Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

TramMomentyStudenta pisze: 57 nie zapewnia tego do końca - obsługuje jedynie rejony do okolic Piotrkowska/Radwańska (bo dalej jedzie Brzeźną i Sienkiewicza).
Sienkiewicza to nie centrum? Nie przesadzajmy.

Choć w kierunku południowym jest trochę gorzej (57 jedzie Kilińskiego).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: NamonPL »

TramMomentyStudenta pisze:
NamonPL pisze: I dalej można przesiąść się na tramwaje 2, 3, 6, 7, 11, 14 (Piotrowska), czyli dojazd jest.
Ale nie bez przesiadki...
Poza tym 57 jest dopiero od Karpackiej.
Dla okolic Tuszyńskiej i dalej w stronę Rzgowskiej mniejszym złem jest przechadzka kawałek drogi na Rzgowską i tam trafienie na 3. Ona na szczęście jeździ ŁTRem aż do Bałuckiego Rynku...
Jednak połączenie jest i nie jest ono aż tak tragiczne. Akurat przesiadka na Piotrkowska/Brzeźna, gdzie jest pełno linii nawet w niedzielę nie jest tragedią.

Mimo wszystko nadal nie ma uzasadnienia dla uruchomienia 11AB co 10 min(na wspólnym odcinku) w weekendy.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: TramMomentyStudenta »

NamonPL pisze:Mimo wszystko nadal nie ma uzasadnienia dla uruchomienia 11AB co 10 min(na wspólnym odcinku) w weekendy.
To niech chociaż by było 11B co 15 minut do godziny 16 w sobotę. A jeśli dałoby radę, to i 3. Nie muszą mieć przy tym wspólnego taktu 8/7, wystarczy wspólny takt 10/5.
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Remonty torowisk

Post autor: Yakuzzi »

Mimo wszystko nadal nie ma uzasadnienia dla uruchomienia 11AB co 10 min(na wspólnym odcinku) w weekendy.
A no jest bo obecna oferta tramwajowa na Radogoszczu to jest nieporozumienie.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: mig »

Kazik pisze:
mig pisze:
Kazik pisze:Jest jakiś pomysł na Zetki w tym czasie?
Wahadła tramwajowe
Szkoda, że nie będzie ich na al. Politechniki, no ale rozumiem, że sporo brygad dwukierunkowych pochłania linia 3, poza tym NF6D dają jakąś namiastkę kursów niskopodłogowych na innych liniach.
To jest jedna rzecz, druga taka, że byłby kolejny tydzień (czyli 1/4 planowanego czasu) utrudnień. Jak dla mnie to spora strata.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: Remonty torowisk

Post autor: domino »

Liczne w ostatnim czasie przypadki wstrzymania ruchu na miejskich odcinkach łódzkiej sieci tramwajowej nie oznaczają ich likwidacji – zapewnia wicedyrektor łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu Maciej Sobieraj. Jak przekonuje, trwają przygotowania do modernizacji ich wszystkich z wyjątkiem Warszawskiej, na której prace odsunięto w dalszą przyszłość. ZDiT liczy na to, że za kilka lat, po zakończeniu serii inwestycji, powtórzy się efekt Trasy W-Z – masowy wzrost liczby pasażerów komunikacji zbiorowej.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 63735.html
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

Aż się by chciało zawołać użytkownika Studi - naszego proroka... Ehh no szkoda że plany są odsunięte, czyli mamy pierwszy od dawna trwałe zamknięty odcinek. Jako ostatnio odcinek tak trwałe zamknięto? Chyba Czerwoną?
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: mig »

Chyba żyję w innej rzeczywistości niż Ty skoro powołujesz się na Studiego. Gratuluję. Jeszcze kilka lat temu było to nie do pomyślenia wśród dyskutujących tutaj czy na SSC czy to w innych jeszcze zakątkach sieci. To pokazuje jak nisko upadł poziom dyskusji o komunikacji w naszym mieście. Coraz częściej spotykam się z głosami osób starających się być na bieżąco w tej tematyce, które albo zaprzestały czytania opinii w internecie albo robią to coraz rzadziej właśnie z uwagi na skalę ignorancji, manipulacji i powtarzania półprawd a niekiedy wręcz świadomych kłamstw. Sam zaliczam się do tej drugiej grupy, tutaj udzielam się w dużej mierze po to aby przeciwstawić się tej brudnej fali.

