Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Remonty torowisk

Post autor: Jordi »

Z tego co mi wiadomo, to podczas remontu wiaduktu Dąbrowskiego pętla ma działać normalnie. Pewno wyłączą po prostu pętlę na 2 weekendy tak jak to było z Pabianicką. Więc M8CN nie musi jechać na Dąbrowę.

A 41 do Dąbrowy ciekawe - to do wiosny pewno zostawią w spokoju Ksawerowski odcinek.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

NamonPL pisze:
5 i 6 to nie są buble, proszę to powiedzieć dużej ilości pasażerów korzystających z tej linii.
1. Bo nie mają innej oferty. Taki drobiazg. Potem idą z musu z buta po kilkaset metrów. Bo cz kac niewiadomo ile na 64 czy 85 czy w kierunku na wschód do Marynarskiej przesiadać się na autobus a i tak iść kawał z buta.

2. Dwie przesiadki by dojechać z ciągu Zachodnia Kościuszki do skrzyżowania na Dołach to jest po prostu traktowanie nie tylko tam mieszkający ludzi jak śmieci ale też i przesądach sië tam. A co tam zafundujmy im tak z dodatkowe 40 minut stania na przesiadkach. Niedziela, świę, wieczór.

3.Zarzuciłes mi raz że nie czytasz a sam też nie czytasz. Bublem jest dublowanie relacji, obydwie linię jeżdżą z Żabienica na Kurczaki. Nie muszą. Inne te ralecke to mniej zmuszania do przesądem. Ale jak widać jak najwięcej ich. Byleby skutecznie wygasić popyt.

4. Próbowałem skomunikowania z Andrzejowa na Doły. Z 82AB na 4, 9 by się Walia cywilizowanych warunkach przesiąść na 70 - no blisko minut stania i czekania na 70. Dalej czwórka niestety ten sam problem bo nie ma skomunikowania ani z 59 ani z 64AB. Przesiadki na 57 z 4 ki nie ma. Z 9- ki jak zwykle stanie i czekanie te kilkanaście minut. Rewelacja. Samochodem max 20 minut zbiorkomem ponad półtorej godziny i to jak się farta bo jak coś nie przyjedzie albo nie zdążysz na pierwszy pojazd MPK to dwie godziny i więcej. Aha nie pisz mi o ŁKA po 17-tej nie a czekanie ponad godzinę na kolejny pociąg to żadne udogodnienie. Wszystkowiedzący jak Ty taką usługę komunikacyjną namzaoferowali. Korki coraz większe.
Pacyfik
Coś mówi
Posty: 49
Rejestracja: pn 22:07, 01 lip 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: Pacyfik »

A co do "6"... dość dziwacznie wygląda ten zawijas przez Północną - Franciszkańską - Wojska Polskiego itd. ( się jechało, się wie... ). Może jakimś rozwiązaniem byłoby jednak skrócenie jej do Północnej i - jeśli "7" naprawdę tam ma krańcować - obsługa przez wspólne brygady z "7" właśnie. A to, co się zaoszczędzi na skróceniu "6" - przerzucić na "5". Natomiast Z6 raczej tylko do Rynku Bałuckiego... I ogólnie, spacery są dobre dla zdrowia ;).
Jeśli chodzi o "Z7", to faktycznie: przy Naftowej chyba należałoby wykombinować prowizoryczną krańcówkę vis a vis istniejącego przystanku w rejonie stacji paliw... Ul. Legionów: rzeczywiście organizacja ruchu musiałaby się zmienić na dwukierunkową. A trasa? Do skrzyżowania z Gdańską - i skręt w lewo ( wiem, wiem: woonerf - tu także zmiana organizacji ruchu ), a następnie w Mielczarskiego ( a tu: zmiana zasady parkowania, dla szerszego pasa ruchu dla autobusów, sorry ) - skręt w Cmentarną - do skweru KOR i powrót Legionów do krańc. Naftowa. Nie są to idealne rozwiązania, ale - w tym mieście "niedasie" trudno wymyślić coś "super", taka urbanistyka :(. Amen.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

No ale czemu chcesz odcinać mieszkańców okolic Wojska Polskiego/Franciszkańska od bezpośredniego połączenia z trasą ŁTR?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: NamonPL »

Dokładnie, patrząc na ilości pasażerów 6 to, to rozwiązanie sprawdza się bardzo dobrze i jest sprawnym połączeniem z ŁTR, Centrum czy innymi częściami miasta. 6 do Północnej to byłaby pomyłka. 5 nie ma aż takich dużych potoków pasażerskich, żeby dokładać na nią brygady, nie mówiąc o przepustowości Kilińskiego.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

