Wymiana krzyzownicy na wyjeździe z pętli.Jordi pisze:A w niedzielę jeszcze prawie cały dzień (do 18:30-19) będzie nieczynna pętla Telefoniczna Zajezdnia. Też chyba coś będą grzebać na niej.
17 od 6 do 18:30-19 do Radiostacji Pomorską, Kilińskiego, Poznańskich, Narutowicza.
Remonty torowisk
Re: Remonty torowisk
Re: Remonty torowisk
KOMUNIKAT 90/19
W związku z pracami torowymi prowadzonymi na ul. Warszawskiej na podstawie organizacji ruchu zatwierdzonej przez Zarząd Dróg i Transportu od dnia 3 czerwca 2019 r. do odwołania zmianie ulegnie trasa tramwaju linii 3.
Jednocześnie uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza linia Z3.
linia 3
WIDZEW AUGUSTÓW – Rokicińska, Puszkina, Przybyszewskiego, pl. Reymonta, Piotrkowska, Mickiewicza, Kościuszki, Zachodnia, Limanowskiego – DW. ŁÓDŹ ŻABIENIEC
linia Z3
ZACHODNIA / LIMANOWSKIEGO - Zachodnia, Dolna, Łagiewnicka, Warszawska – MARYSIN WARSZAWSKA
MARYSIN WARSZAWSKA – Warszawska, Łagiewnicka, Bałucki Rynek, Zgierska, Limanowskiego, Zachodnia – ZACHODNIA / LIMANOWSKIEGO
Autobusy linii Z3 będą zatrzymywać się na istniejących przystankach autobusowych oraz na tymczasowym Marysin Warszawska Wycieczkowa (4482) zlokalizowanym na pętli tramwajowej
W związku z pracami torowymi prowadzonymi na ul. Warszawskiej na podstawie organizacji ruchu zatwierdzonej przez Zarząd Dróg i Transportu od dnia 3 czerwca 2019 r. do odwołania zmianie ulegnie trasa tramwaju linii 3.
Jednocześnie uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza linia Z3.
linia 3
WIDZEW AUGUSTÓW – Rokicińska, Puszkina, Przybyszewskiego, pl. Reymonta, Piotrkowska, Mickiewicza, Kościuszki, Zachodnia, Limanowskiego – DW. ŁÓDŹ ŻABIENIEC
linia Z3
ZACHODNIA / LIMANOWSKIEGO - Zachodnia, Dolna, Łagiewnicka, Warszawska – MARYSIN WARSZAWSKA
MARYSIN WARSZAWSKA – Warszawska, Łagiewnicka, Bałucki Rynek, Zgierska, Limanowskiego, Zachodnia – ZACHODNIA / LIMANOWSKIEGO
Autobusy linii Z3 będą zatrzymywać się na istniejących przystankach autobusowych oraz na tymczasowym Marysin Warszawska Wycieczkowa (4482) zlokalizowanym na pętli tramwajowej
Re: Remonty torowisk
A jaki zakres tych prac?
Re: Remonty torowisk
Wstawienie esa miedzytorowego przy wiadukcie, później będą zawracaly tam dwukierunki. Ruch od wiaduktu do pętli będzie zawieszony do odwołania.
Re: Remonty torowisk
Czyli pewnie M8CN zabiorą z 2...
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Remonty torowisk
Na M8CN jest, delikatnie mówiąc, za dużo brygad. Może być tak, że wstawią NF6D kosztem jedenastek i będzie pewnie przewaga Chociek, ale jednak będzie nieco więcej Telefy (9-5 dla Chociek najpewniej). Powinni też co prędzej pousuwać z planowej obsady M8CNa z 14. Sytuacji na 2 póki co pewnie nie uratuje nic, bo z czego? Zresztą Dąbrowskiego otwierają po wakacjach, a Aleksa dla Swingów może być problemem, chyba że zamienią krańcówkami 2 z 5, ale Teofilowi Osiedlowemu nie da to niskiej podłogi.
Re: Remonty torowisk
Nie wstawia NF6D bo przecież jest skrzyżowanie Kilińskiego-Przybyszewskiego
Re: Remonty torowisk
Coś się stało nagłego czy po prostu stan torowiska systematycznie się pogarszal?Wojtek94 pisze:Wstawienie esa miedzytorowego przy wiadukcie, później będą zawracaly tam dwukierunki. Ruch od wiaduktu do pętli będzie zawieszony do odwołania.
Re: Remonty torowisk
Ciekawe, ale bez zmian w trasach chyba się nie obejdzie. 3 ma 15 brygad (i skrócenie może urwie jedną), M8CN bezpiecznie można dać pewnie max 10, M6S są chyba 2-3 sztuki. Więc albo powrót dupniaków, i to tym razem przez całe miasto, albo 3 pojedzie do Pl. Niepodległości, a na Widzew coś innego (może 11A pod losowym numerem, na konstalach?).
