Remonty torowisk

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Re: Remonty torowisk

Post autor: geograf »

domino pisze:
śr 16:51, 13 kwie 2022
Do przesiadki bliżej, ale za to droga na Teofilów dłuższa o 2 km
https://www.radiolodz.pl/posts/78201-za ... usu-o-2-km
IMHO dobra zmiana.

Kpc21 pisze:
śr 21:31, 13 kwie 2022
Większość Ukraińców (mężczyzn) wyjechała z Polski w wiadomym celu. A zawód kierowcy nie jest jakoś mocno popularny wśród kobiet...
Czas to zmienić. Kierowanie współczesnymi autobusami to nie jest siłowanie się z Ikarusem. W innym miastach coraz więcej kobiet za pulpitami lub kółkiem. Nie lękajcie się.
Za to zawód motorniczej jest b. popularny na wschodzie - żeby nie powiedzieć, że jest wręcz zmonopolizowany przez kobiety ;)

P.S. https://gait.pl/oferta/kobieca-strona-gait/
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

geograf pisze:
czw 11:52, 14 kwie 2022
Czas to zmienić. Kierowanie współczesnymi autobusami to nie jest siłowanie się z Ikarusem. W innym miastach coraz więcej kobiet za pulpitami lub kółkiem. Nie lękajcie się.
Jak najbardziej, ale realnie patrząc, nie stanie się to w moment.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Re: Remonty torowisk

Post autor: geograf »

Nie robiąc nic, nie stanie się to nigdy.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: Remonty torowisk

Post autor: px33 »

Nie jestem przekonany czy to w tym momencie ma sens. Pełne szkolenie kierowcy trwa ok. 3 miesiące (w tym czasie jakakolwiek praca jest utrudniona) i w MPK wiąże się z lojalką na 3 lata. Nie sądzę żeby uchodźcy z obecnej fali już wiedzieli, czy planują siedzieć w Łodzi 3 kolejne lata, poza tym nie brakuje chętnych w obecnych naborach.

A ja tu widzę jeszcze inne potencjalne problemy - jeśli kandydaci nie będą dość dobrze znali polskiego, to potrzebni byliby ukraińscy instruktorzy albo tłumacze, same egzaminy też mogą nie mieć opcji zdawania po ukraińsku. Do tego pasażerowie mogliby mieć pretensje, że są obsługiwani przez kierowców słabo znających język - na wielu sieciach pojawia się wymaganie komunikatywnej znajomości języka przez kierowców, czasami z wymaganym certyfikatem.
Myślę że warto tu zachować odrobinę powściągliwości i dobrze przygotować się na szerszą ofertę - 4-6 miesięcy kursu języka i prawa jazdy, z wypłacanym jakimś stypendium na czas nauki, wspomagane finansowo przez miasto, i ruszyć z czymś takim w momencie kiedy sytuacja uchodźców będzie lepiej znana, i będą wiedzieli czy będą mogli (i chcieli) wrócić, czy będą gotowi na długo związać się z Łodzią.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kpc21 »

geograf pisze:
pt 10:03, 15 kwie 2022
Nie robiąc nic, nie stanie się to nigdy.
Nie mówię absolutnie, że nie warto zachęcać dziewczyn do siadania za kółkiem. Warto. Chodzi mi o to, że nie wpłynie to w znaczący sposób na poprawę sytuacji kadrowej w MPK, bo na taką zmianę potrzeba lat, a nie kilku tygodni.
A ja tu widzę jeszcze inne potencjalne problemy - jeśli kandydaci nie będą dość dobrze znali polskiego, to potrzebni byliby ukraińscy instruktorzy albo tłumacze, same egzaminy też mogą nie mieć opcji zdawania po ukraińsku. Do tego pasażerowie mogliby mieć pretensje, że są obsługiwani przez kierowców słabo znających język - na wielu sieciach pojawia się wymaganie komunikatywnej znajomości języka przez kierowców, czasami z wymaganym certyfikatem.
W Łodzi od wprowadzenia biletomatów we wszystkich pojazdach praktycznie nie jest konieczny kontakt kierowcy z pasażerem. A nawet, gdyby była sprzedaż biletów przez prowadzącego pojazd – nie potrzeba do tego znakomitej znajomości polskiego...

W UK polskich kierowców autobusów jest pełno w zasadzie odkąd tylko możliwa stała się (bez jakichś specjalnych wiz itp.) praca Polaków w tym kraju – wątpię, by wszyscy doskonale znali polski, a tam akurat powszechną rzeczą jest sprzedaż biletów przez kierowców. W ogóle w kwestiach takich, jak integracja taryfowa i systemy biletowe Brytyjczycy są daleko za nami, i londyńska Oysterka – to akurat świetny system – jest wyjątkiem potwierdzającym regułę.

Raczej wątpię, by ci wszyscy Polacy za kierownicami brytyjskich autobusów doskonale znali angielski.

