Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

To że nie były to samorządowe wybory - nie ma znaczenia liczą się wszak nazwy partii politycznych w tej wyborczej pyskówie.
No nie wiem, wydaje mi się, że w samorządowych bardziej patrzy się na konkretne osoby, niż na partie. Może to takie moje skrzywienie z perspektywy mieszkańca małej gminy, gdzie faktycznie tak jest, a duże miasta są bardziej upartyjnione – no ale przecież np. w takich wątkach na forum SSC dyskutuje się dużo właśnie o działalności konkretnych osób. I podobnie w sumie pisze się w lokalnej prasie.

A w parlamencie liczą się w zasadzie tylko partie i ich liderzy, czy inne ważne w danej partii osoby.
Ulica Legionów od Żeligowskiego do Kasprzaka jest jednokierunkowa.
Podobno rozważane jest wprowadzenie ruchu dwukierunkowego, ale nawet jeśli nie, to kierunek "pod prąd" ma naturalną alternatywę w postaci sąsiedniej al. 1 Maja.

Kwestia tylko taka, że wypada, by zarówno jechało coś Legionów (ew. w stronę pl. Wolności do Żeligowskiego przez 1 Maja), i Srebrzyńską. Pętla uliczna: Legionów – Włókniarzy – Srebrzyńska (ew. Legionów – Kasprzaka – Srebrzyńska, by ominąć trochę korków; przystanek Kasprzaka/Legionów to w sumie część tego samego węzła przy al. Włókniarzy, i w szczycie szybciej jest dojść stamtąd do Włókniarzy z buta, niż odstać to w korku – choć z drugiej strony, skręcając w Włókniarzy korek można też omijać ul. Naftową, za Orlenem) to najtańsze, ale też dosyć kiepskie rozwiązanie, bo chcąc dojechać w rejony cmentarza od pl. Wolności, trzeba będzie robić niepotrzebne koło przez Włókniarzy (ew. Kasprzaka).


Wywalenia 64 z Zachodniej też nie rozumiem – wiem, że tam jest remont chodnika, ale można to było tak zorganizować, by miejsce na przystanek było cały czas zachowane.

Z omijaniem Boya-Żeleńskiego przez 64 coś jest nie tak, ostatnio jechałem tam autem od ul. Staszica do Północnego i nie było na trasie żadnych przeszkód. Czy te utrudnienia są gdzieś bliżej Spornej?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: NamonPL »

64 wróci na Boya-Żeleńskiego w Listopadzie, po zakończeniu remontu tej ulicy. Obecnie pracę stoją, bo Venolia ma jakiś problem z instalacją, ale niedługo zostaną wznowione.

Po zakończeniu prac DDR na Zachodniej 64 wri
óci na swoją stałą trasę, więc nie rozumiem skąd ta panika.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kazik »

STUDI pisze:...to może niekoniecznie musimy robić dziwaczne trasy jak obecnie ta z linią 6?
Dziwna trasa 6 wynika z tego, że zachowano obsługę skrzyżowania Wojska Polskiego / Franciszkańska i jego połączenie z Zachodnią, Kościuszki i Piotrkowską. Przy samym skrzyżowaniu stoją niemal wyłącznie ruiny, ale w zasięgu dojścia pieszego jest sporo zamieszkałych zabudowań. Część ludzi nie musi się przesiadać i ok.
I tak trzeba będzie zamknąć wiadukt na Przybyszewskiego to może to zrobić w końcu i już teraz - po co ta hipokryzja z tym "waleniem się" wiaduktu jak ciężkie tramwaje nadal jeżdżą tamtędy?
Wiadukt tramwajowy i wiadukty drogowe mają oddzielne przęsła i filary, natomiast te same przyczółki, są też połączone konstrukcją przystanków.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

NamonPL pisze:Po zakończeniu prac DDR na Zachodniej 64 wróci na swoją stałą trasę, więc nie rozumiem skąd ta panika.
Jak długotrwałe zabranie połączenia komunikacyjnego traktujesz w aroganckiej dla pasażerów kategorii panika to niestety cały zbiorkom w Łodzi można zlikwidować bo jakość oferty to w zasadzie kpina z mieszkańców.