Naturalna byłaby wymiana po remoncie krańcówek 2 i 3 - długości tras są porównywalne a niska podłoga na Dąbrowę bez problemu pojedzie. Po otwarciu samej Rzgowskiej można by też puścić 3 w relacji Warszawska-Kurczaki.
Naturalna byłaby wymiana po remoncie krańcówek 2 i 3 - długości tras są porównywalne a niska podłoga na Dąbrowę bez problemu pojedzie. Po otwarciu samej Rzgowskiej można by też puścić 3 w relacji Warszawska-Kurczaki.
Re: Remonty torowisk
A nie jest to związane może z przebudową wiaduktu bądź budową stacji Łódź Warszawska?nowy1212 pisze:Coś się stało nagłego czy po prostu stan torowiska systematycznie się pogarszal?Wojtek94 pisze:Wstawienie esa miedzytorowego przy wiadukcie, później będą zawracaly tam dwukierunki. Ruch od wiaduktu do pętli będzie zawieszony do odwołania.
Re: Remonty torowisk
No to żegnamy się z kolejnym kawałkiem torowiska. Gdyby była wybudowana pętla na Rondzie Powstańców już wcześniej by zaorali ten odcinek. Ciekawe kiedy skrócą 3 do Ronda.
Re: Remonty torowisk
Głównym problemem są słupy trakcyjne na posesjach do których jest ciężki dostęp nawet w wypadku awarii. Jeśli będzie chęć że strony miasta aby dogadać się z właścicielami tych działek to remont będzie na pewno. Ale dokładnych terminów nie ma.
Re: Remonty torowisk
Mam nadzieję, że do Ronda Powstańców 1863r. nie skrócą, ale co to da? Jeśli skrócą linię 3 do Ronda, to co by było? Zlikwidowanie pętli autobusowej i przeniesienie np. linii 66 i N6 np. na pętlę Marysin Stadion, linię 70 np. na pętlę CH M1. O linii 57 nie wspomnę.Helter pisze: Ciekawe kiedy skrócą 3 do Ronda.
Lepszym rozwiązaniem byłoby skrócenie linii 60D do pętli Warszawska/Wycieczkowa. Wtedy czekałaby nas przesiadka na linię Z3.
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Re: Remonty torowisk
Jaki typ tramwajów będzie obsługiwał linię 3 Skrzydlata - plac Niepodległości? Jak wpłynie to na obsadę niskopodłogową linii obecnie obsługiwanych taborem dwukierunkowym niskopodłogowym (2, 8, 11A, 14)?
Gdzie przejdą GT6/M6S, bo na wydłużonym na Widzew Augustów 7A/7B raczej się nie sprawdzą (są za mało pojemne)?
Czy miasto ma plan remontu torowiska i sieci na całej Warszawskiej w bliskiej perspektywie czasowej (2-3 lata)?
Gdzie przejdą GT6/M6S, bo na wydłużonym na Widzew Augustów 7A/7B raczej się nie sprawdzą (są za mało pojemne)?
Czy miasto ma plan remontu torowiska i sieci na całej Warszawskiej w bliskiej perspektywie czasowej (2-3 lata)?
Re: Remonty torowisk
GT6 i M6S niby mają jeździć na 7A a na 3 skróconej NF6D.
Re: Remonty torowisk
MPK nie może w takiej sytuacji wejść na posesje bez zgody ich właścicieli?
Normalnie, wiadomo, nie jest to możliwe, ale to jest awaria, a awarie rządzą się innymi prawami...
Przecież gdy np. uszkodzeniu ulegnie linia energetyczna biegnąca przez posesje, i np. złamie się stojący na posesji słup, zakład energetyczny nie pyta właściciela tej posesji o zgodę (jeśli się nie zgodzi – odcinając mieszkańców okolicy od zasilania na wiele dni), lecz bez pytania wchodzi i ten słup wymienia. Jeśli pyta, to z grzeczności. Podobnie z inną wszelkiego rodzaju infrastrukturą, np. wodociągową czy gazową (choć te chyba rzadziej przebiegają przez prywatne posesje).
Więc chyba muszą być jakieś przepisy, które to regulują i na wejście na posesję w takiej awaryjnej sytuacji pozwalają.
Normalnie, wiadomo, nie jest to możliwe, ale to jest awaria, a awarie rządzą się innymi prawami...