Co do szkolenia i lojalek, to przecież można ten system dostosować do rynku. Np. krótsza lojalka, ale część ceny szkolenia potrącana w ratach z pensji. Ukraińcy nie mają wygórowanych oczekiwań płacowych. Co do języka szkolenia, to przecież co lepszych Ukraińców, już znających polski, i takich, którzy już pracowali jako kierowcy komunikacji miejskiej na Ukrainie, można wyszkolić na instruktorów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: mig »

geograf pisze:
wt 15:49, 12 kwie 2022
Widzę, że "brak kierowców" to nowe wytłumaczenie wszystkiego, czego niedasię.

Skoro jest tak źle, to czy MPK prowadzi obecnie jakąś intensywną rekrutację? Na stronie www nie widzę, aby było to wyeksponowane. Czy MPK poszukuje prowadzących pojazdy wszelakie również w języku ukraińskim i rosyjskim?
Mam wiele zarzutów pod adresem MPK ale muszę przyznać, że plakatów reklamujących rekrutację jest na wiatach i w pojazdach naprawdę dużo. Nie wiem jak jest na ich na stronie bo mam włączoną blokadę reklam.
orzel pisze:
wt 19:14, 12 kwie 2022
Da się stać na krańcówkach na pusto.
Poprawcie mnie, jeśli popełniam błąd w rachunkach, ale z tego co widzę, to
- na linii 52 na 67 minut jazdy w szczycie autobus stoi 38 minut,
- na linii 77 na 80 minut jazdy prawie cały dzień autobus stoi 40 minut,
- na linii 50 na 60 minut jazdy autobus stoi 50 minut,
- na linii 59 na 52 minuty jazdy przypada 23 minuty postoju


Bogaci jesteśmy.
52 - nie 38 a 23, pudło
77 - owszem, szkoda tylko, że nie dodałeś, że na drugim krańcu nie ma postoju a linia ma trasę przez połowę Śródmieścia gdzie można często złapać spore opóźnienie i z postoju zostaje raptem kilkanaście minut
50 - zgoda
59 - no tak, lepiej mieć 8 minut postoju (po południu nawet mniej bo czasy przejazdu większe), wtedy na pewno z Radogoszcza będą punktualne odjazdy ale za to jaka efektywność! :lol:

Nie ma to jak wyciągać liczby z kontekstu, bez brania pod uwagę realiów.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: Remonty torowisk

Post autor: Kazik »

A jakie realia powodują, że nie można łączyć brygad z innymi liniami? Np. z placu Niepodległości odjeżdżają obecnie 4 linie, a na dodatek to miejsce kompletnie nie nadaje się do krańcowania tylu linii - zarówno MPK, jak i UMŁ bez żenady chwalą się zdjęciami autobusów stojących na chodniku. Ale niech sobie stoją. Stać podatnika.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: Remonty torowisk

Post autor: kuba_bed »

Na czym? Chodnika to tam od dawna nie ma, to jest sterta połamanych płyt...
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Re: Remonty torowisk

Post autor: geograf »

Czy na Franciszkańskiej montują nakładkę/zwrotnicę do zmiany kierunku, czy może to kolejny etap szukania dziurawego wodociągu?
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Remonty torowisk

Post autor: mig »

Będzie nakładka.
orzel
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: wt 21:17, 04 lut 2020

Re: Remonty torowisk

Post autor: orzel »

mig pisze:
wt 18:10, 19 kwie 2022

52 - nie 38 a 23, pudło
Widzę 7 zjazdów na rozkładzie. Jest w rzeczywistości 6 brygad? Pytam, bo nie wiem, chętnie się dowiem jak to sensownie obliczyć.
77 - owszem, szkoda tylko, że nie dodałeś, że na drugim krańcu nie ma postoju a linia ma trasę przez połowę Śródmieścia gdzie można często złapać spore opóźnienie i z postoju zostaje raptem kilkanaście minut
Czy 77 cały dzień łapie spore opóźnienie? Czy potrzeba screenów jak stoją po 1-2 pojazdy przez większość dnia na Fabrycznym? Jedyne większe opóźnienia mają miejsce ok. 15-17 z Fabrycznego, gdzie autobus po 2 przystankach jazdy potrafi zebrać na Przędzalnianej 20 minut i jechać później całe kółko bez rozkładu - ale to już jest OK?
Czy 96, 75, 72 stoją na krańcach po 40 minut cały dzień, które tylko w jedną stronę mają podobny czas przejazdu jak całe 77?
Czy to wszystko uniemożliwia np. zwiększenie częstotliwości do 24 minut na cały dzień, albo przynajmniej od 6 do 14 albo w wariancie absolutnie minimalnym od 6 do 10 (bo obowiązkowe przerwy)?
59 - no tak, lepiej mieć 8 minut postoju (po południu nawet mniej bo czasy przejazdu większe), wtedy na pewno z Radogoszcza będą punktualne odjazdy ale za to jaka efektywność! :lol:
A nie można zwiększyć choćby minimalnie częstotliwości? Połączyć brygad np. z 89 (może z minimalnym przetrasowaniem przez Nastrojową)?

