Remonty torowisk
Re: Remonty torowisk
Dobrze ze nic na Widzew Stadion, bo to by było bez sensu. Dalej martwię się zatorami na skrzyżowaniu marszałków I przy Niciarnianej.
Znając życie sygnalizacji nie zmienia, z reszta jedynym rozwiązaniem jest tam dodatnie dodatkowej fazy, a tego w Łodzi niedasie zrobić.
Znając życie sygnalizacji nie zmienia, z reszta jedynym rozwiązaniem jest tam dodatnie dodatkowej fazy, a tego w Łodzi niedasie zrobić.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
Uff. Chociaż tyle, że 4 do Zarzewa, a 13 na Augustów, choć tu można martwić się o potoki na 13, bo będzie to na znacznym odcinku praktycznie dubel 9. Dlatego, jak tylko otworzą Nowowęglową, to niech chociaż zadbają o skierowanie, tak 4, jak i 9, przez nią, a na Powie niech zostanie tylko 12 i 13. (Przypominam, że 12 ma zmienioną trasę tylko do drugiej połowy września, a Nowowęglową otworzą pewnie w przyszłym roku)
Re: Remonty torowisk
13 przynajmniej w robocze będzie mieć dobre potoki, bo Widzew mieszkający przy Rokicińskiej wybierze ją w większości, niż zapchaną 9B z Janowa/Olechowa. W weekendy może być cienko.
Ja to się martwię 4. A pisanie, że "wspomoże 96", to jakaś abstrakcja O.o Niestety stawiam na pustawą 4 aż do Dworca Fabrycznego. Chyba, że 96 będzie stać w korkach co jest całkiem możliwe, to może 4 wybierze część osób, ale jak nie, to czarno to widzę... Weekendy na bank wożenie powietrza niestety.
No i 1 oby na składach co 12 i żeby ostatnie kursy nie były przy Dworcu o 22:15, tylko gdzieś 22:35-40 minimum...
Co do Dąbrowy można mówić, że 2 z 14 to nie ma większego sensu, ale z drugiej strony akurat tutaj rozumiem trochę ZDiT - przy objeździe 1 widać było, że przez jej skręcanie (i minimalną prędkość, co chyba jednak potwierdza bardzo zły stan łuków) Przybysza się totalnie korkowała w szczycie. Jeśli 13 miałaby jeździć musiałaby korzystać z tej relacji, a tego chciano uniknąć. Wrzucenie 2 lub 14 też odpadało, bo 1 tramwaj z Dąbrowy to już byłaby paranoja totalna. Lepiej zostawić tam 2 linie w równym takcie, a z Niższej Z13 w takcie 13 na przegubach - tutaj tylko obawiam się, że 70-75 będą przeżywać totalne oblężenie, a Z13 będzie na każdym miejscu trasy mieć sporo wolnych miejsc siedzących przez 90% dnia.
Także wyjście z Z13 i 2-14 też nie jest takie najgorsze. Podejrzewam równy takt 6 na tych liniach, co da wygodną przesiadkę z Z13 do centrum. Oby tylko sensownie to Z13 zawracało przy Marszałkach, żeby dać w miarę wygodne przesiadki na tamtejsze linie...
Ja to się martwię 4. A pisanie, że "wspomoże 96", to jakaś abstrakcja O.o Niestety stawiam na pustawą 4 aż do Dworca Fabrycznego. Chyba, że 96 będzie stać w korkach co jest całkiem możliwe, to może 4 wybierze część osób, ale jak nie, to czarno to widzę... Weekendy na bank wożenie powietrza niestety.
No i 1 oby na składach co 12 i żeby ostatnie kursy nie były przy Dworcu o 22:15, tylko gdzieś 22:35-40 minimum...
Co do Dąbrowy można mówić, że 2 z 14 to nie ma większego sensu, ale z drugiej strony akurat tutaj rozumiem trochę ZDiT - przy objeździe 1 widać było, że przez jej skręcanie (i minimalną prędkość, co chyba jednak potwierdza bardzo zły stan łuków) Przybysza się totalnie korkowała w szczycie. Jeśli 13 miałaby jeździć musiałaby korzystać z tej relacji, a tego chciano uniknąć. Wrzucenie 2 lub 14 też odpadało, bo 1 tramwaj z Dąbrowy to już byłaby paranoja totalna. Lepiej zostawić tam 2 linie w równym takcie, a z Niższej Z13 w takcie 13 na przegubach - tutaj tylko obawiam się, że 70-75 będą przeżywać totalne oblężenie, a Z13 będzie na każdym miejscu trasy mieć sporo wolnych miejsc siedzących przez 90% dnia.