Przecież gdy np. uszkodzeniu ulegnie linia energetyczna biegnąca przez posesje, i np. złamie się stojący na posesji słup, zakład energetyczny nie pyta właściciela tej posesji o zgodę (jeśli się nie zgodzi – odcinając mieszkańców okolicy od zasilania na wiele dni), lecz bez pytania wchodzi i ten słup wymienia. Jeśli pyta, to z grzeczności. Podobnie z inną wszelkiego rodzaju infrastrukturą, np. wodociągową czy gazową (choć te chyba rzadziej przebiegają przez prywatne posesje).
Więc chyba muszą być jakieś przepisy, które to regulują i na wejście na posesję w takiej awaryjnej sytuacji pozwalają.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Remonty torowisk
No ale tutaj mamy po prostu zły stan sieci trakcyjnej, a nie awarię jako taką. Miasto po prostu musi szykować przetarg na projekt, bo raczej każdemu będzie wygodniej, jeżeli słupy zostaną "wyciągnięte" z posesji. A i torowisko doczeka się remontu wtedy.
Re: Remonty torowisk
Może i tak. A NF6D pozwalają w bardzo sprytny sposób powstałe utrudnienia sprowadzić w zasadzie do minimum. Ale nadal mnie zastanawia, czy te same przepisy, z których korzystają np. energetycy, pozwalają na czyjąś posesję wejść MPK, czy jednak sieci trakcyjnych to nie obejmuje.
Schemat ze strony TuLodz:
Swoją drogą, jeśli miasto szykuje modernizację tego odcinka (który jeszcze niedawno miał być zlikwidowany, a potem przejść tylko tani remont z wykorzystaniem materiałów staroużytecznych) – to może pomyśleć też o przedłużeniu tej linii do Strykowskiej? W miejscu dawnego Zajazdu na Rogach obecnie buduje się chyba jakieś osiedle, pewnie byliby zainteresowani taką linią.
Przy okazji, ciekawą rzeczą jest to, że gdyby kilkanaście lat temu miasto nie zastąpiło jednotoru pod wiaduktem kolejowym splotem torowym, dziś nie byłoby nawet konieczności dorabiania tam zjazdu międzytorowego.
Schemat ze strony TuLodz:
Swoją drogą, jeśli miasto szykuje modernizację tego odcinka (który jeszcze niedawno miał być zlikwidowany, a potem przejść tylko tani remont z wykorzystaniem materiałów staroużytecznych) – to może pomyśleć też o przedłużeniu tej linii do Strykowskiej? W miejscu dawnego Zajazdu na Rogach obecnie buduje się chyba jakieś osiedle, pewnie byliby zainteresowani taką linią.
Przy okazji, ciekawą rzeczą jest to, że gdyby kilkanaście lat temu miasto nie zastąpiło jednotoru pod wiaduktem kolejowym splotem torowym, dziś nie byłoby nawet konieczności dorabiania tam zjazdu międzytorowego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: Remonty torowisk
No nie chodzi mi o budowę pętli dla 3 kosztem linii autobusowej tylko o rozjazd pomiędzy np wjazdem na pętlę a Łagiewnicką, wtedy Z3 do Ronda. Nawet, gdyby powstała tam pętla tramwajowa, byłoby miejsce i na autobusową. To jest rondo tylko z nazwy.brzoza13 pisze:Mam nadzieję, że do Ronda Powstańców 1863r. nie skrócą, ale co to da? Jeśli skrócą linię 3 do Ronda, to co by było? Zlikwidowanie pętli autobusowej i przeniesienie np. linii 66 i N6 np. na pętlę Marysin Stadion, linię 70 np. na pętlę CH M1. O linii 57 nie wspomnę.
Lepszym rozwiązaniem byłoby skrócenie linii 60D do pętli Warszawska/Wycieczkowa. Wtedy czekałaby nas przesiadka na linię Z3.
Raczej nie szykują modernizacji, mieli robić to po WZ-tce, a widać co się dzieje.Kpc21 pisze:Swoją drogą, jeśli miasto szykuje modernizację tego odcinka (który jeszcze niedawno miał być zlikwidowany, a potem przejść tylko tani remont z wykorzystaniem materiałów staroużytecznych) – to może pomyśleć też o przedłużeniu tej linii do Strykowskiej? W miejscu dawnego Zajazdu na Rogach obecnie buduje się chyba jakieś osiedle, pewnie byliby zainteresowani taką linią.
Propo wydłużenia do Strykowskiej - były plany, nawet na forum o tym mówiono ale wydłużenie miało powstać za PRL. Z ciekawostek dodam, że sam dałem taką propozycję kiedy były konsultacje przed wielką "reformą" i ją odrzucono ze względu na "Finanse. Warunki organizacyjne – niska gęstość zabudowy." . Wtedy wydłużenie 3 wiązałoby się też z likwidacją 60D.