Będę się czepiał, ale dane z liczenia pasażerów bodajże z 2017 albo 2018r

5: 5 895 140
6: 5 869 951


Inna sprawa, ze 5 ma takie opóźnienia, ze to w ogóle beznadziejna linia. Ciekawe jak wygląda podróżowanie linią 1, któa ma postój tylko na DW. Łódź Chojny...
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

NamonPL pisze:Dokładnie, patrząc na ilości pasażerów 6 to, to rozwiązanie sprawdza się bardzo dobrze i jest sprawnym połączeniem z ŁTR
No nie jest sprawne połączenie z ŁTR em bo jest po szczycie i w dni wolne od pracy raz na 20 minut. Jadąc centrum i wsiadając w cokolwiek na ŁTR trzeba wysiąść przy Legionów i jeszcze czekać na 6-tkę nawet te naście minut. To wg ciebie jest dogodne i sprawne połączenie z ŁTRem.

Drugi wariant - 4 linie jadące do Limanowskiego (2, 3, 6, 11A - czyli co 5 minut) a tam przesiadka na często kursujący autobus poza szczytem i w dni wolne od pracy co 10 minut da na dwa razy więcej kursów łączących z centrum. Dla tych wysiadali i wysiadają przy Franciszkańska / Wojska Polskiego to jeszcze jako extras mamy skrócenie dystansu pokonywanego pieszo plus eliminacja stania i czekania na zielone światło. Ci co kiedyś jechali do Marynarskiej nie muszą tam czekać na autobus by ten jeden brakujący przystanek dojechać.

Niestety dla Ciebie i dla MPK raz na 20 minut jest lepsze od raz na 10 minut.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: NamonPL »

Aha..... No to ciekawe.

O ile mnie pamięć nie myli, to jak 6 jeździła na Doły to też kursowała do centrum raz na 20 min. Pozatym 20 min w niedzielę to jest normalny i sensowny takt dla wszystkich linii (wyjątek stanowi 7AB i podmiejskie).

6 jest dogodnym połączeniem z ŁTR, ilości pasażerów jakie widuje to potwierdzają. Pozatym są dwie opcje dostania się do centrum z Dołów
1. 59
2. 6

Co do kwestii szybkości, to 2x razy szybciej jest dojechać z Frańciszkańskiej 6 niż jechać 64 na Zachodnia i tam w tramwaj.

Który autobus jeździ w weekendy co 10 min?
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

A od dd kiedy 59 jedzie z centrum na Doły? Najbliższy przystanek przesiadkowy na 59 z ŁTR to Manufaktura. O jedną z dodatkowych linii jadących z centrum czyli 7 mniej.

Jeszcze raz nie czytasz 64AB wzmocnione. Czyli co 10 minut.

Do Twojego "szybciej" trzeba w przypadku powrotu z centrum doliczyć czekanie na dwa zielone światła i czekanie na autobus, no i jeszcze czas czekania na 6-tkę tam przy Legionów, potem przesiadka na 59 i kolejna na inne autobusy 57, 64, 70, 81 by dojechać do Pałki. Chyba że będzie się miało fart i trafii się wcześniej na 64 .Co po przesiadki. ŁTR na 64AB by nienozyc idiotycznych przesiadek jest problem bo z pozostałych 4 linii oprócz 6-tki 2, 3, 7, 11 dojeżdża o jedną mniej czyli 2, 3 i 11.
Ostatnio zmieniony pt 09:35, 25 paź 2019 przez STUDI, łącznie zmieniany 2 razy.
Pacyfik
Coś mówi
Posty: 49
Rejestracja: pn 22:07, 01 lip 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: Pacyfik »

Suplement do zamknięcia torowiska na Legionów itd.: jeśli chodzi o Cmentarną - Ogrodową - Srebrzyńską, to widzę dwa rozwiązania: 1) przekierowanie "87" ( jeden z wariantów, powiedzmy "A" ) - zamiast w Karskiego - w Cmentarną i objazd dookoła skweru KOR, a następnie skręt w lewo w Ogrodową i dalej ul. Srebrzyńską do Wapiennej - skręt w nią i krańcówka na tyłach szkoły: Lorentza/Wapienna. Powrót: Lorentza - Ossowskiego - Srebrzyńską - Ogrodową - Cmentarną i dookoła skweru KOR - Cmentarną - skręt w prawo itd...; pozostały wariant "87" straciłby literkę - ale jeździłby tak, jak dotychczas... 2) na trasie "Z7", którą proponowałem - z Mielczarskiego skręt w prawo i Cmentarną - Ogrodową - Srebrzyńską do krańcówki Lorentza/Wapienna. A z powrotem robiłaby pętlę: Cmentarna - Legionów - Gdańska - Mielczarskiego - Cmentarna - skwer KOR - Legionów - do krańc. Naftowa.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

