »

Najlepiej jakby 13 i 14 podczas remontu pojechały przez Kilińskiego i Przybyszewskiego, w przypadku 13 ten objazd to pewniak. Gorzej z 14 bo pewnie prędzej wycofają 14 z Dąbrowy niż przerzucą Swingi na inną linie. Jeśli tak będzie to na Dąbrowę przez Kilińskiego musi pojechać 4. Linia 14 pewnie pojedzie przez Kilińskiego, NCŁ, Narutowicza, Kopcińskiego, Piłsudskiego na Widzew Stadion zastępując 18 i 4 przy dworcu Fabrycznym i na Kopcińskiego.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

eDragon55 pisze:Najlepiej jakby 13 i 14 podczas remontu pojechały przez Kilińskiego i Przybyszewskiego, w przypadku 13 ten objazd to pewniak. Gorzej z 14 bo pewnie prędzej wycofają 14 z Dąbrowy niż przerzucą Swingi na inną linie.
No, ale po co upierać się ze Swingiem na 14? Swing na 14 jest ważny bo daje niskacza Dąbrowie. No, a skoro niskacz na Dąbrowę nie dojedzie to trzeba dać Konstala, bo w końcu lepszy rydz niż nic.
Jak przez 2 lata Swingi pojeżdżą na 12 to nic złego się nie stanie, choć mam jeszcze jedną opcję co napisałem niżej.
Jeśli tak będzie to na Dąbrowę przez Kilińskiego musi pojechać 4. Linia 14 pewnie pojedzie przez Kilińskiego, NCŁ, Narutowicza, Kopcińskiego, Piłsudskiego na Widzew Stadion zastępując 18 i 4 przy dworcu Fabrycznym i na Kopcińskiego.
Ja widze jeszcze taką opcję:
4: Helenówek-...-Fabryczny-Tramwajowa-Narutowicza-Radiostacja (tymczasowo dać Kopcińskiego-Piłsudskiego-Widzew Stadion) (Konstal, 12min)
lub
Helenówek-...-Fabryczny-Tramwajowa-Narutowicza-Kopcińskiego-ŚR (dwukierunkowy tabor) (M8CN/NF6D, 18min)
Ten wariant ma zaletę, bo jak będą robić ŚR to na Kopcińskiego pewno bedą korki, a tramwaj je ominie trochę i da dobrą częstotliwość, ale nie wiadomo czy starczy taboru na 12min takt dwukierunkowych

13: Teofilów-...-Narutowicza-Kilińskiego-Przybyszewskiego-ŚR-Śląska (Konstal, 12min)

14 (zamiast 18): Retkinia-Trasa WZ-Kilińskiego-Fabryczny-Tramwajowa-Narutowicza-działki-Telefoniczna (tymczasowo dać na Fabryczny) (Swing, takt 12/24min szczyt/poza szczytem)

Z14: Karolew/Retkinia-Trasa WZ-Kilińskiego-Przybyszewskiego-ŚR-...-Dąbrowa (Konstal, 12min)


Wtedy można powiedzieć wszyscy szczęśliwi:
14 to 18 z tramwajami poza szczytem
Z14 to w pewnym sensie naturalny objazd dla 14 na Dąbrowę
13 to jedyny sensowny objazd dla tej linii
4 no to tu można kombinować, ale bez sensu wysyłać coś jeszcze na Kilińskiego-Przybyszewskiego, bo tam za dużo linii będzie (1,2,3,5,7,13,Z14 - czyli tramwaj co 1,85min i to bez 4, bo z nią co 1,6min)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: TramMomentyStudenta »

14 w wakacje nie przejedzie przez Narutowicza, więc z tym wariantem możnaby kombinować dopiero od jesieni, a ponadto, dopóki nie będzie więcej Swingów '18, trzeba pomyśleć trochę o Swingach '15, ewentualnie NF6D.
Dla 4 M8CN tymczasowo mogą być, a żeby nie marnować zbyt wozokm, możnaby obsadzić też NF6D i M6S. Tylko, że jak tak oni będą się safandulili z tymi NF6D, to może być problem, choć do tego czasu będzie już 12 M8CN, więc może nie będzie źle.
Na ten tomiast z Przybyszem faktycznie jest bardzo duży problem, za to zniknie stamtąd na pewno 1, bo do czasu remontu ŚR musi wrócić na swoją "stałą" trasę, i nie ma gadania, a prace idą tam pełną parą i przypuszczam, że w czerwcu 1 pojedzie już do końca normalnie.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Remonty torowisk

Post autor: Jordi »

Prace idą nawet z lekkim wyprzedzeniem na Kilińskiego/Dąbrowskiego jeśli chodzi o torowiska, więc 1 prawie na bank wraca 02.06 na swoją trasę :)

Co do 18, to dla mnie ona jest do zawieszenia na lato. Na pewno nie tykałbym 17 (w tym roku nie wyobrażam sobie zawieszenia po tym, jak w weekendy 17 ma często lepsze potoki od 11B na Pabianickiej O.o). Jeżeli coś zawieszać, to pierwszym wyborem ewidentnie powinna być 16, która po przetrasowaniu na Plac Niepodległości 1/3 trasy wiezie powietrze.


