Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Remonty torowisk

Post autor: Wojtek94 »

Jordi pisze:A w niedzielę jeszcze prawie cały dzień (do 18:30-19) będzie nieczynna pętla Telefoniczna Zajezdnia. Też chyba coś będą grzebać na niej.

17 od 6 do 18:30-19 do Radiostacji Pomorską, Kilińskiego, Poznańskich, Narutowicza.
Wymiana krzyzownicy na wyjeździe z pętli.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Remonty torowisk

Post autor: domino »

KOMUNIKAT 90/19
W związku z pracami torowymi prowadzonymi na ul. Warszawskiej na podstawie organizacji ruchu zatwierdzonej przez Zarząd Dróg i Transportu od dnia 3 czerwca 2019 r. do odwołania zmianie ulegnie trasa tramwaju linii 3.

Jednocześnie uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza linia Z3.

linia 3
WIDZEW AUGUSTÓW – Rokicińska, Puszkina, Przybyszewskiego, pl. Reymonta, Piotrkowska, Mickiewicza, Kościuszki, Zachodnia, Limanowskiego – DW. ŁÓDŹ ŻABIENIEC

linia Z3
ZACHODNIA / LIMANOWSKIEGO - Zachodnia, Dolna, Łagiewnicka, Warszawska – MARYSIN WARSZAWSKA

MARYSIN WARSZAWSKA – Warszawska, Łagiewnicka, Bałucki Rynek, Zgierska, Limanowskiego, Zachodnia – ZACHODNIA / LIMANOWSKIEGO

Autobusy linii Z3 będą zatrzymywać się na istniejących przystankach autobusowych oraz na tymczasowym Marysin Warszawska Wycieczkowa (4482) zlokalizowanym na pętli tramwajowej
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

A jaki zakres tych prac?
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Remonty torowisk

Post autor: Wojtek94 »

Wstawienie esa miedzytorowego przy wiadukcie, później będą zawracaly tam dwukierunki. Ruch od wiaduktu do pętli będzie zawieszony do odwołania.
mateeusz
Sympatyk forum
Posty: 649
Rejestracja: ndz 20:54, 07 gru 2014

Re: Remonty torowisk

Post autor: mateeusz »

Czyli pewnie M8CN zabiorą z 2...
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2391
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: TramMomentyStudenta »

Na M8CN jest, delikatnie mówiąc, za dużo brygad. Może być tak, że wstawią NF6D kosztem jedenastek i będzie pewnie przewaga Chociek, ale jednak będzie nieco więcej Telefy (9-5 dla Chociek najpewniej). Powinni też co prędzej pousuwać z planowej obsady M8CNa z 14. Sytuacji na 2 póki co pewnie nie uratuje nic, bo z czego? Zresztą Dąbrowskiego otwierają po wakacjach, a Aleksa dla Swingów może być problemem, chyba że zamienią krańcówkami 2 z 5, ale Teofilowi Osiedlowemu nie da to niskiej podłogi.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

Nie wstawia NF6D bo przecież jest skrzyżowanie Kilińskiego-Przybyszewskiego
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

Wojtek94 pisze:Wstawienie esa miedzytorowego przy wiadukcie, później będą zawracaly tam dwukierunki. Ruch od wiaduktu do pętli będzie zawieszony do odwołania.
Coś się stało nagłego czy po prostu stan torowiska systematycznie się pogarszal?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Remonty torowisk

Post autor: px33 »

Ciekawe, ale bez zmian w trasach chyba się nie obejdzie. 3 ma 15 brygad (i skrócenie może urwie jedną), M8CN bezpiecznie można dać pewnie max 10, M6S są chyba 2-3 sztuki. Więc albo powrót dupniaków, i to tym razem przez całe miasto, albo 3 pojedzie do Pl. Niepodległości, a na Widzew coś innego (może 11A pod losowym numerem, na konstalach?).
Naturalna byłaby wymiana po remoncie krańcówek 2 i 3 - długości tras są porównywalne a niska podłoga na Dąbrowę bez problemu pojedzie. Po otwarciu samej Rzgowskiej można by też puścić 3 w relacji Warszawska-Kurczaki.
Helter
Czasem wpada
Posty: 67
Rejestracja: ndz 22:58, 17 sie 2014
Lokalizacja: Łódź

