Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: TramMomentyStudenta »

No tak ale mówię że M8CNów mamy po prostu za mało! Hybryda 13 z 15 wymagałaby bowiem 13-14 brygad przy takcie 12 (11-12 przy takcie 15). Czysto teoretycznie możnaby zrobić osobno 15 na trasie z Kurczaków do tego weksla (na NF6D), a osobno 13 na trasie Teofilów do wspomnianego weksla (na M8CN). Mamy bowiem 35 NF6D, z tego na linię 3AB powinno starczyć 15-16. Kwestia zjazdów to raczej pikuś, można wszystkie zjazdy zrobić z Kurczaków i jako wyjątek aby nie zabierać pasażerów bo najprościej będzie przez Piotrkowską, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Radiostację a ta trasa będzie znacząco odbiegać od potencjalnej trasy 15. Ewentualnie zrobić hybrydę 3B/15 ale to wyjdą spore koszta logistyczne (m.in. w kwestii przerw, posiłków itd.).
Chyba że na przykład okaże się, że prace przy przystanku Łódź Śródmieście zaczną się wczesną wiosną (wcześniej bym nie liczył) i potrwają pół roku zaś Legionów i Północną zamkną później, na przykład we wrześniu, co byłoby dużym ułatwieniem i żadne skomplikowane rozwiązania nie byłyby potrzebne. ;)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Remonty torowisk

Post autor: px33 »

Już widzę jak MPK zgodzi się na krańcowanie dwóch często jeżdżących linii z dwóch ciągów komunikacyjnych na jednym wekslu, o odwróceniu kierunku na wekslu z pasażerami nawet nie wspomnę.
To może i fajne pomysły, ale w łódzkich warunkach wydają się jednak utopią i w praktyce najlepszą możliwą opcją byłoby 9 lub 13 na DK, 12,15,17 przez Gdańską.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: mig »

Kpc21 pisze:
pt 19:17, 25 gru 2020
Ale – tak, jak już też ktoś napisał – nie muszą tam one trwać dłużej od zwyczajnego postoju na przystanku
Nie trzeba być motorniczym by wiedzieć, że to bzdura roku...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Remonty torowisk

Post autor: px33 »

mig pisze:
sob 15:21, 26 gru 2020
Kpc21 pisze:
pt 19:17, 25 gru 2020
Ale – tak, jak już też ktoś napisał – nie muszą tam one trwać dłużej od zwyczajnego postoju na przystanku
Nie trzeba być motorniczym by wiedzieć, że to bzdura roku...
Z drugiej strony w Warszawie osobiście widziałem (linia 11, Rondo Daszyńskiego) zmianę kierunku na międzytorzu, pod ruchem liniowym, między tramwajami. Więc realnie tam były max 3-4 minuty na odwrócenie tramwaju, w praktyce chyba nawet mniej.
Oczywiście ten czas jest dłuższy niż czas zwykłego postoju, ale nieznacznie. Gdyby u nas udało się zaplanować 4-5 minut to przy jednej linii co 12/15 nie powinno być aż takiego problemu z wyjazdami z bram.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: mig »

Jasne, ale nie mówmy, że zmiana kierunku trwa tyle samo co wymiana pasażerów na zwykłym przelotowym przystanku. Poza tym parę minut postoju dla wyrównania drobnego opóźnienia nie zaszkodzi.
Z wyjazdami z bram mnie przekonywać nie musisz, dla mnie to też nie problem, ale spróbuj przekonać przeciętnego mieszkańca takiej kamienicy, że jak źle trafi to musi poczekać 5-10 minut na wjazd/wyjazd.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

Ale dlaczego ten tramwaj ma tam stać 5-10 minut? Dojeżdża do krańca, motorniczy przesiada się na drugi koniec i odjeżdża. To nie pociąg, by robić próby hamulców, czy coś.

Problemu ze zmianą kierunku w środku trasy, z pasażerami, też nie widzę. Co niby ma stać na przeszkodzie? Na kolei takie manewry są codziennością. Jedyne ograniczenie jest takie, że nie będzie się na taką linię dało wystawić sczepionych tyłem Konstali.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Remonty torowisk

Post autor: px33 »

Na przeszkodzie stoi MPK. A przejście do drugiej kabiny 805 nie zajmie dużo czasu więcej niż 26m kabiny M8C, no ale trzeba wpisać w plan z 8 minut bo związki się obrazą.
I oczywiście wyrównanie opóźnień ma sens ale w takim przypadku można to rozproszyć po kilku pierwszych przystankach linii w godzinach szczytu a poza nimi założyć, że ewentualne wyrównanie będzie mieć miejsce poza przelotu i na głównej pętli.

Ale jeśli będzie tylko trochę możliwe żeby zrobiłc linie zastępcza na autobusie, to zapewne będzie to łatwiejsze niż kruszyć tramwajowy beton MPK. Nawet jeśli realny czas dla pasażerów będzie o kilka minut dłuższy
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: mig »

Kpc21 pisze:
sob 20:57, 26 gru 2020
Ale dlaczego ten tramwaj ma tam stać 5-10 minut? Dojeżdża do krańca, motorniczy przesiada się na drugi koniec i odjeżdża. To nie pociąg, by robić próby hamulców, czy coś.