W zasadzie to ciągle są tam utyskiwania starszych osób jak mają się dostać do swoich domów bo długodystansowcami to oni nie są. Dla Ciebie to tylko panika. Przystanek końcowy 64AB jaki tam był jest o dłuższego czasu czynny dla 59, 73, N5 ale 64AB niedasię.

Kpc21 pisze: No nie wiem, wydaje mi się, że w samorządowych bardziej patrzy się na konkretne osoby, niż na partie.
...
A w parlamencie liczą się w zasadzie tylko partie i ich liderzy, czy inne ważne w danej partii osoby.
Widzisz tu kandydatom z każdego okręgu zależy na "wejściu". Strzał w kampanii w stylu bo partia X rządzi tu źle rządzi uderza w każdego z kandydatów tej partii w tym okręgu. Po co tak tracić głosy?
Podobno rozważane jest wprowadzenie ruchu dwukierunkowego, ale nawet jeśli nie, to kierunek "pod prąd" ma naturalną alternatywę w postaci sąsiedniej al. 1 Maja.
Ale to nie zmienia sytuacji iż robiąc jedną zetkę jakiś z przystanków czy to Legionów/Żeligowskiego, Legionów/Św. Jerzego czy Cmentarna/Srebrzyńska byłby pominięty. Wiemy jak jest z autobusami na zetki więc będzie parcie na jeden zatramwaj.
i w szczycie szybciej jest dojść stamtąd do Włókniarzy z buta
Taki pogląd iż można iść z buta to jedynie totalnie zniechęci do zbiorkomu, który w Łodzi jest niestety porażką. Jadąc samochodem owszem stoisz w korku ale zbiorkom też stoi. Wygodnie jedziesz a nie idziesz z buta (deszcz, śnieg, zimno, upał) i nie stoisz łącznie po kilkadziesiąt minut na przystankach bo przesiadki. (Dygresja: przejazd ostatnio mi potrzebny - Św. Teresy/Szczecińska - Andrzejów/Gwarna - no 2 godziny to standard albo i więcej - dojazd na Żabieniec i ŁKA - dramat - kilkadziesiąt minut stania razem najpierw na Żabieńcu a potem na Widzewie, tylko MPK - no przesiadki - 81/89/69/6 -> 8 -> 9AB/10AB -> 82AB/201/202 albo 81/89/76 -> 96A -> 82A/82B.... no takim schematem wincyj przesiadek to do porzucenia samochodu na rzecz zbiorkomu nie zachęcimy za to bardzo skutecznie utwierdzimy każdego by jak najszybciej uciec od zbiorkomu wręcz "dozgonnie" - i doskonale to widać, korki coraz większe a pojazy MPK pustoszeją - nie może być tak iż w czasie przejazdu to ponad 60% czasu przejazdu to stanie na przystankach bo przesiadki - a ten czas potrafi przekroczyć godzinę).
Wywalenia 64 z Zachodniej też nie rozumiem – wiem, że tam jest remont chodnika, ale można to było tak zorganizować, by miejsce na przystanek było cały czas zachowane.
Przystanek autobusowy dla 59. 73 i N5 jest tam od dłuższego czasu czynny. No ale pasażerów jak zwykle MPK/ZDiT ma gdzieś.
Z omijaniem Boya-Żeleńskiego przez 64 coś jest nie tak, ostatnio jechałem tam autem od ul. Staszica do Północnego i nie było na trasie żadnych przeszkód. Czy te utrudnienia są gdzieś bliżej Spornej?
Nie miałem okazu przejść się ul. Boya-Żeleńskiego i elje trasą 64. Jednak Boya-Żeleńskiego już jest zamieniona w wielki parking. No bo osobówka przejedzie pomiędzy szpalerem parkujących a okropnych zawalidróg ja autobusów już nie ma.