Co do tras pewniakiem na Kilińskiego jest 14 i coś jeszcze (moim zdaniem powinna być 13). 4 do Widzewa Stadion, no i mocna autobusowa Zetka od Dworca Fabrycznego Narutowicza-Kopcińskiego-ŚR-Dąbrowskiego na Dąbrowę w takcie 7.5/10/15/20 (jednak wakacje to powinno starczyć)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: TramMomentyStudenta »

Jordi pisze:Prace idą nawet z lekkim wyprzedzeniem na Kilińskiego/Dąbrowskiego jeśli chodzi o torowiska, więc 1 prawie na bank wraca 02.06 na swoją trasę :)
Raczej od 4.06. lub 28.05., bo wątpliwe, żeby ktoś chciał uruchamiać coś w środku długiego weekendu.
Co do 18, to dla mnie ona jest do zawieszenia na lato. Na pewno nie tykałbym 17 (w tym roku nie wyobrażam sobie zawieszenia po tym, jak w weekendy 17 ma często lepsze potoki od 11B na Pabianickiej O.o). Jeżeli coś zawieszać, to pierwszym wyborem ewidentnie powinna być 16, która po przetrasowaniu na Plac Niepodległości 1/3 trasy wiezie powietrze.
A co by było, gdyby np. połączyć na upartego 16 z 41 i dać 41 na Żabieniec i w zamian 5 do pełnego Teofilowa? 16 może wrócić w październiku wraz ze studentami...
A 18 to pewnie, że raczej trzeba zawiesić.
Co do tras pewniakiem na Kilińskiego jest 14 i coś jeszcze (moim zdaniem powinna być 13). 4 do Widzewa Stadion, no i mocna autobusowa Zetka od Dworca Fabrycznego Narutowicza-Kopcińskiego-ŚR-Dąbrowskiego na Dąbrowę w takcie 7.5/10/15/20 (jednak wakacje to powinno starczyć)
Na autobusową zetkę to trzeba przede wszystkim zrobić porządek ze Zgierzem i Ozorkowem, bo bez tego raczej autobusów będzie brakowało nawet pomimo wakacji. Dodam, że niektóre trasy autobusów z uwagi na remont ŚR wydłużą się. Fakt, że zniknie Z1 pomaga dość słabo.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

Jordi pisze:Prace idą nawet z lekkim wyprzedzeniem na Kilińskiego/Dąbrowskiego jeśli chodzi o torowiska, więc 1 prawie na bank wraca 02.06 na swoją trasę :)
No własnie, ale to nie zmienia faktu, ze na Kilińskiego-Przybyszewskiego dalej będzie tłoczno. i

Co do tras pewniakiem na Kilińskiego jest 14 i coś jeszcze (moim zdaniem powinna być 13). 4 do Widzewa Stadion, no i mocna autobusowa Zetka od Dworca Fabrycznego Narutowicza-Kopcińskiego-ŚR-Dąbrowskiego na Dąbrowę w takcie 7.5/10/15/20 (jednak wakacje to powinno starczyć)
No dla mnie 14 jest pewniakiem, ale co ze Swingami nowymi? No przecież nie przez skrzyżowanie śmierci, bo to by była totalna głupota. Wg mnie jedyna opcja to na te dwa lata dac na 12 (łączy dwa dworce), ale jeśli jak niektórzy mówią musi byc to 14 to wtedy zaczyna sie kombinowanie. Pytanie na ile to realny problem, a na ile gdybanie osób na forum.

No wg mnie też 13 powinna jechać na Sląską, bo co 13 na Widzew Stadion? To już dubel 9 praktycznie na sporym odcinku by był.