Także wyjście z Z13 i 2-14 też nie jest takie najgorsze. Podejrzewam równy takt 6 na tych liniach, co da wygodną przesiadkę z Z13 do centrum. Oby tylko sensownie to Z13 zawracało przy Marszałkach, żeby dać w miarę wygodne przesiadki na tamtejsze linie...
Re: Remonty torowisk
4 nie zastąpi 96 i tyle - nie ma na co liczyć. Czy z 96 duzo ludzi ubyło, gdy wydłużono 9B na Olechów? Nie.Jordi pisze: Ja to się martwię 4. A pisanie, że "wspomoże 96", to jakaś abstrakcja O.o Niestety stawiam na pustawą 4 aż do Dworca Fabrycznego. Chyba, że 96 będzie stać w korkach co jest całkiem możliwe, to może 4 wybierze część osób, ale jak nie, to czarno to widzę... Weekendy na bank wożenie powietrza niestety.
To jest tylko taka głupia gadka by uzasadnić marnowanie pieniędzy.
Najlepiej by było w weekendy wysyłać 4 na Radiostację (od września), a Z13 w weekendy dociągnąć na Fabryczny. No, ale to za duże zamieszanie.
Bardzo brakuje tych autobusów i przez to zmarnujemy kupę kasy, bo normalnie to 4 i/lub 13 powinno pojechac na Radiostację, a Z13 powinno jechac na Fabryczny. Ciekawe co jest droższym rozwiązaniem - wysyłanie 4 i 13 na Widzew, zakup 7(?) autobusów używanych na Z13 (do Fabrycznego) by pojeździły dwa lata czy zlecenie wykonywania przewozów na Z13.
Też uważam, ze nie dało sie w tej kwestii nic zmienić. Po prostu zawalono sprawę, ze nie kupiono wcześniej autobusów lub nie zlecono komuś przewozów - tu opozycja powinna to wypominać i pokazać jak beznadziejna politykę prowadzi w tej kwestii obecna władza, bo remonty były zaplanowane od dawna, a nic nie zrobiono.Także wyjście z Z13 i 2-14 też nie jest takie najgorsze. Podejrzewam równy takt 6 na tych liniach, co da wygodną przesiadkę z Z13 do centrum. Oby tylko sensownie to Z13 zawracało przy Marszałkach, żeby dać w miarę wygodne przesiadki na tamtejsze linie...
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
No ale swoją drogą, gdy na rondzie Powstańców prace się zakończą, a 3 będzie mogła wrócić na Warszawską, to może tak być, że na Śląską pojedzie 7. Wtedy 7 będzie musiała być w identycznych godzinach, jak 14, lub minutę wcześniej lub później przy zachowaniu taktu 6 dla łączenia linii 2+14 do PC.
Re: Remonty torowisk
Pchanie 4 na Zarzew mija się z celem bo Widzew nie potrzebuje aż tylu tramwajów. Wystarczyłoby tymczasowo skierować 4 na Widzew Stadion a po remoncie Narutowicza do Radiostacji, a 13 do Widzew Stadion i jednocześnie Z13 wydłużyć do Fabrycznego co dałoby wygodną przesiadkę na linie 4 i 13.
Linia 7 powróci we wrześniu, więc warto wykorzystać tą linię na Dąbrowie. Obecnie po Śmigłego-Rydza kursuje pięć linii tramwajowych, a planują tylko dwie kursujące tą samą trasą i autobus Z13 stojący w korkach (gdy będzie organizacja po jednym pasie w każdym kierunku) to trochę słabo.
Linia 7 powróci we wrześniu, więc warto wykorzystać tą linię na Dąbrowie. Obecnie po Śmigłego-Rydza kursuje pięć linii tramwajowych, a planują tylko dwie kursujące tą samą trasą i autobus Z13 stojący w korkach (gdy będzie organizacja po jednym pasie w każdym kierunku) to trochę słabo.
Re: Remonty torowisk
^^Problem jest taki, ze nie ma autobusów na Z13. Stąd też jest problem z sensownym zorganizowaniem połączeń. Bo gdyby były to należałoby zrobić jak piszesz 4 do Radiostacji, 13 na Widzew Stadion (która linia, gdzie to nieważne), a Z13 na Fabryczny.
Z drugiej strony czy w takiej sytuacji nie lepiej by było poświęcić trochę np. 96 i zamiast taktu 6min dać 7,5min, a zaoszczędzone autobusy dac na Z13? Albo 80 skrócić do Czajkowskiego?