Kazik pisze: że zachowano obsługę skrzyżowania Wojska Polskiego / Franciszkańska
Ci co tam wysiadają idą z buta na północ. Autobusy 6AB, 85AB jakoś nawet nie są szczątkową zachętą bo czekanie kolejnych 15-30 minut na autobus który miał być tam taką cudowną ofertą a w szczycie tramwaj 6 już stał długo w korku na Franciszkańskiej zaś 5tka na Kilińskiego to już kosmos straconego czasu w korku. Zaproponowałem wzmocnienie KZ przez 64C jak to nazwałem. Zapewniło by to częstsze kursy nawet A+T na Zachodniej z krótszym czasem oczekiwania bo na Zachodnią zamiast tylko linii 6 zyskamy linie 2, 3, 11A i 11B. Podwózka 64ABC podwiezie bliżej dla sporej części a w zasięgu tej trasy mamy też przystanek Franciszkańska/Wojska Polskiego oraz ważniejszy Wojska Polskiego/Marynarska. Przesiąść się z tramwaju jadącym z Kilińskiego już będzie atrakcyjne bo dwukrotnie kursujące częściej 64ABC już nie będzie oznaczać iż pozostaje dalej tylko z buta niż stać z 20 minut na autobus. Owszem linia 85AB to tam to po prostu kpina ale to nie ten wątek.
A teraz jeszcze się odniosę do tego idiotycznego zmuszania o linii 6 komunikacją zastępczą. Zawsze to było poza może jednym czy dwoma przypadkami iż KZ zmuszała do niepotrzebnej drugiej przesiadki dla powracających z centrum co dawało w praktyce te pół godziny straty na przejeździe zbiorkomem. Bo z dowolnego innego tramwaju na ŁTR trzeba było się na jeden przystanek linią 6 przesiąść by potem móc skorzystać z KZ. to tak nie licząc czekana już na KZ dodatkowe nawet 17 - minut dłużej. No i też norma było iż wysiadając z 6 tki to autobusu już nie było bo minutę wczęśniej odjechał. W drugą stronę było gorzej KZ zamiast dowieźć do tramwajów na Zachodniej to wywalała "w polu ludzi" którzy widzieli odjeżdżającą 6 z pętli już stojąca przy Wschodniej. 20 minut czekania lub co wybierali spacer z bura do przystanku Zachodnia/Legionów. Dokładnie to samo tu niestety oferujesz tym argumentem bo dojadą. Tym pasażerom jest wsio ryba czy dojadą 6 tką (tylko jedna linia a po szczycie i w niedziele to raz na 20 minut) czy od Zachodniej z 4 liniami tramwajowym pojadą wzmocnionym 64 gdzie będzie wtedy częstsze kursowanie. To drugie pod każdym względem lepsze. To 64C to w skrajnej ostateczności można zrobić na trasie Zacodnia - Bałucki Rynek - Franciszkańska - Wojska Polskiego - Dw. Północny.... O tym jeszcze na końcu tego postu

IWiadukt tramwajowy i wiadukty drogowe mają oddzielne przęsła i filary, natomiast te same przyczółki, są też połączone konstrukcją przystanków.
Przyczółki to raczej nie grożą zawaleniem. Przęsła owszem, podpory też. Tramwajowe przęsło nie będzie w lepszym stanie od tych drogowych, na dodatek stan torów to tylko większe wibracje od telepiących się ciężkich tramwajów (cięższych i od osobówek, autobusów, dostawczaków czy nawet ciężarówek innych niż TIR'y), które przenoszone są na konstrukcję wiaduktu. Tam na prześle jest przystanek tramwajowy. Zwalniający tramwaj to niestety dodatkowe obciążenie dla przęsła jaki też przenoszone o reszty kostrukcji. No ale jak miasto woli ryzykować iż może wiadukt nie runie niż niestety przyjąć na klatę tę sytuację i zamknąć w całości ten wiadukt to trudno. Niestety OIDK to najpierw zabiorą się za wiadukt na Dąbrowskiego. Trochę to bez sensu. Tym bardziej iż w tamtym rejonie Olechowskiej to się skończą zaraz a ciężarówki to powinny być z Dąbrowy Przemysłowej kierowane w stronę A1 a nie centrum. Wielkich osiedli tam nie ma więc puszczenie linii np. z Wiskitna przez Lodową do innych linii dowożących do centrum to nie problem a jest jeszcze ulica Śląska czyli ew. wydłużenie czasu przejazdu zbiorkomem nie będzie jakieś drastyczne (tak wiem na Śląskiej pojawi się więcej samochodów - ale tam nie korkogennych świateł a jedyny spowalniacz to przejazd kolejowy). Przy Przybyszewskiego już tak dobrze nie ma.


Jeszcze raz za tramwaje. Taka opcja też do rozważenia.
59 wraca do starej relacji. 73 nie ruszamy. W dni powszednie robimy dwie zetki.