Co do 4 na Widzew Stadion to o tyle minus, ze to bedzie na Widzewie wozić powietrze, bo nawet w 9 nie ma dużych napełnień. Po remoncie Narutowicza wysłanie tego na Radiostację co najwyżej wchodzi w grę, ale wtedy pasażerowie będą się przesiadać na autobus, który zapewne na Kopcińskiego będzie stał w korku...
Stąd tez pomysł z dwukierunkową zetka do skrzyżowania marszałków (za skrzyżowaniem zmiana kierunku). Wtedy nie marnujemy wozokilometrów, a zarazem pasażerowie ominą korki na Kopcińskiego. Tabor powinien sie znaleźć, bo dzisiaj 4 to 13 tramwajów. Tu wariant skrócony to z 10 by wyszło, a tyle M8CN jest, a zostają jeszcze M6S, jeden M8C no i ew. NF6D czy w rezerwie Konstal dwukierunkowy. W ramach rekompensaty na 15/17 dać GT8N.
TramMomentyStudenta pisze: A co by było, gdyby np. połączyć na upartego 16 z 41 i dać 41 na Żabieniec i w zamian 5 do pełnego Teofilowa? 16 może wrócić w październiku wraz ze studentami...
Ale na 16 nie ma popytu normalnie, a co dopiero w wakacje gdy studentów nie ma. Jakas zastępcza linia tez więc nie jest potrzebna. Poza tym 41 na Plac Niepodległości ma sens, bo jedzie na rynek i ogólnie do centrum przesiadkowego.
Teoretycznie można dać na Teofilów 5 w wakacje, ale potem trudno będzie zabrac taka linię...
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: TramMomentyStudenta »

Ale samo zawieszenie 16 nie przyczyni się do poprawy warunków dojazdu pomimo wakacji, wszak na Włókniarzy dla przykładu coś musi być, żeby takie 8 nie było zbyt zatłoczone. A Teofilowowi 5 troszkę pomoże, lecz niezbyt dużo. Zawsze z Żabieńca można jechać pociągiem, który kursuje raz na mniej więcej 30 minut. Tramwaj jest co 12 i do tego bliżej.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

Hmm z tego co czytam w archiwalnych komunikatach MPK to w zeszłym roku nie zawieszano 16, więc nie wiem czy w tym roku zawieszą.
Rok temu 7,12A i 41 zawieszono.
18 pewno w tym roku zawieszą bo to w pewnym sensie takie 12A
41 nie, bo to o co innego chodziło.
7 to może być niby zawieszona, ale na Koziny coś i tak musi jechać (rok temu coś na Koziny jeździło przez remonty)

Z tą 7 to kto wie czy np. takiej 17 nie skrócą na Koziny, bo na Pomorskiej dojdzie 12, więc nie wiem czy aż tyle linii w wakacje musi tam jeździć. Ale to zobaczymy bo opcji jest dużo.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: TramMomentyStudenta »

nowy1212 pisze:Hmm z tego co czytam w archiwalnych komunikatach MPK to w zeszłym roku nie zawieszano 16, więc nie wiem czy w tym roku zawieszą.
41, jak dobrze to będzie skorelowane z innymi liniami (szczególnie z 11B), to może jechać do Żabieńca. A dzięki temu 16 nie musi jeździć. Dużo się na tym nie oszczędzi, bo raptem jedną brygadę, ale też i o jeden więcej motorniczy może sobie pozwolić na urlop. ;)
7 to może być niby zawieszona, ale na Koziny coś i tak musi jechać (rok temu coś na Koziny jeździło przez remonty)

Z tą 7 to kto wie czy np. takiej 17 nie skrócą na Koziny, bo na Pomorskiej dojdzie 12, więc nie wiem czy aż tyle linii w wakacje musi tam jeździć. Ale to zobaczymy bo opcji jest dużo.
17 rok temu jechało na Koziny. Aż z Ronda Solidarności i aż co 12 minut. W tym roku historia może się powtórzyć o tyle, że właśnie 17 pojedzie na Koziny. Wtedy problem 7 jest rozwiązany, przynajmniej na te trzy miesiące. Jednak trzy miesiące to też nie jest zbyt długi czas. A Łódź jeszcze dość długo będzie rozkopana. :evil:
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Re: Remonty torowisk

Post autor: eDragon55 »

Od dawna mówiono, że warunkiem rozpoczęcia prac na Śmigłego-Rydza jest przejezdność tramwaju na Dąbrowskiego i Kilińskiego, więc gdy linia 1 wróci na stałą trasę to zmienią się trasy innych linii.

Jeśli wycofają Swingi z 14 to najlepiej jak 13 i 14 pojadą przez Kilińskiego i Przybyszewskiego. Więcej linii nie da rady tam wepchnąć, więc 4 może jechać na Widzew Stadion. Chociaż z tymi Swingami nie byłbym taki pewien bo teraz lepiej jakby jeździły na innej linii a wepchnięto je na zniszczone torowisko na Śmigłego-Rydza, więc może jest problem ze zmianą obsady?
Komunikacja zastępcza koniecznie powinna jeździć przez Broniewskiego a nie przez Dąbrowskiego ale i tak najlepiej byłoby wzmocnić linię 70 od Dworca Łódź Chojny do Narutowicza/Kopcińskiego. Nie tylko Dąbrowskiego straci połączenie tramwajowe ze skrzyżowaniem marszałków bo ze Śląskiej również tam nie dojedziemy, a Broniewskiego byłoby kompromisem. Po za tym teraz na Dąbrowskiego jeździ Z2 i cieszy się mniejszym popytem w porównaniu do tego gdy jeździło przez Broniewskiego.