Kłamstwo powtórzone tysiąc razy nie staje się prawdą, likwidacji tego odcinka nikt nie planuje ani żadne tajemne siły za nią nie lobbują, zresztą dotyczy to każdego tymczasowo zamkniętego odcinka na terenie miasta.

Na tym odcinku potrzebna jest przebudowa a nie remont, a żeby go przeprowadzić trzeba sięgnąć po fundusze unijne, zaś te będą do rozdania w następnej perspektywie budżetowej UE bo obecna się już kończy. Chyba, że chcemy robić przebudowy i modernizacje wyłącznie za pieniądze miasta ale nie tędy droga bo będzie ich wtedy znacznie mniej.

Pamiętajcie, że Łódź ma też inne potrzeby niż transport a polityka rządu jeszcze bardziej utrudnia skuteczne modernizowanie miasta. Mnóstwo środków idzie choćby na edukację czy rewitalizację. Niemniej jednak na przekór wszystkim chwalącym inne miasta czuję się w obowiązku wspomnieć o pewnych faktach, które są takie, że wśród polskich dużych miast jesteśmy wysoko na liście pod względem pracy eksploatacyjnej, dostępności komunikacyjnej, wzkm na mieszkańca czy wzkm na km2. Jeszcze nie tak dawno przetoczyła się przez internet dyskusja o takcie 30 wieczorami, gdzie polało się wiele goryczy. Nie byłem ani nie jestem zwolennikiem tego posunięcia ale gwoli sprawiedliwości w wielu miastach jest to standardem, zapraszam choćby do Gdańska. Swoją drogą w tym mieście linie autobusowe jeżdżące co 12 minut w szczycie to rarytas, u nas takich linii mamy na pęczki. I proszę nie porównywać nas do Warszawy, bo żadne polskie miasto nie gra w jej lidze, nie te możliwości finansowe i nie ta demografia.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

Wiesz dlaczego debata upada? Bo Miasto nie jest partnerem do rozmów. Tyle lat gadają o tym że priorytet dla zbiorkomu jest, NIK publikuje raport stwierdzając że OSSR nie daje priorytetu i cisza. Cisza też przy zarzucie że dostawca OSSR miał dać Miasto możliwość symulacji zmian w programie czego zgodnie z raportem NIK nie wyegzekwowano. Nawet Miasto nie odpowie na zarzuty dot zmarnowania 80mln zł. A o tym że priorytet słabo działa mówi się od lat, ale ludzie się nie znają oczywiście, eksperci z NIK też
Już nie wspominam o kłamstwach dot kalibracji OSSR, że się system uczy. Po fakcie okazało się że się nie uczy

Na dodatek kolejna sprawa jest taka że nie wiem jak inni ale jak ja czy to na tym forum czy na FB zadaję pytanie w łagodnej formie to prawie nigdy nie otrzymuję odpowiedzi. Jak zadaję je w agresywnej formie to odpowiedź jest od razu. Nie żartuję, już jakiś czas temu to zauważyłem stąd moje posty są bardziej agresywne niż dawniej bo tylko w ten sposób idzie uzyskać informacje.
NamonPL
Sympatyk forum
Posty: 501
Rejestracja: pt 22:50, 05 lip 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: NamonPL »

A z kim ma rozmawiać to "miasto"? 3/4 ludzi wypowiadających się ludzi to pseudo Specjaliści przescigajacy się na teorie spiskowe i polityczny populizm. To są partnerzy do rozmowy? Śmieszne

"eksperci" z NIK-u, którzy w większości raport oparli na medialnych spekulacjach, dobre.

OSSR jest ciągle udoskonalany i jest to wykonywane odcinkowo, jednak sam system już teraz działa. Przykładem jest odcinek trasy W-Z (Wyszyńskiego <> do tunelu).

A ten mit o" uczącym się systemie " to darujmy sobie, to jest jedna fikcja. System jest programowany, a nie uczy się.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

^^No 5 lat OSSR i jedyny sukces to tramwaj z priorytetem na Retkini, którym to priorytetem chwalono się z 3 lata temu...
Mit o uczącym się systemie to przecież wykreowany został własnie przez urzędników.

Jak się traktuje ludzi jako pseudospecjalistów to potem wychodzą nam takie świetne skrzyżowania jak Kilińskiego-Dąbrowskiego, gdzie Fenomen i EL mówili wyjątkowo jednym głosem, ze projekt beznadziejny, ale urzednicy dalej swoje, ze będzie bezpiecznie, efekty znamy...