Z drugiej strony czy w takiej sytuacji nie lepiej by było poświęcić trochę np. 96 i zamiast taktu 6min dać 7,5min, a zaoszczędzone autobusy dac na Z13? Albo 80 skrócić do Czajkowskiego?
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
Skąd ta pewność?eDragon55 pisze: Linia 7 powróci we wrześniu
W zasadzie to 4 powinna polecieć do PC, ale jest podobno jakiś problem z Kościuszki między Mickiewicza a Żwirki (w sensie, że są jakieś częste sytuacje awaryjne, które wymuszają skorzystanie z tego fragmentu torowiska), a po drugie, to 4 nie mogłaby wówczas pojechać inaczej, jak najpierw stajnia, a potem pętla uliczna Kościuszki-Żwirki-Piotrkowska, co też jest pewnym dodatkowym obciążeniem dla pasażerów jadących w stronę ŚR. Ale jako zastępstwo za 14 właśnie 4 byłaby idealna.
Tu zastanowiłbym się już nad przekierowaniem 18:
RETKINIA - ... - PC - Piłsudskiego - Kopcińskiego - Narutowicza - Tramwajowa - Węglowa - Poznańskich - Kilińskiego - Narutowicza - P.O.W. - Poznańskich - Węglowa - ... - RETKINIA
Co już w sytuacji wysyłania tak 4, jak i 13, na Widzew, byłoby z jednej strony również w miarę godnym zastępstwem za 14, ale z drugiej doprowadza do komplikowania samej linii (w znaczeniu połączenia PC-NCŁ/Dw. Fabryczny), swoją drogą dubluje 4, choć już na pewno nie dubluje 12.
Re: Remonty torowisk
Ciekawe, jak to Z13 będzie zawracać na marszałkach.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Remonty torowisk
Najprawdopodobniej Z13 będzie zawracało na Piłsudskiego przy nowej albo starej Konstytucyjnej. Przesiadka na 4 i 13 w kierunku kampusu i dw. Fabrycznego, jak również z tramwajów do Z13 w kierunku Dąbrowy, możliwa będzie na przystanku przy Sarniej.
Re: Remonty torowisk
Mogłoby. Wystarczy dopuścić zawracanie z południowego wlotu. 14 nie będzie tam skręcać, więc problemu by nie było.Kpc21 pisze:Ciekawe, jak to Z13 będzie zawracać na marszałkach.
Re: Remonty torowisk
Jak 3 wróci na Łagiewnicką to coś musi jeździć na Koziny i innej sensownej opcji jak powrót 7 nie ma.TramMomentyStudenta pisze:Skąd ta pewność?eDragon55 pisze: Linia 7 powróci we wrześniu
Znając życie to pewnie z jezdni wschodniej zawróci i zatrzyma się na tym przystanku autobusowym jak linie 70, 75 i 96.Kpc21 pisze: Ciekawe, jak to Z13 będzie zawracać na marszałkach.
Przy takiej organizacji przesiadka na 4 i 13 będzie wymagała dobre kilka minut. Najlepiej jakby autobus wjeżdżał na przystanek tramwajowy na Kopcińskiego albo chociaż na Kopcińskiego przy Piłsudskiego (tak jak linie 70 i 96) ale wtedy autobus musiałby jechać do Fabrycznego.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
Chodzi o termin. Nie ma pewności, że terminem zakończenia prac na RPw. jest akurat wrzesień.eDragon55 pisze:Jak 3 wróci na Łagiewnicką to coś musi jeździć na Koziny i innej sensownej opcji jak powrót 7 nie ma.TramMomentyStudenta pisze:Skąd ta pewność?eDragon55 pisze: Linia 7 powróci we wrześniu
Re: Remonty torowisk
Z tego co mi wiadomo prace przy Rondzie Powstańców mają potrwać do końca wakacji.
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
No to pożyjemy zobaczymy, czy faktycznie w pierwszym tygodniu września będziemy mieć już 3 na stałej trasie.
Choć czy to coś w układzie połączeń i sugestii dotyczącej wysłania 7 na Śląską zmienia? Raczej nie. I raczej też nie zmienia nawet trasy Z13 po wakacjach.
Choć czy to coś w układzie połączeń i sugestii dotyczącej wysłania 7 na Śląską zmienia? Raczej nie. I raczej też nie zmienia nawet trasy Z13 po wakacjach.