Legionów pozostaje jednokierunkowa. Robimy dwa warianty w relacji Legionów/Al. Włókniarzy - Strykowska / Doły. Tylko na końcacch kółka w dwie różne strony: na jednym końcu: … Legionów - Cmentarna - Srebrzyńska - Kasprzaka - Legionów - Al. Włókniarzy - Srebrzyńska - Cmentarna - Legionów … / … Legionów - Al. Włókniarzy - Srebrzyńska - Kasprzaka - Zielona - 1. Maja - Żeligowskiego - Legionów … zaś na rugim końcu linii kółeczko ulicami Sporną, Zagajnikową, Inflancką, Strykowska i Wojska Polskiego w wie strony.
W niedziele - jeden wariant może zostać na Dołach jak obecnie ale wtedy 64C z Zachodniej z pominięciem Boya-Żeleńskiego choć to żadne wydłużenie do Stokowskiej. W rejonie Kozin kółko Legionów - Al. Włókniarzy - Srebrzyńska - Cmentarna - Legonów. W soboty hmm ja byłbym za spróbowaniem podziału o około 15/16-tej - przed jak w dni robocze potem jak w niedziele (alczegnie nie zrobić tak, tak wiem trsadycyjne podiał na
dni... eeech).

Wzmocnienie linii 64AB czyli 64C - gdyby przez cały tydzień dało radę zrobić relację Zachodnia - Stokowska to te zetki na Dołach w ostateczności bez dwóch różnym kierunku objeżdżania wcześniej wspomnianymi ulicami - choć to wada a o tym na końcu postu. Jak w dni roboczy w ramach osczędności skrócone miałoby być 64C tylko w relacji Zachodnia - Dworzec Północny to jednak te dwa różne kółka tam w rejonie cmentarza żydowskiego.

Linia 6 nie musi robić wtedy objazdu przez Franciszkańską. Mamy poza szczytem aż 4 linie tramwajowe dowożące na wprost (czyli szybko) ze ścisłego (czyli co średnio co 5 minut tramwaj) centrum do wszystkich wariantów 64 (co 10 minut choć można by zapewnić kursowanie co 6/6/8 minut - wieczorem w niedziele co 10 minut, rano w niedziele także co 10 minut).

Pozostałe tramwaje z zestawu 1/4/5/13 podtrzymuję to wcześniej pisałem.

Jak zdecydujemy się na dwukierunkową Legionów to jedno z kółek na Kozinach by wracało z Legionów / Al. Włókniaczy: Al. Włókniarzy - Srebrzyńska - Kasprzaka - Legionów …= czytli z pominięciem Zielonej, 1 Maja i Żeligowskiego. Jednak dając dwa kierunki na Legionów zachęcimy kierowców do jej zakorkowania. Lepiej niech zostanie jak jest

Argumentacja za.
Sam koniec linii 7A na Koziny to bloki. Dwa przystanki jakie są w zasięgów osiedla Koziny miałyby częsty takt - częstszy niż obecnie oferuje 7A. Przystanek Cmentarna/Srebrzyńska nie potrzebuje częstego taktu.

Dwa różne kółka na Dołach to zaoferowanie bezprzesiadkowego dojazdu na skrzyżowanie na Dołach z rejony Zachoniej czy Pl. Wolności. W końcu tamto skrzyżowanie to też miejsce przesiadek na inne linie. 64C i puszczenie prosto Zachodnią linii 6 już opisałem. Dajemy mimo przesiadki częściej kursy. Najlepiej by było aby 64C od Zachodniej do Stokowskiej kursowało przez wszystkie ni tygodnia. Wtedy tylko jeno kółko na dołach jak obecnie robi 59. Jednak jak już dajemy relację dla boczków przy Zagajnikowej na razie w jeną stronę to może jednak dać i w druga choć za cenę co drugiego kursu (mały problem bo przecież zostawiamy tam bez zmian przecież 57, 70, 81), dajemy połączenie ze stacją ŁKA Marysin.