A co do ekspertów z NIK - no właśnie najłatwiej powiedziec, ze "pseudoeksperci" i skończyc temat. Bo jedyni prawdziwi eksperci sa w UMŁ - w końcu zarobki w UMŁ sa tak atrakcyjne, że najlepsi fachowcy z Polski chca się dostać, a urzędnicy czują się tak docenieni, że pracują z ogromnym zapałem - nie ma więc szans na błędy i pomyłki.


Jasne ludzie nie są najmądrzejsi i o wielu rzeczach nie wiedzą, ale ich pomijanie i ignorowanie to nie jest wyjście. Ludzi tez trzeba słuchać i na Zachodzie o tym wiedzą, to na Wschodzie ignoruje się lud traktując ich jak głupią masę. Zgadnijmy, które podejście jest lepsze dla gospodarki i które podejście w dłuższej perspektywie buduje wśród mieszkańcow poczucie dumy i radości, że mieszka sie w tym, a nie innym mieście
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Remonty torowisk

Post autor: px33 »

A ludzie na pewno staną się mądrzejsi od mówienia im "jesteście głupi i nie ma co z wami rozmawiać" niż od próby wyjaśnienia dlaczego jest jak jest i dlaczego nie może być lepiej. Chociaż faktycznie, niektórych pewnie się nie przekona
SoPelek
Bywalec
Posty: 235
Rejestracja: wt 18:02, 21 lis 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: SoPelek »

Wystarczy poświęcić 5 minut, wejść pod losowe tematy na FB związane z MPK i już wiadomo, że do czynienia się ma z patologią. I z tymi osobami mają być prowadzone rozmowy o zmianach?

Ostatnio jeden Pan nakręcił aferę na grupkach, żeby mu przetrasowali 5-tkę przez Dąbrowskiego, to będzie miał bliżej do sklepu. A przecież 12 lat temu przez kilka miesięcy tak 5-tka jeździła i teraz po tylu latach mu się przypomniało i ma być tak jak było, bo to się sprawdzało. Druga Pani z innej dyskusji chce powrotu 4-ki, bo tak jej wygodniej wracając z pracy. Ludzie traktują komunikacje miejską jako taksówki i im ciężko wytłumaczyć jest to, że żyją w błędzie i nie będzie tak jak chcą. Nawet darmowy weekend z komunikacją był zły, bo tracą na tym Ci którzy mają wykupioną migawkę.

Niestety, ale prowadzenie social mediów przez MPK też nie ułatwia i pozwala się na dezinformacje i rozsiewanie plotek. Zamiast w stronę rozrywkową - quizów, zagadek, które są tak na prawdę nikomu niepotrzebne powinno się iść w stronę informacji i to informacji od przewoźnika, a nie przeklejaniem linków z łódzkich portali i gazet. Ale lepiej jest zmienić w ciągu tygodnia 3 razy zdjęcie w tle. Na tym opiera się FB MPK.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kazik »

mig pisze:Niemniej jednak na przekór wszystkim chwalącym inne miasta czuję się w obowiązku wspomnieć o pewnych faktach, które są takie, że wśród polskich dużych miast jesteśmy wysoko na liście pod względem pracy eksploatacyjnej, dostępności komunikacyjnej, wzkm na mieszkańca czy wzkm na km2. Jeszcze nie tak dawno przetoczyła się przez internet dyskusja o takcie 30 wieczorami, gdzie polało się wiele goryczy. Nie byłem ani nie jestem zwolennikiem tego posunięcia ale gwoli sprawiedliwości w wielu miastach jest to standardem, zapraszam choćby do Gdańska. Swoją drogą w tym mieście linie autobusowe jeżdżące co 12 minut w szczycie to rarytas, u nas takich linii mamy na pęczki.
Aż chciałoby się zapytać: skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle?

Sieć autobusowa przez ostatnich 20 lat znacznie się powiększyła, a ilostan taboru zbytnio się nie zwiększył. Sieć tramwajowa jest bardzo rozbudowana i wymaga bardzo dużych nakładów. Obszar zurbanizowany w granicach miasta mocno się powiększa. Z tym trudno dyskutować. Ale już np. rozłożenie tych wzkm pomiędzy obszary słabo zurbanizowane a wielkie osiedla, rozkład środków pomiędzy inwestycje w tabor autobusowy a tramwajowy, pomiędzy doraźne remonty a olbrzymie inwestycje to kwestia budząca wiele emocji.