Re: Remonty torowisk
A tam wolno zawracać? Jeśli nie i trzeba będzie taką możliwość wprowadzić, to ucierpią na tym przesiadający się, bo będą musieli dłużej czekać na zielone światło do przejścia przez Śmigłego-Rydza. Bo nie mogą mieć zielonego w tej samej fazie, w której dozwolone jest zawracanie.eDragon55 pisze: Znając życie to pewnie z jezdni wschodniej zawróci i zatrzyma się na tym przystanku autobusowym jak linie 70, 75 i 96.
Chociaż... w sumie nic to nie zmieni, bo tu chodzi tylko o przejście przez jedną jezdnię, w miejsce, gdzie teraz i tak nie będzie przystanku pomiędzy jezdniami.
Ale ci, co skręcają od strony centrum w prawo w Śmigłego-Rydza, utracą możliwość skręcania w prawo równocześnie z tym lewoskrętem - zawracaniem, a to już dużo większe utrudnienie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Remonty torowisk
hytgar655 pisze:Mogłoby. Wystarczy dopuścić zawracanie z południowego wlotu. 14 nie będzie tam skręcać, więc problemu by nie było.Kpc21 pisze:Ciekawe, jak to Z13 będzie zawracać na marszałkach.
Remont nie będzie dotyczył tylko torowiska, ale przebudowany zostanie też wiadukt drogowy. Nie wiem więc jak sobie wyobrażacie takie zawracanie w sytuacji kiedy przykładowo jedna jezdnia będzie zamknięta, a ruch dwukierunkowy puszczony drugą nitką...eDragon55 pisze:Znając życie to pewnie z jezdni wschodniej zawróci i zatrzyma się na tym przystanku autobusowym jak linie 70, 75 i 96.
Re: Remonty torowisk
Kawałek Ś-R przy samym skrzyżowaniu marszałków raczej nie będzie ruszany. Przelotka między jezdniami będzie zapewne na południe od wspomnianego skrzyżowania, bo bez sensu ograniczać ruch na Kopcińskiego (gdzie skręcają też pojazdy z trasy WZ), gdy remont jest na Rydza-Śmigłego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Remonty torowisk
Warto nie warto jest parę przeciwwskazań z powodu ograniczeń i wymyślonej już siatki zastępczej:eDragon55 pisze: Linia 7 powróci we wrześniu, więc warto wykorzystać tą linię na Dąbrowie. Obecnie po Śmigłego-Rydza kursuje pięć linii tramwajowych, a planują tylko dwie kursujące tą samą trasą i autobus Z13 stojący w korkach (gdy będzie organizacja po jednym pasie w każdym kierunku) to trochę słabo.
- Przybysza już bez 7 ma 25 kursów na godzinę - torowisko w ulicy, nie wszędzie wydzielone, krótkie przystanki. 7 żeby miała sens z Śląskiej musiałaby być co 12 - to daje na Przybysza 30 kursów - nierealne, żeby nie było opóźnień. Dodatkowo specjalnie unika się relacji skrętnej z wschodu na północ na skrzyżowaniu z Kilińskiego, bo przy objeździe 1 widać było jaki armagedon był i korki aż za ŚR...
- ŁTR po dodaniu 14 będzie mieć 30 kursów na godzinę - maks co może dzisiaj przyjąć, więc dodanie 7 musiałoby być obciążone usunięciem innej linii, a żadna się do tego kompletnie nie nadaje (nawet 11A).
- 2 z 14 się dublują, ale 2 z 7 to samo i to na bardzo podobnej długości (2-14 z Dąbrowy do DTC, 2-7 od Dąbrowskiego do Legionów). No i na Dąbrowie jeden tramwaj co 12 zamiast 3? Dużo prościej dać Zetkę zamiast 1 linii niż 2.
Przy tej niezbyt ogarniętej organizacji remontów w ramach TdŁ jedyne, co byłoby do zrobienia to 13 na Chojny, gdzie jest 75, ale wtedy Z13 musiałoby jechać na Fabryczny, a jak wiemy nie ma taboru.
Niestety mieszkańcy okolic Śląskiej będą musieli jakoś przeżyć ten rok do otwarcia Dąbrowskiego (wtedy będzie można np dać 7 przez Dąbrowskiego i Kilińskiego).
-
- Megagaduła
- Posty: 2393
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
No ale w 2020 zapewne wystartuje Przybysz, co spowoduje, że na Dąbrowskiego będziemy mieć 2, 4 i 14 aż do Kilińskiego. Dokładanie 7 byłoby niezłym bigosem. Jeśli miałyby zostać dwie linie na Dąbrowskiego do PKP Dąbrowa, to może i tak i wtedy 14 idzie na Śląską. No ale to za dwa lata.