Na wakacje to najlepiej zawiesić 16 i 18. W przypadku tej pierwszej i tak nie będzie miejsca na Placu Niepodległości bo wróci tam 11A, a przez Paderewskiego objazdem mają pojechać linie 5 i 6. W przypadku linii 18 jak będzie remont Narutowicza to i tak nie byłoby gdzie skierować tej linii dalej jak do dworca, ewentualnie można zastąpić linią 14 gdyby jednak nie dało rady zmienić obsady.

W tym roku chyba 7 nie będzie zawieszona bo nie ma czym zastąpić ale w przyszłym roku pewnie zniknie na dłużej gdy zacznie się remont Wojska Polskiego. Na Pomorskiej najlepiej jakby zostały 15 i 17 co prawda w wakacje jest tam sporo mniejszy ruch ale dwie linie na tym ciągu komunikacyjnym powinny pozostać.
LUAKAS22
Bywalec
Posty: 247
Rejestracja: czw 18:29, 10 mar 2011
Lokalizacja: H A A P Y LoDz

Re: Remonty torowisk

Post autor: LUAKAS22 »

Przeniosę to z dyskusji o planowej obsady linii.
Co do przystanków na Stokach dla M8CN, prawdopodobnie robią to poprzez podniesienie toru, a nie rozkopywania kostki na przystanku.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: TramMomentyStudenta »

TramMomentyStudenta pisze: 41, jak dobrze to będzie skorelowane z innymi liniami (szczególnie z 11B), to może jechać do Żabieńca. A dzięki temu 16 nie musi jeździć. Dużo się na tym nie oszczędzi, bo raptem jedną brygadę, ale też i o jeden więcej motorniczy może sobie pozwolić na urlop. ;)
Oczywiście z 41 tutaj jest błąd, bo wkrótce rusza remont linii pabianickiej, też chyba jakoś w wakacje, więc zapomniałem o tym totalnie i pewnie 16 jednak nie zawieszą (może zaś być teoretycznie skierowana do Ikei, żeby mogła jakąś funkcję zastępczą spełniać).
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

Skrócenie 17 z Ikei na Koziny. Skuteczne wygaszenie popytu na tramwaj, bo by ten krótki kawałek dojechać do centrum trzeba będzie się przesiadać. Kolejny idiotyzm łódzkiego zbiorkomu, dzięki któremu mamy coraz większe korki na ulicach.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: Remonty torowisk

Post autor: prof_klos »

TramMomentyStudenta pisze: Oczywiście z 41 tutaj jest błąd, bo wkrótce rusza remont linii pabianickiej.
Wstrzymajmy się z hurraoptymizmem do momentu ogłoszenia wyników przetargu - czyli za moment. Wykonawcy zadali już około 300 pytań dot. realizacji prac, zainteresowanie jest zatem gigantyczne, acz wystarczy "przestrzelenie" o jakieś 10 procent kwoty rynkowej zapodanej rok temu w dokumentacji (rok!) i mamy problem, a pamiętajmy, że oferty nie można "przestrzelić" kosztowo także na odcinku ksawerowskim.
Trzymajmy kciuki, by nie było wielkich rozbieżności, a remont zacznie się raz dwa.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

STUDI pisze:Skrócenie 17 z Ikei na Koziny. Skuteczne wygaszenie popytu na tramwaj, bo by ten krótki kawałek dojechać do centrum trzeba będzie się przesiadać. Kolejny idiotyzm łódzkiego zbiorkomu, dzięki któremu mamy coraz większe korki na ulicach.
Tylko czy idiotyzmem nie będzie wozenie powietrza po Pomorskiej I Stokach? 12,15,17 to za duzo linii jak na okres wakacyjny na tym odcinku.
Nie stać nas na to. Tak samo 7 na odcinku widzewskim - teraz ma średnie wypełnienia, a co dopiero w wakacje.

Masz inne propozycje to możesz je przedstawić :)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Remonty torowisk

Post autor: Jordi »

Ja to na wakacje (a w ogóle na zawsze) wywaliłbym 15 z Stoków na Telefoniczną. Tam 12 to totalnie wystarczające połączenie, a przesiadka na Pomorską na 15-17 to naprawdę nie jest większy problem przy tak częstym kursowaniu tych linii (6-7,5-10)...
biengraf
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: wt 17:26, 03 kwie 2018
Lokalizacja: Łódź

Re: Remonty torowisk

Post autor: biengraf »

Można by ewentualnie rozważyć wydłużenie 41 na Koziny kosztem obcięcia na wakacje 7ki, bo na Przybyszewskiego i tak będzie tłok
ODPOWIEDZ