Re: Remonty torowisk

Post autor: Helter »

nowy1212 pisze:
Wojtek94 pisze:Wstawienie esa miedzytorowego przy wiadukcie, później będą zawracaly tam dwukierunki. Ruch od wiaduktu do pętli będzie zawieszony do odwołania.
Coś się stało nagłego czy po prostu stan torowiska systematycznie się pogarszal?
A nie jest to związane może z przebudową wiaduktu bądź budową stacji Łódź Warszawska?
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Remonty torowisk

Post autor: hytgar655 »

Helter
Czasem wpada
Posty: 67
Rejestracja: ndz 22:58, 17 sie 2014
Lokalizacja: Łódź

Re: Remonty torowisk

Post autor: Helter »

No to żegnamy się z kolejnym kawałkiem torowiska. Gdyby była wybudowana pętla na Rondzie Powstańców już wcześniej by zaorali ten odcinek. Ciekawe kiedy skrócą 3 do Ronda.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: Remonty torowisk

Post autor: Wojtek94 »

Głównym problemem są słupy trakcyjne na posesjach do których jest ciężki dostęp nawet w wypadku awarii. Jeśli będzie chęć że strony miasta aby dogadać się z właścicielami tych działek to remont będzie na pewno. Ale dokładnych terminów nie ma.
brzoza13
Bywalec
Posty: 163
Rejestracja: ndz 15:25, 10 lut 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: brzoza13 »

Helter pisze: Ciekawe kiedy skrócą 3 do Ronda.
Mam nadzieję, że do Ronda Powstańców 1863r. nie skrócą, ale co to da? Jeśli skrócą linię 3 do Ronda, to co by było? Zlikwidowanie pętli autobusowej i przeniesienie np. linii 66 i N6 np. na pętlę Marysin Stadion, linię 70 np. na pętlę CH M1. O linii 57 nie wspomnę.
Lepszym rozwiązaniem byłoby skrócenie linii 60D do pętli Warszawska/Wycieczkowa. Wtedy czekałaby nas przesiadka na linię Z3.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2285
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Remonty torowisk

Post autor: jan_defecto »

Jaki typ tramwajów będzie obsługiwał linię 3 Skrzydlata - plac Niepodległości? Jak wpłynie to na obsadę niskopodłogową linii obecnie obsługiwanych taborem dwukierunkowym niskopodłogowym (2, 8, 11A, 14)?
Gdzie przejdą GT6/M6S, bo na wydłużonym na Widzew Augustów 7A/7B raczej się nie sprawdzą (są za mało pojemne)?
Czy miasto ma plan remontu torowiska i sieci na całej Warszawskiej w bliskiej perspektywie czasowej (2-3 lata)?
Woronin
Stały bywalec
Posty: 292
Rejestracja: sob 21:07, 21 kwie 2018

Re: Remonty torowisk

Post autor: Woronin »

GT6 i M6S niby mają jeździć na 7A a na 3 skróconej NF6D.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

MPK nie może w takiej sytuacji wejść na posesje bez zgody ich właścicieli?

Normalnie, wiadomo, nie jest to możliwe, ale to jest awaria, a awarie rządzą się innymi prawami...

Przecież gdy np. uszkodzeniu ulegnie linia energetyczna biegnąca przez posesje, i np. złamie się stojący na posesji słup, zakład energetyczny nie pyta właściciela tej posesji o zgodę (jeśli się nie zgodzi – odcinając mieszkańców okolicy od zasilania na wiele dni), lecz bez pytania wchodzi i ten słup wymienia. Jeśli pyta, to z grzeczności. Podobnie z inną wszelkiego rodzaju infrastrukturą, np. wodociągową czy gazową (choć te chyba rzadziej przebiegają przez prywatne posesje).