Wiele problemów łódzkiej komunikacji to kwestia nie pieniędzy - wiadomo, tych nigdy za wiele i każdą złotówkę więcej można zagospodarować - ale kulejącej organizacji. Traktowania transportu zbiorowego jak niechcianego dziecka. Odrzucania radykalnych rozwiązań. Wprowadzania drobnych, ale dobrych pomysłów i później braku konsekwencji w ich realizacji. Itd, itp.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: mig »

nowy1212 pisze:^^No 5 lat OSSR i jedyny sukces to tramwaj z priorytetem na Retkini, którym to priorytetem chwalono się z 3 lata temu...
Mit o uczącym się systemie to przecież wykreowany został własnie przez urzędników.
Po pierwsze nie jedyny, OSSR dał wiele możliwości, których zwykły Kowalski taki jak Ty nie jest świadomy. W wielu miejscach, nie tylko na Retkini, są priorytety, koordynacje, czy wstawiona druga faza w cyklu, o ustawicznej optymalizacji ustawień nie wspominając. Najlepiej to widać po tym jakie są utrudnienia i opóźnienia wtedy gdy jakieś skrzyżowanie lub ich grupa na skutek jakiejś awarii straci łączność z systemem. Po drugie, zależy co kto rozumie pod pojęciem "priorytet" w kontekście sygnalizacji. Bo jeśli wydaje Ci się, że jedyna forma priorytetu polega na tym, że autobus/tramwaj przejeżdża skrzyżowanie bez zatrzymania to jesteś w błędzie. Po trzecie powtarzasz populizm o wydanych lub wręcz zmarnowanych 80 mln na OSSR i zrównujesz go do roli stricte programu zainstalowanego na komputerze czy serwerze. Wiesz ile zrobiono za te pieniądze? Wyremontowano wiele sygnalizacji, wgrano wiele nowych programów na skrzyżowania, postawiono ok. 180 TIPów, kilka tablic zmiennej treści, zakupiono autokomputery, położono setki kilometrów kanalizacji technicznej i światłowodu podłączając do sieci jakieś 90% skrzyżowań z sygnalizacją, urządzono i wyposażono Centrum Sterowania Ruchem. Podobny system ale w dużo mniejszym ośrodku jakim jest Bielsko-Biała kosztował podobne pieniądze.
nowy1212 pisze:A co do ekspertów z NIK - no właśnie najłatwiej powiedziec, ze "pseudoeksperci" i skończyc temat. Bo jedyni prawdziwi eksperci sa w UMŁ - w końcu zarobki w UMŁ sa tak atrakcyjne, że najlepsi fachowcy z Polski chca się dostać, a urzędnicy czują się tak docenieni, że pracują z ogromnym zapałem - nie ma więc szans na błędy i pomyłki.
Kulisy pracy tych "ekspertów" z NIK, których nie czuję się upoważniony ujawniać, świadczą najlepiej o tym dlaczego przed chwilą zastosowałem cudzysłów. Pierwotna tematyka kontroli była nieco inna niż finalnie w raporcie, wiele to może powiedzieć nawet niewtajemniczonym...
nowy1212 pisze:Jasne ludzie nie są najmądrzejsi i o wielu rzeczach nie wiedzą, ale ich pomijanie i ignorowanie to nie jest wyjście. Ludzi tez trzeba słuchać i na Zachodzie o tym wiedzą, to na Wschodzie ignoruje się lud traktując ich jak głupią masę. Zgadnijmy, które podejście jest lepsze dla gospodarki i które podejście w dłuższej perspektywie buduje wśród mieszkańcow poczucie dumy i radości, że mieszka sie w tym, a nie innym mieście
Nie zgodzę się z tym, że miasto nie widzi w mieszkańcach partnera do rozmów. W ostatnich latach wykonano ogromną pracę w tym zakresie, były wielkie konsultacje społeczne przed wprowadzeniem nowej siatki połączeń, po jej wprowadzeniu też przeanalizowano ogromną liczbę wniosków i uwag, wiele z nich zostało zrealizowanych, zarówno w zakresie siatki połączeń jak i rozkładów czy innych elementów. I zrobiono to na tyle skutecznie, że potem ich liczba gwałtownie zmalała. To jest fakt a nie subiektywna opinia. Do tego dochodzi pozytywistyczna codzienna praca nad poprawą wielu rzeczy. Drugi fakt, 70% badanych ocenia komunikację miejską jako dobrą lub bardzo dobrą, a podobny odsetek poleciłby znajomym i rodzinie korzystanie z niej. Gdzie zatem ta katastrofa?