Jeszcze za tramwaj na Warszawskiej. Czas zlikwidować linię Z3. Po co 85A na Okopową? 85A i 85B razem do Warszawskiej/Wałbrzyskiej potem 85A do pętli przy Wycieczkowej choć ja bym optował za dalszym wydłużeniem przez Kryształową, Łupkową, Strykowską do dawnej pętli N6 przy dawnym Burczybruszku. Tam przy Rogowskiej rosną bloczki. Linia 60D zostaje i niech nawet przejmie też to kółko przez Dojazdową jak teraz robi Z3. Przy 85 jadącym aż na osiedle Rogi i to nowe bliżej Rogowskiej byłoby ofertą za zabranie pojazdu autobusem 60 prawie o ścisłego centrum czyli w rejon Pl. Dąbrowskiego czy Dworzec Fabryczny. Bo 60tkę tym wywaleniem z pobliża centrum zrobiono już muchowozem. Nie opłaca się tam nikomu mieszkającemu czy to na Osiedlu Rogi czy dalej na Łodziance/Wilanowie/Imielniku korzystać z autobusu bo samochód jest znacznie szybszy i wygodniejszy. Jeszcze kwestia N6 - naprawdę nie można dać linii N6 tak jak na samym jej początku nawet co drugiego kursu? Albo tylko kilku kursów tak o 0:30 i od 03:30 czy 04:00 rano?

Jeszcze jedno już na koniec - po puszczeniu 85A do d. Burczybrzuszka to może warto wtedy wydłużyć linię 66 do tej pętli przez Okólną i Łodziankę?
hytgar655
Stały bywalec
Posty: 355
Rejestracja: sob 17:58, 16 lip 2016

Re: Remonty torowisk

Post autor: hytgar655 »

Na Boya-Żeleńskiego prace się już zakończyły. Druga część ulicy ma być robiona później.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: NamonPL »

^^Zakończył się 1 etap, wszystkie prace mają zakończyć się napoczatku listopada i wtedy wróci autobus 64AB.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

NamonPL pisze:^^Zakończył się 1 etap, wszystkie prace mają zakończyć się napoczatku listopada i wtedy wróci autobus 64AB.
Ale mógł kursować do Zachodniej bo przystanek już od dość długiego czasu tam funkcjonował. No ale po co coś ułatwiać mieszkańcom.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

Ale podobno ten wiadukt tramwajowy właśnie jest w lepszym stanie. ZDiT ostatnio kombinował żeby go przerobić tak, by mogły nim jeździć też autobusy – ale niestety nie znaleziono na razie firmy budowlanej, która by się podjęła tego zadania.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: NamonPL »

STUDI pisze:
NamonPL pisze:^^Zakończył się 1 etap, wszystkie prace mają zakończyć się napoczatku listopada i wtedy wróci autobus 64AB.
Ale mógł kursować do Zachodniej bo przystanek już od dość długiego czasu tam funkcjonował. No ale po co coś ułatwiać mieszkańcom.
Bzdury człowieku. A zdales sobie sprawę, że autobusy linii 59, 65, 73 jadą prosto, a 64 skręca z Limanowskiego w Zachodnią? I problem nie jest w samym przystanku tylko z możliwością skrętu w Zachodnią? Ale lepiej: "nie znam się, a się wypowiem". Zrobią tam wszystko i autobus wróci, trudne?
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

NamonPL pisze:Bzdury człowieku. A zdales sobie sprawę, że autobusy linii 59, 65, 73 jadą prosto, a 64 skręca z Limanowskiego w Zachodnią? I problem nie jest w samym przystanku tylko z możliwością skrętu w Zachodnią? Ale lepiej: "nie znam się, a się wypowiem". Zrobią tam wszystko i autobus wróci, trudne?
Samochody skręcają w tym dostawczaki oraz pojazdy wielkości zbliżonej do autobusu. Najprościej jest zabrać połączenie na pól roku. Migawki nie staniały za to że trzeba kolejne blisko 20 minut stać na jeszcze jednej przesiadce.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: NamonPL »

Tak dokładnie, robią wszystko by utrudnić ci życie. No to powiem unlucky. Może zamiast pisania steku bzdur, trochę więcej merytoryki i mniej oderwania od rzeczywistości. Pozdrawiam
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

Jeśli pojazdy o wielkości zbliżonej do autobusu skręcają, to dlaczego autobus nie może? Przegubowce na 64 nie jeżdżą.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Remonty torowisk

Post autor: Jordi »

@Kpc21 to jest typowy przykład niedasizmu. Jadę tam wielokrotnie i 12m spokojnie bez problemu by tam wykręcił, ale po co? Lepiej cofnąć linię i udawać, że coś się robi.