Więc chyba muszą być jakieś przepisy, które to regulują i na wejście na posesję w takiej awaryjnej sytuacji pozwalają.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Remonty torowisk

Post autor: hytgar655 »

No ale tutaj mamy po prostu zły stan sieci trakcyjnej, a nie awarię jako taką. Miasto po prostu musi szykować przetarg na projekt, bo raczej każdemu będzie wygodniej, jeżeli słupy zostaną "wyciągnięte" z posesji. A i torowisko doczeka się remontu wtedy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

Może i tak. A NF6D pozwalają w bardzo sprytny sposób powstałe utrudnienia sprowadzić w zasadzie do minimum. Ale nadal mnie zastanawia, czy te same przepisy, z których korzystają np. energetycy, pozwalają na czyjąś posesję wejść MPK, czy jednak sieci trakcyjnych to nie obejmuje.

Schemat ze strony TuLodz:

Obrazek

Swoją drogą, jeśli miasto szykuje modernizację tego odcinka (który jeszcze niedawno miał być zlikwidowany, a potem przejść tylko tani remont z wykorzystaniem materiałów staroużytecznych) – to może pomyśleć też o przedłużeniu tej linii do Strykowskiej? W miejscu dawnego Zajazdu na Rogach obecnie buduje się chyba jakieś osiedle, pewnie byliby zainteresowani taką linią.

Przy okazji, ciekawą rzeczą jest to, że gdyby kilkanaście lat temu miasto nie zastąpiło jednotoru pod wiaduktem kolejowym splotem torowym, dziś nie byłoby nawet konieczności dorabiania tam zjazdu międzytorowego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Helter
Czasem wpada
Posty: 67
Rejestracja: ndz 22:58, 17 sie 2014
Lokalizacja: Łódź

Re: Remonty torowisk

Post autor: Helter »

brzoza13 pisze:Mam nadzieję, że do Ronda Powstańców 1863r. nie skrócą, ale co to da? Jeśli skrócą linię 3 do Ronda, to co by było? Zlikwidowanie pętli autobusowej i przeniesienie np. linii 66 i N6 np. na pętlę Marysin Stadion, linię 70 np. na pętlę CH M1. O linii 57 nie wspomnę.
Lepszym rozwiązaniem byłoby skrócenie linii 60D do pętli Warszawska/Wycieczkowa. Wtedy czekałaby nas przesiadka na linię Z3.
No nie chodzi mi o budowę pętli dla 3 kosztem linii autobusowej tylko o rozjazd pomiędzy np wjazdem na pętlę a Łagiewnicką, wtedy Z3 do Ronda. Nawet, gdyby powstała tam pętla tramwajowa, byłoby miejsce i na autobusową. To jest rondo tylko z nazwy.
Kpc21 pisze:Swoją drogą, jeśli miasto szykuje modernizację tego odcinka (który jeszcze niedawno miał być zlikwidowany, a potem przejść tylko tani remont z wykorzystaniem materiałów staroużytecznych) – to może pomyśleć też o przedłużeniu tej linii do Strykowskiej? W miejscu dawnego Zajazdu na Rogach obecnie buduje się chyba jakieś osiedle, pewnie byliby zainteresowani taką linią.
Raczej nie szykują modernizacji, mieli robić to po WZ-tce, a widać co się dzieje.
Propo wydłużenia do Strykowskiej - były plany, nawet na forum o tym mówiono ale wydłużenie miało powstać za PRL. Z ciekawostek dodam, że sam dałem taką propozycję kiedy były konsultacje przed wielką "reformą" i ją odrzucono ze względu na "Finanse. Warunki organizacyjne – niska gęstość zabudowy." . Wtedy wydłużenie 3 wiązałoby się też z likwidacją 60D.
ODPOWIEDZ