-> Pacyfik piszesz o linii kursującej co 40 minut? To primo a secundo nie mającej przestanku w pobliżu przystanku tramwajów jadących po ŁTR.
Ostatnio zmieniony sob 15:42, 26 paź 2019 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
igor
Sympatyk forum
Posty: 505
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Re: Remonty torowisk

Post autor: igor »

Oficjalnie:

linia 7
od 04.11
WIDZEW AUGUSTÓW – Rokicińska, Puszkina, Przybyszewskiego, pl. Reymonta, Piotrkowska, Mickiewicza, Kościuszki, Zachodnia, Ogrodowa, Północna – PÓŁNOCNA
Przebieg trasy obowiązuje w obu kierunkach

linia 9
obecna 9B
od 04.11
OLECHÓW - Ofiar Terroryzmu 11 Września, Odnowiciela, Hetmańska, Rokicińska, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Narutowicza, Zielona, Legionów, Konstantynowska – ZDROWIE
Przebieg trasy obowiązuje w obu kierunkach

linia 73
od 04.11
RADOGOSZCZ ZACHÓD – 11 Listopada, Włókniarzy, Pojezierska, Zgierska, Zachodnia, Legionów, Włókniarzy, Srebrzyńska - KOZINY
KOZINY – Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, Zachodnia, Zgierska, Pojezierska, Włókniarzy, 11 Listopada – RADOGOSZCZ ZACHÓD

linia 87A
od 04.11
SMUTNA – Smutna, Doły, Telefoniczna, Palki, Źródłowa, Północna, Kilińskiego, Pomorska, Legionów, Zachodnia, Ogrodowa, Srebrzyńska, Kasprzaka, Klonowa, Lutomierska, Włókniarzy, Żubardzka – ŻUBARDŹ
ŻUBARDŹ – Inowrocławska, Lutomierska, Klonowa, Kasprzaka, Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, pl. Wolności, Nowomiejska, Północna, Źródłowa, Pomorska, Tamka, Telefoniczna, Doły, Smutna – SMUTNA

linia 87B
od 04.11
TELEFONICZNA ZAJEZDNIA – Telefoniczna, Palki, Źródłowa, Północna, Kilińskiego, Pomorska, Legionów, Zachodnia, Ogrodowa, Srebrzyńska, Kasprzaka, Klonowa, Lutomierska, Włókniarzy, Żubardzka – ŻUBARDŹ
ŻUBARDŹ – Inowrocławska, Lutomierska, Klonowa, Kasprzaka, Srebrzyńska, Cmentarna, Legionów, pl. Wolności, Nowomiejska, Północna, Źródłowa, Pomorska, Tamka, Telefoniczna – TELEFONICZNA ZAJEZDNIA

Źródło: FB MPK-Łódź

Jaki tabor i częstotliwość wieczorami i weekendy na 7? Po zamknięciu wiaduktu na Przybyszewskiego teraz przez zamknięcie Legionów rykoszetem znowu może oberwać Zarzew. Dodatkowo 2 wraca na stałą trasę.
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: komlo13 »

Trasa 87 to kompletna pomyłka. Odcinek z którego go przekierowano generuje największe potoki pasażerskie. Sądzę że po tej zmianie linia będzie wozić powietrze.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Remonty torowisk

Post autor: Jordi »

8 będzie co 6 w szczycie do tego.

7 podejrzewam "dostosowanie" jej do reszty linii z ŁTR, czyli 12/20 w robocze, 15/20 w soboty i 20 w niedziele.
Pacyfik
Coś mówi
Posty: 49
Rejestracja: pn 22:07, 01 lip 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: Pacyfik »

Hm... a więc ZDiT objawił swą wolę w temacie "za tram" na Legionów i Kozinach. "73": tak naprawdę zrobili z niej sklejkę dwóch odrębnych kierunków... czyli dwóch linii ( przewiduję duże problemy z punktualnością ). "87": będzie obsługiwać - no, jednak nieco inny obszar... i w ten sposób zniechęca się ludzi do MPK - pod tym samym numerem co i rusz jest znacznie zmieniona trasa; pasażer więc "nie zna dnia ani godziny". Ktoś tu pisał niedawno o pustoszejących pojazdach MPK - macie odpowiedź, dlaczego tak się dzieje: brak stabilizacji tras. Jednak zetki jako linie epizodyczne są lepszym rozwiązaniem. A jeśli ruszać mocno trasę jakiejś linii, to i oznakowanie inne dać. Partyzantów nie brakuje w ZDiT. I to by było na tyle. Pozorne oszczędności górą ( & strach przed dużą ilością zetek na stronie internetowej firmy ).
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

Najgorsze z tym 87AB to jest to iż nie zrobiono tej trasy w odwrotnych kierunkach. Czyli Pl. Wolności - Legionów - Cmentarna - Srybrzeńska a w powrotem Srebrzyńska - Ogrodowa - Zachodnia - Legionów - Pl. Wolności. W żaden sposób nie zapewni dojazdu mieszkańcom okolic skrzyżowania Legionów / Cmentarna od Zachodniej. Kolejne wymyślanie absurdalnej oferty w jedną stronę i usilnego trzymania się tego.