Ja nie wiem, ale wszelkie roboty nawet najmniejsze rosną do rangi nie wiadomo jakich i robione są 2-3x razy dłużej niż w innych miastach w Polsce... U mnie teraz kable wymieniali w ziemi. Na odcinku 300 metrów ulica osiedlowa na Rudzie zajęło im to... Miesiąc... Wykopanie chodnika, wyjęcie kabli, włożenie nowych i położenie chodnika z powrotem...

Tak już jest... Widać po remoncie ŚR, po remoncie Nawrot, po remoncie Jaracza... W Wawie za taką pobłażliwość i opóźnienia już dawno poleciałyby głowy, ale u nas? Przedłuży się o tydzień, miesiąc, kwartał, rok bo co tam... :evil:
NamonPL pisze:Tak dokładnie, robią wszystko by utrudnić ci życie. No to powiem unlucky. Może zamiast pisania steku bzdur, trochę więcej merytoryki i mniej oderwania od rzeczywistości. Pozdrawiam
Któryś raz z kolei czytam, że wszyscy bzdury piszą. Tylko często jak jesteś pytany o szczegóły i padają argumenty przeczące twoim tezom, to milkniesz...

Forum jest po to, żeby wymieniać się poglądami i informacjami, ale bez ubliżania. Ty tylko potrafisz pisać, że bzdura, bo ty wiesz lepiej. Nawet jak nie masz racji co nieraz zostało już na tym forum udowodnione. Nie odbieram ci wiedzy, bo z tego co piszesz jakąś tam masz, ale mimo wszystko odrobina pokory by się przydała ;)

I żeby nie było nie atakuję. Zwracam uwagę.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

Jordi pisze:@Kpc21 to jest typowy przykład niedasizmu. Jadę tam wielokrotnie i 12m spokojnie bez problemu by tam wykręcił, ale po co? Lepiej cofnąć linię i udawać, że coś się robi.
Większy problem ze skrętem ma przegubowiec na linii 59 skręcający z Kilińskiego w Pomorską. Nie ma tam miejsca jakim jest drugi pas ruchu a jaki jest tam na północnym wylocie skrzyżowania Limanowskiego/Zachodnia. Przegubowiec na 59 jakimś cudem może a dodam iż tam na Kilińskiego mamy dosunięty peron przystankowy do toru więc jeszcze ciaśniej musi się "złożyć". Na Pomorskiej musi liczyć się kierowca autobusu z przeszkodą jakim test tramwaj stojący na przystanku w kierunku wschodnim. Skrzyżowanie pod kątem prostym. 64AB to krótszy autobus, mający szerokie dwa pasy na Limanowskiego a potem ma dwa pasy ruchu jezdni na Zachodniej, wylot północny jest prostopadły do Limanowskiego - no OK o 2'-3' max z 5' mogę się pomylić. Więcej więc jest miejsca dla skręcającego pojazdu niż tam na Pomorskiej.

No ale ja się nie znam.
Jordi pisze:Ja nie wiem, ale wszelkie roboty nawet najmniejsze rosną do rangi nie wiadomo jakich i robione są 2-3x razy dłużej niż w innych miastach w Polsce...
Proste - jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę. Kasę której brak. Pracownicy ZDiT, MPK temu nie są winni a co najwyżej etaty w ZDiT i MPK w zasadzie jaoś tam "upolitycznione" to owszem tak bo jakoś nie próbują inaczej rozwiązać tego problemu.
Jordi pisze: Tak już jest... Widać po remoncie ŚR, po remoncie Nawrot, po remoncie Jaracza... W Wawie za taką pobłażliwość i opóźnienia już dawno poleciałyby głowy, ale u nas? Przedłuży się o tydzień, miesiąc, kwartał, rok bo co tam... :evil:
Takich mamy mieszkańców można by było napisać - no ale to efekt wieloletniego traktowania miast i jego mieszkańców jako czegoś co przeszkadza jaśnie państwo urzędniczemu pracować. ZDiT i MPK (jako JO / firmy, też niestety zachowują się tak jakby ci pasażerowie im przeszkadzali tak wspaniale pracować, gdy nie oni ci wredni pasażerowie to przecież komunikację miejską mielibyśmy idealną.