Zgadzam się z Sopelkiem i Namonem, wystarczy wejść w jakąkolwiek dyskusję o komunikacji choćby na FB żeby wiedzieć, że to nie jest rzetelne źródło opinii o zbiorkomie. Królują tam narzekanie dla zasady, myślenie wyłącznie we własnym interesie, oderwanie od realiów, chciejstwo i frustracja. Przepraszam, ale nikt nie będzie zmieniał np. trasy jakiejś linii na podstawie życzenia jednego pana (a to się zdarza często), który zażyczył sobie mieć bezpośrednie połączenie ze swoim miejscem pracy, to jest komunikacja ZBIOROWA. Konstruktywne opinie i wnioski w internetowych dyskusjach pojawiają się nader rzadko - a szkoda. Poza tym należy pamiętać, że głos zabierają niemal wyłącznie niezadowoleni, a zadowoleni siedzą cicho, nie można zatem uważać internetowych dyskusji za reprezentatywne.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

Pytanie, co z tych kilometrów światłowodów mamy. W praktyce wygląda to tak, że w wielu miejscach programy sygnalizacji są bezmyślne. Dobre zmieniono na gorsze. A w ramach tego remontu skrzyżowań np. na Gdańskiej niepotrzebnie powydzielano osobne fazy sygnalizacji dla tramwajów (niepotrzebnie, bo tramwaje nie mają tam wydzielonego torowiska), co wcale nie upłynniło ruchu, tylko go spowolniło, i powoduje dezorientację kierowców np. na takim skrzyżowaniu Gdańska/Zielona.

Tego znacznego powiększenia sieci autobusowej za bardzo nie dostrzegam – poza odcinkami podmiejskimi, ale tego Łódź nie finansuje. Sieć tramwajowa jest tak samo rozbudowana, jak była wcześniej – tutaj nic się nie zmieniło. A co do powiększającego się obszaru zurbanizowanego, to przecież za każdym mieszkańcem idą pieniądze z podatków (o ile faktycznie wskaże on miejsce zamieszkania w Łodzi przy rozliczaniu podatku, ale inne miasta jakoś potrafią zadbać o to, by ludzie to robili – u nas jest tylko ta dziwna loteria). Tak więc to nie jest żadne wytłumaczenie, bo gdyby ten obszar się nie powiększał, byłoby mniej pieniędzy w kasie miasta.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: mig »

Kpc21 pisze:Pytanie, co z tych kilometrów światłowodów mamy. W praktyce wygląda to tak, że w wielu miejscach programy sygnalizacji są bezmyślne. Dobre zmieniono na gorsze.
Jakieś konkrety?
Kpc21 pisze:A w ramach tego remontu skrzyżowań np. na Gdańskiej niepotrzebnie powydzielano osobne fazy sygnalizacji dla tramwajów (niepotrzebnie, bo tramwaje nie mają tam wydzielonego torowiska), co wcale nie upłynniło ruchu, tylko go spowolniło, i powoduje dezorientację kierowców np. na takim skrzyżowaniu Gdańska/Zielona.
Taki jest wymóg prawny od pewnego czasu, przypadki, gdzie się ostało po staremu (w Łodzi w zasadzie tylko jeden - Kilińskiego/Przybyszewskiego) istnieją na zasadzie stanu zastanego przed wdrożeniem tych przepisów. Przy okazji przebudów i modernizacji jest obowiązek robienia programów wg aktualnych przepisów.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Remonty torowisk

Post autor: px33 »

Z tych 80 milionów powstały też tak potrzebne i zwiększające bezpieczeństwo sygnalizacje jak te dwie na Bratysławskiej i ta na Popiełuszki przy pętli.