No ale po tym komunikacie trzeba koniecznie wygasić popyt na komunikację miejską. Chcąc do jechać do Legionów/Cmentarna to tylko 73 i robienie kółka plus stanie nie wiadomo ile przy Al. Włókniarzy czy na Kozinach.
Widać iż samo 87 chyba już przeszkadza i trzeba powoli skutecznie odzwyczajać od tej linii.
Ciekawe iż już nie potrzeba na siłę skręcać autobusami z Zachodniej w Ogrodową. A tak mocno argumentowano za tą zmianą tras i idiotycznym odebraniem dojazdu bliżej Legionów pasażerom linii 59 i 73....
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

No generalnie bez sensu jest to, że przy Manu w jedną stronę jedzie Ogrodową, w drugą Legionów. Powinni zdecydować się na jedną opcję. 87 w obie przez Ogrodową, 73 przez Legionów.

Dalej przy Srebrzyńskiej od biedy taką trasę można zrozumieć ze względu na jednokierunkowość na Legionów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Solar
Bywalec
Posty: 229
Rejestracja: czw 19:31, 29 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Chojny

Re: Remonty torowisk

Post autor: Solar »

Kpc21 pisze:No generalnie bez sensu jest to, że przy Manu w jedną stronę jedzie Ogrodową, w drugą Legionów. Powinni zdecydować się na jedną opcję. 87 w obie przez Ogrodową, 73 przez Legionów.
Planuje się żeby po otwarciu Ogrodowej 87 pojechało w obu kierunkach obok Manufaktury. Ponadto dzięki przejazdowi przez pl. Wolności i Legionów pasażerowie z 87 w końcu uzyskają przesiadkę na ŁTR.
STUDI pisze:Chcąc do jechać do Legionów/Cmentarna to tylko 73 i robienie kółka plus stanie nie wiadomo ile przy Al. Włókniarzy czy na Kozinach.
73 nie będzie miało postojów na Kozinach i będzie jeździło częściej niż 7B.
Ciekawe iż już nie potrzeba na siłę skręcać autobusami z Zachodniej w Ogrodową. A tak mocno argumentowano za tą zmianą tras i idiotycznym odebraniem dojazdu bliżej Legionów pasażerom linii 59 i 73....
Pamiętaj, że po reformie na skrzyżowaniu Zachodnia - Legionów doszły dwie dodatkowe relacje uruchamiane wyłącznie dla tramwajów, czyli północ - zachód i południe - zachód. Jedna z tych relacji już wyleciała, za chwilę wyleci druga i wracamy do sytuacji z 2017 roku, gdzie nie trzeba uruchamiać dodatkowych faz blokujących ruch wzdłuż Zachodniej.
komlo13
Stały bywalec
Posty: 367
Rejestracja: czw 21:35, 11 lip 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: komlo13 »

87 przez Plac Wolności jest zupełnie bez sensu, ponieważ obsługuje właściwie ten sam teren, co jadąc przez Północną, a wydłuża się czas przejazdu. Nie rekompensuje to w żaden sposób tramwaju na Legionów czy Koziny. Trasa na Koziny generuje niewielkie potoki pasażerskie, więc 73 spokojnie by tam wystarczył, a ingerencja w trasę 87 jest moim zdaniem zupełnie zbędna.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: Remonty torowisk

Post autor: STUDI »

Robić idiotyczne kółko bo nie ma połączenia w jedną stronę. To nie jest na miesiąc czy wakacje ale na kilka lat.

Czyli w imię ciągle powielanych błędów projektowych trzeba w zasadzie zabrać obsługę komunikacyjną mieszkańcom? Na Dołach z 59 po kazano mieszkańcom chamsko w stylu gońcie się, tu też? Po co te wjazdy na Pl. Wolności? Linia 7 tamtędy nie jeździła od dawien dawna?. Poco taki sam wjazd autobusu 59? Żadnej rozsądnej decyzji nawet za cenę odważniejszych zmian układu liniitylko zohydzanie zbiorkomu? Czy naprawdę jedyna szansa na jakąkolwiek poprawę jest zmiana rządzących na takich co przewietrza i ZDiT i MPK? Jeszcze mało samochodów na ulicach bo nie da się korzystać z usług MPK? Za mało spalin, zdartego EPDMu, sadzy z opon?
Ostatnio zmieniony sob 22:59, 26 paź 2019 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