Każda tak skandalicznie nieudolnie prowadzona inwestycja to ogromne koszty dla mieszkańców. No ale tych kosztów nasz magistrat nie liczy.
Chyba że mieszkańcy, którzy wszak swoimi podatkami płacą urzędnikom, spółkom gminny to ma być ta "hołota" be prawa głosu. A tak można się poczuć po jednym z postów - gdzie utrudnienie dla ludzi w tym ogromne starszych osób to jakaś tam tylko panika.
Jordi pisze: Któryś raz z kolei czytam, że wszyscy bzdury piszą. Tylko często jak jesteś pytany o szczegóły i padają argumenty przeczące twoim tezom, to milkniesz...
To użyte stwierdzenie "Nie znam się to się wypowiem" działa też w drugą stronę. Niestety w tym zacietrzewieniu zapominał iż łatwo może palnąć głupotę.
Jordi pisze: Forum jest po to, żeby wymieniać się poglądami i informacjami, ale bez ubliżania.
Sobie nawzajem tym bardziej jak przez potrzebę rejestracji userzy są niejako bliżsi sobie niż w bardziej publicznym miejscy w internecie. Jednak już w innym miejscu (prawdopodobnie) potrafił stonować swój język. No ale tam za bardzo publiczne.
Ostatnio zmieniony wt 20:59, 22 paź 2019 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Pacyfik
Coś mówi
Posty: 49
Rejestracja: pn 22:07, 01 lip 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: Pacyfik »

Hm... Jest życie na osiedlu, że tak powiem ;) ( ZDiT i MPK zapewniają tematy do dyskusji; OK ). Ale: ad rem!
Jeśli chodzi o przetrasowanie "7" na Północną: w tej sytuacji jest to najbardziej rozsądne rozwiązanie... ( a ponieważ spowoduje to zaoszczędzenie paru brygad, zakładając brak zmiany częstotliwości "7" - to przyda się w innym miejscu; ale o tym później... ). "9": rozsądnie.
Pabianice... hm, może coś w ten deseń:
Połową brygad "11A" wzmocnić wariant B i w takim razie bez literek tymczasem... Natomiast druga połowa "11A" wzmocniłaby... "16", którą przekierowałoby się z Ronda LL przez Paderewskiego - Rzgowską na Kurczaki.
Jeśli chodzi o weekend, to "16" w tym układzie byłaby po trasie: Kurczaki - Rzgowska - Paderewskiego - RLL - pl. Niepodległości ( ludzie i sprzęt: z zawieszonej "41" oraz skróconej "7"; powinno wystarczyć bez wielkiej draki ).
A co do "Z41": w dni robocze rzeczywiście tylko do Chocianowic, natomiast w weekend do Ronda LL.
Cóż, nie jest to rozwiązanie idealne i generuje w jednym miejscu przesiadkę, ale... świat idealny istnieje tylko "na wykładach", szanowna młodzieży: w życiu tak nie jest. I tym optymistycznym akcentem... Pzdr. rozsądnych. P.S.: O linii "6" i perturbacjach z nią związanych, tym razem nie wypowiadam się; to departament użytkownika STUDI ;).
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

To moje propozycje na rozwiazanie problemu 41 są dwie:
1. Wysłanie 3 na Kurczaki, a 6 do Ikei, 41 brak
2. Wysłanie 3 do Ikei jesli starczy NF6D, 41 brak

W obu przypadkach czy to 3 czy 6 do Ikei to jesli trzeba zaoszczedzić to zrobić wariant A do Pl. Niepodległości i B do Ikei.

16 to - linia z taktem 24min tylko w szczycie - tylko czekać az zlikwidują, więc nie ma co jej wzmacniac ani nic.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

Pacyfik pisze:Pzdr. rozsądnych. P.S.: O linii "6" i perturbacjach z nią związanych, tym razem nie wypowiadam się; to departament użytkownika STUDI ;).
Do tego skrzyżowania dojeżdża ze ścisłego centrum tylko jedna linia. To jest coś raz na 20 minut w weekendy i po szczycie. Żadna to oferta dla w sumie sporego kwartału gęstej mimo wszystko zabudowy wielorodzinnej. Zrobienie jak proponowałem wzmocnienia 64AB plus kilka linii na Zachodniej to będzie lepsza oferta tym bardziej że dla tych co korzystają z przystanku Franciszkańska/Wojska Polskiego będzie oznaczało krótszy spacer od/do przystanku.