Z tramwajami są te blisko godzinne postoje, czy też wyrwałem coś z kontekstu?
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Remonty torowisk

Post autor: BB93 »

Na 59 jest 5 brygad. Wyjazdy z Limanowskiego: 4:05, 4:25, 4:45, 6:19, 7:34, 13:46. Zjazdy do Limanowskiego: 8:38R, 17:38R, 19:18R, 22:35R, 22:49P, 22:55R. Do tego jeszcze jest 5 rozkładowych przejazdów technicznych z Radogoszcza.

R - zjazdy z Radogoszcza
P - zjazdy z Pl. Wolności

Nie wiem, skąd Ci wyszło aż 7 zjazdów...
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: Remonty torowisk

Post autor: nowy1212 »

Z twojej wyliczanki wyszło 6 :) Przy czym jedna jeździ tylko rano
orzel
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: wt 21:17, 04 lut 2020

Re: Remonty torowisk

Post autor: orzel »

BB93 pisze:
czw 08:01, 21 kwie 2022
Na 59 jest 5 brygad. Wyjazdy z Limanowskiego: 4:05, 4:25, 4:45, 6:19, 7:34, 13:46. Zjazdy do Limanowskiego: 8:38R, 17:38R, 19:18R, 22:35R, 22:49P, 22:55R. Do tego jeszcze jest 5 rozkładowych przejazdów technicznych z Radogoszcza.

R - zjazdy z Radogoszcza
P - zjazdy z Pl. Wolności

Nie wiem, skąd Ci wyszło aż 7 zjazdów...
7 zjazdów wyszło mi z tego, że mowa była o 52, a nie 59 ;). I z Kaliskiego widzę zjazdy o 18:01, 19:16, 22:52, 23:11. Z Kurczaków o 22:15, 22:59, 23:21.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Re: Remonty torowisk

Post autor: Jordi »

Rano (7-8) też siódemki potrafią mieć 10-12 minut spóźnienia w jednym kierunku. Popołudniowe opóźnienia zaczynają się o 14 zazwyczaj i często trwają nawet grubo po 17 (najgorzej jest koło 16).

PS. 52 ma 7 zjazdów, ale 6 brygad. Ten 7 zjazd to kurs z innej linii z Chojen na Kurczaki i potem zjazd do Sadów. Podejrzewam że do przeguba na Kurczaki/Rzgowska nie mieścili się wszyscy tak jak i z Kurczaków z popołudniowej zmiany.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Remonty torowisk

Post autor: BB93 »

Moja culpa ;) Jednak wchodzenie na forum w pracy nie służy człowiekowi ;)
orzel
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: wt 21:17, 04 lut 2020

Re: Remonty torowisk

Post autor: orzel »

Jordi pisze:
czw 11:30, 21 kwie 2022
Rano (7-8) też siódemki potrafią mieć 10-12 minut spóźnienia w jednym kierunku.
Potrafią mieć, ale nie jest to reguła, raczej rzadkość - najczęściej widuję ok. 5-8 minut opóźnienia. Poza tym przy 24-minutowej częstotliwości byłoby ok. 15 minut przerwy na Fabrycznym.
Popołudniowe opóźnienia zaczynają się o 14 zazwyczaj i często trwają nawet grubo po 17 (najgorzej jest koło 16).
Po południu rzeczywiście mądre głowy musiałyby wyliczyć statystycznie, czy większa częstotliwość lub zmniejszenie liczby brygad miałoby sens, tu się nie upieram.
PS. 52 ma 7 zjazdów, ale 6 brygad. Ten 7 zjazd to kurs z innej linii z Chojen na Kurczaki i potem zjazd do Sadów. Podejrzewam że do przeguba na Kurczaki/Rzgowska nie mieścili się wszyscy tak jak i z Kurczaków z popołudniowej zmiany.
A to jak tak, to przepraszam i kończę temat z 52 :).
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: Remonty torowisk

Post autor: Yakuzzi »

https://uml.lodz.pl/aktualnosci-lodzpl/ ... 2022/4/22/

Plan zmian od 25 kwietnia.
Niestety opis nie zgadza się z mapką.
Np linia 59 wg opisu z Zachodniej skręci w prawo w Legionów i dojedzie do Gdańskiej natomiast wg mapy skręci w lewo i dojedzie do Kilińskiego. Drobny szczegół.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Re: Remonty torowisk

Post autor: geograf »

Linia 86 co 15 minut na tej trasie to dalsze plucie w twarz pasażerom.
Za to linia 17 to piękne palenie pieniędzy wydawanych na nikomu niepotrzebne wozokm.

Żal i żałość.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Re: Remonty torowisk

Post autor: geograf »

...a jeszcze większym splunięciem są rozkłady jazdy tych dwóch linii.
Kierunek centrum w soboty i niedzielę 17 jedzie jedną lub trzy minuty PO autobusie 86. W ciągu dnia niby 3 minuty przed (piękny takt 3-12), ale wieczorami już mają odjazdy W TEJ SAMEJ MINUCIE.
W kierunku CKD w dzień powszedni w ciągu dnia udało się ułożyć takt 7-8, a wieczorami 12-8. W soboty w ciągu dnia 17 odjedzie minutę po 86. W pozostałych porach 10-minutowe odstępy.

#PaleniePieniędzy
ODPOWIEDZ