Problemu ze zmianą kierunku w środku trasy, z pasażerami, też nie widzę. Co niby ma stać na przeszkodzie? Na kolei takie manewry są codziennością. Jedyne ograniczenie jest takie, że nie będzie się na taką linię dało wystawić sczepionych tyłem Konstali.
No dobra, niech będzie 3-5 minut. Co to zmienia w kwestii, którą poruszyłem w poprzednim poście?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

To, że tyle to się często normalnie czeka na wyjazd z bramy, ze względu na ruch pojazdów?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tomba
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: wt 17:55, 04 cze 2019

Re: Remonty torowisk

Post autor: Tomba »

Inny temat choć zbliżony. Czy takt 3AB co 7,8 minut to za dużo czy mało dla Warszawskiej i samej zmiany kierunku jazdy?
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: mig »

Kpc21 pisze:
ndz 17:31, 27 gru 2020
To, że tyle to się często normalnie czeka na wyjazd z bramy, ze względu na ruch pojazdów?
Śmiem polemizować, najczęściej czeka się na wyjazd do najbliższej zmiany świateł bo ktoś z kolejki jednak wpuszcza, co przy przeciętnej długości cyklu w Centrum 80-140s oznacza w praktyce nie dłużej niż 2 minuty. Inna sprawa, że ludzie są w stanie zrozumieć sytuację wynikającą z natężenia ruchu a nie zrozumieją sytuacji wynikającej z umieszczenia na wysokości ich bramy końcowego przystanku tramwajowego.
Helter
Czasem wpada
Posty: 67
Rejestracja: ndz 22:58, 17 sie 2014
Lokalizacja: Łódź

Re: Remonty torowisk

Post autor: Helter »

mig pisze:
śr 19:04, 23 gru 2020
Była kiedyś mowa, że nie, ponieważ konieczna jest znaczna zmiana geometrii torowiska i nie tylko z uwagi na konieczność przebudowy sieci trakcyjnej.
Może przeoczyłem, ale coś się zmieniło? Jeszcze pod koniec lutego MPK myślało o przywróceniu przejezdności Warszawskiej własnym kosztem.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... _bX2bamYbo
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kuba »

No ale to by były pewnie jedynie prace doraźne - jak się domyślam polegające zapewne w szczególności na ustawieniu tymczasowych słupów trakcyjnych bądź może jakichś drobnych pracach torowych. Może po dokładniejszych oględzinach okazało się, że nie ma miejsca na te słupy.
Nie zmienia to faktu, że aby usunąć słupy z prywatnych posesji i postawić nowe w pasie drogi wymagana jest zmiana geometrii całego torowiska, ale to jest "grubsza sprawa" i tego własnym kosztem MPK przecież nie zrobi.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Remonty torowisk

Post autor: px33 »

A ten pas trawy przy jezdni nie jest dość szeroki żeby postawić na nim słupy z długimi wysięgnikami?
live1
Początkujący
Posty: 21
Rejestracja: wt 12:18, 19 maja 2020

Re: Remonty torowisk

Post autor: live1 »

Jeśli nie uda się rozstrzygnąć przetargu na budowę tunelu pod ulicą Inflancką, na ul. Strykowskiej powstanie... krańcówka dla tramwajów dwukierunkowych.
https://www.transport-publiczny.pl/mobi ... 67143.html
Jordi
Megagaduła
Posty: 2037
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Remonty torowisk

Post autor: Jordi »

To będą musieli dokupić NF6D z Erfurtu i Halle, bo braknie dwukierunków :P
Janciak123
Początkujący
Posty: 21
Rejestracja: wt 21:02, 15 gru 2020

Re: Remonty torowisk

Post autor: Janciak123 »

Skoro i tak zamawiamy w modertransie, to może by dwukierunkowe bety i jak Szczecin poskładać w ZT.
Zawsze część podłogi bedzie niskopodłogowa i pozwoli wycofać trochę złomów.
Inna opcja to kolejne M8C i konwersja na M8CN.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Remonty torowisk

Post autor: px33 »

Nawet bez konwersji M8C będą dwukierunkowe a czworo drzwi od biedy wystarczy.
Beta to strata kasy
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: TramMomentyStudenta »

live1 pisze:
czw 14:22, 07 sty 2021
Jeśli nie uda się rozstrzygnąć przetargu na budowę tunelu pod ulicą Inflancką, na ul. Strykowskiej powstanie... krańcówka dla tramwajów dwukierunkowych.
No tak, na pewno się to uda, zważywszy że w praktyce będą mieli tylko trochę ponad rok (wystartują przypuszczalnie w kwietniu) czasu. :evil:
A na bank będzie przekroczony budżet i to mocno, nie wiadomo czy nie anulują tego pierwszego przetargu.
Natomiast trochę za bardzo upierają się przy pętli przy przystanku Łódź-Marysin.
biengraf
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: wt 17:26, 03 kwie 2018
Lokalizacja: Łódź

Re: Remonty torowisk

Post autor: biengraf »

Nie ma moim zdaniem w budowie tej pętli niczego "za bardzo", integracja transportu miejskiego m.in. z koleją jest priorytetem wielu miast stawiających na po prostu dobre i dogodne skomunikowanie na swoim obszarze.
ODPOWIEDZ