Miarą skuteczności priorytetów (jakiekolwiek formy by nie miały) mógłby być czas jazdy pojazdów na trasach, a tu jakoś nikt nie chwali się sukcesami. Być może przy zachowaniu tych samych czasów zmniejszyły się opóźnienia, ale chyba nikt nie podał na ten temat żadnych danych.
No i być może pamięć płata mi figle ale odnoszę wrażenie że nigdy wcześniej pojazdy nie jeździły tak wolno poza szczytem.

A co do tych 70% zadowolonych pasażerów to jestem trochę ciekaw metody tych badań. Ostatnie podobne badanie - porównanie miast w wyborczej, uznało łódzką komunikację za najgorszą w całym kraju i odsetek zadowolonych był chyba dwukrotnie mniejszy.
Co do krytyki - boję się, że niezadowoleni też siedzą cicho - w samochodach. Ja mam pytanie dlaczego od bardzo dawna 65 i 86 są w stronę zachodu (w drugą chyba też) w każdym kolejnym rozkładzie zgrupowane mimo że dostałem zapewnienie, że przesunięcie którejś z tych linii o pół taktu jest zupełnie możliwe. I w ten sposób z ok. 8-9 kursów z południowej Retkini i Pienistej do/z centrum magicznie po korekcie reformy zrobiły się de facto 5-6. Za to pojawiło się pół linii dowożącej do sklepu (65 przez Włókniarzy do niczego innego się nie nadaje bo nie obsługuje Kaliskiego i jedzie koszmarnie długo), i rozwalono fajne koncepcje z niedokończonej reformy. To a propos tego, że opinie garstki dziadków, którzy chcą mieć autobus do sklepu nie są ważne...
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: mig »

Co do pierwszego zarzutu - sprowadzasz dyskusję o działaniu/skuteczności/zasadności budowy OSSR do zasadności budowy konkretnych sygnalizacji, a moim zdaniem nie tędy droga bo sporo sygnalizacji wybudowano przed wdrożeniem OSSR, nie widzę zatem związku. Nic nie wnosi do dyskusji to czy zapłacono za wdrożenie 80 czy potencjalnie 78 mln zł.

Wszystko zależy od tego jak było z punktualnością przed wdrożeniem OSSR. Nie mam twardych danych sprzed tylu lat ale jak sięgnę pamięcią to tak z 10 lat temu to było dużo gorzej niż jest teraz, loteria, czasy przejazdu były po prostu utopijne, tyle w temacie.

Badanie przeprowadzono w zeszłym roku na zasadzie wywiadów bezpośrednich na przystankach na grupie ok. 1500 osób w każdym obszarze SIM (liczba ankietowanych w danym obszarze była proporcjonalna do liczby osób go zamieszkujących). Jego reprezentatywność bije zatem na głowę wszelkie internetowe ankiety, także tą w Gazecie Wyborczej (swoją drogą jakie były zasady jej przeprowadzenia?). Sorry ale jak dla mnie to zamyka dyskusję o reprezentatywności.

Patrzę właśnie na rozkłady 86B i 65B na Kaliskim w kierunku zachodnim i nie widzę żadnego zgrupowania. W niedzielę wręcz idealnie wytaktowane.

Wprowadzenie 65A na obecnej trasie postulowali licznie mieszkańcy właśnie Pienistej, zapewniam, to nie były pojedyncze głosy, a że kosztem 88 - cóż, coś za coś, autobusy i pieniądze nie rosną na drzewach. A te "dziadki" mają takie samo prawo do wyrażania swoich opinii jak i Ty.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Remonty torowisk

Post autor: kuba_łódź »

mig pisze:
Kpc21 pisze:Pytanie, co z tych kilometrów światłowodów mamy. W praktyce wygląda to tak, że w wielu miejscach programy sygnalizacji są bezmyślne. Dobre zmieniono na gorsze.
Jakieś konkrety?
Rondo Powstańców 1863 r., jadąc Łagiewnicką od północy często można utknąć na czerwonym świetle przed Biegańskiego podczas gdy przed Inflancką jest zielone, a z Biegańskiego kompletnie nic nie jedzie. Piłsudskiego przy CH Tulipan - dlaczego w stronę centrum zamiast tramwaju zielone dostaje najpierw pas do zawracania ? Nie można tego zsynchronizować z lewoskrętem od zachodu ? Podobnie Piłsudskiego/Niciarniana i Marszałki - lewoskręty powinny mieć osobne fazy. Pewnie inni forumowicze dopiszą jeszcze kilka innych przykładów.
ODPOWIEDZ