nowy1212 pisze:To moje propozycje na rozwiazanie problemu 41 są dwie:
1. Wysłanie 3 na Kurczaki, a 6 do Ikei, 41 brak
2. Wysłanie 3 do Ikei jesli starczy NF6D, 41 brak
W obu przypadkach czy to 3 czy 6 do Ikei to jesli trzeba zaoszczedzić to zrobić wariant A do Pl. Niepodległości i B do Ikei.
Gdyby nie ew. problem z NF6D - bo mogą się gdzie indziej przydać to wariant 1. lepszy bowiem 6 i 5 to w zasadzie duble.
Mając tak kiepską ofertę w liniach bezpośrednich to linie, które powielają relację na swoich krańcach jest niedopuszczalne. Siatka linii powinna być taka aby nie było takich linii co dublują się w relacji na końcowych odcinkach. Przesiadki w Łodzi to dramat, tylko skuteczni odstraszają od korzystania z usług MPK.
nowy1212 pisze:
16 to - linia z taktem 24min tylko w szczycie - tylko czekać az zlikwidują, więc nie ma co jej wzmacniac ani nic.
Ta pomyłka tej reformy to już powinna być dawno zlikwidowana. Wystarczyło nie ruszać 65 i wydłużyć je w rejon Sukcesji.
Na Al. Włókniarzy wzmocnienie, które wystarczyłoby na środkowym odcinku czyli od Żabieńca do pętli Widzew Stadion. Ponieważ wylądowały 5 i 6 na Żąbieńcu to mogłoby 8A kursować od Szczecińskiej do DTC.

Pacyfik pisze: A co do "Z41": w dni robocze rzeczywiście tylko do Chocianowic, natomiast w weekend do Ronda LL.
Ani jedno ani drugie w zasadzie nic nie oferuje lepszego. Przesiadka na IKEI ma jedną zaletę. Można usiąść w tramwaju. Przesiadka dodatkowo w stosunku do tego co było to jest uciążliwość i zniechęcanie do skorzystania. W sumie autobus w przypadku przesiadki ma możliwość łatwiej naprawy błędu ŁTR, który psuje przesiadkę z 41 na inne linie. Nie potrzeba tego spaceru, no ale znając nastawienie i ZDiT i MPK to niestety po co przejeżdżać przez przystanek A+T, po co, pasażer niech koniecznie spaceruje pomiezy przystankami dla jego zdrowia.

Pacyfik pisze: Cóż, nie jest to rozwiązanie idealne i generuje w jednym miejscu przesiadkę, ale... świat idealny istnieje tylko "na wykładach", szanowna młodzieży: w życiu tak nie jest. I tym optymistycznym akcentem...
To tak nie działa. To jest to co nazywają niektórzy wygaszaniem popytu. Remonty to utrudnienie, zwiększone korki itd. Zamiast dać nawet lepsze, szybsze, częstsze połączenie to robimy na odwrót. Pierwsze może zachęcić do pozostawienie samochodu. Drugie zachęci do porzucenia mimo utrudnień, zbiorkomu i przesiadki na pojazd. Bo nie będzie dodatkowego tracenia ogromu czasu na n przesiadkach.
Woronin
Stały bywalec
Posty: 292
Rejestracja: sob 21:07, 21 kwie 2018

Re: Remonty torowisk

Post autor: Woronin »

41 ma jeździć do Dąbrowy w Ksawerowie na M8CN zdjętych z 2.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: NamonPL »

Przecież M8CN będą musiały zostać na 2 ze względu na remont wiaduktu Dąbrowskiego, skąd takie informacje?

Co do kwestii poruszanych przez @Studi.
To obecną trasa 6 jest dobra i mówienie, że to tylko niepotrzebny bubel, no nie jest rozsądne. Pełne tramwaje do Franciszkańskiej o tym doskonale świadczą i to jest lepsze rozwiązanie niż tworzenie dziwnego i niepotrzebnego wariantu 64.

5 i 6 to nie są buble, proszę to powiedzieć dużej ilości pasażerów korzystających z tej linii.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: mig »

A skąd takie informacje, że akurat M8CN będą musiały zostać na 2?
ODPOWIEDZ